Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2013 om 04:39 #17642041
@vectra-rene wrote:
Sorry krijg um niet gedraait haha ook deze heb ik gemonteerd :thumb
Zo beter ?
Rik ;)
25 juni 2013 om 10:29 #17642042Afgelopen week zijn we verder gegaan met het inbouwen van de audio. Kabels waren reeds getrokken, deze liggen nu perfect en ‘onzichtbaar’. Dus hierop volgend aan de slag gegaan met de hoofd-unit, de Pioneer AVH-6300BT met de AVIC-F220 navigatie module.
Toen ik het dashboard kastje eruit had, viel ons een kabel op, waarvan we niet wisten waar deze naartoe liep. Aan het stekkertje te zien leek het om een GPS ontvanger te gaan, welke ergens achter het dasboard weggewerkt was. Niets bleek minder waar, toen we eenmaal het middenconsole gedemonteerd hadden, althans, gedeeltelijk.
Dus.. mocht iemand zo’n kabel nog zoeken, dan weet je waar je zijn moet.
Deze GPS module zat boven bij de MID bevestigd. Dit was gelijk een mooie gelegenheid om mijn eigen GPS module hier te plaatsen. Zo gezegd zo gedaan.
Vervolgens de radio zo goed als compleet aangesloten en gekeken of hij het deed.
Conclusie; werkt perfect! Alle functies werken naar behoren. Zo ook de navigatie module en de interface voor de stuurwielbediening.Lekkere draad warboel
Ik was natuurlijk zo bij als iets, en wilde een stukje gaan rijden om te kijken of de navigatie accuraat genoeg was.
Ik stapte in de auto en wilde de luchtstroom van de voeten verstellen naar de voorruit. Echter was dit niet mogelijk. Het leek net of die stand tegengehouden of geblokkeerd werd. Ook de stand voor de luchtstroom naar het gezicht toe was niet bereikbaar. De overige luchtstroom standen waren geen enkel probleem.
Ik werd er allemaal niet veel wijzer van, daarom maar besloten om het gehele middenconsole te verwijderen en het probleem te zoeken.
Dan ziet dat er zo uit;
Met nóg meer kabels;
Aan de stelkabel van de luchtstroom schakelaar heb ik met een tang proberen te trekken, wat niets opleverde. Ik kon geen andere oorzaak vinden, dus heb hiervoor een nieuwe kabel besteld, welke de volgende dag al binnen was. Ik was hier erg blij mee, want de zogenaamde ‘bowdenkabel’ was maar bij 2 dealers in het gehele land op voorraad!!
Oud:
Boven oud, onder nieuw:
Toen ook maar gelijk wat cable-connectortjes meegenomen voor de remote kabel van de versterker op de radio aan te kunnen sluiten.
Wat een enorm pielwerk (en dan druk ik het nog zacht uit) is dat monteren van die stelkabels achter op het kachelpaneel! Als je dat paneel niet noodzakelijk los hoeft te hebben, begin er niet aan, dat zal een hoop gescheld en frustraties schelen.
Daarmee zat alles weer op zijn plek en konden we zeggen; problem solved! Het lag dus aan de buitenmantel van de bowdenkabel. Helaas is ons dit niet opgevallen toen alleen de radio er nog maar uit was, want toen had het ook al zichtbaar moeten zijn. Achja.. een les voor de volgende keer. Ook heb ik dus helaas een kabel á € 25,40 voor niets gehaald, aangezien de oude ook nog prima zou werken.
Bij het demonteren van het middenconsole hebben we ook het asbakje verwijderd. Deze sprong echter in tientallen onderdelen uit elkaar. Geloof het of niet, maar na een hele avond gepriegel, is het ons uiteindelijk toch gelukt de asbak weer naar behoren te laten functioneren! Zelf had ik dit nooit meer gedacht, haha.
Vervolgens hebben we de middenconsole teruggeplaatst, MID vastgeschroefd, kachelpaneel terug geklikt, 4 torx schroeven aangedraaid, en we hadden weer een ‘dicht’ middenconsole! Vervolgens het frame van de radio teruggeplaatst en alle stekkers en kastjes van de radio ‘geïsoleerd’ om rammelen te voorkomen. Daarna alle bekabeling van de radio en navigatie weer aangesloten.
Toen was het spannende moment weer daar; het omdraaien van de contactsleutel. Zou alles nog naar behoren werken? En het antwoord is; JA, en hoe!
Navigatie is zeer accuraat en werkt perfect toen hij ons naar enkele ‘test-adressen’ heeft genavigeerd.
Ook zijn alle kabels (en dat waren er nogal wat) netjes weggewerkt achter het dashboardkastje. Kastje zit er inmiddels ook weer in, dus helaas geen foto’s hiervan.
Ook is de subwoofer inmiddels geplaatst. Deze werkt ook nog prima na een jaar onder het stof te hebben gestaan :grin: . Echter vind ik de subwoofer nu te ‘overheersend’ klinken tijdens een nummer met redelijk veel bass. Dit heeft natuurlijk met de afstelling te maken, maar ook met het vermogen van de speakers. Daarom zijn de speakers in de voordeuren als volgende aan de beurt.
Toen kreeg ik afgelopen zaterdag nog een leuke e-mail binnen! De bestelde Eibach veren waren binnengekomen.
Natuulijk gelijk opgehaald. Was een grotere doos als ik had gedacht.Ook op dat gebied vraag ik jullie expertise; waar moet er allemaal op gelet worden tijdens het vervangen van de veren. Dit is namelijk geen klus die de monteur dagelijks uitvoert. Dan weet ik in ieder geval dat er niets over het hoofd zal worden gezien.
Nu deze update binnen is, hoop dat ik dat mijn monteur snel zal bellen met de mededeling dat ik langs kan komen!
Zodra de Astra naar de garage kan voor de veren, zal er ook gelijk een beurt gegeven worden en enkele onderdelen (naar eigen wens) vervangen/ververst worden.
Zodra dat is uitgevoerd komt de OPC II voorbumper erop, die al een tijd ligt ‘uit te harden’, zullen we het daar maar op houden, haha? Ook zullen de Evo’s er dan weer onder komen! De armsteun en speakers in de voordeuren staan ook hoog op het prio lijstje.
25 juni 2013 om 10:43 #17642043Heerlijk…een open dashboard en een draden kluwen… Daar kan ik nou zo vrolijk van worden…Niets leuker dan met draadjes pielen…
25 juni 2013 om 16:03 #17642044Je hebt je in ieder geval niet hoeven te vervelen pfff.
Had je het kachelpaneel ook uit het middenconsool gehaald :hmmz
Maar fijn dat na de 2de x alles weer naar behoren werkt :thumbup25 juni 2013 om 18:48 #17642045Mooie man, geeft een voldaan gevoel als alles weer dicht zit en werkt he. :thumb
25 juni 2013 om 20:10 #17642046Net bij Gsi-racer op bezoek geweest.
Beide turbo’s, alleen heeft de blauwe 290pk en de beige een zielige 82pk :lol:Maar goed ben niet alleen voor een kijkje daar geweest maar namelijk dit van hem overgekocht en gelijk erin gezet.
Altijd handig extra opbergvakje.
25 juni 2013 om 20:40 #17642047Wat gedaan aan de nieuwe Astra: diagnose door de dealer ivm aankoop.
Conclusie; motor loopt prima en technisch dik in orde.
Na vervangen van de bougies was er nog slechts 1 code in het systeem te zien.Wat moet er gebeuren:
– Rechter voorwiellager vervangen;
– de 2e lambda sensor vervangen; (kwam uit de tech2 diagnose)
– rechter achterveer vervangen.
– pedaalrubbers vervangen
– rechter tweeter vervangenDus paar aandachtpunten en wat TLC en we kunnen lekker cruizen.
Foto van de Astra:
Enne; ik ga hem niet aanpassen, vind de auto zo mooi genoeg. 8)
25 juni 2013 om 20:45 #17642048mijn BBS jes opgehaald :jerry morgen er onder met splinternieuwe toyo’s en dan natuurlijk ook de :kewlpics even posten
25 juni 2013 om 21:05 #17642049Heb vandaag de opcII bumper opgehaald bij de spuiter en gemonteerd!
ZEER TERVREDEN!!Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
25 juni 2013 om 21:10 #17642050staat SUPER @Leroy93 :wub
25 juni 2013 om 21:24 #17642051Bedankt, en niets van kleurverschil :wors
26 juni 2013 om 03:23 #17642052LIKE !!
26 juni 2013 om 04:16 #17642053Afgelopen vrijdag een gecleande klep gehaald.
Het was een rid van totaal 310km maar dat was het zekker wel waard.En zaterdag er meteen op gezet
Maar zo als altijd bij mijn als ik iets wil doen dan begind het te regen.Dus door de buien heen de klep er maar uit gewisseld
Nu moet ik aleen nieuwe gasveren omdat de veren die ik nu heb de klep niet dragen.
Over -+ 2 maanden word hij ge spooten
Michel
Verstuurd van mijn HTC One SV met Tapatalk
26 juni 2013 om 12:07 #17642054@Botho wrote:
Heerlijk…een open dashboard en een draden kluwen… Daar kan ik nou zo vrolijk van worden…Niets leuker dan met draadjes pielen…
Het is maar net wat je leuk vindt, haha :wtf
@Blue-Dragon wrote:
Je hebt je in ieder geval niet hoeven te vervelen pfff.
Had je het kachelpaneel ook uit het middenconsool gehaald :hmmz
Maar fijn dat na de 2de x alles weer naar behoren werkt :thumbupVerveeld heb ik me zeker niet, integendeel zelfs.
Kachelpaneel had ik inderdaad ook uit het middenconsole geklikt.@petrolhead wrote:
Mooie man, geeft een voldaan gevoel als alles weer dicht zit en werkt he. :thumb
Dat kun je wel stellen. Nu houden zo! :angel
26 juni 2013 om 12:18 #17642055Astra begon de laatste tijd heel wisselvallig in te houden / te bokken, vooral met koude motor leek dat te zijn maar soms ook weer niet. Bougies nu vervangen en rijd stuk beter alleen nog ff met koude motor testen.
26 juni 2013 om 14:59 #17642056@okkie-001 wrote:
Afgelopen vrijdag een gecleande klep gehaald.
Het was een rid van totaal 310km maar dat was het zekker wel waard.En zaterdag er meteen op gezet
Maar zo als altijd bij mijn als ik iets wil doen dan begind het te regen.Dus door de buien heen de klep er maar uit gewisseld
Nu moet ik aleen nieuwe gasveren omdat de veren die ik nu heb de klep niet dragen.
Over -+ 2 maanden word hij ge spooten
Michel
Verstuurd van mijn HTC One SV met Tapatalk
Nice man. Toch maar wel die met de wisser gehaald?
26 juni 2013 om 15:56 #17642057@TerryB wrote:
@okkie-001 wrote:
Afgelopen vrijdag een gecleande klep gehaald.
Het was een rid van totaal 310km maar dat was het zekker wel waard.En zaterdag er meteen op gezet
Maar zo als altijd bij mijn als ik iets wil doen dan begind het te regen.Dus door de buien heen de klep er maar uit gewisseld
Nu moet ik aleen nieuwe gasveren omdat de veren die ik nu heb de klep niet dragen.
Over -+ 2 maanden word hij ge spooten
Michel
Verstuurd van mijn HTC One SV met Tapatalk
Nice man. Toch maar wel die met de wisser gehaald?
ja toch wel
als hij naar de spuiter gaat laat ik de wisser toch dicht maakenmichel
26 juni 2013 om 17:59 #17642058@Leroy,SUPERGAAF :thumb ,deze bumper is VEEEEL :thumbup mooier dan de vorige,alleen past je grilletje nu niet meer bij je bumper :thumbdown ,ga je dat nog veranderen :hmmz
26 juni 2013 om 18:31 #17642059@ahrend wrote:
@Leroy,SUPERGAAF :thumb ,deze bumper is VEEEEL :thumbup mooier dan de vorige,alleen past je grilletje nu niet meer bij je bumper :thumbdown ,ga je dat nog veranderen :hmmz
Bedankt, vind ik ook, hoewel ik die andere bumper ook te gek vond, alleen jammer dat de lak los liet. Er klopt mt zeker nog n andere grill in, een coupe grill, word helemaal zwart.
26 juni 2013 om 19:27 #17642060AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beetje olie eruit laten lopen, zat iets teveel in.
26 juni 2013 om 19:51 #17642061niet vandaag maar gisteren samen met een vriend van me bezig geweest met de astra van de vrouw.
dit was het probleem.
dit na een beetje steken…
en dus maar een reparatieplaatje besteld en gisteren erin laten lassen door een vriend van me.
helaas werkte het lasapparaat op het laatste niet meer helemaal mee :swear :swear
maar dat werk ik we bij.s’avonds nog ff in de zinkspray gezet zodat het niet weer meteen gaat roesten.
morgen avond verder. binnenkant hebben we de aanwezige roest ook weggehaald. daar heb ik helaas geen foto van.
morgen de binnenkant ff goed inspuiten (daar zijn de gaatjes dan wel weer handig voor :angel ) en de buitenkant afwerkenen in de plamuur zetten zodat ik van het weekend in kleur kan spuiten.26 juni 2013 om 19:54 #17642062AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mn astra heeft exact daar ook roest.
Ga vd week afspraak maken bij de schadehersteller, vindt dat zulk kutwerk om zelf te doen :P26 juni 2013 om 20:05 #17642063@corsaracer wrote:
niet vandaag maar gisteren samen met een vriend van me bezig geweest met de astra van de vrouw.
dit was het probleem.
dit na een beetje steken…
en dus maar een reparatieplaatje besteld en gisteren erin laten lassen door een vriend van me.
helaas werkte het lasapparaat op het laatste niet meer helemaal mee :swear :swear
maar dat werk ik we bij.s’avonds nog ff in de zinkspray gezet zodat het niet weer meteen gaat roesten.
morgen avond verder. binnenkant hebben we de aanwezige roest ook weggehaald. daar heb ik helaas geen foto van.
morgen de binnenkant ff goed inspuiten (daar zijn de gaatjes dan wel weer handig voor :angel ) en de buitenkant afwerkenen in de plamuur zetten zodat ik van het weekend in kleur kan spuiten.Heey, dit is de oude van Carlo joh, herken m gelijk:
heb ik nog wel mijn Rondjes in gemaakt:
Blijft een mooi karretje!!
Willem
26 juni 2013 om 20:10 #17642064Netjes gedaan :thumb
Dat is zowat HET probleem bij de F: het tankkleppie :cryRik ;)
26 juni 2013 om 20:12 #17642065Fijne kleur om te spuiten!
Als ik jou was zou ik hem zelf spuiten.
100% dat je geen kleur verschil ziet.. z363.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.