Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
20 juni 2013 om 11:39 #17642016
@KadAstra-EF wrote:
Een korte Kadett E vraag:
Hoe krijg je de kilometertellernaald los ?
Rik ;)
Makkelijkst is een Vork pakken, en m daarmee voorzichtig eraf trekken..
je hebt de toerentelleruitvoring ook met deze Cijfers en letters, en die heeft dan ook nog eens een WERKEND Benzine reserve ledje.
Die had ik ORIGINEEL in mijn Kadett-E 1.6i hp Caravan Frisco en in mijn Kadett-E 1.6i GL Caravan (Mijn enige echte Ex leasebak :D)
Willem
20 juni 2013 om 14:27 #17642017@wim-v6 wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Een korte Kadett E vraag:
Hoe krijg je de kilometertellernaald los ?
Rik ;)
Makkelijkst is een Vork pakken, en m daarmee voorzichtig eraf trekken..
je hebt de toerentelleruitvoring ook met deze Cijfers en letters, en die heeft dan ook nog eens een WERKEND Benzine reserve ledje.
Die had ik ORIGINEEL in mijn Kadett-E 1.6i hp Caravan Frisco en in mijn Kadett-E 1.6i GL Caravan (Mijn enige echte Ex leasebak :D)Willem
In dat geval ga ik aktief op zoek, volgens mij heb ik ze niet eerder gezien maar goed :)
20 juni 2013 om 14:30 #17642018@wim-v6 wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Ik heb vandaag een ombouw gedaan van hoe je het interieurverlichting MET leeslampjes kunt krijgen.
Rik ;)
Kleine Tip:
Zo werken de leeslichten alleen wanneer binnenlicht is ingeschakeld.
Leg aan pin kl.31 Constante massa, en ze werken altijd (of zorg gewoon dat het origineel voorbekabeld is :jerry (Ascona-C2 en C3).
Bij the way, met leeslampen is het ook geen Life meer…
Willem
Opgelost Willem !
Was al voorbereid alleen zat het ingetapt nog in de kabelboom :)
Ik had/heb 3 draden daar:
Rood = constante plusdraad,
Grijs = geschakelde massa
Zwart = massaIk heb alleen een kleine ombouw moeten maken tussen de + draad van de auto naar de + van de leeslampjes en het interieurlampje.
Nu werken ze onafhankelijk van elkaar !
Rik ;)
20 juni 2013 om 15:24 #17642019Deze interieurverlichting in combinatie met leeslampjes heb ik vanmiddag op de sloop gevonden:
Heb 4 sloperijen af moeten zoeken, zijn schaars heb ik het idee :(
Ik heb ze beide uit een Omega B gehaald :DDeze komt zeker in mn E :wub
De andere komt in mn F zolang ik geen smoke verlichtinghouder heb gevonden.
maar dan nog, die leeslampjes doet mij aan de portierdslotringen denken van de E kadett :thumbWillem: ik wist dat die woorden tegen me gebruikt zou worden ;) maar deze verandering/update is nog acceptabel zodat ik nog steeds kan zeggen dat mn E 99% origineel is haha.
Rik ;)
20 juni 2013 om 15:36 #17642020Die laatste heb ik ook in de astra’s zitten die leeslampjes van een omega B.
Werkt fijn :thumb
Zo heb ik ook lees lampjes bij de achterdeuren gemaakt.. Wel van een luxe astra F geplukt.
20 juni 2013 om 19:45 #17642021vandaag gekeken of de klepspoiler in de juiste kleur is gespoten
en ff nieuwe schokbrekers besteld in Polen. scheelt een aardige duit20 juni 2013 om 20:16 #17642022Vandaag mn astra naar ptc gebracht, komen nieuwe (verlagings) veren onder, hopelijk morgen mijn motorkaplifters en opel instaplijsten binnen, dan wordt het dus alles monteren em waarschijnlikk dinsdag mijn opc2 bumper binnekrijgen, passen en naar de spuiter brengen als hij past.
Ja, dat zijn veel updates in een keer haha.20 juni 2013 om 20:32 #17642023Voor het eerst door de stroomde regen gereden met de astra :jerry
Morgen maar nieuw interieur filter plaatsen want het zicht was niet best.
21 juni 2013 om 00:37 #17642024helemaal gestript opzoek(massa contactpunten) naar oplossing elektro probleem :afro
21 juni 2013 om 03:02 #17642025@zlatan1411 wrote:
helemaal gestript opzoek(massa contactpunten) naar oplossing elektro probleem :afro
Zo, jij pakt het groots aan :thumb
Rik ;)
21 juni 2013 om 07:33 #17642026@astraTD wrote:
Voor het eerst door de stroomde regen gereden met de astra :jerry
zegt ook niet alles.
zit bij mij een ander interieur filter in, helemaal een ander interieur en nog heb ik onwijs last van beslagen ramen.
word er dan ook best flauw van.
binnenkort maar eens een elektrisch kacheltje er in den ik ;)21 juni 2013 om 14:15 #17642027klopt rik, heb het probleem al 2 jaar , maar pas echt bezig omdat het zo erg is geworden start namelijk niet meer
dat is de enige trigger om echt op onderzoek te gaan :ass21 juni 2013 om 15:11 #17642028heb vandaag mijn astra weer opgehaald bij PTC, er zit nu een Eibach 30/30 veren set onder. waar ik hartstikke blij mee ben, t rijd echt heerlijk. :D en heb vanmiddag mijn OPC II bumper binnen gekregen gelijk gepast en weg gebracht naar de spuiter. die kan ik dinsdag ophalen en monteren, en dinsdag krijg ik waarschijnlijk ook mijn motorkaplifters binnen en de ‘OPEL’ instaplijsten. dus word een productief dagje dinsdag.
hier de bumper.
en zo staat mn astra nu op zn bandjes
21 juni 2013 om 15:43 #17642029Vandaag bij Dave_kadett op bezoek geweest.
Smoke achterlichten van hem over gekocht, en als cadeau heb ik gsi binnenkuipen van hem gekregen voor mijn toekomstige gsi bumper. :thumb
21 juni 2013 om 18:56 #17642030@Leroy93 wrote:
heb vandaag mijn astra weer opgehaald bij PTC, er zit nu een Eibach 30/30 veren set onder. waar ik hartstikke blij mee ben, t rijd echt heerlijk. :D en heb vanmiddag mijn OPC II bumper binnen gekregen gelijk gepast en weg gebracht naar de spuiter. die kan ik dinsdag ophalen en monteren, en dinsdag krijg ik waarschijnlijk ook mijn motorkaplifters binnen en de ‘OPEL’ instaplijsten. dus word een productief dagje dinsdag.
hier de bumper.
Netjes! mooi zo die opc2 bumper. btw ik zag je imitatie opc2 bumper op internet volgensmij :jerry
21 juni 2013 om 19:07 #17642031Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
21 juni 2013 om 19:13 #17642032Wow, wat een operatie :shock:
Heeft het al wat opgeleverd ?Rik ;)
21 juni 2013 om 19:20 #17642033ja probleem is opgelost, echt alles is opgelost. wel een klein detail geen idee wat de oplossing was, ga morgen alles weer in elkaar zetten om te kijken of het terug komt en bij welk onderdeel.
half uur geleden opgelost ben blij :D :D :D :D :D :D21 juni 2013 om 19:24 #17642034heb niet eens de eind foto;s geplaatst zie ik net
gaan weer verder uploaden :dUploaded with ImageShack.us
de laatste was die pas werkend :d
21 juni 2013 om 19:26 #17642035@Shane_Astra_g wrote:
@Leroy93 wrote:
heb vandaag mijn astra weer opgehaald bij PTC, er zit nu een Eibach 30/30 veren set onder. waar ik hartstikke blij mee ben, t rijd echt heerlijk. :D en heb vanmiddag mijn OPC II bumper binnen gekregen gelijk gepast en weg gebracht naar de spuiter. die kan ik dinsdag ophalen en monteren, en dinsdag krijg ik waarschijnlijk ook mijn motorkaplifters binnen en de ‘OPEL’ instaplijsten. dus word een productief dagje dinsdag.
hier de bumper.
Netjes! mooi zo die opc2 bumper. btw ik zag je imitatie opc2 bumper op internet volgensmij :jerry
Dankje, ja kan wel kloppen, moet echt ven die bumper af, maar t is geloof ik geen immitatie maar n look a like ofzo want de roostertjes passen er nie op
21 juni 2013 om 20:11 #17642036@soepkiepe wrote:
@astraTD wrote:
Voor het eerst door de stroomde regen gereden met de astra :jerry
zegt ook niet alles.
zit bij mij een ander interieur filter in, helemaal een ander interieur en nog heb ik onwijs last van beslagen ramen.
word er dan ook best flauw van.
binnenkort maar eens een elektrisch kacheltje er in den ik ;)Bijna nooit last van, rij wel veel met raampjes open. ( zo vaak als het kan ) helpt enorm.
toen ik hem kocht had die dat ook veel en snel.21 juni 2013 om 21:57 #17642037@KadAstra-EF wrote:
Opgelost Willem !
Was al voorbereid alleen zat het ingetapt nog in de kabelboom :)
Ik had/heb 3 draden daar:
Rood = constante plusdraad,
Grijs = geschakelde massa
Zwart = massaIk heb alleen een kleine ombouw moeten maken tussen de + draad van de auto naar de + van de leeslampjes en het interieurlampje.
Nu werken ze onafhankelijk van elkaar !
Rik ;)
Zwart is geen massa!!
Dat is geschakelde + (DIN kleuren)
massa is de enige die je zelf moet leggen, zitten gaatjes voor in de buurt van het binnelampje.
Zo lag het bij mijn Ascona ook.
Bij mij werkt het als het hoort:
Middelste: Deuren en trekschakelaar
Leeslampen: Alleen op Contact – los te bedienenaangesloten:
Rood: Constante + kl.30
grijs: Geschekelde – Deurcontacten + trekschakelaar
Zwart: Geschakelde + over Contact kl.15
Bruin: Massa kl.31Willem
22 juni 2013 om 07:47 #17642038Haha, we komen er wel.
Ik meet alles vantevoren wel door met een multimeter want ik wil geen BOEM hebben :jerry
Ik ga een bruine draad maken van lamp naar dak, er zit een gat voorbereid.
Dan zit alles zoals jij het aangeeft in je reactie.
Rik :thumb
24 juni 2013 om 14:47 #17642039dus booskijkers en embleemloze grill geplaatst! :thumb
24 juni 2013 om 21:04 #17642040Sorry krijg um niet gedraait haha ook deze heb ik gemonteerd :thumb
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.