Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2013 om 13:10 #17641291
Artikel 5.2.51 verplichte lichten en retroreflectoren
p. een derde remlicht indien het voertuig in gebruik is genomen na 30 september 2001, aangebracht zodanig dat:
1°. het midden van het lichtdoorlatende gedeelte zich bevindt in het middenlangsvlak van het voertuig of de rand van het lichtdoorlatende gedeelte op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf dit middenlangsvlak indien het derde remlicht niet op een vast deel van de carrosserie of bovenbouw kan worden bevestigd, en
2°. de onderzijde van het lichtdoorlatende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld in onderdeel h.Visuele controle. In geval van twijfel wordt gemeten.
2. In afwijking van het eerste lid, onderdeel p, worden twee extra remlichten aangebracht, indien het derde remlicht niet in het midden of binnen 0,15 m vanaf het middenlangsvlak kan worden bevestigd.
Visuele controle. In geval van twijfel wordt gemeten.
Artikel 5.2.53 kleur
5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.
=======
Zover ik tot nu toe heb gelezen dient het 3e remlicht in ieder geval op de juiste plek gemonteerd te zijn, en dient deze rood licht uit te stralen.
Er zal terplekke bekeken worden of er voldoende rood licht uitgestraald wordt, zoals ik uit het artikel begrijp.Ik ga nog verder zoeken, maar dan zijn we nu deze kennis in ieder geval al rijker!
22 maart 2013 om 13:13 #17641292lekker bezig man :thumb
22 maart 2013 om 13:14 #17641293Ik lees een regel verder en;
Hoofdstuk 2. Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen
Titel 10. Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen§ 5. Beschadigingen en bewerkingen van de glazen van verlichtingsarmaturen van personenauto’s, bedrijfsauto’s, driewielige motorrijtuigen en aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg
Artikel 2.10.12
1. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
2. De glazen van de verlichtingsarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald.Helaas dus aardegel. Voor mijn eigen verhaal ben ik nog huiverig. Er is namelijk niets aan de lamp of behuizing zelf gedaan..
Edit: voordat er reacties komen van ‘ja maar dat is boven de 3500kg’.. Neem dat met een korreltje zout. Als dat voor hen geldt, dan kun je er haast vanuit gaan dat dit ook zo voor <3500kg is.
22 maart 2013 om 16:32 #17641294Ik geef er vrij weinig om moet ik zeggen. Wel leuk dat je het hebt uitgezocht.
Als de mijne gekeurd moet worden gaat de klap open kunstof aan de kant stekkertje los, andere erop en daarna gewoon weer terug.
Ben ik weer lekker bezig hahahaha.Toch bedankt voor het uitzoeken.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
22 maart 2013 om 18:12 #17641295vandaag flink zitten nadenken :P
ik zit eraan te denken om me astra g te gaan verkopen, maar ik heb geen flauw idee wat ik ervoor kan vragen… wat lijkt jullie een goed getal?
gaat om astra g 1.6 16v ecotec heeft 175.000km gelopen, angel eyes, irmscher grill, vmaxx schroefset, 6000k xenon, lenso concept five velgen.22 maart 2013 om 18:31 #17641296@HarrieAstra wrote:
Ik lees een regel verder en;
Hoofdstuk 2. Permanente eisen keuringsplichtige voertuigen
Titel 10. Verlichting, lichtsignalen en retroreflecterende voorzieningen§ 5. Beschadigingen en bewerkingen van de glazen van verlichtingsarmaturen van personenauto’s, bedrijfsauto’s, driewielige motorrijtuigen en aanhangwagens met een toegestane maximum massa van meer dan 3500 kg
Artikel 2.10.12
1. De glazen van de verlichtingsarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
2. De glazen van de verlichtingsarmaturen aan de achterzijde van het voertuig, met uitzondering van de achteruitrijlichten, mogen geen barsten of gaten vertonen waardoor wit licht naar achteren kan worden gestraald.Helaas dus aardegel. Voor mijn eigen verhaal ben ik nog huiverig. Er is namelijk niets aan de lamp of behuizing zelf gedaan..
Edit: voordat er reacties komen van ‘ja maar dat is boven de 3500kg’.. Neem dat met een korreltje zout. Als dat voor hen geldt, dan kun je er haast vanuit gaan dat dit ook zo voor <3500kg is.
Toevallig vandaag op de mat gevallen het blad voor de keurmeester en hierin word aandacht hieraan besteed. Het volgende staat erin over booskijkers:
Keuringseis 5.2.55 lid 3 geeft hierover aan: de glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd,gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig wordt beïnvloed.
Hierna volgt een verwijzing naar de aanvullende permanente eisen artikel 128.Waar het op neerkomt is dus of de opbrengst of het beeld word beïnvloed !!
Wat dus betekent dat het derde remlicht van aadegel gewoon goedgekeurd moet worden als er voldoende licht uit komt en wat ik zo zie op de foto is het lichtdoorlatende deel niet bewerkt !!
22 maart 2013 om 18:43 #17641297Vandaag heb ik CD30 omgewisseld met CD30 mp3 ennnnnn kreeg de Astra zomaar (totaal ongepland) 20 extra paardjes :grin: wat trekt ie zeg. Het is een beest geworden nu.
Morgen gaan we PDC inbouwen en de draadbreuk van de linker achterdeur repareren. Het is dus een draadbreuk en gelukkig geen kapotte raammotor o.i.d.
22 maart 2013 om 18:50 #17641298@ gerben, ik dacht dat het ook geen kwaad kon. In juli weten we het, dan word ie weer gekeurd
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
22 maart 2013 om 19:40 #17641299vandaag heb ik 3 nieuwe drukklemmetjes gehaald bij de Opel dealer voor die tweeter kapjes (voor de Astra G).
na het werk heb ik beide linkerdeuren de deurpanelen eraf gehaald om een inzicht te krijgen hoe alles zit:
wilde eens weten hoe de bekabeling zat (wil namelijk tweeters gaan inbouwen in de achterdeuren)
en kwam erachter dat er al “nieuwe” speakers ingezet waren… deze namelijk:
staat geen merk op, maar ik dacht misschien passen deze in de Corsa B (voordeuren, iemand enig idee of deze past?) van mijn vriendin en dan zet ik in mijn eigen auto één composetje achterin en een gewone speakerset voorin.
22 maart 2013 om 20:09 #17641300AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uitgelijnd en 4 nieuwe michelins eraan gelegd.
Morgen de remblokken nog en dan kan-ie dr weer tegenaan :thumb22 maart 2013 om 20:22 #17641301@HarrieAstra wrote:
Rik, anders kun je er nog altijd een ratel opzetten (6 hoek).
Zou dit met voorbedachte raden ontworpen zijn ;) ?@ 3e remlicht. Dion; hoe willen ze dat dan doen als je je achterruit laat blinderen, waarachter je 3e remlicht zit? Is bij mij zo het geval en 3e remlicht is PRIMA te zien.
Ik heb geen idee maar het zou heel goed kunnen inderdaad.
Rik ;)
22 maart 2013 om 23:20 #17641302Cupra lip besteld, :D met dank aan dion
22 maart 2013 om 23:29 #17641303@KadAstra-EF wrote:
@HarrieAstra wrote:
Rik, anders kun je er nog altijd een ratel opzetten (6 hoek).
Zou dit met voorbedachte raden ontworpen zijn ;) ?@ 3e remlicht. Dion; hoe willen ze dat dan doen als je je achterruit laat blinderen, waarachter je 3e remlicht zit? Is bij mij zo het geval en 3e remlicht is PRIMA te zien.
Ik heb geen idee maar het zou heel goed kunnen inderdaad.
Rik ;)
Zat met een waterpomptang op m’n ventieldoppen, ventieltje draaide gewoon mee! :jerry
Maargoed, ik zei het alleen maar even ;)
23 maart 2013 om 08:23 #17641304Betreffende 3e Remlicht van Aardegel, daar is niks mis mee zolang de lichtstrook maar niet gehinderd word.
Willem
23 maart 2013 om 08:30 #17641305-offtopic Ik doe vandaag NIKS aan mn F, gevoelstemperatuur is -12 bij windkracht 7.
Ook aan mn E waavan de remklauwen in het hok liggen, doe ik vandaag NIKS. -offtopic
BrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrRik ;)
23 maart 2013 om 13:26 #17641306Toch maar besloten om in het hok met mn remklauwen bezig te gaan van mn E :)
Ik moet zeggen, het viel mee met de gevoelstemperatuur in het hokkie :thumbIk heb dus de remklauw, geleiderbussen en zuiger uitelkaar gehaald en schoongemaakt:
Over deze foto heb ik een vraag:
De putjes die op de foto zitten (zijkant zuiger) wegschuren met korrel 1500 ?En hier de remklauw van de linkerkant die ik nog behandelen king:
Sommige stofkapjes waren stuk dus er komen nieuwe spullen op.
Rik ;)
23 maart 2013 om 15:44 #17641307Vandaag 25mm Eibach spacers geplaatst, zit echt op het randje tegen de binnenrand van het spatbord.
Maar het staat wel echt veel beter, ben er tevreden over.
Sorry voor de vieze auto, maar het weer zit ook niet mee.Zo was ie eerst.
En nu:
Ik moet zeggen op de foto’s zie je het niet zo goed, maar in real life is het wel een stuk dikker.
23 maart 2013 om 15:56 #17641308Zojuist de PDC erop gezet. Hij werkt heel goed maar komt nu geen geluid uit dus zo ff instellen. De kabelbreuk is ook gerepareerd en het linker achterraam werkt als vanouds :) Me very happy…
23 maart 2013 om 16:15 #17641309ff algemene controle gedaan:
-verlichting, vloeistoffen.
-bandjes van voren naar achteren gegooit
-veerpootbrug in kofferbak gemonteerdReady voor de Nordschleife a.s vrijdag :thumb
23 maart 2013 om 17:00 #17641310zo gezegd zo gedaan om 9u na crooke toe. en een half uur later was bart ermee klaar
nu in elk eindstuk een db killer. en alles ff nagelopen en is n weer :top:some picca’s
geluid is nu prima vind ik. je hoort hem wel. maar niet van een 5 km afstand ofzo
23 maart 2013 om 18:26 #17641311@harrynijhof wrote:
Cupra lip besteld, :D met dank aan dion
Is dat dezelfde als deze Lip? http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-Front-Spoiler-Lippe-Frontschurze-Frontlippe-Frontansatz-OPC-Sport-/120983154992?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D6451516362748780699%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D120983154992%26#ht_6232wt_1141″ onclick=”window.open(this.href);return false;
23 maart 2013 om 18:35 #17641312Over deze foto heb ik een vraag:
De putjes die op de foto zitten (zijkant zuiger) wegschuren met korrel 1500 ?Putjes kun je niet wegschuren. Alle bulten wegschuren met waterproof korrel 1500 en dan de klauw weer in elkaar zetten, wel gebruik maken van speciaal remmenvet!
Rubbers kun je vaak hergebruiken.23 maart 2013 om 19:13 #17641313AnoniemLid sinds:
1 January 1970remblokken vervangen, uiteraard origineel :thumb
23 maart 2013 om 19:21 #17641314Men carrello koplamp aan de bestuurderskant afgebroken :(, kan ik weer opzoek naar nieuwe. :thumbdown :fy1
Bekabeling in orde gebracht voor de elektrische hoogteregeling van de koplampen, mijn f2 was er niet op voorbereid.Ook tot het besluit gekomen dat de smoke knippers niet mijn ding zijn, zeker niet bij de kleur van mijn tds..
Dus wie interesse heeft, 25 €..23 maart 2013 om 19:37 #17641315@joop1970 wrote:
Over deze foto heb ik een vraag:
De putjes die op de foto zitten (zijkant zuiger) wegschuren met korrel 1500 ?Putjes kun je niet wegschuren. Alle bulten wegschuren met waterproof korrel 1500 en dan de klauw weer in elkaar zetten, wel gebruik maken van speciaal remmenvet!
Rubbers kun je vaak hergebruiken.Oke, dank je wel :thumb
Ik heb al tips gekregen van hier over Copaslip en ATE remmenvet.
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.