Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
21 maart 2013 om 23:58 #17641266
@aadegel wrote:
Vandaag de klauwtjes een kleurtje gegeven.
foto
foto
En het 3e remlicht wat opgeleukt.
foto
Zo blijven we een beetje bezig………..Meer :kewlpics en verlaaaaaaagen :D
21 maart 2013 om 23:59 #17641267wat zijn dat voor ventieldopjes?
Sommige van die dingen moet je nogal mee oppassen…22 maart 2013 om 00:07 #17641268@PeterNoFear wrote:
Meer :kewlpics en verlaaaaaaagen :D
Wie gaat er i.v.m. het heuvellandschap in NL (lees drempels) nu zijn auto verlagen?!….
Vandaag nog een erg leuke Astra F GSI 2.0 stationwagen gezien op MP, istie verlaagd…. (Maar goed, ik ben ook zo’n aanhangerrijdert).22 maart 2013 om 00:10 #17641269@touro_louco wrote:
@PeterNoFear wrote:
Wie gaat er i.v.m. het heuvellandschap in NL (lees drempels) nu zijn auto verlagen?!….
Vandaag nog een erg leuke Astra F GSI 2.0 stationwagen gezien op MP, istie verlaagd…. (Maar goed, ik ben ook zo’n aanhangerrijdert).Waarom niet, genoeg mooie wegen, en ik weet wel dat wat dat betreft we hier vrij veel drempels hebben, maar het lijkt wel lekkah!
En verlaging opheffen is niet zoveel werk…22 maart 2013 om 00:19 #17641270Gaat zeker nog wel verlaagd worden. Alleen ff wachten totdat de jongste wat ouder is. Nu 6 maanden en das niet bevorderlijk voor de kleine als er rond gestuiterd word. Hahaha.
De ventieldopjes zijn van dunlop, wat kan er aan zo’n ding verkeerd dan?
Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
22 maart 2013 om 00:27 #17641271@touro_louco wrote:
@PeterNoFear wrote:
Vandaag nog een erg leuke Astra F GSI 2.0 stationwagen gezien op MP, istie verlaagd…. (Maar goed, ik ben ook zo’n aanhangerrijdert).Ik ben schuldig :jerry.
22 maart 2013 om 00:36 #17641272@aadegel wrote:
Gaat zeker nog wel verlaagd worden. Alleen ff wachten totdat de jongste wat ouder is. Nu 6 maanden en das niet bevorderlijk voor de kleine als er rond gestuiterd word. Hahaha.
Had ooit eens van die meuk (aluminium ofzo), dat moest dus doodleuk met de waterpomptang er af gesloopt worden,
nee niet er af gehaald, maar gesloopt.lijkt me niet zo goei voor die ventielen.
k zou ze af en toe eens een slagje losdraaien en weer vast, weet je ‘t zeker ;)@TerryB wrote:
Ik ben schuldig :jerry.
Mijn broer en ik ook :P
22 maart 2013 om 05:52 #17641273@PeterNoFear wrote:
@aadegel wrote:
Gaat zeker nog wel verlaagd worden. Alleen ff wachten totdat de jongste wat ouder is. Nu 6 maanden en das niet bevorderlijk voor de kleine als er rond gestuiterd word. Hahaha.
Had ooit eens van die meuk (aluminium ofzo), dat moest dus doodleuk met de waterpomptang er af gesloopt worden,
nee niet er af gehaald, maar gesloopt.lijkt me niet zo goed voor die ventielen.
k zou ze af en toe eens een slagje losdraaien en weer vast, weet je ‘t zeker ;)@TerryB wrote:
Ik ben schuldig :jerry.
Mijn broer en ik ook :P
Schroefdraad van het ventiel een beetje insmeren met vet oid en je krijgt altijd het dopje los.
Ik heb ze ook namelijk:Rik ;)
22 maart 2013 om 05:55 #17641274Idd gewoon beetje kopervet eraan.
22 maart 2013 om 07:32 #17641275@aadegel wrote:
Vandaag de klauwtjes een kleurtje gegeven.
En het 3e remlicht wat opgeleukt.
Zo blijven we een beetje bezig………..houdt er wel rekening mee dat het afkeur is om stickers te plaatsen op je derde remlicht ;)
22 maart 2013 om 08:48 #17641277Is dat niet gespoten op dat remlicht?
Maar aan kopervet oid had ik nog niet gedacht bij die ventiel doppen :P
22 maart 2013 om 08:50 #17641278Rik, anders kun je er nog altijd een ratel opzetten (6 hoek).
Zou dit met voorbedachte raden ontworpen zijn ;) ?@ 3e remlicht. Dion; hoe willen ze dat dan doen als je je achterruit laat blinderen, waarachter je 3e remlicht zit? Is bij mij zo het geval en 3e remlicht is PRIMA te zien.
22 maart 2013 om 08:58 #17641279@HarrieAstra wrote:
Rik, anders kun je er nog altijd een ratel opzetten (6 hoek).
Zou dit met voorbedachte raden ontworpen zijn ;) ?@ 3e remlicht. Dion; hoe willen ze dat dan doen als je je achterruit laat blinderen, waarachter je 3e remlicht zit? Is bij mij zo het geval en 3e remlicht is PRIMA te zien.
dan moet je er omheen blinderen.
me beste maat is al jaren keurmeester, en die is ook niet te mild om er op af te keuren.
22 maart 2013 om 09:06 #17641280Hij word er volgens mij niet op afgekeurd, maat van me is ook keurmeester. Als je een flauwe hebt kan ie hem afkeuren maar aangezien mn maat de auto keurt is dat geen probleem.
Hij is trouwens ook gespoten Idd.
En anders ff een andere erin. Is 2 min werk.Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
22 maart 2013 om 09:35 #17641281tja het zou sonde zijn als je maat punten krijgt door een steekproef voor zoiets lulligs..
22 maart 2013 om 09:38 #17641282Dion, als ze daar op gaan afkeuren heb ik een fix probleem.
Ik ga deze dag dus besteden voor het uitpluizen hiervan.
Het remlicht is overigens net zo goed zichtbaar als zonder tinting van de ruit…Allemaal leuk en aardig aardegel, maar als het zo is wat Dion zegt, en je auto wordt steekproef, val je door de mand. En die maat van je helemaal, inclusief garage.
Edit: oeps Dion was me voor, had nog niet op verzenden gedrukt :angel
22 maart 2013 om 09:40 #17641283Ja idd, mijn neef keurt onze auto’s, vader, moeder, stiefmoeder, broer, mijn 6 neven en nichten, maar omdat het familie/vrienden zijn keurt hij ze niet eerder goed, hij en/of garage straks in de penarie omdat we familie zijn, kan hij ook niet maken tegenover zijn baas natuurlijk ;)
22 maart 2013 om 09:44 #17641284@PeterNoFear wrote:
Ja idd, mijn neef keurt onze auto’s, vader, moeder, stiefmoeder, broer, mijn 6 neven en nichten, maar omdat het familie/vrienden zijn keurt hij ze niet eerder goed, hij en/of garage straks in de penarie omdat we familie zijn, kan hij ook niet maken tegenover zijn baas natuurlijk ;)
precies :thumb
daarnaast gaat het ook puur om de veiligheid.
ben wel is in Amerika geweest, en daar hebben ze geen APK… je wil niet weten wat je daar zoal ziet :jerry22 maart 2013 om 09:49 #17641285Nou ik ken de foto’s/filmpjes dat is niet zo best.
‘t Gaat inderdaad ook zeker voor de veiligheid en dat is maar goed ook (zelfs ik vind dat, 18jr) :jerry
22 maart 2013 om 09:57 #17641286Ik ben het volledig met jullie allemaal eens. Veiligheid staat voorop! Blij met keuring in nl. Jullie hebben het over Amerika, moet je in Rusland eens zien. Rijden ze rond met auto’s die onder 90 graden om een boom heen hebben gezeten.
Maar mn 3e remlicht is zeker nog genoeg zichtbaar. En als ik rem word het deel wat ik gespoten heb niet verlicht dus ik denk dat het wel kan. En reflecteren doet het buitenste deel volgens mij ook niet.Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
22 maart 2013 om 10:06 #17641287
Ik maak me niet zo druk.
Deze is ook goed gekeurd voor op de nl weg. En is nog meer zwart als de mijneVerstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
22 maart 2013 om 10:19 #17641276Veiligheid staat zeker op de eerste plaats, daar ben ik het 100% mee eens. Het is maar goed dat iedereen dat beaamt, anders zou het een mooi zooitje zijn. Maar het kan ook overdreven en aangedikt worden.
Zodra de verlichting nog goed zichtbaar is, kunnen ze onmogelijk zeggen dat het niet toegestaan is. Dan moeten ze daar op zijn minst richtlijnen voor hebben, en die ben ik in mijn zoektocht nog niet tegen gekomen, althans niet over het 3e remlicht mbt. folie.
Tja, daar noem je ook een land. Gek hè dat ze daar voortaan allemaal met een dashcam rijden :???:
Helaas lappen steeds meer Nederlanders ook de regeltjes aan hun laars waardoor het hier ook wel interessant wordt om een dashcam aan boord te hebben.Verkoop sites/advertenties zeggen bij al hun producten dat het ‘goedgekeurd is voor de openbare weg’. Echter valt dit soms wel eens vies tegen, maar tja.. Zeggen dat het niet goedgekeurd is? Dan verkopen ze niets meer. Ik ben daar altijd huiverig voor.
22 maart 2013 om 10:48 #17641288ik ben ook zeker van plan een dashcam te halen.. ook mede dat ik het maar al te fijn vind andere weggebruikers erop aan te spreken als ze het fout doen :D
maar over dat derde remlicht, het maakt niet uit of die nog goed zichtbaar is. je mag je remlichten niet beplakken of bespuiten.
beetje het zelfde als smoke lampen. je kan ze zo kopen en mag het wel, en je kan ze spuiten en dan mag het neit.
22 maart 2013 om 10:59 #17641289Ik heb niets met mijn remlicht gedaan, enkel met de ruit die ervoor (of erachter, net hoe je het bekijkt) zit ;)
Het remlicht is nog net zo rood als toen hij in de fabriek gemonteerd werd in 2004 hoor :P
Ik ga het nog even uitpluizen en desnoods RDW bellen voor een bindend antwoord. Alhoewel ik begreep uit sommige reacties op het web, dat Jantje iets anders zegt als Keesje, waardoor het zelfs niet duidelijk is binnen hun kring.
Ik loop de wetten even door, daar staat het tenminste zwart op wit.
Wordt vervolgd..
22 maart 2013 om 11:10 #17641290ja niet elke keurmeester is even streng, en niet iedereen hanteert de zelfde punten.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.