Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2013 om 20:04 #17641018
Dit zijn toch niet die beruchte 100watt lampjes ?
Je hebt wel gekeken of ze hetzelfde vermogen hebben als je originele ?
Je hebt namelijk plastic units en die kunnen slecht tegen warmte.26 februari 2013 om 20:04 #17641019APK moet geen probleem zijn. APK stelt alleen de eis dat alle op je auto aanwezige verlichting het moeten doen :wink:
26 februari 2013 om 20:13 #17641020ja, lampjes gaan ook niet zo lang mee.
dat verhaal over je 100watt lampje heb ik vraag tekens bij.
volgens mij zit er gerust wel ergens een zekering, weerstand o.i.d die gewoon aangeeft dat er 55 wat naar het lampje toe moet.
kan het mis hebben. heb destijds ook bijna een jaar met 100 wat lampjes gereden.
niets gemerkt overigens.wil je geen xenon, maar toch beter licht.
koop dun ultra vision, of blue vision van philps.
de ultra geven echt een hele berg meer licht dan orgineel.je moet het verschil zelf ervaren.
plaats ze standaard in elke auto, bedrijfsauto.26 februari 2013 om 20:22 #17641021@Juffer1 wrote:
Dit zijn toch niet die beruchte 100watt lampjes ?
Je hebt wel gekeken of ze hetzelfde vermogen hebben als je originele ?
Je hebt namelijk plastic units en die kunnen slecht tegen warmte.Oh dat is wel even goed dat je dat aanhaalt. Nee het is volgens de verpakking 55 watt.
Er staat wel in het klein op de verpakking op dat output power 100 watt is maar dat heeft volgens mij te maken met de equivalente lichtopbrengst.26 februari 2013 om 20:25 #17641022Ultra Vision is echt prima. Wel jammer dat ze bij mij vanuit de VOD niet de blue variant hebben gezet. Geloof me als het kleur je niet uit maakt is Ultra ultra goed ;) .
Voldoende licht opbrengst op de wegdek en uitstekende verlichtende vermogen aan beide zijde.Iemand nog tips hoe je je optimaal (indien mogelijk) je zij spiegels kunt afstellen??? 1 of andere :swear :swear heeft de zijspiegels aan beide zijde flink lopen rotzooien en nu krijg ik ’em niet meer lekker afgesteld hoe ik het afgeleverd heb gekregen.
Het gaat hierom een 5 deurs Astra H 200626 februari 2013 om 20:43 #17641023@robert_corsa wrote:
volgens mij zit er gerust wel ergens een zekering, weerstand o.i.d die gewoon aangeeft dat er 55 wat naar het lampje toe moet.Een 55watt lampje neemt bij 13 volt een 4.2 ampère op, een 100 watt lampje 7,6 ampère.
Die 7,6 ampère gaat tot op zekere hoogte prima door een 5 ampère zekering heen zonder dat deze “knapt”.
Dat verschil is zo minimaal dat de zekering er echt wel in blijft zitten, en volgens mij is bij een G de verlichting afgezekerd met 10 ampère.26 februari 2013 om 20:54 #17641024@Juffer1 wrote:
@robert_corsa wrote:
volgens mij zit er gerust wel ergens een zekering, weerstand o.i.d die gewoon aangeeft dat er 55 wat naar het lampje toe moet.Een 55watt lampje neemt bij 13 volt een 4.2 ampère op, een 100 watt lampje 7,6 ampère.
Die 7,6 ampère gaat tot op zekere hoogte prima door een 5 ampère zekering heen zonder dat deze “knapt”.
Dat verschil is zo minimaal dat de zekering er echt wel in blijft zitten, en volgens mij is bij een G de verlichting afgezekerd met 10 ampère.Kijk es ff aan een Astra goeroe? king:
26 februari 2013 om 21:59 #17641025@DMLB ceo wrote:
Awesome die ledjes!
Ja cool he! Ik heb er een afstandsbediening bij waarmee ik hem op afstand kan activeren en de snelheid en programma kan bedienen. Kan hem vanaf 50 meter activeren!
26 februari 2013 om 22:08 #17641026Na ruim anderhalf maand heen en weer te hebben gemailed en gebeld. Zijn ze er nu pas achtergekomen dat zij mij verkeerde ap achterveren hebben geleverd. astra station veren waren het. vrijdag krijg ik de juiste opgestuurd. Ongelofelijk dat het zo lang moest duren. nu maar afwachten en dan de juiste veren eronder knallen. Rij nu nog met 40mm voor en achter geen verlaging:P ziet er ook wel stoer uit.
Vandaag tevens opc lip gemonteerd en me gespoten deurlijsten gemonteerd. morgen langs de carwrapper me lip wrappen en als hij tijd heeft mijn spiegels. Zal morgen wel wat foto’s posten van de deurlijsten en opc lip
27 februari 2013 om 08:07 #17641027@Botho wrote:
@DMLB ceo wrote:
Awesome die ledjes!
Ja cool he! Ik heb er een afstandsbediening bij waarmee ik hem op afstand kan activeren en de snelheid en programma kan bedienen. Kan hem vanaf 50 meter activeren!
Dat maakt het nog leuker, staat echt sick i.c.m. met je koplampen :thumb
27 februari 2013 om 09:33 #17641028@Astra-H wrote:
APK moet geen probleem zijn. APK stelt alleen de eis dat alle op je auto aanwezige verlichting het moeten doen :wink:
jij laat je auto in polen keuren zeker :hmmz
27 februari 2013 om 09:41 #17641029@NoFear1696 wrote:
@Astra-H wrote:
APK moet geen probleem zijn. APK stelt alleen de eis dat alle op je auto aanwezige verlichting het moeten doen :wink:
lol. dat zou betekenen dat wanneer ik zo kerst slang om me auto heen heb en hij brand dat ie goed gekeurd word? :P
volgens mij was het zo dat je voor 2 gewone lampen mag hebben en achter 2 gewone lampen.
die verlichting in de grill mag sowieso niet voor de apk omdat het erg afleidend is voor het overige verkeer.gister ff de auto gewassen, ding zag er niet meer uit!
nu weer mooi glimmend :)27 februari 2013 om 10:34 #17641030@NoFear1696 wrote:
@Astra-H wrote:
:D :D :D :D
27 februari 2013 om 10:38 #17641031@NoFear1696 wrote:
@Astra-H wrote:
Grappig. Ik ben nooit in Polen geweest. Maar met verlichting op de auto werd bedoeld, de originele verlichting. Bijv. de lampjes die in de koplampen zitten, moeten het doen. De kerstverlichting wordt er uiteraard niet mee bedoeld. In casu zijn alleen de lampjes in de units vervangen en dat kan geen afkeur zijn.
27 februari 2013 om 10:55 #17641032maar denk dat zo’n strip toch wel afkeur is.. DRL moeten ook ver genoeg uit mekaar zitten anders is het afkeur als ik het goed heb
27 februari 2013 om 12:20 #1764103327 februari 2013 om 12:46 #17641034@dion87 wrote:
maar denk dat zo’n strip toch wel afkeur is.. DRL moeten ook ver genoeg uit mekaar zitten anders is het afkeur als ik het goed heb
Je mag geen rood licht voor hebben. Als het uitschakelbaar is is het goed. Dus je komt er wel mee door de APK. Als je het maar uit kan schakelen en het niet mee aan gaat met schakelaars van de verplichte verlichting.
27 februari 2013 om 13:09 #17641035@Juhroen wrote:
@dion87 wrote:
maar denk dat zo’n strip toch wel afkeur is.. DRL moeten ook ver genoeg uit mekaar zitten anders is het afkeur als ik het goed heb
Je mag geen rood licht voor hebben. Als het uitschakelbaar is is het goed. Dus je komt er wel mee door de APK. Als je het maar uit kan schakelen en het niet mee aan gaat met schakelaars van de verplichte verlichting.
heb het net nog ff nagevraagd bij me maat en die is keurmeester, die zou het meteen afkeuren..
27 februari 2013 om 14:34 #17641036@dion87 wrote:
@Juhroen wrote:
@dion87 wrote:
heb het net nog ff nagevraagd bij me maat en die is keurmeester, die zou het meteen afkeuren..
Waarschijnlijk omdat het kleuren van de nood en hulpdiensten zijn.
27 februari 2013 om 15:06 #17641037@Astra-H wrote:
@NoFear1696 wrote:
@Astra-H wrote:
Grappig. Ik ben nooit in Polen geweest. Maar met verlichting op de auto werd bedoeld, de originele verlichting. Bijv. de lampjes die in de koplampen zitten, moeten het doen. De kerstverlichting wordt er uiteraard niet mee bedoeld. In casu zijn alleen de lampjes in de units vervangen en dat kan geen afkeur zijn.
citaat RDW: Verlichting
Allereerst moet alle verplichte verlichting aanwezig zijn, naar behoren werken en de juiste kleur hebben. De dimlichten krijgen tijdens de keuring extra aandacht. Deze moeten goed zijn afgesteld (een te lage afstelling leidt tot slecht zicht, en een te hoge afstelling tot het verblinden van tegenliggers) en de rechter- en linkerlamp moeten even veel licht geven.mijn astra werd afgekeurd op kleurverschil Knipperlichten voor :jerry
27 februari 2013 om 15:15 #17641038@DOCTOR007 wrote:
@dion87 wrote:
@Juhroen wrote:
@dion87 wrote:
Waarschijnlijk omdat het kleuren van de nood en hulpdiensten zijn.
dat nog niet eens volgens mij.
zomaar led stripjes op je koplampen plakken mag ook niet ;)
27 februari 2013 om 16:38 #17641039maar om het keuren en lichtverhaal duidelijk te maken: Astra-H had het niet over de verlichting van Botho…. ;)
of die strip afkeur is of niet, weet ik niet.
als de politie ziet dat je het hebt, en ook daar, ben je hem wel kwijt.maar leuk, is precies dezelfde als die in mijn kofferbak zitten. alleen Rood doet het daar niet meer.
dus als je mij een link kan sturen van waar je die hebt…. :jerry27 februari 2013 om 18:29 #17641040Rond gekeken op diverse site voor zelf inklappende zijspiegeld met ledrichtingaanwijzers. :thumbup Ben nog niet uitgekeken. :D Verder nog lopen denken waar en hoe ik de sub ga plaatsen in de kofferbak gezien die een stuk kleiner is dan die van een VECTRA C.
27 februari 2013 om 18:30 #17641041@FnF_racer wrote:
maar om het keuren en lichtverhaal duidelijk te maken: Astra-H had het niet over de verlichting van Botho…. ;)
of die strip afkeur is of niet, weet ik niet.
als de politie ziet dat je het hebt, en ook daar, ben je hem wel kwijt.maar leuk, is precies dezelfde als die in mijn kofferbak zitten. alleen Rood doet het daar niet meer.
dus als je mij een link kan sturen van waar je die hebt…. :jerrynou ik had ze ook in mijn omega in combinatie met een 130 decibel sirene…Met de apk de zekering eruit en hoppa……verse apk
de link voor de leds is hier
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/tuning-en-styling/m645877908-led-looplicht-zwaailamp-knight-rider-130-mode-kitt-7-kleuren.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;27 februari 2013 om 21:16 #17641042Zelf gespoten lijsten gemonteerd. achterste konden gewoon eraf worden getrokken in tegen stelling tot het schuiven van wat ik overal hoor.
Blij met het resultaat geeft gelijk een ander beeldOpc lip gemonteerd en gewrapped.
gister middag, klaar zetten en oude lip verwijderen
Lip gemonteerd. ja ik weet het gare tape. na de foto toch maar ducktape gehaald.
volgende dag(vandaag dus) naar de wrapper. eindresultaat. Gekozen voor metallic zwart:
Nog een foto dan ergens buiten:
Morgen ontvang ik de jusite ap achterveren. vrijdag eronder knallen woehoee.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.