Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2013 om 18:34 #17640766
Rechter voorvelg gerepareerd en bandje is alweer gemonteerd. morgen gooi ik ze er weer onder.
ook heb ik de de uitlaatrubber nog vervangen, maar dat blijft een (verwijderd wegens taalgebruik) klusje :p maar hij hangt nu wel weer mooi strak langs de bumper.9 februari 2013 om 18:40 #17640765Vandaag m’n eerste astra opgehaald
9 februari 2013 om 19:13 #17640768@ radio veldmuis : mooi zo nog wat foto’s maken en hier posten ;) ps moet het zelf ook nog doen maar het weer zit niet mee:)
Zelf de auto onderlaten sneeuwen en de buren het laten (gedeeltelijk) schoonmaken tijdens een mini sneeuwballen gevecht.9 februari 2013 om 19:20 #17640769@KadAstra-EF wrote:
Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.
Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:
Ik ben als volgt te werk gegaan:
– luchtfilterbak verwijderen,
– bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
– dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
– dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
motorkap heen, gaat heel goed !
– Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
– dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
– dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
– het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
– nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.“Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.
“Mr F” had het over “een half uurje werk”
Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn paOp deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
MAAR HET KANIk hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :Rik ;)
Mooie handleiding.
Maar jij zegt nu 2 uur bezig te zijn geweest, volgens mij is het op de normale manier ook zat te doen in 2u? :vertag9 februari 2013 om 19:27 #17640770@harrynijhof wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.
Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:
Ik ben als volgt te werk gegaan:
– luchtfilterbak verwijderen,
– bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
– dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
– dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
motorkap heen, gaat heel goed !
– Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
– dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
– dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
– het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
– nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.“Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.
“Mr F” had het over “een half uurje werk”
Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn paOp deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
MAAR HET KANIk hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :Rik ;)
Mooie handleiding.
Maar jij zegt nu 2 uur bezig te zijn geweest, volgens mij is het op de normale manier ook zat te doen in 2u? :vertagDat zal best maar ik heb nog nooit een Distributieriem vervangen maar ga me daar ook even in verdiepen.
Ik vind dit al een leuke stap daar naar toe :jerryRik ;)
9 februari 2013 om 19:33 #17640771Niet gedaan, maar wel aangeschaft voor de Astra!
Nu nog mooi de tijd en de gelegenheid (ivm. het weer) vinden om het geheel in te bouwen!
Varta E38 – 74 Ah – 12V – 750 CCA
Deze accu wil ik natuurlijk goed beschermen tegen zowel koude- en warme weersomstandigheden. Daardoor ben ik op zoek gegaan naar een OEM accuhoes. En jawel… Ik heb een mooie OEM accuhoes gevonden. Ook had deze verkoper nog de motorkapbekleding voor een Astra G motorkap liggen. Deze heb ik dan dus ook gelijk meegenomen om het geheel netjes en luxe aan te kleden.
Ook heb ik gisteren nog een update gescoord, die al enigszins bekend was geworden door de vele vragen. Even goed verwend dus!
Pioneer AVH-6300BT klapscherm radio
Pioneer AVIC-F220 navigatie module
Pioneer stuurwiel interface zodat je stuurwiel bediening werkt op de Pioneer radio
Kabel voor de iPhone/iPad/iPod om video’s op de Pioneer radio te streamen9 februari 2013 om 19:35 #17640772Zo, jij laat er geen gras over groeien :shock:
75 Ah, dat is nogal wat of heb je een diesel ?Rik ;)
9 februari 2013 om 21:32 #17640773Iidprachtig spul, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
9 februari 2013 om 21:41 #17640774@_Ray_ wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup
Heb eigenlijk nog meer plannen maar helaas begint het geldboompje een beetje leeg te raken.
Na meer dan een half jaar thuiszitten heb ik gelukkig wel weer werk.@Silver wrote:
vandaag ook een pakket binnengekregen van GM tuningparts.
middendempervervanger.
woensdagmiddag besteld, vrijdag in huis :thumb
Mooie update, zit er zelf nog over te twijfelen om ook zo’n middendempervervanger te kopen.
Wil eigenlijk alleen niet teveel geluid uit de uitlaat hebben dus wil het eerst horen.zal wel een filmpje maken als ie er onder zit.
duur was ie niet, betaalde geloof ik rond de 80euro.10 februari 2013 om 15:35 #17640775@DOCTOR007 wrote:
@ radio veldmuis : mooi zo nog wat foto’s maken en hier posten ;) ps moet het zelf ook nog doen maar het weer zit niet mee:)
Zelf de auto onderlaten sneeuwen en de buren het laten (gedeeltelijk) schoonmaken tijdens een mini sneeuwballen gevecht.ja als ik site beetje begin te snappe lukt dat vanzelf wel een keer :P
10 februari 2013 om 16:49 #17640776OPC.tje uitgelaten in amesfoort.
http://www.youtube.com/watch?v=I5cUkgEoJmk” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry :jerry :jerry10 februari 2013 om 18:16 #17640777@KadAstra-EF wrote:
Zo, jij laat er geen gras over groeien :shock:
75 Ah, dat is nogal wat of heb je een diesel ?Rik ;)
Ik weet niet, ik heb ook GEEN diesel, maar wel een Dikke Accu (origineel), Opel levert m niet meer als 75Ah, maar als 70Ah helaas:
Willem
10 februari 2013 om 18:29 #17640778AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gistereochtend wielen van de Astra opnieuw gebalanceerd op mn werk en 2 stalen velgen bleken krom :S
Had er zo de pest in gekregen, Dus ‘s middags de bandjes laten overdraaien bij de kwikfit op lichtmetalen set wielen van een Astra F.
Heerlijk als iemand anders dat eens voor je doet :jerryToen zag het er zo uit:
Toen kreeg ik in de namiddag zin om hem helemaal te gaan poetsen, dus even bij de shell afgespoten en in de garage gereden en gaan poetsen :P
Toen zag dat er vanmiddag zo uit toen hij klaar was:10 februari 2013 om 18:35 #17640779Keurig hoor, Dat zijn de Standaard wielen voor de Nederlandse CD-uitvoering, ik had ze ook onder de F station toen ik m kocht, dingen zijn voor geen meter schoon te houden als je tussen de 30.000 en 40.000km per jaar wegtrapt
Willem
10 februari 2013 om 18:42 #17640780@NoFear1696 wrote:
OPC.tje uitgelaten in amesfoort.
http://www.youtube.com/watch?v=I5cUkgEoJmk” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry :jerry :jerryAh bij unlimited tuning geweest… Nice!
10 februari 2013 om 18:45 #17640781AnoniemLid sinds:
1 January 1970Thanks Willem!
Wielen komen inderdaad van een Astra F CD, setje voor weinig kunnen kopen aantal jaar terug en 2 hebben ietswat stoeprandschade en verder super netjes nog :)
Schoonhouden is inderdaad een ramp :angel10 februari 2013 om 19:52 #17640782Zo, das een verschil ja, Netjes gedaan
Rik ;)
10 februari 2013 om 20:07 #17640783Super netjes gedaan mr. F :thumb
10 februari 2013 om 20:29 #17640784@KadAstra-EF wrote:
Zo, jij laat er geen gras over groeien :shock:
75 Ah, dat is nogal wat of heb je een diesel ?Rik ;)
@DOCTOR007 wrote:
Iidprachtig spul, ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
@wim-v6 wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Zo, jij laat er geen gras over groeien :shock:
75 Ah, dat is nogal wat of heb je een diesel ?Rik ;)
Ik weet niet, ik heb ook GEEN diesel, maar wel een Dikke Accu (origineel), Opel levert m niet meer als 75Ah, maar als 70Ah helaas:
Willem
Bedankt voor de complimenten. Ik laat er zeker geen gras over groeien, Rik. Even goed geshopt dacht ik zo. Moet eens in de zoveel tijd eens kunnen, hè.
Nu nog even goed weer uitkiezen om het geheel in te bouwen.
Om precies te zijn gaat het inderdaad om een 74 Ah accu. Zoals ik zie, heeft Willem ook een beste (zware) accu erin liggen.
Willem, als ik het goed begrijp, moeten er toch geen problemen ontstaan met de, door mij afgebeelde accu, in een G met motor type Z1.6XE?
10 februari 2013 om 20:37 #17640785nee hoor, Bij mijn Combo ging het ook prima met 2 paralell gekoppelde accu’s welke tezamen 156Ah, en een totaal aantal ampere’s 1450A (en).
Ging prima met het 100A dynamotje
10 februari 2013 om 20:46 #17640786@NoFear1696 wrote:
OPC.tje uitgelaten in amesfoort.
http://www.youtube.com/watch?v=I5cUkgEoJmk” onclick=”window.open(this.href);return false; :jerry :jerry :jerryZiet er goed uit man vooral toen ie 275 op het scherm toonde :jerry :thumbup .
Wat ik niet snap is waarom ze de voertuig de gas continue intrapte of schakelde zij ook???
Voor de rest mooie motorblok! :thumb10 februari 2013 om 20:50 #17640787@wim-v6 wrote:
nee hoor, Bij mijn Combo ging het ook prima met 2 paralell gekoppelde accu’s welke tezamen 156Ah, en een totaal aantal ampere’s 1450A (en).
Ging prima met het 100A dynamotje
:hmmz en wat kan je allemaal doen met zoveel “juice”?
10 februari 2013 om 21:01 #17640788@wim-v6 wrote:
nee hoor, Bij mijn Combo ging het ook prima met 2 paralell gekoppelde accu’s welke tezamen 156Ah, en een totaal aantal ampere’s 1450A (en).
Ging prima met het 100A dynamotje
Ook niet dat bijvoorbeeld je startmotor of dynamo door te hoge waardes de geest kan geven?
10 februari 2013 om 21:38 #17640789Ligt bij mij al jaren een 70 A accu in en er is nog nooit wat door kapot gegaan.
10 februari 2013 om 22:48 #17640790accu geeft/pakt toch wat het nodig heeft.. de rest is als waren een buffer. Ik rij persoonlijk ook op diesel accus. kunnen toch net wat meer hebben..
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.