Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
7 februari 2013 om 08:52 #176402167 februari 2013 om 08:59 #17640217
@ TerryB: ziet er erg nice uit!
7 februari 2013 om 09:03 #17640215Dik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…
7 februari 2013 om 09:56 #17640745@Astra F Vaassen wrote:
Dik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…
Toch een leuk karretje ondanks de stalen velgen en doppen
7 februari 2013 om 10:09 #17640746@TerryB wrote:
Alle velgen zitten erop!
Op deze foto,s heb ik er nog geen meter mee gereden!
Foto na het werk: (voorkant)De voorkant is weer lekker wat gezakt na het rijden, ik kan net aan sturen! Ik krijg geen vinger meer tussen de band en de wielrand haha, zoals het hoort! Ik zit nu ong 8cm boven de grond.
Morgen ff een afspraak maken om te balanceren want op de snelweg word ik alle kanten op getrokken!Very Nice :thumb :thumb
zondag ff in het echt bekijken ;)7 februari 2013 om 13:16 #17640700Komt goed! Hij staat nu in de garage om gebalanceerd te worden!
8 februari 2013 om 15:04 #17640747Vandaag naar PM Performance geweest in Swifterban. Dan zijn leuke mensen en die hebben echt alles daar….Diverse pijpbuigers,draaibanken en diverse lassers! Mooi!
Ik kon gelukkig gelijk de brug op…
Daarna is eerst de katalysator weggeslepen….
Vervolgens flenzen gelast op de Kat zodat hij er met de keuring weer onder kan..
Daarna de middendemper vervangen voor een stuk rvs pijp en een katvervangende pijp tussen de flenzen.
Resultaat is veel beter geluid en veel beter optrekken…Ik is blij….
En thuis gekomen lag daar een berg pakjes….Mijn dakspoiler en motorkapverlenger waren gespoten terug gekomen ,mijn angel eyes lagen in doos te wachten en mijn astra coupe tellerbak was aangekomen. Die maar gelijk op de juiste km stand geprogrammeerd en ingebouwt…
Wordt vervolgd
8 februari 2013 om 15:18 #17640748@Pimo wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
Dik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…
Toch een leuk karretje ondanks de stalen velgen en doppen
Inderdaad !!!
Auto staat er goed, netjes en tevreden bij :thumb :thumb :thumbRik ;)
8 februari 2013 om 15:19 #17640749Vandaag de astra laten keuren en een kleine beurt laten geven.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
8 februari 2013 om 15:22 #17640750Zo, ziet er erg goed uit Ronald! :thumb
Binnenkort dus een nieuwe “originele” run, kijken wat je Astra na deze aanpassingen heeft. Erg interessant!
En vervolgens de chiptuning op maat. Ik heb er ontzettend zin in!
Ontzettend goed bezig Ronald! :thumbup
8 februari 2013 om 16:58 #17640751@Unlimited Tuning wrote:
Zo, ziet er erg goed uit Ronald! :thumb
Binnenkort dus een nieuwe “originele” run, kijken wat je Astra na deze aanpassingen heeft. Erg interessant!
En vervolgens de chiptuning op maat. Ik heb er ontzettend zin in!
Ontzettend goed bezig Ronald! :thumbup
Ja anders ik wel… Ik bel je van de week wel even. Ben geloof ik woensdag en vrijdag vrij..
8 februari 2013 om 19:57 #17640752@Botho rij je nu met allen de achterdemper ? :shock:
p.s. het laswerk is niet om naar huis te schrijven :hmmz
8 februari 2013 om 20:24 #17640753AnoniemLid sinds:
1 January 1970Astra g coupe voorbumper met mistlampen besteld, kan niet wachten tot die erop zit.
8 februari 2013 om 20:59 #17640754Mooi hoor! bij Eugene of toch bij de dealer.
8 februari 2013 om 21:28 #17640755AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij een lokale garage waar ik m’n auto laat onderhouden. Kreeg daar toch behoorlijk wat korting.
Als ik dat niet kreeg ging ik het via Eugene proberen.8 februari 2013 om 22:29 #17640756Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup
8 februari 2013 om 23:15 #17640757@Blue-Dragon wrote:
Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup
heb mijn opc’tje al 10 jaar en hij is nog steeds niet klaar :jerry :jerry
8 februari 2013 om 23:30 #17640758vandaag ook een pakket binnengekregen van GM tuningparts.
middendempervervanger.
woensdagmiddag besteld, vrijdag in huis :thumb
9 februari 2013 om 01:23 #17640759netjes silver!!! ben benieuwd hoe dit je gaat bevallen!
9 februari 2013 om 01:58 #17640760AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Blue-Dragon wrote:
Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup
Heb eigenlijk nog meer plannen maar helaas begint het geldboompje een beetje leeg te raken.
Na meer dan een half jaar thuiszitten heb ik gelukkig wel weer werk.@Silver wrote:
vandaag ook een pakket binnengekregen van GM tuningparts.
middendempervervanger.
woensdagmiddag besteld, vrijdag in huis :thumb
Mooie update, zit er zelf nog over te twijfelen om ook zo’n middendempervervanger te kopen.
Wil eigenlijk alleen niet teveel geluid uit de uitlaat hebben dus wil het eerst horen.9 februari 2013 om 09:04 #17640761Vanmorgen om 6 uur stond de astra al op de brug!
rubbers van de achterveren vervangen, uitlaat netjes en goed opgehangen , was een klusje wat al 2 jaar op `t lijstje stond :jerry
bandjes weer opgepompt, kabels netjes gehangen, bodemdelen netjes in de zwarte tectyl gespoten etc9 februari 2013 om 11:55 #17640762Ik zeg jij bent goed bezig geweest,, :thumb
9 februari 2013 om 14:40 #17640763Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.
Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:
Ik ben als volgt te werk gegaan:
– luchtfilterbak verwijderen,
– bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
– dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
– dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
motorkap heen, gaat heel goed !
– Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
– dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
– dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
– het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
– nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.“Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.
“Mr F” had het over “een half uurje werk”
Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn paOp deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
MAAR HET KANIk hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :Rik ;)
9 februari 2013 om 15:51 #17640764@KadAstra-EF wrote:
Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.
Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:
Ik ben als volgt te werk gegaan:
– luchtfilterbak verwijderen,
– bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
– dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
– dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
motorkap heen, gaat heel goed !
– Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
– dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
– dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
– het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
– nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.“Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.
“Mr F” had het over “een half uurje werk”
Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn paOp deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
MAAR HET KANIk hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :Rik ;)
Zo heb ik het ook ooit gedaan ja, wil prima! En iedereen heeft zijn eigen tempo dus dat is niet zo’n ramp toch king:
9 februari 2013 om 18:08 #17640767@NoFear1696 wrote:
@Botho rij je nu met allen de achterdemper ? :shock:
p.s. het laswerk is niet om naar huis te schrijven :hmmz
Yep ik rij alleen met de sebring einddemper….Als je rustig rijdt hoor je gewoon geluid. Trap je hem open dan is het echt een tof geluid. Op die laatste foto was het nog passen. Alles lassennaden zijn mooi afgeslepen en de hele demper is van voor naar achter in de 650 graden verf gezet….
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.