Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2013 om 13:31 #17640720
Weer naar huis gereden vanuit A’dam. Jeetje wat was en is de asfalt toch smerig met sneeuw. Goed dat de dealer het gepoetst enzo heeft. Zo meteen mag ik weer naar SPL (Extra kilometers maken)! :thumb
6 februari 2013 om 15:20 #17640721@NoFear1696 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.
Pijpje waarvan 2 stuks.
En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz
ik zie dat je de olie afscheider van je kleppen deksel weer hebt gemonteerd.? waar gaat die slang die aan je tophat naar toe?
Olieafscheider heeft er eerder nooit opgezeten , is voor het eerst dat ik deze heb gemonteerd.
Maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld met welke slang je naar het tophat?Als je die slang bedoelt waar nu dat filtertje zit , die heb ik heel goed afgedopt.
Zit een harde plug in en met een slangenklem vastgezet.@wim-v6 wrote:
Das een hele goeie vraag inderdaad, NoFear1696.
Ik zie ook dat de Carterslang is afgedopt met een filtertje, houd dat filtertje ook in de gaten, dat is een eveneens een goede graadmeter over de werking van je carterventilatie.
en ik vraag me ook af wat voor iets er aangesloten is op je aanzuigslang, aangezien deze NA de LMM zit.
Willem
Willem er is geen carterslang afgedopt met een filterje ,
Zit met een klein pijpje gemonteerd op het kleppendeksel.
Je andere vraag staat hierboven vermeld.6 februari 2013 om 16:03 #17640722@Blue-Dragon wrote:
@NoFear1696 wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.
Pijpje waarvan 2 stuks.
En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz
ik zie dat je de olie afscheider van je kleppen deksel weer hebt gemonteerd.? waar gaat die slang die aan je tophat naar toe?
Olieafscheider heeft er eerder nooit opgezeten , is voor het eerst dat ik deze heb gemonteerd.
Maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld met welke slang je naar het tophat?Als je die slang bedoelt waar nu dat filtertje zit , die heb ik heel goed afgedopt.
Zit een harde plug in en met een slangenklem vastgezet.@wim-v6 wrote:
Das een hele goeie vraag inderdaad, NoFear1696.
Ik zie ook dat de Carterslang is afgedopt met een filtertje, houd dat filtertje ook in de gaten, dat is een eveneens een goede graadmeter over de werking van je carterventilatie.
en ik vraag me ook af wat voor iets er aangesloten is op je aanzuigslang, aangezien deze NA de LMM zit.
Willem
Willem er is geen carterslang afgedopt met een filterje ,
Zit met een klein pijpje gemonteerd op het kleppendeksel.
Je andere vraag staat hierboven vermeld.heb je laatst nog een compliment gegeven overje motoruimte
viewtopic.php?f=5&t=196&start=66506 februari 2013 om 16:31 #17640723.[/quote]
heb je laatst nog een compliment gegeven overje motoruimte
viewtopic.php?f=5&t=196&start=6650[/quote]Ja dat wist ik ook wel , maar op die foto zit er geen olieafscheider op alleen dat filtertje.
En jij hebt het over weer de olieafscheider gemonteerd , denk je dan bedoelt het filtertje.6 februari 2013 om 16:32 #17640724Ik niet.. maar pa heeft hem alweer gewassen.. te druk met de dodge nu :jerry
6 februari 2013 om 16:47 #17640725@astraTD wrote:
Ik niet.. maar pa heeft hem alweer gewassen.. te druk met de dodge nu :jerry
hoe snel wil die bak
6 februari 2013 om 16:51 #17640726snap je zin niet
6 februari 2013 om 16:54 #176407276 februari 2013 om 16:55 #17640728@Jorn999 wrote:
@astraTD wrote:
Ik niet.. maar pa heeft hem alweer gewassen.. te druk met de dodge nu :jerry
hoe snel wil die bak
Topsnelheid :jerry
6 februari 2013 om 17:06 #17640729@Blue-Dragon wrote:
.
heb je laatst nog een compliment gegeven overje motoruimte
viewtopic.php?f=5&t=196&start=6650[/quote]Ja dat wist ik ook wel , maar op die foto zit er geen olieafscheider op alleen dat filtertje.
En jij hebt het over weer de olieafscheider gemonteerd , denk je dan bedoelt het filtertje.[/quote]
ik bedoel idd dat filtertje die ook wel olieafscheider genoemt wordt. heeft de zelfde functie namelijk. olie binnen houden en olie dampen doorlaten6 februari 2013 om 17:25 #17640730Filtertje noemen ze toch een carterontluchtings filtertje.
Een carter ontluchtings filter is geen gesloten systeem en een olieafscheider is wel een gesloten systeem.
Maar ik heb ze er beide alweer vanaf gehaald en alles weer origineel erop gemonteerd. :thumbup6 februari 2013 om 17:41 #17640731Waar GING die andere slang heen als ik vragen mag?? (vanaf de inlaat buis??)
Willem
6 februari 2013 om 18:00 #17640732Als je die slang bedoelt waar nu dat filtertje zit , die heb ik heel goed afgedopt.
Zit een harde plug in en met een slangenklem vastgezet.Had die vraag al eerder beantwoord staat wat meer naar boven .
6 februari 2013 om 18:06 #17640733ik doelde op de slang op de inlaatbuis, welke naar beneden liep. niet waar dat filtertje op zit..
6 februari 2013 om 18:11 #17640734Kan je dat is aangeven op een foto want snap die niet helemaal.
6 februari 2013 om 18:24 #17640735tweeters aangesloten en carbon folie voor mijn motor gekocht hoop dat het mij lukt morgen
6 februari 2013 om 18:34 #17640736@DOCTOR007 wrote:
Iemand in de buurt van Almere met een Tech2/OPCOM die voor mij autolock/anti-carhijacking functie van mij Astra H kan fixen???
Probeer Peter (Speaker uit het Vectra gedeelte) eens. Overigens wil ik het ook wel voor je doen maar dan moet je naar Harderwijk.
@DOCTOR007 wrote:
Things to do:
-her en der wat lampjes vervangen door ledjes
-van cd 30 naar cd 30MP3 met AUX of cd 70 wel twijfel ik of ik niet gelijk naar een CD/dvd 90 moet gaan als er maar een telefoon uhp4 oid erop zit.Wel opletten dat je Canbus ledjes plaatst !
Wat betreft je radio update : let wel op dat je voor een CD70 / DVD90 een grafisch scherm (GID of CID) nodig hebt, met een standaard boordcomputer (TID of BID) ga je dat niet werkend krijgen. Om een UHP4 werkend te krijgen geldt eigenlijk hetzelfde, die gaat overigens ook prima met een CD30 overweg. Een UHP4 is een losse module welke los staat van je radio.
6 februari 2013 om 18:57 #17640737@Juffer1 wrote:
@DOCTOR007 wrote:
Iemand in de buurt van Almere met een Tech2/OPCOM die voor mij autolock/anti-carhijacking functie van mij Astra H kan fixen???
Probeer Peter (Speaker uit het Vectra gedeelte) eens. Overigens wil ik het ook wel voor je doen maar dan moet je naar Harderwijk.
@DOCTOR007 wrote:
Things to do:
-her en der wat lampjes vervangen door ledjes
-van cd 30 naar cd 30MP3 met AUX of cd 70 wel twijfel ik of ik niet gelijk naar een CD/dvd 90 moet gaan als er maar een telefoon uhp4 oid erop zit.Wel opletten dat je Canbus ledjes plaatst !
Wat betreft je radio update : let wel op dat je voor een CD70 / DVD90 een grafisch scherm (GID of CID) nodig hebt, met een standaard boordcomputer (TID of BID) ga je dat niet werkend krijgen. Om een UHP4 werkend te krijgen geldt eigenlijk hetzelfde, die gaat overigens ook prima met een CD30 overweg. Een UHP4 is een losse module welke los staat van je radio.
Speaker ken ik idd van die forum zeker als je een VECTRA rider bent geweest. Maar ik heb hem al een poosje niet gezien hoewel hij vandaag wel online was zie ik net. Wie hem niet kent als forum lid en zeker als VECTRA rider weet niet wat ie mist.
Bedankt voor de tips en toelichting!CD70 of 90 ga ik sowieso, als ik ooit eraan toekom, compleet in laten bouwen! Weet je nog toevallig wat een UHP4 (een link met txt en uitleg is welkom) mag kosten en of je een OPCOM/TECH2 ervoor nodig zult hebben?6 februari 2013 om 19:33 #17640738Wat het kost is afhankelijk van waar je hem koopt. Gewoon goed blijven rondkijken, je komt er vanzelf 1 tegen.
Ik was voor alles nog geen €125,- kwijt.
Overigens hèb je voor zowel de radio als de UHP een TECH2 of OPCom nodig.
6 februari 2013 om 20:44 #17640739@Jorn999 wrote:
@astraTD wrote:
snap je zin niet
de topsnelheid van de dodge
Geen idee.. standaard lopen ze toch nog een 160..
100 vind ik al hard zat draait dan net een 3000toeren dus nog redelijk stil in het bakkie.. ben dan ook maar 1x op de autobaan geweest en dat was ook de laatste keer :jerry
6 februari 2013 om 20:46 #17640740@astraTD wrote:
@Jorn999 wrote:
@astraTD wrote:
snap je zin niet
de topsnelheid van de dodge
Geen idee.. standaard lopen ze toch nog een 160..
100 vind ik al hard zat draait dan net een 3000toeren dus nog redelijk stil in het bakkie.. ben dan ook maar 1x op de autobaan geweest en dat was ook de laatste keer :jerry
:jerry :jerry
6 februari 2013 om 21:04 #17640741Is geen geld voor een UHP4+radio cd70/90!
6 februari 2013 om 21:57 #17640742Eind van de middag me wagen terug gekregen van de spuiter en ben zeer blij hoe het geworden is.
6 februari 2013 om 23:27 #17640743mogen wij het ook zien Dion?
7 februari 2013 om 00:43 #17640744Alle velgen zitten erop!
Op deze foto,s heb ik er nog geen meter mee gereden!
Foto na het werk: (voorkant)De voorkant is weer lekker wat gezakt na het rijden, ik kan net aan sturen! Ik krijg geen vinger meer tussen de band en de wielrand haha, zoals het hoort! Ik zit nu ong 8cm boven de grond.
Morgen ff een afspraak maken om te balanceren want op de snelweg word ik alle kanten op getrokken! -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.