Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2013 om 18:00 #17640694
@grasklokje wrote:
Ik heb afgelopen week via Ebay een Middenarmsteun gekocht.
Deze vandaag binnen gekregen en gelijk maar even gemonteerd.
Heerlijk… Dit heb ik gemist. In mijn vorige auto’s had ik het namelijk ook…Good job.
Heb je er een foto van? Ben erg benieuwd welk type je hebt en wat je hiervoor kwijt was.
5 februari 2013 om 18:22 #17640695@Astra F Vaassen wrote:
niet vandaag maar afgelopen weekend zaterdag, ´nieuwe´ radiateur gemonteerd wat bij de c16nz motor echt te simpel is haha en nieuwe koelvloeistof uiteraard erin, alles ontlucht alleen hou een klotsend geluid vooral bij koude start, koppakking aan het overlijden ofzo?
Dan heb je hem waarschijnlijk niet goed ontlucht!
Wat weleens wil helpen is om hem met de neus omhoog te zetten lucht gaat dan naar het hoogste punt en je kachelradiateur is dan het laagste punt!5 februari 2013 om 18:32 #17640696@gerben rsv wrote:
@Astra F Vaassen wrote:
niet vandaag maar afgelopen weekend zaterdag, ´nieuwe´ radiateur gemonteerd wat bij de c16nz motor echt te simpel is haha en nieuwe koelvloeistof uiteraard erin, alles ontlucht alleen hou een klotsend geluid vooral bij koude start, koppakking aan het overlijden ofzo?
Dan heb je hem waarschijnlijk niet goed ontlucht!
Wat weleens wil helpen is om hem met de neus omhoog te zetten lucht gaat dan naar het hoogste punt en je kachelradiateur is dan het laagste punt!Hij deed het ervoor ook al een tijdje, heb de motor net zo lang laten draaien tot de fan aanging, temperatuur was toen net boven de 90graden, en toen bubbelde alle lucht eruit en daarna was het rustig in het reservoir, wat doe ik dan fout? Had uiteraard de dop eraf van het reservoir.
5 februari 2013 om 18:58 #17640697Je doet niks fout het is een tip! :thumb
5 februari 2013 om 19:57 #17640698Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.
Pijpje waarvan 2 stuks.
En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz
5 februari 2013 om 21:16 #17640699@Blue-Dragon: das pas wat je noemt een dikke motorblok.
Zelf vandaag de Astra alleen maar wat vieser gemaakt door in grote plassen te rijden (onbewust/geen alternatief).
Iemand in de buurt van Almere met een Tech2/OPCOM die voor mij autolock/anti-carhijacking functie van mij Astra H kan fixen???
Things to do:
-her en der wat lampjes vervangen door ledjes
-van cd 30 naar cd 30MP3 met AUX of cd 70 wel twijfel ik of ik niet gelijk naar een CD/dvd 90 moet gaan als er maar een telefoon uhp4 oid erop zit.Nou verder heb ik niet veel kaas gegeten van auto techniek, maar dat had men al kunnen zien aan mijn nickname :D
Kan nog net wat lampjes vervangen geen ingewikkelde dingen :jerry5 februari 2013 om 22:29 #17640701@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.
Pijpje waarvan 2 stuks.
En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz
Ik ruk die dingen er juist af, omdat deze het probleem Cartervervuiling alleen maar verergeren…
Als de carterventilatie naar behoren werkt, is deze niet nodig.
Door deze oplossing is menig C18XEL C18XE X18XE X20XEV X22XE Y22XE Z22XE motor vroegtijding aan zijn eind gekomen door Zwarte sludge inhet carter.(bij afkoelen van de motor wil het gebeuren dat de olieafscheider SLudge terug laat zakken in het carter)..
Tis maar een tip he..
Willem
5 februari 2013 om 22:53 #17640702@ DOCTOR007 bedankt voor je compliment. ;)
@ Willem vraag me dan ook af waarom zijn ze dan op de markt gebracht door Opel?
Lijkt mij toch niet dat ze dit bedacht hebben, om die motoren in de soep te laten draaien :hmmz5 februari 2013 om 23:03 #17640703Dit is omdat Opel niet kon bedenken dat het opboren van een Carterventilatiepijpje op de gasklep de oplossing bood.. (je moet er ook maar achterkomen dat dat het is natuurlijk)..
Ik meen het uit de grond van mijn hart, ik heb dingen gezien veroorzaakt door deze afscheiders, dat wil je in je eigen motor niet meemaken..
Deze zijn ook nooit voor turbomotoren bedoeld geweest, maargoed…ik zeg het, ik geef maar een tip, als je je er goed bij voelt moet je het zo laten, je knapt er niks mee op, je verlegd het probleem..
Willem
5 februari 2013 om 23:12 #17640704Oke bedankt voor de tip , ik heb er geen turbo opzitten is de X20XER .
Ik heb ook die olieafscheiders bij vele andere opels erop zien zitten.Ik zal eens gaan informeren wat ze bij Opel zelf erover gaan zeggen.
5 februari 2013 om 23:14 #17640705Die zullen hier weinig over zeggen.
maar heb je last van olie op de gasklep dan???
Willem
5 februari 2013 om 23:18 #17640706Nee heb ik geen last van.
5 februari 2013 om 23:28 #17640707Daar is het voor ontwikkeld, omdat als de vacuum dciht zit, gaat de cartervetilatie olie naar boven roggelen, door de buis waar jij de afscheider hebt geplaatst..
Dit gaat even goed, totdat het carterventilatie deel van het klepdeksel helemaal vol zit met sludge!!! dan gaat ie het door roggelen door het kleppendeksel heen zo de gasklep op.
heb je je carterventilatie op orde gebeurt dit helemaal niet.
heb je je carterventilatie niet op orde en een asfscheider eertussen is deze binnen no-time verzadigd van de sludge, en gaat ie het vanaf de afscheider je onderblok in drukken, en krijg je vanzelf te maken met verstopte oliezeef enzo..
Vraag anders hardcorehell maar eens wat er gebeurt als de carterventilatei niet klopt, hij zat op het randje van oliedruk verlies… (X20XEV), hadden ze een andere oplossing op bedacht.
Bij hem hadden ze de dikke slang vanaf het kleppendeksel naar de lcuhtfilterbak gebracht, ipv van aan de inlaatbuis..
bij hem zat heel de filterbak vol met olie…Willem
5 februari 2013 om 23:32 #17640708@dion87 wrote:
ben misschien van plan me koplampen te wrappen… maar zit nog in twijfel..
smoke kleur?
zal wel vet staan, alleen lichtopbrengst zal wat minder zijn, maar dat begrijp je zelf ook wel ;)5 februari 2013 om 23:57 #17640709@wim-v6 wrote:
Daar is het voor ontwikkeld, omdat als de vacuum dciht zit, gaat de cartervetilatie olie naar boven roggelen, door de buis waar jij de afscheider hebt geplaatst..
Dit gaat even goed, totdat het carterventilatie deel van het klepdeksel helemaal vol zit met sludge!!! dan gaat ie het door roggelen door het kleppendeksel heen zo de gasklep op.
heb je je carterventilatie op orde gebeurt dit helemaal niet.
heb je je carterventilatie niet op orde en een asfscheider eertussen is deze binnen no-time verzadigd van de sludge, en gaat ie het vanaf de afscheider je onderblok in drukken, en krijg je vanzelf te maken met verstopte oliezeef enzo..
Vraag anders hardcorehell maar eens wat er gebeurt als de carterventilatei niet klopt, hij zat op het randje van oliedruk verlies… (X20XEV), hadden ze een andere oplossing op bedacht.
Bij hem hadden ze de dikke slang vanaf het kleppendeksel naar de lcuhtfilterbak gebracht, ipv van aan de inlaatbuis..
bij hem zat heel de filterbak vol met olie…Willem
Oke dus als de vacuum in orde is en ook de carterventilatie en een olieafscheider kan het dan ook nog kwaad.
Of zeg je haal hem eraf en zet de slang er maar weer tussen.6 februari 2013 om 00:00 #17640710Houd m anders strak in de gaten, het is een mooie graadmeter tot ontdekken van problemen, maar als deze olieafscheider dicht zit, en dat zit ie binnen no time, als de carterventilatie niet goed werkt, gaat ie een zooitje van je Oliecarter maken..
Willem
6 februari 2013 om 00:15 #17640711Ja oke dan zal ik dat zeer zeker gaan doen , heb je ook enig idee hoelang of het gemiddeld duurt eer dat die dicht gaat zitten.
6 februari 2013 om 00:20 #17640712Ligt aan de staat van de motor en werking van de carterventilatie.
Bij de een zit ie met een dag al vol, en de ander doet er jaren over.
Veel korte ritten zal m ook sneller vervuilen..Willem
6 februari 2013 om 00:36 #17640713Hmm nou oké, dan weet ik wel wat ik ga doen haal hem er vanaf ga het risico dan niet nemen.
Heb weinig in om dit blokkie naar de filistijnen te helpen, het heeft me allemaal al genoeg kost.Bedankt voor je info Willem. :thumbup
6 februari 2013 om 06:45 #17640714@Blue-Dragon wrote:
Heb gistermiddag een carterontluchtings filtertje en een olieafscheider gemonteerd.
olieafscheider.
Pijpje waarvan 2 stuks.
En gemonteerd zie nu op de foto dat de olieafscheider nog een klein stukje kan zakken :hmmz
ik zie dat je de olie afscheider van je kleppen deksel weer hebt gemonteerd.? waar gaat die slang die aan je tophat naar toe?
6 februari 2013 om 06:51 #17640715Das een hele goeie vraag inderdaad, NoFear1696.
Ik zie ook dat de Carterslang is afgedopt met een filtertje, houd dat filtertje ook in de gaten, dat is een eveneens een goede graadmeter over de werking van je carterventilatie.
en ik vraag me ook af wat voor iets er aangesloten is op je aanzuigslang, aangezien deze NA de LMM zit.
Willem
6 februari 2013 om 09:36 #17640716Vanmorgen weggebracht voor APK, 15 min. later weer buiten; goedgekeurd zonder opmerkingen!
Helemaal blij…. heb nu een goede garage “keuren zonder zeuren” :thumb :thumb6 februari 2013 om 09:49 #17640717open carter ventilatie is toch ook apk afkeur?
bij mij schiet de slang van me ventilatie er wel is af, maar dan gaat het echt vol naar olie stinken in de wagen.
6 februari 2013 om 12:36 #17640718Dat hoort eingelijk ook weer niet, duid op overdruk.
nu wil het voorkomen bij de turbomotoren dat het eenweg klepje kapot gaat van de Carterventilatie slangetje..
Kan je er geen klemmetje (of beter klemmetje) op zetten.
Open carterventilatie is inderdaad niet toegestaan, is namelijk een milieu dinges…
Dus als je m open maakt, verstop m dan tenminste, en buiten dat vind ik het geen porum, zo’n filter op je klepdeksel, maar goed dat is een kwestie van smaak.
Willem
6 februari 2013 om 12:42 #17640719ben het met je eens dat het geen gezicht is, maar ieder ze ding.
nee, bij mij schiet de slang eraf omdat de slang tussen me filterbak en me blok klemt, dus al kantelt me blok te veel, wil die er nog wel eens afschieten.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.