Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2013 om 11:20 #17640571
@KadAstra-EF wrote:
Mag morgen mn F weer ophalen van de APK.
Maar nu rijdt ik dus in mn E en nu door de vele sneeuw ben ik de linkerspatlap-voor verloren :(
Dus als iemand hem ziet liggen tussen Dokkum en Holwerd dan graag een pm naar mij oke ? :jerry
Heb al nieuwe besteld.Rik :)
spatlap tuner :jerry
22 januari 2013 om 13:57 #17640572Naar een flinke slag in mijn nek te hebben gehad.. Zijn er de afgelopen dagen nieuwe draagarmen onder gekomen, nieuwe remschijven met blokken, 2x nieuwe winterbanden, 2x nieuwe gasveren voor de achterklep.
En vandaag nieuw motortje gemonteerd in de ruitensproeiertankje.22 januari 2013 om 17:58 #17640573@astraTD wrote:
Naar een flinke slag in mijn nek te hebben gehad.. Zijn er de afgelopen dagen nieuwe draagarmen onder gekomen, nieuwe remschijven met blokken, 2x nieuwe winterbanden, 2x nieuwe gasveren voor de achterklep.
En vandaag nieuw motortje gemonteerd in de ruitensproeiertankje.zo weet je ook waar je voor aan het werk bent :wtf
ik mag deze week ook ff aftikken, nieuw achterraam in de g. mijn rubber begint los te laten rondom. rubber is zo ver uitgerekt dat er niks meer van te maken valt. een los rubber is niet te krijgen, dus zit er maar 1 ding op en dat is een ander raam erin :cry
auto is vandaag apk afgekeurd, stukje remleiding aan de voorzijde moet vervangen worden.
22 januari 2013 om 18:18 #17640574als je wa+ hebt kost het bij unive 70 euro
michel
22 januari 2013 om 19:57 #17640575@OscaR-16v wrote:
@astraTD wrote:
Naar een flinke slag in mijn nek te hebben gehad.. Zijn er de afgelopen dagen nieuwe draagarmen onder gekomen, nieuwe remschijven met blokken, 2x nieuwe winterbanden, 2x nieuwe gasveren voor de achterklep.
En vandaag nieuw motortje gemonteerd in de ruitensproeiertankje.zo weet je ook waar je voor aan het werk bent :wtf
ik mag deze week ook ff aftikken, nieuw achterraam in de g. mijn rubber begint los te laten rondom. rubber is zo ver uitgerekt dat er niks meer van te maken valt. een los rubber is niet te krijgen, dus zit er maar 1 ding op en dat is een ander raam erin :cry
auto is vandaag apk afgekeurd, stukje remleiding aan de voorzijde moet vervangen worden.
Los rubber niet te krijgen ????
Ik kan ze zelfs nog voor mn E kadett krijgen !Rik :)
22 januari 2013 om 20:03 #17640576@KadAstra-EF wrote:
@OscaR-16v wrote:
@astraTD wrote:
wil niet zeggen dat die voor een g wel te krijgen is. ;)
22 januari 2013 om 21:00 #17640577@petrolhead wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@OscaR-16v wrote:
@astraTD wrote:
wil niet zeggen dat die voor een g wel te krijgen is. ;)
meerdere dealers gebeld, het rubber is niet los te bestellen. als je een nieuw achterraam besteld zit het rubber aan het raam geplakt. echt een :swear :swear :swear systeem :thumbdown
helaas WA verzekerd. in het verleden wel WA+ verzekerd geweest maar heb dit in oktober laten aanpassen. voor WA+ betaalde ik 60 euro in de maand, voor WA betaal ik nu 28 euro.
23 januari 2013 om 16:17 #17640578nieuwe radio caliber rdd570bt er in gedaan en ruitenwisservloeistof bijgevuld en ruitenwissers vervangen verder niks
23 januari 2013 om 16:29 #17640579vanmorgen liter olie bijgevuld en vol getankt, en een ritje van 600km gemaakt. Wat was dat lang geleden dat ik op de autobaan ben geweest king:
Zag een leuk setje hummer H1 36inc wielen te koop staan en die gaan halen voor onder de Dodge.
Was flink door gezakt maar heeft zich weer flink bewezen :thumb23 januari 2013 om 16:37 #17640580geloof ik wel ja! :shock:
23 januari 2013 om 20:40 #17640581Vandaag verlagingsveren gemonteerd 40/30 woehoe. ja ik weet het, heb mijn auto zitten spuiten bij -4 graden :wub kon he tniet meer aan hoe vies ze was. wanneer het warmer wordt krijgt ze weer de wekelijkse sop eroverheen
23 januari 2013 om 22:26 #17640582Netjes hoor! en spuiten is beter dan door een carwash heen laten gaan.
Laat hem na 500 km wel een keertje uitlijnen , anders kan je er al heel snel nieuwe bandjes onder leggen.
23 januari 2013 om 22:35 #17640583Thnx, ja ik ga hem binnenkort laten uitlijnen. Ik ga nooit naar de was straat. Ik woon in een winkel straat dus ik moet wel naar een wasbox. Ik gebruik alleen de osmose water. Ik neem altijd 2 jerrycans water van 10 liter mee. En was de auto met 2 emmer methode en een washmitt en sop en als laatste af spuiten met de hoge druk van de wasbox Ik ga echt niet die gore borstel van de wasbox gebruiken
24 januari 2013 om 10:39 #17635756@TerryB wrote:
Gister een mooie schuiver tegen de stoeprand gehad, In de straat de situatie onderschat en de achterkant brak uit en helaas was er geen sturen meer aan!
Het was een beste knal en gelukkig de velg die de klap op ving, ik was namelijk net onderweg naar de keuring :jerry. De band geen schade en de velg nog 100% recht! Toch goede kwaliteit, die OPC-line velgen :thumb.Hier de schade, binnenkort maar weer gaan wegwerken!
Heb je nog tips hoe je dit een beetje knap weg kan werken? Ik heb ook lichte schade aan de buitenste rand van 1 velg en dat stoort me best wel :) Of laat je dit doen?
24 januari 2013 om 10:50 #17635757Schuren, plamuren, schuren, spuiten! :thumb
24 januari 2013 om 16:11 #17640584Achteraf gezien na het monteren van mijn verlagingsveren viel het me op dat de voorste veren korter zijn t.o.v. De orginele. Maar de achterveren waren t.o.v. De orginele veren kwa lengte identiek, het aantal windingen van de veren zijn wel meer? Klopt dit wel?
Of hebben die vriendelijke gasten van carfantasy de verkeerde geleverd? Want het lijkt alsof de achterkant van de auto zelfde hoogte is gebleven.
Het moet 40mm voor en 30mm achter zijn.
24 januari 2013 om 16:38 #17640585Voorste korter dat klopt wel ja, de originele zijn veel hoger.. Dat is het principe van verlagen namelijk… ;)
Achter: stugger. Wellicht had je al een Sport uitvoering? Die is al 20mm lager dan origineel. Dan is het verschil dus maar weinig…24 januari 2013 om 16:43 #17640586Ja dat klopt voorste waren korten maar de achterste niet die waren identiek kwa lengte. Ik heb de eerste generatie sport uitvoering.die zijn volgensmij niet standaard verlaagd? Dus mijn vraag blijft horen die achterste veren niet ook korter te zijn dan de orginele aangezien het om 40/30 gaat.
Volgensmij heb ik 40/00 gekregen. Als dat zo is ben ik dat …bedrijf helemaal zat. Reageren niet fatsoenlijk op mijn vraag tijden de bestelling. Moest een maand wachten op mijn veren. En nu sturen ze waarschijnlijk ook nog de verkeerde??
24 januari 2013 om 16:45 #1764058740/00 haha, dat klinkt wel grappig… dan heb je eigenlijk dus 40/nix gekregen ;) Maar I got the point…
En als blijkt dat het de verkeerde zijn dan heb je eigenlijk 3x nix….Hier nog een quote van Haasje17
@Haasje17 wrote:
Eeh…. iedere astra g sport ligt minimaal 2 cm lager dan de gewone uitvoering. Ikw eet niet wat jullie onder sportonderstel verstaan.
24 januari 2013 om 16:50 #17640588Ja klink raar inderdaad maar dan is achter alleen stugfer. Op de website van carfantasy kun je die ook bestellen. 40/00. Ik had die topic inderdaad ook gelezen. Maar daar kwam niet duidelijk naar voren of de eerste generatie ook standaard verlaagd is. Iemand had zelf bij de dealer volgensmij gevraagd. Godver. Het is 3 x niks nee. Word hier echt niet blij van.
24 januari 2013 om 16:54 #17640589En dan heb je de zooi er ook al onder zitten dus?? ppffff.. hoop dat je ze dan nog kan retouren.
Nou, ik zoek voor achter nog andere veren.. 30mm is voldoende, dus als nou blijkt dat jij achter echt maar 10mm hebt verlaagd (ivm standaard 20mm al) en je wil alsnog lager. Dan wil ik alleen die achterveren wel van je overnemen :thumb
24 januari 2013 om 16:58 #17640590Ja, k.t bedrijf. Morgen eve proberen te bellen. Verkopen wordt lastig dan moet ik zelf 2 verlagingsachterveren zoeken. Pff
24 januari 2013 om 17:00 #17640591Ja is niet heel makkelijk.. je weet me iig te vinden
24 januari 2013 om 17:14 #17640592Euhm, de Sport en Sport Edition I, die zijn NIET standaard verlaagt.
de Sport Edition II had het onderstel van de OPC, en die is idd wel verlaagd.
deze was volgens mij vanaf 2002 tot 2004 leverbaar. maar dat weet ik dus niet zeker.24 januari 2013 om 17:16 #17640593AnoniemLid sinds:
1 January 1970Mn blauwe Astra is gelukkig weer een jaartje goedgekeurd :)
Morgen of zaterdag thermostaatje + kl beurtje en voorwielen balanceren en dan kan-ie er weer tegenaan :) -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.