Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2012 om 17:40 #17640019
@john.t wrote:
Astra toch maar voorzien van 215-16-55 winterbanden!
Wat een genot met dit weer…
Hier in de stad Groningen valt de chaos kwa sneeuw nog best mee.
Winterbandjes altijd fijn!
Maar mag ik vragen waarom je 215 breed neemt op 16 inch stalen velgen??
8 december 2012 om 17:59 #17640020AnoniemLid sinds:
1 January 1970Achterkant van m’n astra bekeken, trekhaak heeft weer een tikje gehad… :swear
8 december 2012 om 20:17 #17640021Vandaag eindelijk in daglicht gewerkt aan de astra, loopt al meer als een week niet en moet steeds na het werk er naar kijken ,in het donker:( Dus ik dacht vandaag van ik wissel de onsteking voor een andere, kreeg alles los behalve 1 klein rot boutje waar een chipje aanzat met draadje en die moest eraf. Nouja toen was ik het zat alles maar weer terug gezet zoals het was, vonkt die verdomde bougie toch weer iets(accu was vrijwel dood) dus dat moet ik nog even goed gaan testen, en als die wel vonkt en niet aanslaat heb ik weer wat te doen haha!
8 december 2012 om 23:03 #17640022wat heb ik gedaan tsja. aanrijding gehad.. en de komplete voorkant is aan stront !!
moest ineens remmen me voorganger remde iets te laat voor een stoplicht.. dus ik trap volop me rem. maar helaas gleed ik flink door. en klapte front op de trekhaak..
dit is er krom teminste wat we tot nu toe zagen …
frontbalk, koplampen, GSi bumper, radiator, grille en motorkap moeten iig vervangen worden en dan is het nog maar de vraag of alles recht is
astra word maandag of dinsdag afgesleept.. en dan zie ik t wel. denk dat t strippen word.. en de dagwaarde tsja dat is totaal niks !!
8 december 2012 om 23:15 #17640023shit man…dat ziet er niet goed uit.
8 december 2012 om 23:23 #17640024Au dat is zonde! Succes met de reparatie!
8 december 2012 om 23:29 #17640025@KadAstra-EF wrote:
Ik ben, net zoals AstraTD lekker in de kou bezig geweest met mn F :wub
Wat heb ik gedaan:
1: Carterventilatie slang vervangen door een luchtfilter carterventilatie
2: ontstekingsmodule omgeruild.Ik zag vorige week al dat mn C1.6NZ blokkie weer lekkere sludge produceerde.
Nu accepteer ik dit best, het is immers een kwaaltje van dit type motor.
Wat ik echter niet wil is dat die sludge door de slang in het gasklephuis terecht komt.
Vorig jaar was het daar ook een beetje vies dus heb ik de slang verwijderd en vervangen door een filtertje.
Zo kan de sludge niet meer in het gasklephuis komen.
Hieronder foto’s:heb ik net de motor uitgedaan, zal hem weer starten doet ie niks meer
:swear :swear .
Nu heeft ie deze klacht wel vaker en ik wete haast wel zeker dat de ontstekingsmodule niet meer deugd.
Dit “zoek het maar lekker zelf uit” fratsen heeft ie volledig willekeurig dus vandaar mn verdenking op dit module.
Ik heb dus die module uit mn E gehaald (die rijdt nu toch niet) en in mn F gezet.
Nu benieuwd of de klacht weg is. dat is even afwachten, ik moet echt even meerdere dagen mn F gebruiken :wubHier foto’s van de ontstekingsmodule:
Zo, zijn jullie weer op de hoogte king:
Rik :D
Als ik die foto van de module zo bekijk lijken me die contactpunten ook niet heel fris
…Ben je bij dat carterventilatiefiltertje niet bang dat de sludge dadelijk aan de binnenkant van je filtertjes zit en dan verder naar binnen vol gaat zitten?
Zo een catchtankje zoals Helmer bijvoorbeeld heeft lijkt me effectiever.
Maar als ie nu beter loopt, dan zijn het verbeteringen he: :thumbup9 december 2012 om 00:03 #17640026@midnight black wrote:
Au dat is zonde! Succes met de reparatie!
gerepareerd word die niet. is die niet meer waard
frontbalk, koplampen, GSi bumper, radiator, grille en motorkap moeten iig vervangen worden
en aangezien ik aleendedagwaarde vergoed krijg.. word de F gestript en komt er z s m een andere. en dat word geen F meer ….
9 december 2012 om 00:47 #17640027Pff zuur man!!
9 december 2012 om 09:24 #17640028@midnight black wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Ik ben, net zoals AstraTD lekker in de kou bezig geweest met mn F :wub
Wat heb ik gedaan:
1: Carterventilatie slang vervangen door een luchtfilter carterventilatie
2: ontstekingsmodule omgeruild.Ik zag vorige week al dat mn C1.6NZ blokkie weer lekkere sludge produceerde.
Nu accepteer ik dit best, het is immers een kwaaltje van dit type motor.
Wat ik echter niet wil is dat die sludge door de slang in het gasklephuis terecht komt.
Vorig jaar was het daar ook een beetje vies dus heb ik de slang verwijderd en vervangen door een filtertje.
Zo kan de sludge niet meer in het gasklephuis komen.
Hieronder foto’s:heb ik net de motor uitgedaan, zal hem weer starten doet ie niks meer
:swear :swear .
Nu heeft ie deze klacht wel vaker en ik wete haast wel zeker dat de ontstekingsmodule niet meer deugd.
Dit “zoek het maar lekker zelf uit” fratsen heeft ie volledig willekeurig dus vandaar mn verdenking op dit module.
Ik heb dus die module uit mn E gehaald (die rijdt nu toch niet) en in mn F gezet.
Nu benieuwd of de klacht weg is. dat is even afwachten, ik moet echt even meerdere dagen mn F gebruiken :wubHier foto’s van de ontstekingsmodule:
Zo, zijn jullie weer op de hoogte king:
Als ik die foto van de module zo bekijk lijken me die contactpunten ook niet heel fris
…Ben je bij dat carterventilatiefiltertje niet bang dat de sludge dadelijk aan de binnenkant van je filtertjes zit en dan verder naar binnen vol gaat zitten?
Zo een catchtankje zoals Helmer bijvoorbeeld heeft lijkt me effectiever.
Maar als ie nu beter loopt, dan zijn het verbeteringen he: :thumbupEen Catchtankje ? Ik wist niet dat die bestonden.
Heb al even op internet gekeken.
Ik houd het filter wel in de gaten.
Er zal altijd wel wat prut in het filter komen.
Mocht dit nou niks zijn dan maar een lange slang eraan en naar beneden brengen zodat er niks in kan komen :Dmaar bedankt voor de tip :thumb
9 december 2012 om 09:26 #17640029Turbootje:
Zo das een beste klap geweest lijkt het :swear
Jammer dat je hem niet meer opbouwd maar das je eigen keus :thumb
Toch success toegewenst met de afhandeling ;)Rik :D
9 december 2012 om 09:35 #17640030turbootje dat is een flinke klap geweest, maar heb jezelf niks ? jammer van je f. al enig idee wat voor een vervanger er komt
9 december 2012 om 10:56 #17640031de klapwas best heftig ja. en dat terwijl ik bijna stilstond.. ben vol op me rem gegaan maar gleed final door !!
zaterdag ga ik na de opvolger kijken. word geen f meer. maar een slag groter !
9 december 2012 om 11:12 #17640032echt zonde kerel, had eigenlijk een beetje gedacht dat je hem wel weer klaar zou maken, ben je volgens mij ook niet heel onwijs veel kwijt.
maar ja, zoals ik al gezegd heb, het belangrijkste is dat jij en je buurvrouw er goed vanaf gekomen zijn ;)volgende auto word wel weer een opel neem ik aan?
9 december 2012 om 11:42 #17640033yup
9 december 2012 om 11:53 #17640034@petrolhead wrote:
turbootje dat is een flinke klap geweest, maar heb jezelf niks ? jammer van je f. al enig idee wat voor een vervanger er komt
ben ik mee bezig ..
9 december 2012 om 12:02 #17640035G station dus?
Overigs niet veel kilometers zoals ik leesde op atcforum.
9 december 2012 om 12:09 #17640036Als je naar de grijze kleur van de tellerunit kijkt dan weten de kenners al dat het een coupe is.
Wel even het kofferbak logo vervangen voor de originele Dik, het huidige logo is echt een misser :thumbdownOverigens had ik niet gezegd dat de km stand te hoog was, maar dat mijn keuze zou zijn uitgegaan naar een lichtere motor icm een (nog) lagere km stand. Voor het geld wat ze voor deze vragen koop je ook een 1.8 met de helft aan km’s die ook maandelijks nog eens goedkoperer is en minder verbuikt.
9 december 2012 om 12:30 #17640037@juffer
logo had ik idd ook gezien… en wegaan kijken zaterdag.. is er iets mis of een twijfel.. dan blijft die daaro !!
9 december 2012 om 12:38 #17640038eventjes de moustache classic vereden gisteren :)
hele mooie rit :) zeker met dit weer :)
samen met kameraad en zijn opc :)
9 december 2012 om 18:17 #17640039Via http://www.onderdelenlijn.nl aan een ontstekingsmodule gekomen.
Een sloper in Rijkevoord reageerde op mn aanvraag.
Heb al geld overgemaakt en mn adres doorgegeven :)Rik :D
9 december 2012 om 19:10 #17640040Winterbandjes eronder gelegd.
My bad voor de slechte kwaliteit van de foto, gaat om het idee;)
9 december 2012 om 19:14 #17640041Nu nog een paar wieldoppen erop douwen :D
9 december 2012 om 19:24 #17640042Die komen er niet op! Vind het zo wel leuk staan:)
9 december 2012 om 19:26 #17640043Duitse Winterlook.. noemen we dat.
ik heb op de Vectra LM’s in de winter, toch had ik Zwart staal ook wel Cool gevonden, maar als je je originele velgen kunt gebruiken waarom niet..
Op de Ascona wel zwart staal:
Willem
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.