Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2012 om 16:41 #17639994
@soepkiepe wrote:
opletten rik ;)
@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Kogel is door de kerk URL VERWIJDERD quote]
staat in het gespot op mp deel king:
ja, weet ik inmiddels :)
Rik :D
7 december 2012 om 16:45 #17639995Auto gewassen pekelloos
7 december 2012 om 16:46 #17639996@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Astra op MP gezet. :cry
Zal wel pijn aan je hart hebben naar 13jaar de deur wijzen.. Niks voor mij in iedergeval.
7 december 2012 om 17:55 #17639997Vandaag weer binnen gezet zodat de sneeuw er vanaf kan dooien.
morgen weer eraan klussen :thumb7 december 2012 om 19:27 #176399987 december 2012 om 19:45 #17639999Jup.
7 december 2012 om 19:50 #17640000Zo, dan heb jij heel veel vertrouwen in je G gehad.
krijg je geen spijt dan straks ?Rik ;)
7 december 2012 om 20:21 #17640001Gsi achterlichten opgehaald in Landgraaf ;), is een keertje polijsten en dan is monteren :D .
7 december 2012 om 23:24 #17640002AnoniemLid sinds:
1 January 1970Op mn werk een Astra F Sportive naar de sloop zien vertrekken.
Voor trashmetal: de bestuurdersstoel had geen instapschade! En het was een E266 :P8 december 2012 om 00:19 #17640003@KadAstra-EF wrote:
Zo, dan heb jij heel veel vertrouwen in je G gehad.
Uiteraard. Ik heb mijn ogen laten vallen op een mooie GSI-Corsa die ik aankomende week ga bekijken.
De astra is een uiterst betrouwbare auto, en ik doe hem ook met enige pijn in het hart weg. maar ik wil toch jonger gaan rijden. en aangezien ik niet meer zoveel kilometers maak, komt dat ook niet ten goede van de auto. Hij is gewoon te groot en te zwaar om maar steeds een persoon van A naar B te vervoeren.Persoonlijk vindt ik de Astra een mooi voorbeeld van de kwaliteit van Opel bij goed onderhoud. X1.6XEL motoren zijn en blijven fanatiek, zelfs naar al deze jaren. Terwijl iedereen met afgunst kijkt naar de ecotech motoren, kan ik niet meer als lof spreken. Iedere auto heeft zijn kwalen. maar je moet loyaal met je auto zijn, dan is je auto dat ook met jouw.
Mijn voorkeur gaat ook naar uit een koper binnen het forum. sinds vandaag de astra op MP gezet en platgebeld geworden met boden waarvan je spontaan spataderen van zou krijgen.. Ik hoef er geen hoofdprijs meer voor, maar ik vindt het een pijnlijke gedachten dat mijn auto ergens geimporteerd wordt na er zo zuinig mee te zijn geweest.
8 december 2012 om 08:01 #17640004Vanmorgen paar keer flink moeten doortrekken met ijskoude motor :( :( rede dat de v-snaar door slipte.. Dadelijk lekker klussen in deze verrotte kou :thumbdown
8 december 2012 om 08:15 #17640005@astraTD wrote:
Vanmorgen paar keer flink moeten doortrekken met ijskoude motor :( :( rede dat de v-snaar door slipte.. Dadelijk lekker klussen in deze verrotte kou :thumbdown
Heb je geen garage dan ?
Rik ;)
8 december 2012 om 08:17 #17640006@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Zo, dan heb jij heel veel vertrouwen in je G gehad.
Uiteraard. Ik heb mijn ogen laten vallen op een mooie GSI-Corsa die ik aankomende week ga bekijken.
De astra is een uiterst betrouwbare auto, en ik doe hem ook met enige pijn in het hart weg. maar ik wil toch jonger gaan rijden. en aangezien ik niet meer zoveel kilometers maak, komt dat ook niet ten goede van de auto. Hij is gewoon te groot en te zwaar om maar steeds een persoon van A naar B te vervoeren.Persoonlijk vindt ik de Astra een mooi voorbeeld van de kwaliteit van Opel bij goed onderhoud. X1.6XEL motoren zijn en blijven fanatiek, zelfs naar al deze jaren. Terwijl iedereen met afgunst kijkt naar de ecotech motoren, kan ik niet meer als lof spreken. Iedere auto heeft zijn kwalen. maar je moet loyaal met je auto zijn, dan is je auto dat ook met jouw.
Mijn voorkeur gaat ook naar uit een koper binnen het forum. sinds vandaag de astra op MP gezet en platgebeld geworden met boden waarvan je spontaan spataderen van zou krijgen.. Ik hoef er geen hoofdprijs meer voor, maar ik vindt het een pijnlijke gedachten dat mijn auto ergens geimporteerd wordt na er zo zuinig mee te zijn geweest.
Mooi verhaal waarin ik bespeur dat je G met liefde is behandeld. En je mag best wel voorwaarden stellen aan de koper hoor !
dat zou ik ook doen denk ik haha.
Nogmaals, success met de verkoop :thumbRik ;)
8 december 2012 om 08:20 #17640007Astra terug gebracht naar de garage voor de koppeling ( Garantie) begint te ratelen in z’n vrij en koppeling zit alweer bovenin na 2000 km :jerry
8 december 2012 om 08:21 #17640008@KadAstra-EF wrote:
@astraTD wrote:
Vanmorgen paar keer flink moeten doortrekken met ijskoude motor :( :( rede dat de v-snaar door slipte.. Dadelijk lekker klussen in deze verrotte kou :thumbdown
Heb je geen garage dan ?
Rik ;)
Jawel dan moet ik tot maandag wachten.. geen zin om hem morgenvroeg weer af te beulen :jerry turbo vind het ook niet leuk met koude motor.
8 december 2012 om 11:48 #17640009Astra toch maar voorzien van 215-16-55 winterbanden!
Wat een genot met dit weer…
Hier in de stad Groningen valt de chaos kwa sneeuw nog best mee.
8 december 2012 om 12:18 #17640010Ik was vergeten om de rails eruit te trekken waardoor die onder het rijden door bleef voorgloeien, waardoor de v-snaar bleef door slippen..
Ik was al bang dat de voorgloeiers kapot waren en wilde alle 4 de gloeiers eruit te halen voor te controleren of ze nog werken. 3 kreeg ik eruit en gaan gelukkig nog, de 4e zat zo vast dat ik de draad heb gesloopt :cry Dus voorzichtig weer terug erin zit en zit goed vast gelukkig.. Ik was toch effen in paniek dat ik het blok had gesloopt.
Want binnenkort krijg ik werk als koerier met de astra :D :D dat word dan extra kilometers vreten met het beestje :thumbNaar die ongein op 510.000km gezet en slipt gelukkig niet meer… :thumbup
8 december 2012 om 12:25 #17640011Elektrisch verstelbare koplampen en nieuwe pinkers, check.
8 december 2012 om 12:26 #17640012Ik zie geen foto Marco :shock: wel mooie update :thumbup
8 december 2012 om 12:28 #17640013Komt nog!
8 december 2012 om 12:30 #17640014We wachten af :thumb
8 december 2012 om 14:58 #17640015Ik ben, net zoals AstraTD lekker in de kou bezig geweest met mn F :wub
Wat heb ik gedaan:
1: Carterventilatie slang vervangen door een luchtfilter carterventilatie
2: ontstekingsmodule omgeruild.Ik zag vorige week al dat mn C1.6NZ blokkie weer lekkere sludge produceerde.
Nu accepteer ik dit best, het is immers een kwaaltje van dit type motor.
Wat ik echter niet wil is dat die sludge door de slang in het gasklephuis terecht komt.
Vorig jaar was het daar ook een beetje vies dus heb ik de slang verwijderd en vervangen door een filtertje.
Zo kan de sludge niet meer in het gasklephuis komen.
Hieronder foto’s:heb ik net de motor uitgedaan, zal hem weer starten doet ie niks meer
:swear :swear .
Nu heeft ie deze klacht wel vaker en ik wete haast wel zeker dat de ontstekingsmodule niet meer deugd.
Dit “zoek het maar lekker zelf uit” fratsen heeft ie volledig willekeurig dus vandaar mn verdenking op dit module.
Ik heb dus die module uit mn E gehaald (die rijdt nu toch niet) en in mn F gezet.
Nu benieuwd of de klacht weg is. dat is even afwachten, ik moet echt even meerdere dagen mn F gebruiken :wubHier foto’s van de ontstekingsmodule:
Zo, zijn jullie weer op de hoogte king:
8 december 2012 om 15:58 #17640016word ook wel eens tijd voor een schoonmaak beurtje daar onder de kap rik ;)
maar uhh, ik zie nu een zwarte slang aan je hitte schild die ik toen je hier was niet zag :P
die er ook maar weer op gezet dus? ;)8 december 2012 om 16:04 #17640017@soepkiepe wrote:
word ook wel eens tijd voor een schoonmaak beurtje daar onder de kap rik ;)
maar uhh, ik zie nu een zwarte slang aan je hitte schild die ik toen je hier was niet zag :P
die er ook maar weer op gezet dus? ;)ja, dat klopt inderdaad :thumb
8 december 2012 om 16:55 #17640018Eve een dagje bij Crooke Tuning in spakenburg geweest voor een RVS uitlaat op maat.
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.