Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 19:21 #17633945
Gister stoelhoezen over de stoelen en bank getrokken (bestuurdersstoel was licht doorgesleten door het in- en uitstappen) en een noodruit laten plakken. :(
Vandaag achter het speakerkapje gekeken of m’n auto ook voorbereid is voor elektrisch verstelbare spiegels. Helaas geen kabel gevonden achter het klepje, dus van de week maar even de bekleding eraf. ;) En ik moet even kijken naar het binnenlampje en het lampje van het dashbordkastje, deze doen het niet. Welke bolletjes gaan hierin? Of zal het aan een zekering oid liggen? Verlichting van middenconsole e.d. werkt allemaal naar behoren, weet niet wat er eventueel met elkaar in verbinding staat qua zekeringen? :)
25 januari 2011 om 19:52 #17633946[rquote=1851468&tid=123157&author=Spacejam][rquote=1849716&tid=123157&author=wim-v6]Me verbaasd hoelang zo’n Astra-H 1.9 CDTi blijft draaien met een kapotte dynamo en gewoon nergens geen lampje Werkend meer te bekennen.
Reed op laatst Zonder Remlichten zelfs, helemaal niks meer, gewoon saai, alles donker.
heb m gewoon voor de deur kunnen parkeren.
en ook verbaasd over de kilometerstand van kapot gaan dynamo trouwens, slechts 133.000km.
Willem[/rquote]
die van mij was ook bij 125.000km kapot gegaan, schijnen nogal snel kapot te gaan.[/rquote]
Hij rijdt gelukkig weer.
Lekker klusje zeg.
dynamo zelf is zo los, maar dan nog eruit.
alleen om m ertussen weg te krijgen:
– plaat onder de motor vandaan
– Airco leidingen los aan de veerpoot
– Multiriem spanner los.
– 3 bouten motorsteun op chassis los draaien
– krik onder het carter.
– andere deel motorsteun los halen
– motor tot max opkrikken
– dynamo er door persen
– nieuwe er terug in drukken.Dynamo was goed kapot, diode plaat doorgebrand, spanningsregelaar doorgebrand, en de vrijloopkoppeling was ook al aardig gaar aan het worden.
Willem
25 januari 2011 om 20:09 #17633947Doosje hanzeplast in de gereedschap koffer..
Maar makkelijker dan bij een V6, of nie ?
Waar zit dat ding dan. voor of achter op motor (met achter op bedoel ik dan tussen motor en brandschot)25 januari 2011 om 20:19 #17633948Philips X-treme Power lampjes er in gezet.
25 januari 2011 om 20:30 #17633949[rquote=1851644&tid=123157&author=wim-v6][rquote=1851468&tid=123157&author=Spacejam][rquote=1849716&tid=123157&author=wim-v6]Me verbaasd hoelang zo’n Astra-H 1.9 CDTi blijft draaien met een kapotte dynamo en gewoon nergens geen lampje Werkend meer te bekennen.
Reed op laatst Zonder Remlichten zelfs, helemaal niks meer, gewoon saai, alles donker.
heb m gewoon voor de deur kunnen parkeren.
en ook verbaasd over de kilometerstand van kapot gaan dynamo trouwens, slechts 133.000km.
Willem[/rquote]
die van mij was ook bij 125.000km kapot gegaan, schijnen nogal snel kapot te gaan.[/rquote]
Hij rijdt gelukkig weer.
Lekker klusje zeg.
dynamo zelf is zo los, maar dan nog eruit.
alleen om m ertussen weg te krijgen:
– plaat onder de motor vandaan
– Airco leidingen los aan de veerpoot
– Multiriem spanner los.
– 3 bouten motorsteun op chassis los draaien
– krik onder het carter.
– andere deel motorsteun los halen
– motor tot max opkrikken
– dynamo er door persen
– nieuwe er terug in drukken.Dynamo was goed kapot, diode plaat doorgebrand, spanningsregelaar doorgebrand, en de vrijloopkoppeling was ook al aardig gaar aan het worden.
Willem
[/rquote]exact dezelfde mankementen als bij mijn dynamo, ze hadden het ook eruit gehaald door de motorsteun eruit te halen.
volgens tis moet je de brandstof pomp eruit halen om hem via die kant eruit te halen.
25 januari 2011 om 20:39 #17633950dat zou helemaal lekker wezen, ben je helemaal lang bezig + Distri die om de hoek komt kijken.
@ Jerremy, achterop de motor.
kan er vanboven niet uit, daar zit de hogedruk dieselpomp in de weg,
en naar beneden gaat ook niet, zit de electrische stuurpomp in de weg.
willem
25 januari 2011 om 21:19 #17633951Mooi klussie geweest dan Willem !
25 januari 2011 om 21:25 #17633952jupzz, samen met bouwvakker Carlo gedaan, haha, voor het lompere sloopwerk… :angel:jerry
Carlo (Carloastra), super bedankt.
Was zeker een %&$@& klus, maarja, zie het zo, weer wat geleerd, en ja, aan nieuwerwetse palstic fantastic zooi gesleuteld.
Rijdt wel aardig zo’n 100pk 1.9 diesel (met Diesel Partikel Filter).
Willem
25 januari 2011 om 21:28 #17633953Oh ok zo ja.
Nou, bouwvakker klinkt nou niet echt aardig vind je niet ? :D
Carlo kan goed sleutelen anders.Ja dat zal wel ff wat anders zijn dan een f-je ofzo denk.
Ja zal zeker goed rijden. Lekker comfortabel denk ook, zo’n nieuwerwets ding :)25 januari 2011 om 21:31 #17633954alleen vind ik die overdreven Menu sjizzle van de Climaatcontrol en radio wel waardeloos, die moet je echt uit je kop leren..
Ook zo bij de vecC’s natuurlijk..
Oja, Carlo Sleutelen kan ie!!!
was ook maar grappig bedoeld…
willem
25 januari 2011 om 21:39 #17633955[rquote=1851816&tid=123157&author=wim-v6]jupzz, samen met bouwvakker Carlo gedaan, haha, voor het lompere sloopwerk… :angel:jerry
Carlo (Carloastra), super bedankt.
Was zeker een %&$@& klus, maarja, zie het zo, weer wat geleerd, en ja, aan nieuwerwetse palstic fantastic zooi gesleuteld.
Rijdt wel aardig zo’n 100pk 1.9 diesel (met Diesel Partikel Filter).
Willem[/rquote]
Gloeiende, jij maakt ook geen vrienden zo!:P Zal je nog eens helpen HAHAHA!
Mijn bezigheid vandaag was weer een keertje de astra wassen, hij heeft weer een kleurtje!
25 januari 2011 om 21:39 #17633956[rquote=1851834&tid=123157&author=wim-v6]alleen vind ik die overdreven Menu sjizzle van de Climaatcontrol en radio wel waardeloos, die moet je echt uit je kop leren..
Ook zo bij de vecC’s natuurlijk..
Oja, Carlo Sleutelen kan ie!!!
was ook maar grappig bedoeld…
willem[/rquote]
oh ja, dat hoort bij nieuwerwets he.
Ja, zo’n ECC die als een idioot begint te blazen zodra motor loopt enzo ? hahaJa weet ik man dat het een geintje was.. haha :jerry
25 januari 2011 om 21:42 #17633957Ja zo’n gek ding ja. :P Te luxe voor de ouderwetse astra’s…
25 januari 2011 om 21:43 #17633958als je de ECC op 0 zet, en je zet opnieuw contact aan, staat ie gelijk te blazen op standje 2.
net als de golf 3 van mijn Collega, zet je de clima op ECO, bij contact uit en weer aan, draait de airco pomp gelijk weer mee.
wil daar eigenlijk meer de eigen hand in hebben als ik eerlijk mag wezen, dan zou dat ook een ergernisje zijn voor Wim.
Willem
25 januari 2011 om 21:44 #17633959daarom, laat mij maar lekker op een airco knoppie drukken en aan de thermostaat schakelaar draaien & fan schakelaar.. vind het wel best :afro
25 januari 2011 om 21:46 #17633960[rquote=1851862&tid=123157&author=wim-v6]als je de ECC op 0 zet, en je zet opnieuw contact aan, staat ie gelijk te blazen op standje 2.
net als de golf 3 van mijn Collega, zet je de clima op ECO, bij contact uit en weer aan, draait de airco pomp gelijk weer mee.
wil daar eigenlijk meer de eigen hand in hebben als ik eerlijk mag wezen, dan zou dat ook een ergernisje zijn voor Wim.
Willem[/rquote]
Ik heb hem toen ik hem kocht de ecc ooit op 20 graden en auto gezet en ben er sindsdien nooit meer aangekomen (enkel de roostertjes zo gezet dat ze niet recht in je gezicht blazen maar meer indirect). in de winter of zomer niet. Werkt perfect :wors. Nooit meer kloten met warm/koud ventilator snelheid etc.
je merkt het bij die airco overigens nauwelijks in verbruik.
25 januari 2011 om 21:46 #17633961[rquote=1851862&tid=123157&author=wim-v6]als je de ECC op 0 zet, en je zet opnieuw contact aan, staat ie gelijk te blazen op standje 2.
net als de golf 3 van mijn Collega, zet je de clima op ECO, bij contact uit en weer aan, draait de airco pomp gelijk weer mee.
wil daar eigenlijk meer de eigen hand in hebben als ik eerlijk mag wezen, dan zou dat ook een ergernisje zijn voor Wim.
[/rquote]volgens mij is dat bij me ouders ook zo in de wagen. Maar weet niet zeker.
Vind het ook niks. Maar ja, misschien gewenning.25 januari 2011 om 21:48 #17633962zal haast wel.
Tis wel leuk als er ECC opzit, ben gek op VEEL aanwezige opties!! (vandaar ook de keuze voor een Vec CDX, Combo Comfort, hiervoor een Astra CD, en een Kadett Frisco+
Willem
25 januari 2011 om 21:51 #17633963Ja precies.
hier ook gek op opties, heb ‘t eindelijk voor ‘t eerst nu, nooit gehad voorheen.
Maar, zoeken, geduld, en ‘n beetje geluk loont heb ik geleerd :P25 januari 2011 om 21:52 #17633964Jup, je hebt een Bomvolle Astra-F in ieder geval, en een Bomvolle Vivaro, en de eltern in een Loaded Zafira haha..
Alleen maar DIkke opels bij jullie.
Willem
25 januari 2011 om 21:55 #17633965oja, das waar. Bus ook. Niet eens meegeteld *shame*
Nou de Zafira mist nog een paar mooi optie’s m.i. !
Maar ja, dat hoef je die ouwe niet te vertellen :P25 januari 2011 om 21:57 #17633966haha..
maar wel kleuren navi, t verwende nest… :jerry
25 januari 2011 om 22:00 #17633967Dat wel ja, dat is wel leuk !
En ‘luxe’ automaat.. haha :angel25 januari 2011 om 22:04 #17633968haha, of saaie, net hoe je t ziet.
Willem
25 januari 2011 om 22:06 #17633969hou maar op dat laatste, haha
Ajah, als die alte er maar happy mee is..
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.