Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1
- Dit onderwerp bevat 11,215 reacties, 675 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 22 december 2016om 20:12 door DOCTOR007.
-
AuteurBerichten
-
29 februari 2012 om 21:37 #17636732
@wim-v6 wrote:
Als de Krukas of nokkenassensor niet werkt loopt de motor in beperkt vermogen… en toeren..
en een Mantzel powerbox, die doet pas toerenklimmen als ie boven de 4000 toeren zit…
Willem
maar dat niet kunnen uitlezen, weet je daar een verklaring voor?
Mario
29 februari 2012 om 21:40 #17636733Pin 6 aan massa (16pins) meer niet, anders A en B verbinden met elkaar (10 pins).
LET OP!!!! deze motoren zijn niet met draaiende motor uit te lezen met de paperclip…
Willem
29 februari 2012 om 21:44 #17636734Bedankt :thumb Ga ik dat eens proberen
29 februari 2012 om 21:47 #17636735Kleine edit:
16pins stekker, Pin 5 en 6 aan elkaar maken…
29 februari 2012 om 21:53 #17636737ben begonnen met muziek in bouwen
heb vandaag de mdf hoedeplank gezaagt
morgen schuren
en me tekening verder uit denken voor de kofferbak indeling met draai mechaniek29 februari 2012 om 23:25 #17636738Parkeerdeukje verwijdert voor een 10tje!
Ik heb de auto bij Hartog laten chippen. Standaard 100 pk/260nm
Vandaag de kans gehad om een meting te doen aan de rollerbank… Had nooit een schatting kunnen maken, omdat hartog met een g-meter werkt, en (zie topic) mijn 12v aansluiting defect is..In ieder geval, resultaat… 162.9 pk (4210 rpm) pk / 336 nm(+-2000 rpm)!!! Beduidend meer dan wat ik had verwacht. Moet me ondertekst nog aanpassen! Blije man hier :)
1 maart 2012 om 08:06 #17636739@Sleeper wrote:
Parkeerdeukje verwijdert voor een 10tje!
Ik heb de auto bij Hartog laten chippen. Standaard 100 pk/260nm
Vandaag de kans gehad om een meting te doen aan de rollerbank… Had nooit een schatting kunnen maken, omdat hartog met een g-meter werkt, en (zie topic) mijn 12v aansluiting defect is..In ieder geval, resultaat… 162.9 pk (4210 rpm) pk / 336 nm(+-2000 rpm)!!! Beduidend meer dan wat ik had verwacht. Moet me ondertekst nog aanpassen! Blije man hier :)
Dat is zeer netjes :thumbup
1 maart 2012 om 08:52 #176367401 maart 2012 om 08:53 #17636741Excuus voor de dubbele post, tapatalk… Ja vond ik ook! Verschil is te merken!
1 maart 2012 om 10:31 #17636490Wauw van 100PK diesel naar 162PK diesel dat zul je zeker merken. :thumbup Veel plezier ermee.
Ik ben van 82PK 185NM naar 110PK 245NM gegaan en dat merk je al. ;)
1 maart 2012 om 12:06 #17636743Ja en of, waar de auto voorheen met moeite 190 op de teller haalde, is de 225 nu bereikbaar geworden! Met name het koppel maakt grote verschillen. Kwam verbruik is hij ook gewoon op hetzelfde niveau gebleven. Sterker, hogere cruise snelheden zijn zuiniger:)
1 maart 2012 om 12:41 #17636744Bij mij ook van 120pk naar 190pk, die 1.9 diesels zijn goed te chippen :vertag
1 maart 2012 om 15:16 #17636745AnoniemLid sinds:
1 January 1970Spruitstuk hitteschildje gekocht voor de C16SE, origineel GM en zgan :)
En nog een gave SC804 ( met RDS ed ) radio + cd wisselaar gekocht, tenminste ben daar nu mee bezig :P
Gloednieuw in de doos met alles erbij :)1 maart 2012 om 15:29 #17636746@Spacejam wrote:
Bij mij ook van 120pk naar 190pk, die 1.9 diesels zijn goed te chippen :vertag
Wow dat is wel sick. Waar heb je dit laten doen? Heb je een uitdraai hiervan? Ben benieuwd naar de vermogensopbouw.
1 maart 2012 om 16:01 #17636175Helaas geen vermogensuitdraai maar voor dit blok zeker geen uitzondering, 200pk was ook haalbaar, speaker hier op het forum had bijvoorbeeld 212pk en dan wel met een vermogensuitdraai van dezelfde tuner (EDS).
Die grafiek van speaker had ongeveer dezelfde vermogen opbouw als bij jou, bij mij voelt het ook hetzelfde, goed gelijkmatig :D
1 maart 2012 om 16:35 #17636747nieuwe bougies in gedraait.
gewassen.
ga nu ff de achterruite er uit halen om te blinderen, hopen dat het nu wat netter word!1 maart 2012 om 16:52 #17636748AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben echt raar, heb zin om de Astra eens te voorzien van lekkere verse olie+ filter, luchtfilter en interieur filter ed, terwijl het allemaal nog geen jaar oud is :jerry
1 maart 2012 om 20:13 #17636749Chippen:
de Z19DTL (100pk) en Z19DT (120pk) 8kleppers zijn technisch gelijk aan elkaar, en zijn bijde dus naar eenzelfde vermogen te Chippen.
Deze komen dan altijd wel rond de 160pk en 340Nm uit.de Z19DTJ (120PK) en Z19DTH (150pk) 16kleppers zijn technisch gelijk aan elkaar, en zijn bijde dus naar eenzelfde vermogen te Chippen.
Deze komen meestal rond de 195pk en dacht rond de 400Nm, en inderdaad hier rijdt een uitschieter rond met 212pk zelfs.Willem
1 maart 2012 om 20:59 #17636750@soepkiepe wrote:
nieuwe bougies in gedraait.
gewassen.
ga nu ff de achterruite er uit halen om te blinderen, hopen dat het nu wat netter word!Nog gelukt?
1 maart 2012 om 21:52 #17636751ramen staan nu geblindeert in huis, paar kleine plekjes, krijg ze helaas niet helemaal super mooi.
auto slaapt vannacht in de garage;)
morgen ff met blanke lak over het randje, bij terug bouwen zal het wel weer misgaan, net zoals de vorige keer.das dus ook een reden dat ik ze vannacht in huis laat, zodat ze iets meer kunnen “drogen” ;)
zal morgen als ik het terug gezet heb (en de folie er niet met boze kop er af heb getrokken:P) wel ff fotos maken
1 maart 2012 om 22:14 #17636752onder de motorkap beetje gesopt
dashboard gepoetst
volgende week gaan de gsi klauwen met brembo MAX schijven er op
en zal dan gelijk de krukassensor doen
hopelijk dat het blokje dan eindelijk 100% loopt :angel1 maart 2012 om 23:25 #17636753ik zelf niet veel mar vandaag hebben ze de astra gedemonteerd vooraan enexpertisse opgemaakt en doorgegeven aan de verzekering… onderdelen zijn besteld, morgen eens kijken hoe hij erbij staat… alles komt goed :)
2 maart 2012 om 10:45 #17636755Wat een mooi grote verschillen zeg. Ging dat maar ook zo bij mijn oude Astra G X20DTL. Ik ben maar 28PK ophoog gegaan en dat merk je al. Bij een diesel is het koppel belangrijker. Had een koppel van 188nm en ben naar 240NM gegaan.
@wim-v6 wrote:
Chippen:
de Z19DTL (100pk) en Z19DT (120pk) 8kleppers zijn technisch gelijk aan elkaar, en zijn bijde dus naar eenzelfde vermogen te Chippen.
Deze komen dan altijd wel rond de 160pk en 340Nm uit.de Z19DTJ (120PK) en Z19DTH (150pk) 16kleppers zijn technisch gelijk aan elkaar, en zijn bijde dus naar eenzelfde vermogen te Chippen.
Deze komen meestal rond de 195pk en dacht rond de 400Nm, en inderdaad hier rijdt een uitschieter rond met 212pk zelfs.Willem
2 maart 2012 om 11:46 #17636756Wat heb ik vandaag gedaan aan mijn astra??? nou ik niets maar mijn vrouw is gvd de gvd de gvd de gvd door een gat gereden op de a20….resultaat???
Kolere zooiiiiiii…..dat wordt richten(hopelijk)……
Ja je ziet het goed….het is voor en achter….bah2 maart 2012 om 11:49 #17636757das een flinke boiler… balen man!
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.