Wat heb ik hier aan onderdelen?

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel Wat heb ik hier aan onderdelen?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    CAlberts
    Deelnemer

Mijn neef heeft zijn Omega B verkocht en ik heb zijn winterbanden overgenomen voor mijn Vectra C. Nu had hij bij aanschaf van de Omega nog het een en ander in de kofferbak liggen aan remmerij van de vorige eigenaar, waar hij nu niets meer aan heeft. Maar ik kan niet helemaal thuis brengen a) wat ik hier heb, b) of/wat het bij elkaar hoort en c) of ik het voor mijn Vectra kan gebruiken. Kunnen jullie mij helpen?

mantaray
      Deelnemer

Dat zijn achterrem schijven met blokken en de handrem schoenen met bevestiging van een omega B

of dat op een vectra past ?? zou je de onderdeel nummers eens moeten vergelijken op een onderdelen site

Nick-GSI
        Deelnemer

idd handrem schoenen, schijven en remblokken voor een omega B, past niet op een vectra C

CAlberts
          Deelnemer

Oké, dus het is in die zin een set. Wat mag zoiets kosten?

McKaamos
            Deelnemer

Yup, dat is een set idd.
              Voor wie zich afvraagt waarom de hoed van de schijven zo hoog is: de binnenkant is een trommelrem (icm de schoenen) en de buitenkant is een schijfrem.

Deze set past trouwens ook op een Vectra A, Calibra en nog een handje vol andere types.
              Anyway, Ik heb tijden terug eens een complete set (voor+achter) gekocht in duitsland. Was iets van 120 euro kwijt.
              Maja, das natuurlijk ongelofelijke prijsknallers, dus zeg dat een complete set ongeveer 200 a 250 kost en je dus die achter-set voor 125 nieuw kan kopen.

wim-v6
              Deelnemer

@ Mckaamos:

even de verschillen tussen de Omega-B (2.0 / V6) en Vectra-A V6:

Remschijf – Omega-B – Vectra-A – Vectra-B
                diameter – 286mm – 260mm – 286mm
                dikte remopper. – 12mm – 10mm – 10mm
                totaale diepte – 169.5mm – 169.5mm – 169.2mm
                diam hart – 65.5mm – 65.5mm – 65.5mm

Willem

CAlberts
                Deelnemer

Iemand nog belang bij de set?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.