Forumindex › Forums › Modellen › Omega › wat haal je uit 2liter 8klepper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2009 om 21:02 #17212045
halo lui wat is de bedoeling,zou graag wat meer vermogen
willen hebben gaat niet om hoge snelheid.
heb 2 liter 8 klepper wat gaat deze doen met webers
buiten meer verbruik aan brandstof,wat win ik
daar naast groep a ofzo voor wat sound
als het om webers gaat welke dan,heeft dat zin
zonder scherpe nokken as
dus al met al wat valt er te winnen uit dit blokje
motorwissel wil ik niet want blokje is goed.
vgr tonsr.11 september 2009 om 06:15 #17521795bijna niets daar je 8 kleppen heb. je maakt de carburatie wel groter maar de doorlaat naar de cilinders niet oftewel de kleppen.
solution: inlaat laten flowen heb je meer aan. heb zelf een calibra 8 klepper gehad. ik heb deze laten flowen en je merkt gelijk dat er iets veranderd is.
11 september 2009 om 06:40 #17521796Zou er niet aan beginnen….
11 september 2009 om 08:15 #17521797Wellicht een SEH kop erop zetten.
Dit is nu een NE toch. ?11 september 2009 om 08:54 #17521798Originally posted by Jerremy
Wellicht een SEH kop erop zetten.
Dit is nu een NE toch. ?Koppen zijn identiek afgezien van de nokkenas, de zuigers zijn anders. De SEH heeft een hogere compressie.
Maar jongens…. waarvoor…. begin er niet aan, die paar pk maakt je echt niet vrolijker hoor na de kosten en moeite die je ervoor gedaan hebt.
Tip: koop een andere auto met een sterkere motor of zie ervan af.
11 september 2009 om 08:58 #17521799op zich is het vermogen wel merkbaar.. maar:
1: is het inderdaad de prijs waard,
– snelle nok 299 euro
– lexmaul/irmscher inlaat 350 euro
– spaghettie spruitstuk 199 eurotenzij je het 2e hands op de kop kan tikken scheelt het wellicht iets in de kosten.
daarbij ook de vraag wat weegt je auto (welke auto moet het blok in)8v zijn sterke blokken… en op zich relatief vrij makkelijk up te graden naar rond de 140 pk.
wil je echter meer als dat dan moet je gewoon kijken naar een 16v.11 september 2009 om 20:34 #17521800Hou er ook rekening mee dat vanaf bouwjaar 1996 de katalysator en lambdasonde aanwezig moeten zijn en je auto een viergas test moet doorstaan tijdens de APK keuring.
Ik denk ook dat als je iets meer vermogen wil je de 8 klepper beter met rust kunt laten en bijvoorbeeld een frisse 2.0 16v gaat zoeken.
Is gewoon in de omega geleverd dus de inbouw is goed te doen en het omkeuren bij het RDW kost ook geen vermogen.12 september 2009 om 09:58 #17521801ok jongens ,zie dat de meningen verschillen
wat betreft andere auto kopen:D heb deze pas.
is omega uit 1995.
mijn a omi is voorzien van 6 cil dual ram deze staat geschorst
ivb slechte dorpels en balken waar dus laswerk aan zit
daar ik niet kan lassen is dat het probleem.
en de tech kennis om dit blok over te hangen heb ik ook niet
de 2 liter 8 klepper in deze omi doet het wel goed daar niet van
maar mis gewoon wat,ben verwend met mijn dual blok denk ik
toch bedankt voor jullie reactie,s op mijn vraag
moet er dan toch maar mee doen denk ik,daar de winst wat berijkbaar
is voor dit blokje ,naar wat ik lees uit jullie reactie te verwaarlozen is
vgr tonsr.12 september 2009 om 12:34 #17521802kat moet er vanaf 93 onder.. niet vanaf 96
12 september 2009 om 14:45 #17521803origineel gepost door manus
Hou er ook rekening mee dat vanaf bouwjaar 1996 de katalysator en lambdasonde aanwezig moeten zijn en je auto een viergas test moet doorstaan tijdens de APK keuring.Ik denk ook dat als je iets meer vermogen wil je de 8 klepper beter met rust kunt laten en bijvoorbeeld een frisse 2.0 16v gaat zoeken.
Is gewoon in de omega geleverd dus de inbouw is goed te doen en het omkeuren bij het RDW kost ook geen vermogen.manus, als ik van 2l 8klepper naar 2 liter 16 klepper gaat moet er dan ook worden omgekeurd
blijf toch 4 cil,of heeft dat met vermogen te maken.
vgr tonsr.12 september 2009 om 15:15 #17521804officieel.. moet je bij elk ander motor type en dus ook bij de 8v 16v swap omkeuren.
12 september 2009 om 21:08 #17521805origineel gepost door opelkadetje
kat moet er vanaf 93 onder.. niet vanaf 96Regels zijn veranderd :vertag
12 september 2009 om 21:12 #17521806origineel gepost door TonSR
manus, als ik van 2l 8klepper naar 2 liter 16 klepper gaat moet er dan ook worden omgekeurd
blijf toch 4 cil,of heeft dat met vermogen te maken.
vgr tonsr.In principe moet iedere technische wijziging aan een auto door het RDW gekeurd worden.
Maar omdat de omega met een 16v geleverd is stelt die keuring niet veel voor en kost ook niet zoveel.
Je moet dan wel de 16v hebben die standaard in de omega is geleverd en die heeft ik geloof 135 pk,don’t shoot me if i’m wrong.
12 september 2009 om 21:16 #17521807origineel gepost door manus
origineel gepost door TonSR
manus, als ik van 2l 8klepper naar 2 liter 16 klepper gaat moet er dan ook worden omgekeurd
blijf toch 4 cil,of heeft dat met vermogen te maken.
vgr tonsr.In principe moet iedere technische wijziging aan een auto door het RDW gekeurd worden.
Maar omdat de omega met een 16v geleverd is stelt die keuring niet veel voor en kost ook niet zoveel.
Je moet dan wel de 16v hebben die standaard in de omega is geleverd en die heeft ik geloof 135 pk,don’t shoot me if i’m wrong.
Hij heeft 1 pony meer, maar dat maakt niet veel uit. ;)
Het gaat dan om de x20xev.12 september 2009 om 22:24 #17521808denk dat er wel iemand is die je blok wil over bouwen voor een leuke prijs,heb je weer wat je had
16 september 2009 om 09:00 #17521809Een 2.0 16V gaat als een speer ! ik ben met Jacco enige tijd terug naar Duitsland geweest om een set velgen op te halen, hier even het bewijs dat een 2 liter ook best vlot is !!
http://www.youtube.com/watch?v=JPpDYYPuHMc&feature=channel_page
Groet,
Sjors16 september 2009 om 10:24 #17521810Deze omega zou zelfs probleemloos voorzien kunnen worden van bijvoorbeeld een 3.0 V6. deze zijn ook geleverd in de omega-B, en keuring bij nette inbouw is ook geen probleem.
+/- 50 euro voor het keuren.
bij het upgraden naar een flink grotere motor zou je wel de remmen moeten aanpassen, het is tenslotte wel de veiligheid.
Als je dus toch bezig ben zou de keuze voor mij makkelijk zijn..
Meer vermogen uit de 2liter, als je er serieus wat uit wil halen ben je duurder uit als een motorwissel.
Willem
16 september 2009 om 11:38 #17521811De 2.6 DR heb je niet meer.
Die is van mij en heeft al een ander doel gevonden:angelMaar waarom zou je meer vermogen willen hebben?
De 2ltr is goed, loopt netjes en is kurk droog.Een 16v zou wel kunnen, deze zijn rap en zuinig.
Maar dan wel een 16v uit bv de Cali of Kadett.
En dan idd omkeuren bij RDW, kost niet veel meer….Maar waarom zou je dit op je hals gaan nemen allemaal?????
OK, wbt verbruik kan ik het me wel voorstellen, de 16v is wel wat zuiniger.
Maar met het aantal km’s dat je rijdt????Zou gewoon lekker laten zoals ze is.
En Webers moet je helemaal niet over na denken…
Denk maar terug aan mijn groene wat betreft verbruik:D16 september 2009 om 19:32 #17521812Een 16 v uit een kadett of calibra zijn weer niet in de omega geleverd,dat zou weer voor een uitgebreidere RDW keuring en dus meer keuringskosten kunnen zorgen.
16 september 2009 om 20:08 #17521813auto is van voor ’98 dus tegenwoordig met de nieuwe regels voor RDW keuring geen probleem.
Word alleen een technische keuring wegen en aslasten wegen en geluid meten aan de uitlaat.
Willem
17 september 2009 om 22:42 #17521814Daarom juist.
En daar de oudere 16v’s (naar mijn inzien) toch wel wat sterker zijn dan de Ecotechjes..
29 september 2009 om 19:54 #17521815mja zou ook niet aan ombouw beginnen mocht je er wel aan willen beginnen
deze week staat er nog b station 2.5 te koop geen apk dus mooi voor onderdelen
apk afkeur was uitlaat spruitstuk pakking en mijn maat wil er geen geld meer insteken denk dat ie voor 350 wel weg gaatdus ton mocht je wat willen heb je alle delen en test rit kun je maken
29 september 2009 om 21:12 #17521816edje,ben er maar van af gezien,anders had ik dat blokje uit mijn a
ook wel over kunnen hangen,maar nu ik wat meer met de 2l8klepper heb
gereden loopt het eigenlijk toch wel fijn en zeker stuk zuniger.
vgr tonsr. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.