Wat electro probleempjes….

Forumindex Forums Modellen Calibra Wat electro probleempjes….

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Bart Hoedemaker

Naast het stuur zitten 2 knopjes, ff foto:

Is dit mistachterlicht voor en achter ofzo?

Geel knopje brand het lampje niet meer, hij verbindt wel door op de punten 1 -> 3 of 2 ->3 als ik met de multimeter meet en knopje in en uit druk. 4 doet niks.

Knopje kapot? Lampje achter is goed, krijg er alleen geen spanning op.

Zekeringen in de kast zover ik kan zien allemaal goed.

Bart Hoedemaker

Linker raam heeft ook wat: als hij bijna boven is om te sluiten, gaat ie waar naar beneden…?

Knopje voor links lijkt af en toe wel niet goed contact te maken, is dit de oorzaak?

16VCalibra
        Deelnemer

het moduul waar je knopjes op zitten om je ramen mee dicht te maken, daar zit nog een zwart knopje op. als je dat knopje tegelijkertijd ingerukt houd met het sluiten van je ramen zou die helemaal dicht moeten gaan.

Maurice89
          Deelnemer

Ik heb dat probleem rechts, met me raam is die bijna dicht gaat die weer 1/3 open. en na bijv 10x proberen is die dicht…. maar meestal druk ik half half half in stapjes zodat die dicht gaat. Ik denk dat er een ander motertje in moet;) Teminste bij mij dan…

Bart Hoedemaker

Heb zelfde prob ja met de ramen…

IEmand die weet over de mistlampen schakelaars?
              Ben inmiddels achter dat die met groen licht voor is en met geel achter,

Maar ik krijg geen spanning op de achtermistlamp, schakelaartje verbind wel door op de punten zoals in post 1 vermeld

Bart Hoedemaker

Op het schakelaartje voor meet ik alleen doorgang op 1 -> 5 = constant
                en 2 -> 3 = wanneer knop indruk

Bart Hoedemaker

Wie ow wie heeft verstand van die schakelaartjes

dudie-c20ne

origineel gepost door Bart Hoedemaker
                    Wie ow wie heeft verstand van die schakelaartjes

is het relais nog wel goed??

Desperado

Ik had precies het zelfde met me oude calibra.
                      Ik had ook 2 mistlamp knopjes.

nadat ik angel eyes koplampen had gemonteerd en een relais er tussen deed de voorkant het.
                      Maar 8ter heb ik zelf ook nooit begrepen.

Het knopje voor voor klikte ook bij mij en dat deed die van 8ter niet.

Heel verhaal ben er eigelijk nooit achter gekomen waarom ie het nie deed:P

2000
                      Moderator

Het ramen verhaal komt volgens mij omdat het mechaniek te zwaar loopt. Heb ik ook gehad, alles gesmeert (zelfs het tandwielkastje) en toen was het weg. Ze gaan weer terug omdat de ramen “denken”dat er bijv. een vinger tussen zit…..is een beveiliging die ook gaat werken als het raam te zwaar loopt

Bart Hoedemaker

@ 2000 bedankt! Dat kan het wel eens zijn.
                          Electro problem zijn opgelost ! Voorkant was een zekering kapot in de motorruimte, tussen accu en relais. En achter was dat ik een zekering miste in het kastje onder bij het stuur. ( Ik gebruik het nooit haha, dus wist het niet eens ) Iedereen bedankt voor het meedenken, deze mag dicht!

De Witte

origineel gepost door Maurice89
                            Ik heb dat probleem rechts, met me raam is die bijna dicht gaat die weer 1/3 open. en na bijv 10x proberen is die dicht…. maar meestal druk ik half half half in stapjes zodat die dicht gaat. Ik denk dat er een ander motertje in moet;) Teminste bij mij dan…

Nee hoor,
                            De ramen van een Calibra moet je “inleren” als ie dat doet. Ook als de accu er een keer af is geweest.
                            Inleren doe je door een raam (het liefst met de deur open vanwege de weerstand van de rubbers) in 1 keer helemaal van boven naar beneden te sturen en daarna het knopje van beneden kort los te laten en 5 seconden ingedrukt te houden en weer loslaten.
                            Daarna in 1 keer helemaal van beneden naar boven te sturen en daarna het knopje van boven kort los te laten en 5 seconden ingedrukt te houden en weer loslaten.
                            Hetzelfde doe je met je andere raam.
                            Voor zover het inleren.

Gaat het raam na het inleren als ie bijna boven is alsnog naar beneden dan moet je, als de raam beneden is, de raamgeleiders inspuiten met siliconen spray.

De knopjes van een calibra moet je 2 a 3 sec. ingedrukt houden, wil je de ramen in één keer naar beneden of boven sturen. Korter dan 2 a 3 sec. zal ie alleen korte stukjes doen.
                            Mijn calibra is mijn eerste auto die elektrische ramen heeft, alle auto’s daarvoor kon ik alleen maar ouderwets zwengelen. Toen ik mijn Calibra pas had, ( nu inmiddels 5 jaar) heb ik er ongeveer 2 weken erover gedaan om erachter te komen hoe knopjes werkten…… :hmmz (en ik zat toen niet op een calibra forum, daar had ik toen nog nooit van gehoord)

Groeten Pierre

Maurice89
                            Deelnemer

Ja dat verhaal over inleren weet ik…. Maar als me rechterraam bijna dicht is… Loopt het motertje best moeilijk en dan hoor je hem ooit ook beetje piepend dicht gaan omdat die stroef loopt:P en als die te zwaar loopt, komt die beveiliging in… en gaat die open;)

Dus voor mij is de oplossing om de raamgeleiders intespuiten met siliconen spray denk ik zo?:P

Alfred
                              Deelnemer

Qua ramen is er ook een mogelijkheid dat je driehoekige raampje er niet helemaal lekker in zit (ik spreek uit ervaring). Heb bijna 2 jaar terug braakschade gehad waarbij iemand m’n rechter driehoekige raampje had ingeslagen. Dus bij Carglass een nieuwe erin laten zetten (nieuw origineel raampje van GM). Zij zeiden dat het raampje met geen mogelijkheid pastte. Ze wouden al een nieuwe gaan bestellen maar ik zei ‘nee, dat hoeft niet, ‘t is een origineel ruitje, dus een kwestie van afstellen’. Maar goed, na een keer of 6 terug te zijn geweest, waarbij ze ook nog ‘s m’n deurpaneel beschadigden zit hij eindelijk goed. Bij m’n dealer wistten ze me te vertellen dat hij idd afgesteld moest worden. En dat hebben ze uiteindelijk, na veel moeite, gedaan. Nu zit hij er eindelijk fatsoenlijk in.

Toen het ruitje er niet lekker in zat, wou mijn rechterraam ook niet helemaal dicht. Toen ie bijna bovenin zat ging ie weer naar beneden. Je hoorde hem idd zwaarder brommen omdat ie stroef liep. Ook wou de deur zelf niet lekker meer dicht omdat hij het rubber mee naar binnen nam bij het sluiten van de deur. Bij Carglass hebben ze er zowat een hele bus siliconenspray op losgelaten omdat te laten werken en sluiten, zonder resultaat.

Laat één ding iig duidelijk zijn, ik ga nóóit meer naar Carglass met ruitschade, ik ga wel naar de dealer. :jerry

Dus zou het kunnen zijn dat er bij jou ook eens een keer een ander ruitje in is gezet?

Maurice89
                                Deelnemer

Hmmm laat ik het hopen van niet…. Ik weet alleen dat die deur van binnen rood is. Terwijl me linker deur grijs is. Want mijn vorige leven van de calibra heeft schade gehad:) Geen idee hoe of wat dusja, en ach me raam gaat nog altijd dicht. Het zou alleen wel fijner zijn als die in zijn geheel dicht ging natuurlijk:P

Bart Hoedemaker

Bij mij valt ie alleen terug als de deur dicht zit zeg maar, hij heeft dus teveel weerstand, de boel eens keertje smeren dan maar :)

Maurice89
                                    Deelnemer

Bij mij is het opgelost… In de deur rubbertje of hoe dit ook heet, van zo’n ramen spray ingespoten, paar keer op en neer… en opgelost:angel

Bart Hoedemaker

Jah had ik ook Maurice, beetje uitgedroogd :)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.