Wat een stank! EDIT

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat een stank! EDIT

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17982842
    renzopc
      Lid sinds:
      3 May 2011

      @tijgetje57 wrote:

      het lek zit aan de onderzijde van de turbo, daar lekt het uit. Zo te horen heb jij hetzelfde als dat ik had.

      Bij mij stonk het zo erg dat ik er misselijk van werd, later werd het nog erger. Toen kwam er blauwe rook onder de motorkap vandaan en begon het nog harder te stinken. Toen toch maar nieuwe turbo gekocht.

      Het rare is dat er uitwendig en inwendig (slang naar intercooler e.d.) geen olie te vinden is, ook geen rook uit de uitlaat of onder de motorkap!
      Klepseals zijn ook in 2009 vervangen (heb ik nagevraagd bij de dealer waar de Zafira in onderhoud is geweest en er is sindsdien zo’n 20.000 km mee gereden).

      #17982867
      tijgetje57
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2004

        Er was bij mij ook geen olie te vinden hoor, dat was al verbrand alvorens ik thuis kwam met de auto. Dus dat is vrij logisch.

        #17982868
        Rickyyy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 June 2012

          Om even in te gaan op dit onderwerp.

          Ik heb sinds 3 weken een Zafira A OPC met 145000km op de teller. Na een paar lange ritten gereden te hebben en een aantal korte hier in de buurt ben ik zeer tevreden over de auto, zeker met de toekomstige gezinsuitbreiding.

          Wanneer de motor nu lekker warm is en deze uitgezet word is bij de volgende start een olielucht te vernemen in de auto. De uitlaat rookt niet, olieniveau is nog niet gezakt met 1500km.
          Omdat het een LET Turbo is ben ik het een en ander gaan uitzoeken van wat ik al op het forum gelezen heb de afgelopen 2 weken.

          Wat ik gedaan heb:
          Klepje vervangen (aansluiting was afgebroken)

          De slangen van intercooler gecontroleerd op olie. De onderste was zo goed als droog, in de bovenste zat ik klein beetje olie.

          Iemand nog een tip voor deze stank bij het starten van de auto? Tijdens het rijden heb ik dus geen lucht!

          Ook heb ik sinds vandaag dat na het starten (na ongeveer 30 minuten stilgestaan te hebben) dat de turbo een ander geluid maakt totdat ik ongeveer 2 minuten gereden heb. Daarna het normale turbogeluid, ik merk geen verschil ik turbodruk.

          Groeten Rick

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.