Forumindex › Forums › Modellen › Manta › wat een onzin anti opel door manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2010 om 09:00 #17220766
Dit is ongelofelijk iemand die anti opel is geworden door onder andere de Opel Manta.
http://www.volkskrant.nl/economie/article1114904.ece/Zwalkend_Opel_ongelukkig_onder_GM4 mei 2010 om 10:04 #17666585nou als je geen respect krijgt voor wie je bent, dan moet je dat compenseren met een auto die niet middelklasse is.
ten tweede
‘Maar begin jaren zeventig leed het merk zware imagoschade met een sportief model: de Manta. Sindsdien neem ik Opel niet meer serieus.’
ik snap wel dat zijn kleine hersenen wel meerdere dingen in het leven niet begrijpt…..
zoals het volgende
een laguna is ook middelmaat
een Mercedes CLS is geen middelmaat…
Ten derde tot op de dag van vandaag vind ik de 2.4 16V rally motor met 286pk zonder turbo of iets dergelijks is nog steeds fenomenaal, maar dat zal hij ook denk niet begrijpen met de hersengrootte van een pasgeboren hamster.
maar volgens mij is het een oud artikel?
4 mei 2010 om 10:26 #17666586een artikel van iemand die gefrustreerd is geraakt, waarschijnlijk omdat iemand met een manta zijn vriendinnetje heeft afgepakt :D
dit omdat in tegenstelling tot bv de bmw 2002-1602 het (Atje) een mooie auto was, en ook erg insmaak was bij het vrouwvolk
4 mei 2010 om 10:28 #17666587:(
4 mei 2010 om 10:42 #17666588:puke
4 mei 2010 om 11:10 #17666589idd zoals een van mijn voorgangers al zei…
een laguna is ook een surrogaat truttebak voor mensen die eigenlijk geen geld hebben om een dure auto te kopen, maar wel de parkeerplaats van de golfclub op willen.
niet eens om te golfen maar om de golfclubs krom te leunen op de parkeerplaats en interessant te doen…..als je normaal al uitziet als een bekende nederlander die een heeel domme vraag gesteld kreeg en dan antwoord moet geven op een dergelijke vraag, rijst bij de vraag of die amoebe wel in staat is om intelligent antwoord te geven…
een dergelijke voorgekauwde en uitgezogen uitlating lijkt me eerder een manier om niet af te gaan bij zijn “vriendjes”…..:thumbdown
weer een inwoner van “looserville”….die vrij mag rondlopen…4 mei 2010 om 11:23 #17666590Volgens mij kon de beste man het gewoon niet hebben dat Opel de Omega en Senator aanbood die voor de helft van het geld destijds gehakt maakte van de E en de 5 serie van MB en BMW, want zo lagen de verhoudingen wel, alleen niemand gaf toen 100.000 gulden uit aan een Opel, daarom werkte het niet.
Verder vind ik persoonlijk de jaren ’70 een van de mooiste Opel periodes, de wagens hadden juist een identiteit, ze waren allemaal eenvoudig met een sportief randje. De Ascona was ten tijde van zijn introductie het antwoord op de Taunus en werd beschouwd als een sportief gelijnde auto. C Kadett in mindere mate maar daar was een coupé van. Talloze Rally successen, ik weet niet waar die vent uitgehangen heeft maar ik denk dat ie achter de muur woonde indertijd, anders had ie wel beter geweten.
Sommige fronten heeft hij wel gelijk, de managementcultuur is compleet verziekt door de amerikanen, maar wat wil je als zij ineens gaan vertellen dat er zoveel mensen uit moeten terwijl het de enige winstgevende tak is van GM.
4 mei 2010 om 11:26 #17666591Noem mij trouwens een coupé uit die tijd die niet als fout word bestempeld….de manta stamt uit de tijd van schoudervullingen en hoge kapsels, een SL, 6 serie of Scirocco of doe es gek een (witte:wub) lamborghini countach uit die tijd is niet minder fout hoor, dat is juist wat die bakken zo geweldig maakt.
4 mei 2010 om 12:33 #17666592:hmmz
4 mei 2010 om 12:42 #17666593idd ik vond het ook onzin daarom dat ik ff dit poste
4 mei 2010 om 14:41 #17666594scheve reputatie is het, en daar kom je moeilijk vanaf:hmmz
qua dat betreft doen die newkids ook niet veel goeds.
4 mei 2010 om 15:21 #17666595en dan ga je renault laguna rijden ………….
nee dat zijn geweldige auto,s :hmmz:hmmz:hmmz
4 mei 2010 om 15:54 #17666596Ach als hij storing nummer zoveel heeft dan knal ik er voorbij met mijn Manta :thumbup
4 mei 2010 om 15:57 #17666597AnoniemLid sinds:
1 January 1970wou al zeggen
sinds waneer neem je iemand serieus die in een laguna rijd;)
:jerry:jerry:jerry:jerrymij raakt dit stukje dus helemaal niet
als iemand met t volle verstand dit nu had verklaard;);)
maar die had zoiets nooit gemeld;):P:P4 mei 2010 om 16:22 #17666598Ik ga niet zeggen dat een Laguna of andere rommel helemaal top is… maar hij heeft wel gelijk op dit punt:
het sportieve uiterlijk van de manta stemt niet overeen met de “motorprestaties”, voor zover je van prestaties kan spreken… In standaarduitvoeringen zijn die dingen slakkentraag. Dat daarop een deel mensen is afgeknapt, vind ik begrijpelijk.
Bij Alfa had een 1300 blok bijvoorbeeld al evenveel kracht als een 1900 blok bij Opel, namelijk 90pk … Bij Alfa was de 1300 het instappertje (alle andere blokken hadden standaard meer dan 100 pk). Bij Opel daarentegen moet je al naar 1900E, 2000cc of meer kijken om nog maar boven de 100 pk te raken.
Beetje belachelijk dat zo’n sportief ogende wagen als de Manta A, maar net boven de 100 pk raakt met zijn “topversie” de GT/E.
4 mei 2010 om 16:57 #17666599Ja en dan? Dan heb je een Manta die toenertijd 40.000 gulden zou kosten. Juist het feit dat de motor niet al te groot was maakt ‘m bereikbaar voor veel mensen.
4 mei 2010 om 17:31 #17666600AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat n onzin weer
voor die tijd waren de prestaties van de manta best wel redelijk vlot
tegen woordig heeft de eerste de beste diesel al 100 pk
maar toen nog niet;)
4 mei 2010 om 17:38 #17666601inderdaad, alles had minder pk en de motoren waren meestal kleiner. een 1.3s van een d kadett was nog een van de sportieve motoren en dat is al een later auto model.
tegenwoordig is een 2.0 al normaal terwijl het toen aan de grote kant was.Maareuh, lekker laten hobbelen in zen renault, tenminste totdat zijn achterbanden weer es versleten zijn of dat zijn motormanagement ermee kapt. Wij wisselen wel een blokje als ie te traag is maar voor hem zal een lampje niet eens mogelijk zijn om te vervangen zonder de halve wagen los te halen :)
4 mei 2010 om 17:39 #17666602nou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:o4 mei 2010 om 17:41 #17666603origineel gepost door MantasticB1
nou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:oAls je met moderne maten meet wel ja, maar kijk eens bij andere betaalbare wagens uit die tijd?
4 mei 2010 om 20:40 #17666604:pukeach, als hij toen een fiat had gehad had hij na 1 jaar al spijt.
:sleeping gestoorde mensen heb je altijd wel4 mei 2010 om 21:10 #17666605ik snap niet dat mensen zich hier druk om kunnen maken, een verhaaltje van een of ander kerel wiens ballentjes nog niet zijn ingedaald en jullie maken je der druk om whaha:wors:wors
4 mei 2010 om 21:18 #17666606kzie het meer als opgekropte jalouzie
:wors:wors:wors
4 mei 2010 om 23:45 #17666607origineel gepost door Maartuh
origineel gepost door MantasticB1
nou ja luister als je bedenkt dat er ook 1200 cc en 1300 cc in is gegooid dan schiet dat niet echt op…..
pas vanaf de 1600s begon het op te schieten….maar ja.. 75pk is nog geen “kiezel van de straat trekker”…
ik ben blij met mijn 1900s, minder moet het toch echt niet zijn….in die tijd kon je het nog veel slechter treffen:oAls je met moderne maten meet wel ja, maar kijk eens bij andere betaalbare wagens uit die tijd?
wel ff goed lezen :P ik schreef in DIE tijd kon je het slechter treffen;) en we gaan geen appels met peren vergelijken..
:angel5 mei 2010 om 06:56 #17666608origineel gepost door city77
ik snap niet dat mensen zich hier druk om kunnen maken, een verhaaltje van een of ander kerel wiens ballentjes nog niet zijn ingedaald en jullie maken je der druk om whaha:wors:worsPrecies ja. :thumbup:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.