Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden
- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 juni 2017om 12:19 door hillclimber16V.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2013 om 21:20 #18096156
bedankt voor de complimenten!
Wat de trespa betreft vind ik aanzienlijk zwaarder dan de betonplex en net hiervoor heb ik de originele
aluminiumplaat vervangen. Ik vrees dat ze de tijd niet zal krijgen om water op te zuigen daar ze vermoedelijk
ieder jaar zal moeten vervangen worden.
Misschien de volgende zal een triplex worden die vernist word.
In ierder geval ben ik in het begin niet van zin te gaan rijden bij regenweer.
Eerst een beetje ervaring op doen en echt leuk is het toch niet in een open wagen maar soms hoort het erbij
en is het weer onvoorspelbaar.Dat zien we dan wel weer.
Ivan
10 juli 2013 om 21:21 #18096157Waarom niet een metalen plaat voor de pijlstokhouderding ipv die busjes. Scheelt misschien weer wat grammetjes
10 juli 2013 om 21:43 #18096158dit is ook heel licht, het zijn holle busjes en was eenvoudig te draaien op de draaibank.
een plaatje is moeilijker netjes af te werken als je niet kan lasersnijden.14 juli 2013 om 07:53 #18096159goed bezig weer!
die benzinepomp e.d is ook weer een stuk veiliger nu je hem in de monocoque gemonteerd hebt i.p.v ‘erbuiten’
in geval van een zware crash lijkt me ;)14 juli 2013 om 17:42 #18096160deze middag een moeilijk oefening op de freestafel, de afdekplaat voor de verdeler die ik kreeg
van een vriend vond ik nogal groot en ik wou ze kleiner krijgen zonder de precies geplaatste gaten
te verliezen.
Dus op de verdeel kop geplaatst en bezig met brede rand weg te frezen.
Ivan
22 augustus 2013 om 20:34 #18096161Alive!!!
Hij doet het eindelijk, na twee jaar brult hij weer al de buren wakker.
23 augustus 2013 om 06:58 #18096162:thumb :kewlpics
23 augustus 2013 om 20:19 #18096163Mooi freeswerk. Ik wou dat ik die machines ter beschikking had.
26 augustus 2013 om 10:04 #18096164https://www.facebook.com/photo.php?v=622199524478031&set=vb.100000639688808&type=2&theater” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/photo.php?v=622199524478031&set=vb.100000639688808&type=2&theater
28 augustus 2013 om 11:03 #18096165Het verhaal is nog steeds niet gedaan:
waterpomp lekt en deze is er ééntje met een andere poelie er tegen die ik moet
los persen en op een andere pomp gaan persen, laat ons hopen dat de as diameter
overeen stemt; helaas moet er de motor weer uit voor dit op te lossen :swear
Bijkomend ook een olieverlies achter vliegwiel dat hopelijk enkel de oliekeerring is.
Ik geef niet op hij moet in orde komen.9 september 2013 om 18:32 #18096166Oliekeerring was niet stuk maar wel een foutje van mij.
Bij het monteren van de motor moet ik niet opgemerkt hebben dat er dichtingsmateriaal van tussen de laatste
krukastap gekomen was en op de krukas terecht gekomen wat er voor zorgde dat de keerring niet goed kon afsluiten.
Ondertussen een waterpomp gekocht en er de riemschijf ook al af geduwd…
Nu eerst de motor terug achteruit halen.Ivan
17 september 2013 om 17:43 #18096167vet dat hij weer loopt! dat is altijd weer een top gevoel.
jammer van de tegenslagen, maar dat hoort er eenmaal bij zullen we maar zeggen.
wil wel eens een actiefilmpje zien van dit beesie!! :thumb
29 september 2013 om 17:16 #18096168ondertussen is het probleem met de waterpomp ook opgelost en heb ik ook een oplossing
gemaakt voor het aflaten van het koelwater.
Iedere keer loopt al het water over de bodemplaat als ik de buizen dien los te maken.
daarom heb ik een aftap gebouwd en op één van de buizen gelast.
nu Kan ik netjes via een darm de koelvloeistof grotendeels opvangen.
Alles terug gemonteerd en nu nog enkele details afwerkenIvan
30 september 2013 om 13:25 #18096169:thumb
16 maart 2014 om 21:10 #18096170
begonnen aan de afstelling van de ecu om dan op de vermogenbank verder af te stellen.
heeft wat tijd stil gelegen maar seizoen komt eraan16 maart 2014 om 21:37 #18096171wow wat een machine :wub :wub en wat een geluid ! was wel wat voor mij :P
ben benieuwd hoeveel vermogen je eruit kan halen na afstellen ..18 maart 2014 om 01:22 #18096172Na een paar afstellingen en probleempje met krukassensor
draait hij vlotjes en kunnen we de afspraak vast leggen voor de
vermogenbank18 maart 2014 om 20:19 #18096173wow, gaaf zeg!
wat klimt dat ding in de toeren man :thumbben eens benieuwd naar de specs
26 maart 2014 om 11:34 #18096174Wie werkt met welk programmeerbaar ecu?
Ik ben nu bezig met KDFI
maar heb behalve van KMS geen idee van de prijzen eb gebruik.
Zit te denken om toch naar een merk ecu te gaan maar hou de prijs toch liever een beetje beperkt.Ivan
27 maart 2014 om 07:12 #18096175KDFI is een illegale kopie van een megasquirt, omdat het een illegale kopie is zal je geen ondersteuning krijgen vanuit de megasquirt communitie.
Ik heb zelf een megasquirt 2 V3.0 en een megasquirt 3 V3.0
De prijzen van megasquirt varieren nogal omdat je zelf kan bepalen in welke vorm je het systeem of de componenten wil kopen.
Voor meer informatie zie:
http://www.dhra.nl/Forums/viewtopic.php?f=39&t=543″ onclick=”window.open(this.href);return false;Verder heb ik veel goede verhalen gehoord over VEMS, de prijzen.. ik heb iets van 900 euro gehoord??
EDIT: http://www.dp-engineering.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;DTA is ook een bekende, hier kan ik je helaas niet meer over vertellen.
EDIT: http://www.dtafast.co.uk/products.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;Nog een aantal namen die me nu binnen schieten:
Adaptronic
FAST
EMU27 maart 2014 om 11:34 #18096176Ik heb tot nu toe ook met megasquirt gereden in mijn kadett
en net omdat ik tevreden ban van het systeem maar wel een probleem
omtrent waterdichtheid heb ik de kdfi aangeschaft daar die in een waterdichte
Cinch behuizing klaar gemonteed zat.
Inderdaad een kopie, als andere optie heb ik de microsquirt die ook waterdicht is
om in de formule te plaatsen maar daar twijfel ik dan aan de kwaliteit vanwege
het downsizing die ze daar op gedaan hebben.
KMS heb ik al twee keer geplaatst bij vrienden maar vind nog steeds voor 700 €
niet veel inhoud.
De MP35 is dan nog veel duurder 1200€Ik kom er niet uit zo
27 maart 2014 om 14:29 #18096177Je huidige megasquirt in een waterdichte behuizing is dus de oplossing?
Een waterdichte behuizing maen of gebruiken van een ander systeem is toch niet heel erg lastig?
Een Bosch Motronic is origineel ook niet waterdicht.
Moet je de ECU vaak uitbouwen?
Je kunt het namelijk ook inbouwen en dan alles afkitten, dan vraag je je af hoe je dan nog erbij kan om te tunen?
Via een bluetooth adaapter of via een serieel-verleng-kabel.27 maart 2014 om 19:06 #18096178Ja want volgens mij is een VEMS of DTA ook niet waterdicht.
5 juli 2014 om 21:05 #18096179Ondertussen zijn we een aantal maanden verder en een paar problemen verder.
Toen hij nog draaide kreeg ik plots een olie spat van één van de nokkenas verstelbare wielen en toe
kreeg ik een electrisch probleem met de lambda controller die uit viel.
Ik geef toe door mijn eigen fout heb ik de ecu vernielt door de stekker los te halen toen het contact nog aan stond.
Die is nu drie maand weg geweest voor herstelling en blijkt nog niet te werken!
Tijdens dat de ecu weg was stond er dan weer plots olie onder het motorblok.
Dus nogmaals motor los gemaakt en blijkt dat de oliekeerring van krukas niet afdicht omdat de ring die over de krukas schuift in de keerring verkeerd gepositioneerd was tov de lip in de keerring. Dus ring even aangepast op de draaibank en dat is opgelost. De olie die aan de nokkenas ontsnapte kwam tussen de bout door en die heb ik met schroefdraad afdichting opnieuw gemonteerd. Dus na al dat werk opnieuw geen draaiende motor.
Ik begin stil aan de moed te verliezen na drie jaar, zal best toch uitkijken voor een merk ecu en de extra centen uit geven.
Dan wil ik wel waar voor men geld dus even uitzoeken welke mij best lijkt.Ivan
7 juli 2014 om 21:17 #18096180Vandaag toch de Kdfi aan de praat gekregen, moet een baantje van de voeding doorgebrand zijn opgelost met draad brugje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.