wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #18096156
    hillclimber16V
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2009

      bedankt voor de complimenten!

      Wat de trespa betreft vind ik aanzienlijk zwaarder dan de betonplex en net hiervoor heb ik de originele
      aluminiumplaat vervangen. Ik vrees dat ze de tijd niet zal krijgen om water op te zuigen daar ze vermoedelijk
      ieder jaar zal moeten vervangen worden.
      Misschien de volgende zal een triplex worden die vernist word.
      In ierder geval ben ik in het begin niet van zin te gaan rijden bij regenweer.
      Eerst een beetje ervaring op doen en echt leuk is het toch niet in een open wagen maar soms hoort het erbij
      en is het weer onvoorspelbaar.

      Dat zien we dan wel weer.

      Ivan

      #18096157
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Waarom niet een metalen plaat voor de pijlstokhouderding ipv die busjes. Scheelt misschien weer wat grammetjes

        #18096158
        hillclimber16V
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2009

          dit is ook heel licht, het zijn holle busjes en was eenvoudig te draaien op de draaibank.
          een plaatje is moeilijker netjes af te werken als je niet kan lasersnijden.

          #18096159
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            goed bezig weer!

            die benzinepomp e.d is ook weer een stuk veiliger nu je hem in de monocoque gemonteerd hebt i.p.v ‘erbuiten’
            in geval van een zware crash lijkt me ;)

            #18096160
            hillclimber16V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2009

              deze middag een moeilijk oefening op de freestafel, de afdekplaat voor de verdeler die ik kreeg
              van een vriend vond ik nogal groot en ik wou ze kleiner krijgen zonder de precies geplaatste gaten
              te verliezen.
              Dus op de verdeel kop geplaatst en bezig met brede rand weg te frezen.




              Ivan

              #18096161
              hillclimber16V
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2009

                Alive!!!

                Hij doet het eindelijk, na twee jaar brult hij weer al de buren wakker.

                #18096162
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  :thumb :kewlpics

                  #18096163
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Mooi freeswerk. Ik wou dat ik die machines ter beschikking had.

                    #18096164
                    hillclimber16V
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 November 2009
                      #18096165
                      hillclimber16V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 November 2009

                        Het verhaal is nog steeds niet gedaan:
                        waterpomp lekt en deze is er ééntje met een andere poelie er tegen die ik moet
                        los persen en op een andere pomp gaan persen, laat ons hopen dat de as diameter
                        overeen stemt; helaas moet er de motor weer uit voor dit op te lossen :swear
                        Bijkomend ook een olieverlies achter vliegwiel dat hopelijk enkel de oliekeerring is.
                        Ik geef niet op hij moet in orde komen.

                        #18096166
                        hillclimber16V
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 November 2009

                          Oliekeerring was niet stuk maar wel een foutje van mij.
                          Bij het monteren van de motor moet ik niet opgemerkt hebben dat er dichtingsmateriaal van tussen de laatste
                          krukastap gekomen was en op de krukas terecht gekomen wat er voor zorgde dat de keerring niet goed kon afsluiten.
                          Ondertussen een waterpomp gekocht en er de riemschijf ook al af geduwd…
                          Nu eerst de motor terug achteruit halen.

                          Ivan

                          #18096167
                          GSI Racer
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 June 2009

                            vet dat hij weer loopt! dat is altijd weer een top gevoel.

                            jammer van de tegenslagen, maar dat hoort er eenmaal bij zullen we maar zeggen.

                            wil wel eens een actiefilmpje zien van dit beesie!! :thumb

                            #18096168
                            hillclimber16V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 November 2009

                              ondertussen is het probleem met de waterpomp ook opgelost en heb ik ook een oplossing
                              gemaakt voor het aflaten van het koelwater.
                              Iedere keer loopt al het water over de bodemplaat als ik de buizen dien los te maken.
                              daarom heb ik een aftap gebouwd en op één van de buizen gelast.
                              nu Kan ik netjes via een darm de koelvloeistof grotendeels opvangen.


                              Alles terug gemonteerd en nu nog enkele details afwerken

                              Ivan

                              #18096169
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                :thumb

                                #18096170
                                hillclimber16V
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 November 2009


                                  begonnen aan de afstelling van de ecu om dan op de vermogenbank verder af te stellen.
                                  heeft wat tijd stil gelegen maar seizoen komt eraan

                                  #18096171
                                  opelpower89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 September 2009

                                    wow wat een machine :wub :wub en wat een geluid ! was wel wat voor mij :P
                                    ben benieuwd hoeveel vermogen je eruit kan halen na afstellen ..

                                    #18096172
                                    hillclimber16V
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 November 2009

                                      http://youtu.be/qH71g9oQax0

                                      Na een paar afstellingen en probleempje met krukassensor
                                      draait hij vlotjes en kunnen we de afspraak vast leggen voor de
                                      vermogenbank

                                      #18096173
                                      GSI Racer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 June 2009

                                        wow, gaaf zeg!
                                        wat klimt dat ding in de toeren man :thumb

                                        ben eens benieuwd naar de specs

                                        #18096174
                                        hillclimber16V
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          24 November 2009

                                          Wie werkt met welk programmeerbaar ecu?

                                          Ik ben nu bezig met KDFI
                                          maar heb behalve van KMS geen idee van de prijzen eb gebruik.
                                          Zit te denken om toch naar een merk ecu te gaan maar hou de prijs toch liever een beetje beperkt.

                                          Ivan

                                          #18096175
                                          freek corsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 December 2004

                                            KDFI is een illegale kopie van een megasquirt, omdat het een illegale kopie is zal je geen ondersteuning krijgen vanuit de megasquirt communitie.

                                            Ik heb zelf een megasquirt 2 V3.0 en een megasquirt 3 V3.0
                                            De prijzen van megasquirt varieren nogal omdat je zelf kan bepalen in welke vorm je het systeem of de componenten wil kopen.
                                            Voor meer informatie zie:
                                            http://www.dhra.nl/Forums/viewtopic.php?f=39&t=543″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            Verder heb ik veel goede verhalen gehoord over VEMS, de prijzen.. ik heb iets van 900 euro gehoord??
                                            EDIT: http://www.dp-engineering.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            DTA is ook een bekende, hier kan ik je helaas niet meer over vertellen.
                                            EDIT: http://www.dtafast.co.uk/products.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            Nog een aantal namen die me nu binnen schieten:
                                            Adaptronic
                                            FAST
                                            EMU

                                            #18096176
                                            hillclimber16V
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 November 2009

                                              Ik heb tot nu toe ook met megasquirt gereden in mijn kadett
                                              en net omdat ik tevreden ban van het systeem maar wel een probleem
                                              omtrent waterdichtheid heb ik de kdfi aangeschaft daar die in een waterdichte
                                              Cinch behuizing klaar gemonteed zat.
                                              Inderdaad een kopie, als andere optie heb ik de microsquirt die ook waterdicht is
                                              om in de formule te plaatsen maar daar twijfel ik dan aan de kwaliteit vanwege
                                              het downsizing die ze daar op gedaan hebben.
                                              KMS heb ik al twee keer geplaatst bij vrienden maar vind nog steeds voor 700 €
                                              niet veel inhoud.
                                              De MP35 is dan nog veel duurder 1200€

                                              Ik kom er niet uit zo

                                              #18096177
                                              freek corsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 December 2004

                                                Je huidige megasquirt in een waterdichte behuizing is dus de oplossing?

                                                Een waterdichte behuizing maen of gebruiken van een ander systeem is toch niet heel erg lastig?

                                                Een Bosch Motronic is origineel ook niet waterdicht.

                                                Moet je de ECU vaak uitbouwen?
                                                Je kunt het namelijk ook inbouwen en dan alles afkitten, dan vraag je je af hoe je dan nog erbij kan om te tunen?
                                                Via een bluetooth adaapter of via een serieel-verleng-kabel.

                                                #18096178
                                                Corsa_GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Ja want volgens mij is een VEMS of DTA ook niet waterdicht.

                                                  #18096179
                                                  hillclimber16V
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 November 2009

                                                    Ondertussen zijn we een aantal maanden verder en een paar problemen verder.

                                                    Toen hij nog draaide kreeg ik plots een olie spat van één van de nokkenas verstelbare wielen en toe
                                                    kreeg ik een electrisch probleem met de lambda controller die uit viel.
                                                    Ik geef toe door mijn eigen fout heb ik de ecu vernielt door de stekker los te halen toen het contact nog aan stond.
                                                    Die is nu drie maand weg geweest voor herstelling en blijkt nog niet te werken!
                                                    Tijdens dat de ecu weg was stond er dan weer plots olie onder het motorblok.
                                                    Dus nogmaals motor los gemaakt en blijkt dat de oliekeerring van krukas niet afdicht omdat de ring die over de krukas schuift in de keerring verkeerd gepositioneerd was tov de lip in de keerring. Dus ring even aangepast op de draaibank en dat is opgelost. De olie die aan de nokkenas ontsnapte kwam tussen de bout door en die heb ik met schroefdraad afdichting opnieuw gemonteerd. Dus na al dat werk opnieuw geen draaiende motor.
                                                    Ik begin stil aan de moed te verliezen na drie jaar, zal best toch uitkijken voor een merk ecu en de extra centen uit geven.
                                                    Dan wil ik wel waar voor men geld dus even uitzoeken welke mij best lijkt.

                                                    Ivan

                                                    #18096180
                                                    hillclimber16V
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 November 2009

                                                      Vandaag toch de Kdfi aan de praat gekregen, moet een baantje van de voeding doorgebrand zijn opgelost met draad brugje.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 92)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.