wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #18096131
    hillclimber16V
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 November 2009

      verwachting is 230 a 240 Pk, koppel is nog een vraagteken.
      Ik gebruikte 274° nokkenassen voor koppel onderin.
      Wij hebben op de klimwedstrijden meer koppel nodig dan op
      circuit, haarspeld bochten en klimmen tesamen maakt het moeilijk
      voor elke wagen, deze is natuurlijkmaar 480 Kg totaal.
      Samenstelling is als volgt

      Bewerkte coscast cilinderkop, bronzen klepgeleiders, herslepen kleppen, dubbele klepveren
      lichte klepveershotels,mechanische klepstoters, SBD 45mm conische gasklephuizen met 420cc injectoren,
      uitgemeten verbrandingskamers, Catcams 274° duratie 12mm lift nokkenassen, verstelbare noktandwielen Verlicht,geboord en gehoond onderblok met wossner 12.5 hogedruk zuigers met H profiel drijfstangen, volledig uitgebalanceerd tot 0.08 gram tolerantie tot 15000 toeren, dat draait hij niet hoor, nokken geven koppel tot 8000 toeren. Spagetti 4 in 1 open uitlaat, 184 mm vliegwiel en cinterkoppeling van 4,7 Kg, droogcarter systeem. Alle bouten vervangen door ARP bouten en draaieinden voor cilinderkop met turbo cilinderkoppakking.

      Dat is het ongeveer

      #18096132
      GSI Racer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 June 2009

        niet slecht!!
        ben eens benieuwd als het beestje bromt :thumb

        #18096133
        hillclimber16V
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 November 2009

          Kan je geloven dat ik er zelfs een beetje schrik van heb om hem op te starten.
          Zitten veel centen in en ik monteer nu ook niet alle weken een motor.
          Zeker niet eentje zoals deze toch.
          Ergens heb ik wel vertrouwen maar het blijft mekaniek en vroeg of laat draait het in de soep!

          Ik las ergens onlangs

          In theorie werkt alles, maar men weet niet waarom.
          In de praktijk werkt het soms, maar men weet niet waarom.
          Bij mij is het een samenstelleng van theorie en praktijk
          Ik weet alles in theorie maar in de praktijk werkt er niets.

          Ivan

          #18096134
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Mooi project dit :wors Is weer is wat anders, en toch een opel hart :D Zal wel een hele ervaring zijn als je langs de afgronden scheurt.

            #18096135
            hillclimber16V
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 November 2009

              Deze namiddag verder gewerk , motorblok bevestigd, branstofsysteem aangesloten en op druk laten komen.
              Helaas lekt de drukregelaar en moet ik deze ook nog vervangen

              Nu de versnellingsbak klaar maken om er aan te hangen

              #18096136
              hillclimber16V
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 November 2009


                need some wheels now!!

                #18096137
                corsaracer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 January 2005

                  :thumbup gaaf!!!

                  #18096138
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Normaal gesproken heb ik niks met formule wagens. Maar nu je dit zo laat zien….wel gaaf! Zit je nog aan bepaalde regels verbonden met de motor?

                    #18096139
                    hillclimber16V
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 November 2009

                      In de klimwedstrijden kan je kiezen tussen F3 of F2 rijden, als je in de groep F3 rijd moet je inderdaad
                      met een restrictor op de lucht inlaat rijden en het minimum gewicht respecteren banden afmeting en vleugels een bepaalde max oppervlakte en min rijhoogte. Als F2 heb je enkel max 2000cc als regel en ben je dus vrij van inlaat en uitlaat en motor vermogen. Nu een heel goeie F3 is snel maar veel duurder in motor revisie en onderhoud omdat de compressie veel hoger ligt ongeveer 14/1wat heel belastend is voor de motor. Als je gewoon vrij kan rijden haal vlug boven de 200 Pk op nog een relatief betaalbare wijze en loopt de motor ook langer vanwege niet zo een hoge compressie 12.5/1 en gebruik je ook nog normale brandstof. Nu als je het vermogen verhoogd moet je bredere banden grotere vleugels en remsysteem aanpassen. Dus ben je best op voorhand te weten wat je wil gaan rijden en indien F2 een reeds aangepaste wagen te kopen zoals ik heb gedaan. Helaas is de wagen jaren slecht onderhouden en hersteld geweest zodat ik heel veel werk heb om deze volledig op punt te stellen.


                      Ivan

                      #18096140
                      hillclimber16V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 November 2009

                        Deze middag is de nieuwe drukregelaar geleverd en kan ik verder gaan met de formule
                        was ondertussen aan de kadett limo ook begonnen maar die moet toch eerst klaar zijn voor
                        de eerste wedstrijd op 01/ april 2013

                        Ivan

                        #18096141
                        GSI Racer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 June 2009

                          ziet goed uit!!

                          #18096142
                          Shrek
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Gaaf ding… Motor ook zeer netjes opgebouwd… Dat is net een rijdende vliegtuig, die beleving is niet normaal..

                            Mijn motor komt net van de testbank af met geflowde kop, omega zuigers, drijfstangen , cat cams nokkenassen, direct to head throttle bodys (jenvey), DTA, nokkenassen zijn erg tam … resultaat 245pk en 245nm (koppel is wat laag door de nokkenassen). Dus dat moet jij ook makkelijk halen… :wub

                            http://youtu.be/EqR1gT_pj7g

                            Mijn motor komt in een verlaagde kever #64

                            #18096143
                            hillclimber16V
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 November 2009

                              hey bedankt voor de reactie en een referentie.
                              Ik denk wel in de F3 een 240 Pk zal dicht bij vliegen komen!

                              Ivan

                              #18096144
                              Shrek
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Nou dat weet ik zeker… mijn kever weegt 700kg en dat is denk ik al vliegen, bij jou is het net een straaljager :wors

                                #18096145
                                GSI Racer
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 June 2009

                                  lekker filmpje die XE!!
                                  dat geluidje mis ik wel sinds dat ik van blok gewisseld ben :wub

                                  #18096146
                                  Shrek
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    Ja turbo is ff anders haha…. maar goed daar haal je wel ff meer uit. Wij mogen alleen met gewone motoren rijden…

                                    #18096147
                                    hillclimber16V
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 November 2009

                                      Na een drukke periode terug aan de slag aan de formule wagen, die moet zeker dit jaar terug kunnen rijden.
                                      Oude bodemplaat was in aluminium en zo een grote plaat weegt behoorlijk wat, veel nieuwere wagens rijden met een houten plaat van 3 mm. Ik heb een betonplex genomen vanwege zijn watervastheid, deze zijn natuurlijk niet zo slijtvast maar ook niet duur om te vervangen.



                                      #18096148
                                      hillclimber16V
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 November 2009

                                        Ik heb nieuwe injectoren van 420 cc/min maar deze zijn blijkbaar korter dan de
                                        originele Bosch injectoren en daarvoor heb ik busjes gemaakt om de afstand te overbruggen




                                        #18096149
                                        Fearless
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 January 2005

                                          Kunstig!

                                          #18096150
                                          GSI Racer
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 June 2009

                                            wow dat is mooi gedaan zeg! :wors

                                            #18096151
                                            hillclimber16V
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              24 November 2009

                                              ecu een plaatsje gegeven, er was daar vroeger ook iets gemonteerd geweest daar er vier gaatjes
                                              voorzien waren in de body dus daar maar weer gebruik van gemaakt, de oude racetec meters vervangen met nieuwe Stack F3 mechanische meters en toerenteller met geheugen, deze neemt je hele rit op zodat je die nadien terug kan afspelen en natuurlijk max toerental geheugen.


                                              #18096152
                                              imported_jef
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                Ziet er allemaal vakkundig uit :wors
                                                Ben dan ook vaak benieuwd wat zo’n persoon als werk doet…..Automonteur,draaifreesbankwerker,of gewoon boekhouder die een uit de hand gelopen hobby heeft en alles zich zelf leert.

                                                1 ding is zeker ziet er gaaf uit :thumbup

                                                #18096153
                                                hillclimber16V
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  24 November 2009

                                                  ik ben een 8 jaar auto mechanicien geweest overdag en ben nadien overgestapt naar het bureel als magazijnier waar ik ook alle waarborgafhandeling doe en schade bestekken voor de carroserie afdeling. Ik ben wel altijd al na de werkuren thuis aan wagens bezig gebleven en ook meer voor de competitie nu en als er na dat alles nog ergens na 22u tijd is werk ik aan mijn projecten.
                                                  Deze maand heb ik verlof en heb ik ook mijn tijd vrij gehouden voor de F3, die moet nu klaar.

                                                  #18096154
                                                  hillclimber16V
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 November 2009

                                                    Volledig nieuwe bedrading met minimum aan gewicht en dus enkel het uiterste nodige.

                                                    vroeger :

                                                    Nu :

                                                    Het is natuurlijk nog niet volledig klaar maar zeker veel netter gemonteerd zijn.
                                                    Vroeger stonden benzinepomp en filter ook nog in het zij ponton maar die zijn nu terug in
                                                    de monocoque geplaatst in de brandstof ruimte.

                                                    Ook nog motorblok ontluchting plugs gemaakt, de plaatjes bestaan maar kon ik zelf doen.

                                                    #18096155
                                                    chriske
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 October 2008

                                                      ziet er leuk project uit
                                                      blok ziet er meer dan perfect uit

                                                      een alternatief voor die betonplex kan mss trespa van 6mm zijn
                                                      is heel zeker watervast
                                                      betonplex gaat na een tijdje ook water opzuigen

                                                      grtz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 92)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.