Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden
- Dit onderwerp bevat 91 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 juni 2017om 12:19 door hillclimber16V.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2013 om 21:38 #17254486
Vorig jaar blok eruitgehaald na olie verlies, bleek oude slechte motor te zijn, dus
maar een nieuwe bouwen en ondertussen ligt hij zo goed als volledig uit elkaar14 januari 2013 om 21:47 #18096107AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat is dat voor bolide?
14 januari 2013 om 21:55 #18096108Dit is een formule 3 Reynard 903 2L16V Opel van 1990.
Heeft bijBelgisch team KTR Frans formule 3 kampioenschap gereden.
Nadien in privé verschillende eigenaars gekend en voornamelijk klimwedstrijden
gereden in Duitsland en Luxemburg. Werd omgebouwd naar Formule 2 , dit betekend
geen lucht restrictor meer en dus volledig atmosferich vrij, kreeg formule 3000 wielen en
vleugels voor verhoogd vermogen ongeveer 230 PK op 480 Kg totaal gewicht.
Is nu reeds 2 jaar in mijn bezit en vollop aan revisie bezig.14 januari 2013 om 22:07 #18096109AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gaaf hoor. Ook erg leuke dat je de geschiedenis zo goed kent van de wagen.
Hou ons goed op de hoogte van de ontwikkelingen van je project. Foto’s zijn we gek op.
Ik ga dit zeker volgen.
Is het ook de bedoeling om er weer mee te gaan racen of alleen voor recreatief rijden.14 januari 2013 om 23:30 #18096110Erg mooi. ( mag nog wel wat meer foto’s plaatsen ;) )
Voor mij kan er al niks tippen aan een dikke atmo, zeker niet kwa geluid. De belevenis in een lichtgewicht bolide als deze zal helemaal wel fantastisch zijn.
15 januari 2013 om 18:44 #18096111
samenstelling motor
vliegwiel aangepast en verlicht.
distributie omgebouwd
blok klaar om in te bouwen
voor demontage vorig jaar.15 januari 2013 om 21:34 #18096112AnoniemLid sinds:
1 January 1970Erg stoer :thumb
Belevenis van snelheid zal wel geweldig zijn in zo.n machine :thumbWat is de reden van de rolletje op de distributie
Wat voor op t kleppendeksel zit??15 januari 2013 om 21:48 #18096113Ik denk om de riem tussen de tandwielen in, ook een beetje op spanning te houden zodat die daar dus niet kan verspringen of verslappen.
15 januari 2013 om 21:53 #18096114tegen het slaan van de riem, bij de spiess motoren is er een ander kleppen gemonteerd waar dit
op voorzien is, daar deze deksels duur uit vallen maakte ik de steun zelf aangepast op het originele deksel.17 januari 2013 om 22:03 #18096115Zitten daar nou 4 aparte bobines op??
18 januari 2013 om 18:49 #18096116dit is vet zeg!!!! :wors
ga ik zeker volgen.
ben je van plan om hier echt bergcups mee te gaan rijden?18 januari 2013 om 22:26 #18096117Zitten inderdaad vier apparte bobines op.
Normaal gezien als alles goed verloopt tijdens de test komt hij dit jaar nog aan de start in Belgie
voor de klimwedstrijden, niet zo groot als de berug cup zelf maar ook mooie wedstrijden met grote bolides.
Voorlopig hou ik het bij het provinciaal niveau maar later is het wel de bedoeling nationaal te rijden waar we met onze licentie drie wedrijden in het buitenland mogen deelnemen.Maar nog veel werk voor de boeg, morgen vroeg een aantal onderdelen op pikken om verder te werken.
Ivan
19 januari 2013 om 00:45 #18096118in Teuven?
19 januari 2013 om 14:23 #18096119Ik vrees dat ik niet weet wat Tueven is of waar het is.
Vanmorgen alles opgehaald voor de benzine tank aan te sluiten
helaas weer een paar euro’s lichter maar in F3 is lichter beter!!!Ivan
19 januari 2013 om 15:09 #18096120Teuven ligt net over de grens hier in Limburg.
In Belgiedaar is ieder jaar ook een heuvelklim
19 januari 2013 om 15:15 #18096121dik hoor er gaat niks boven een dikke atmo motor :wub
20 januari 2013 om 18:42 #18096122Zijn die losse bobines van een andere type opel ofzo, of van een ander
automerk.20 januari 2013 om 18:50 #18096123lijkt op VW/Audi bobines
20 januari 2013 om 21:06 #18096124AnoniemLid sinds:
1 January 1970@hillclimber16V wrote:
tegen het slaan van de riem, bij de spiess motoren is er een ander kleppen gemonteerd waar dit
op voorzien is, daar deze deksels duur uit vallen maakte ik de steun zelf aangepast op het originele deksel.ok begrepen :thumb
zag ergens vorig jaar nog zo,n spies kleppendeksel te koop
maar inderdaad niet voor weinig
was me toen niet opgevallen dat daar zo,n voorziening opzat?
maar geloof je meteen ;)21 januari 2013 om 11:14 #18096125Bobines zijn van Toyota, heel sterk.
Die wedstrijd in Teuven nog nooit van gehoord, en zit nu toch al 10 jaar er mee bezig.
Misschien een privé organisatie die niet aangesloten zit bij de federatie?
In ieder geval als licentie houder mogen we niet aan dergelijke wedstrijden deel nemen,
we zouden kunnen geschorst worden in het kampioenschap.Toch even opzoeken, ik heb nog altijd de kadett om mee te spelen.
Als die niet ingeschreven staat doe ik ermee wat ik wil.Ivan
21 januari 2013 om 16:58 #18096126linkje:
http://www.limburgrally.nl/page12/page12.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
21 sept. word deze weer verreden
21 januari 2013 om 22:02 #18096127Zoals ik dacht, let op de organisatie schrijft geen enkele verantwoordelijkheid voor ongevallen en
schade, enkel ingeschreven voertuigen met hun eigen verzekering.
Ze zetten er zelfs bij dat iedere bestuurder de verkeersregels dient in acht te nemen.
Kortweg indien er iets gebeurt ben je ver van thuis!!Er zijn historische demonstratie ritten bij ons die niet gemeten worden, zelfde verhaal maar er werd iets
aan gedaan, zijn nu ook onder de autosport federatie (lees verzekerd) en je hebt een licentie nodig.Ondertussen verder gewerkt aan brandstoftank
Ivan
22 januari 2013 om 06:30 #18096128Deze ligt klaar om terug ingebouwd te worden.
22 januari 2013 om 15:25 #18096129Mooi apparaat. :thumb
Uit welke Toyota komen die bobines?
22 januari 2013 om 16:53 #18096130Ah dat wist ik dan weer niet van die organisaties.
mooi dat je het ff aanvult zo! :thumben wat een vet blok is dat zeg.
wat doen deze aan vermogen en koppel? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.