wat doet dit kastje icm onsteking

Forumindex Forums Modellen Manta wat doet dit kastje icm onsteking

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213033
    eddepet007
      Lid sinds:
      11 February 2005

      heb vorige week een i200 opgehaald ,nu ben ik wel benieuwd wat dit kastje doet

      deze auto is tevens te koop

      #17535957
      manta_dennis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is dat niet een ontstoringskastje?

        Is de 200 geel gespoten?

        #17535958
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Nee, dit is de stationair toerental regeling, deze zorgt dat het toerental niet (al te ver) zakt bij het inschakelen van rand apparatuur zoals de lichten, radio e.d.

          Zit normaalgesproken op de 2.0S van Rekord-E, tenminste, vaak dus.

          #17535959
          eddepet007
            Lid sinds:
            11 February 2005

            oke weten we dat ook weer was er erg benieuwd naar

            hier staan er foto s van

            http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113849

            #17535960
            air
              Lid sinds:
              8 September 2004

              origineel gepost door henk 400rr
              Nee, dit is de stationair toerental regeling, deze zorgt dat het toerental niet (al te ver) zakt bij het inschakelen van rand apparatuur zoals de lichten, radio e.d.

              Zit normaalgesproken op de 2.0S van Rekord-E, tenminste, vaak dus.

              Ik heb altijd begrepen dat dit de toerenbegrenzer van een 2.2i is. Niet dat ik je oordeel zomaar in twijfel wil trekken Henk maar weet je het zeker?

              Ferry

              #17535961
              Emiel-Manta
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 January 2007

                nee, die kast hangt er bij mij ook aan..
                maar ik trap ‘m zo naar de 7,5 toe..

                (ja, nu niet meer, maar toen ik nog geen verstand had wel)

                #17535962
                anoniem
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Ik had in mijn vorige manta ook zo’n kastje en die heb ik er tussen weg gehaald, volgens mij passen de stekkers zo in elkaar. Bij mij viel de ontsteking soms plotseling uit en na verwijderen van dat kastje was het voorbij. (kwam volgens de garage vaker voor)
                  Komt inderdaad uit een Record.

                  @henk
                  heeft gelijk, als de motor zwaarder belast word, word het ontstekingstijdstip iets veranderd.

                  Niet vergeten de weerstandsdraad naar het contact doorverbinden, hadden ze bij die van mij ook niet gedaan.

                  #17535963
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Dat klopt met de jaren wordt het wel eens minder betrouwbaar, dit kastje kan je dus daardoor omzeilen door de stekkers inelkaar te drukken, dat moet je ook doen als je het ontstekingstijdstip moet afstellen.

                    Bij een 2.2i zit ook dit kastje, maar dan op een andere plek, de “begrenzer” zit ergens anders in verweven. Let wel dat je niet bij alle 2.2 systemen deze stekkers inelkaar kan drukken, als het niet kan moet je de gasklepstekker kortsluiten om het stationair toerental goed af te stellen.

                    Maar; ik dwaal weer af.

                    #17535964
                    eddepet007
                      Lid sinds:
                      11 February 2005

                      gaat er hier tussen uit mocht iemand er intresse in hebben u2u maar leuk bod

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.