Forumindex › Forums › Modellen › Manta › wat doet dit kastje icm onsteking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2009 om 17:08 #17213033
heb vorige week een i200 opgehaald ,nu ben ik wel benieuwd wat dit kastje doet
deze auto is tevens te koop
13 oktober 2009 om 17:16 #17535957Is dat niet een ontstoringskastje?
Is de 200 geel gespoten?
13 oktober 2009 om 17:35 #17535958Nee, dit is de stationair toerental regeling, deze zorgt dat het toerental niet (al te ver) zakt bij het inschakelen van rand apparatuur zoals de lichten, radio e.d.
Zit normaalgesproken op de 2.0S van Rekord-E, tenminste, vaak dus.
13 oktober 2009 om 17:46 #17535959oke weten we dat ook weer was er erg benieuwd naar
hier staan er foto s van
13 oktober 2009 om 19:55 #17535960origineel gepost door henk 400rr
Nee, dit is de stationair toerental regeling, deze zorgt dat het toerental niet (al te ver) zakt bij het inschakelen van rand apparatuur zoals de lichten, radio e.d.Zit normaalgesproken op de 2.0S van Rekord-E, tenminste, vaak dus.
Ik heb altijd begrepen dat dit de toerenbegrenzer van een 2.2i is. Niet dat ik je oordeel zomaar in twijfel wil trekken Henk maar weet je het zeker?
Ferry
13 oktober 2009 om 20:08 #17535961nee, die kast hangt er bij mij ook aan..
maar ik trap ‘m zo naar de 7,5 toe..(ja, nu niet meer, maar toen ik nog geen verstand had wel)
13 oktober 2009 om 20:38 #17535962Ik had in mijn vorige manta ook zo’n kastje en die heb ik er tussen weg gehaald, volgens mij passen de stekkers zo in elkaar. Bij mij viel de ontsteking soms plotseling uit en na verwijderen van dat kastje was het voorbij. (kwam volgens de garage vaker voor)
Komt inderdaad uit een Record.
@henk heeft gelijk, als de motor zwaarder belast word, word het ontstekingstijdstip iets veranderd.Niet vergeten de weerstandsdraad naar het contact doorverbinden, hadden ze bij die van mij ook niet gedaan.
13 oktober 2009 om 21:37 #17535963Dat klopt met de jaren wordt het wel eens minder betrouwbaar, dit kastje kan je dus daardoor omzeilen door de stekkers inelkaar te drukken, dat moet je ook doen als je het ontstekingstijdstip moet afstellen.
Bij een 2.2i zit ook dit kastje, maar dan op een andere plek, de “begrenzer” zit ergens anders in verweven. Let wel dat je niet bij alle 2.2 systemen deze stekkers inelkaar kan drukken, als het niet kan moet je de gasklepstekker kortsluiten om het stationair toerental goed af te stellen.
Maar; ik dwaal weer af.
16 oktober 2009 om 14:05 #17535964gaat er hier tussen uit mocht iemand er intresse in hebben u2u maar leuk bod
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.