Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wat doen voor verkoop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2011 om 21:53 #17237939
Hallo,
We willen binnen niet al te lang de corsa C gaan vervangen voor een Astra station diesel. Ik weet niet welke dat is en welke motor etc, dat gaan we later nog bekijken.
We weten dat we een station willen, dat het een diesel wordt en dat we het liefst een opel willen. Binenn ons budget past dan de astra uit omstreeks 2002.Nu liep de corsa wat achter met onderhoud geen grote dingen ws, maar wat zou ik nu echt doen?
Dingen die ik nu zou laten doen als ik hem zou houden zijn:
– Olie verversen met olie filter
– Bougies (50.000km)
– achterremmen controleren (zeker)
– voorremmen vervangen (Volgende week)
– Stuur recht laten zetten
– besturing aan zich laten nakijken.Het beste zou zijn alles laten doen, maar ik denk dat ik de kosten hiervan niet terug krijg bij verkoop. Ik ben hier een beetje bang voor nadat ik een paar jaar geleden een jaar lang keuzes heb gemaakt met de verkoop in mijn achterhoofd. Dus 500 aan onderhoudt uitgeven. Uiteindelijk heb ik er 450 euro voor gekregen. De verkoop van de auto koste me dus 50 euro.
Elke info over de Astra station is ook welkom, ik lees bij autotrader dat de besturing wat zwabberig is, en dat die niet heel direct remt. Ik rij nu dus de corsa C en die zwabbert ook, dus vraag me af hoe men hem vind rijden.
17 mei 2011 om 22:11 #17881840Astra G zwabberen en zwak remmen? Dan is er iets mis met die Astra.
Hier staat een Astra G 2.2DTi voor de deur. Stuurt super, ligt als een huis op de weg en de remmen zijn met je kleine teen te bedienen.Wat betreft onderhoud aan je Corsa. Doe zoveel als mogelijk is.
Als het even kan doe je het lekker zelf en bewaar vooral de bonnetjes van de aangeschafte delen.
Bougies wisselen en nieuwe olie+filter kan je prima zelf doen.
Bougiekap er af, en de bougies er uit. Nieuwe er in op ongeveer zo strak als ze er in zaten.
Grote plastic bak onder de auto, carterplug er uit draaien, plug er weer in. Oliefilter er af draaien, nieuwe er op. Olie er in mikken en je bent weer klaar.
Zeker met dingetjes als olie en bougies is het gewoon het werkplaats tarief wat het duur maakt bij een garage. Aan spullen ben je maar een paar tientjes kwijt, maar het loopt zo op tot 100 euro omdat er gewoon gewacht moet worden tot de olie er uit gelopen is.
Als je een beetje handig bent, is het vervangen van remmen ook niet zo lastig. Afhankelijk van wat er met de achterremmen is, zou je dat in princiepe ook zelf kunnen.
Zelf doen scheelt gewoon dik in de kosten, en het feit dat het onderhoud wel is gedaan geeft je een veel betere kans om het ding voor een fatsoenlijke prijs te verkopen.17 mei 2011 om 22:37 #17881841MC Kaamos..
Ik ben wel zo handig…
Ik zou het ook zoveel mogelijk zelf doen inderdaad. Gelukkig draait mijn garage de plug nog los, en gaat iets anders doen.. maar het is snel verdiend, olie nooit gedaan maar weet hoe het moet, waar ik bang voor ben is dat ik onder de smeer kom te zitten.Remmen doe ik altijd zelf, dus die bestel ik via Marktplaats (bij een bedrijf uiteraard)
17 mei 2011 om 22:49 #17881842Dit is het stukje dat ik bedoel, het is een verhaal van autotrader en autotrack.
Ik hoor graag je ervaring, en die van andere die het liefst ook een corsa C hebben (gereden)
Bij het nemen van bochten blijkt de Astra Wagon geen sterke stabilisatorstangen te hebben – hij helt dus nogal. De besturing is niet erg direct, en lijkt verder bij kleine stuuruitslag geen bekrachtiging te hebben. Ook stuurt hij rechtuit niet heel zuiver. De remmen reageren ook al minder gevoelig en krachtig dan andere auto”s in dit segment. Het is niet zo dat de Astra minder probleemloos op de weg ligt, of veel meer onderstuur ten beste geeft. Hij gaat redelijk neutraal de bocht door, alleen voelt de Astra wat zweverig aan.
18 mei 2011 om 05:18 #17881843Och, met olie wisselen kom je niet zomaar onder de smeer te zitten. Hooguit een klodder olie over je hand heen, maar dat is snel opgelost door even een latex handschoen aan te trekken :)
Is die review trouwens de enige die je heb gevonden? Want mijn ervaring zegt iets heel anders.
Maja, het kan het verschil tussen motoren zijn. B.v. bij de Calibra zijn er ook 3 verschillende diktes stabilisator stangen, afhankelijk van motortype. Het is meestal “hoe sterker, hoe dikker”, en hier staat de sterkste Astra G diesel voor de deur :P
Verschil tussen banden is trouwens ook enorm. Dat heb ik pas nog gemerkt met m’n Calibra. Winterbanden voelen veel zwabberiger aan, en dan zitten er Vredestijn Snowtrac 3’s onder. Gerenomeerd merk dus, waarvan je verwacht dat ze goed zijn. Zomerbanden waren dezelfde maat van Nokian, maar dat was veel koersvaster en directer met sturen.
Het hielp wel om de winterbandjes iets harder op te pompen dan de aangeraden druk, maar het bleef zweverig en zwabberig.
Dus voor hetzelfde geld lagen er tijdens de review gewoon enorme zeik banden onder die Astra… Is echt een wereld van verschil.Ik heb trouwens geen Corsa C gereden, maar wel Corsa A en B, een Calibra en een Toyota Starlet. En natuurlijk de Astra van m’n pa :P
18 mei 2011 om 09:13 #17881844Ik kan er het beste zelf even in rijden natuurlijk.
Waarschijnlijk wordt het een 1.7 diesel, die zijn zuinig genoeg en dergelijke.
Nadeel is inderdaad dat autotrader voor alle stations de zelfde tekst schrijft..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.