Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Wat doe ik verkeerd?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 maart 2010 om 00:11 #17218880
Hallo,
Ik was bezig om een 2.0e opnieuw op te bouwen,
kheb alle pakkingen en keeringen vervangen! alleen nou had ik het blok in de auto geplaatst.. aan de loop gemaakt.. ging allemaal perfect.. totdat hij vast liep.. dus blok er uit.. 1e drijfstanglagers stuk.. geen olie dus.. olie filter hing er nog droog onder..
nieuwe drijfstang lagers gemonteerd andere oliepomp ervoor.. maar tijdens het rond draaien met een sleutel aan de poulie nog steeds geen olie..
besloten om maar een goed onderblok te kopen..
heb nu een 1.9sh onderblok, 2.0e kop met snelle nokkenas..en dubbele solex.. alles weer opgebouwd.. olie int blok gegoooid, de motor even 50x rond gedraaid zonder bougies, maar nog steeds geen olie in het olie filter:sWat doe ik verkeerD?
20 maart 2010 om 00:13 #17632586olie kanaal verstopt?
het ballentje in je oliepomp niet meer goed??of ligt je oliedruk draaitje tegen massa ipv op de sensor?
20 maart 2010 om 07:05 #17632587heb je de pomp en het filter ook gevult?
en de pakking van de aanzuigbuis, is die nog goed?20 maart 2010 om 08:47 #17632588oliedruk meter heb ik niet eens aangesloten!
het is een ander onderblok, dus dat de olie kanaal verstopt is lijkt me sterk..pomp en filter heb ik niet gevult met olie,
pakking van de aanzuigbuis is nog goed.. pakking heb ik zelf nog vernieuwd!20 maart 2010 om 11:05 #17632589Pomp en filter niet gevuld met olie, daar zit de fout..
Vrees dat het nu toch al telaat is:mad:20 maart 2010 om 11:11 #17632590ik heb er een pen voor die zet ik in de oliepomp van uit het gat waar normaal je ontsteking in gaat op je distributie huis, boormachine erop en hele systeem eerst op druk zetten kan je ook meteen zien of die olie in je kop uitkomt en als je zeker weet dat alles olie druk heeft dan kan je em verder aan de praat maken.
ow ja en olie in je filter doe is genoeg als je de pen gebruikt20 maart 2010 om 17:10 #17632591ik heb het blok alleen nog maar zonder bougies gestart.. dus er kan weinig mis mee zijn.. verder krijgt de motor nu overal olie:D
Jongens Bedankt!
20 maart 2010 om 19:33 #17632592Helaas maakt dat voor de nokkenaslagers niet uit dat er geen bougies inzitten:o
21 maart 2010 om 19:22 #17632593valt wel mee heb het ondanks ook gehad dak de olie pomp niet gevuld had
dus inbusbout d’r uit en vullen met olie.
gaat bij mij ‘nog’ steeds goed :hmmz21 maart 2010 om 19:26 #17632594als je jouw motor start duurt het ook even voor de olie boven is. dus als je dat 100 keer start. kan je hem ook wel 50 keer starten voor je nokkenas lager stuk is.
dat denk ik dan ten minste ik zeg gewoon lekker rijden.
22 maart 2010 om 06:48 #17632595origineel gepost door hum
valt wel mee heb het ondanks ook gehad dak de olie pomp niet gevuld had
dus inbusbout d’r uit en vullen met olie.
gaat bij mij ‘nog’ steeds goed :hmmzIs het handmatig vullen van de pomp ook nodig bij olie-wissels? Of enkel als het blok helemaal ‘droog’ heeft gestaan?
22 maart 2010 om 09:03 #17632596Alleen als je de pomp uit elkaar hebt gehaalt of het blok gloednieuw is.
22 maart 2010 om 12:39 #17632597Je tandwielen goed onder de olie zetten moet toch voldoende zijn? Dan zuigt ie toch vanzelf goed aan? Of ben ik nu mis.
22 maart 2010 om 17:28 #17632598hoop wel dat je toen je nieuwe lagers gemonteerd hebt dat je alles goed in de olie gesmeerd hebt want 50x ronddraaien in droge lagers zal hij niet leuk vinden.
22 maart 2010 om 21:03 #17632599origineel gepost door kiyamizio
als je jouw motor start duurt het ook even voor de olie boven is. dus als je dat 100 keer start. kan je hem ook wel 50 keer starten voor je nokkenas lager stuk is.dat denk ik dan ten minste ik zeg gewoon lekker rijden.
blijft altijd welwat olie tussen de lagers en in de kanaaltjes zitten, das anders dan als een blok helemaal droog word opgebouwd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.