Wat advies gevraagd

Forumindex Forums Modellen Astra Wat advies gevraagd

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Raymon830

Beste mensen ik heb sindskort een astra g met x20xev.

Ik dacht nou ja lekker snelle auto viel toch tegen die 135 paardjes.

Nou zat ik er aan te denken om hem een krachtkuur te geven.

Alleen weet ff niet wat de beste opties zijn.

Zat of te denken aan direct air intake

Of

Een throttle body set

verschil
      tb set levert 35 pk meer maar kost totaal 2300 inclusief bijgeleverde nokkenassen software en tb set van dbilas
      direct air intake levert 19 pk en kost totaal 1200 met software

Maar met tb set ben ik qua uitbreiding vrij gelimiteerd wil ik ooit turbo ombouw doen met dbilas spul dan heb ik aan tb niks.

Zijn er betere opties met evt meer vermogens winst?

Motorswap is geen optie.

astraTD

Verkopen en haal een 2.0let turbo.

corsaracer
        Deelnemer

wat dacht je van een flowtec, een leuke set nokkenassen en een chip van dbilas… dan ben je minder kwijt denk ik en heb je ongeveer het zelfde vermogenswinst als de tb’s van dbilas…

Raymon830

heb al flowmaster set.

Nokkenassen wilde ik sowieso maar bij die intake kit zit al aangepaste software

Bluns

Kan je wel vertellen dat je gasreactie er erg veel op vooruit gaat met de tb’s.
              Leuk spul hoor alleen je moet het geld er voor over hebben.
              Mocht ik niet toevallig tegen mijn huidige turbo aangelopen zijn had ik ze nu ook..

corsaracer
              Deelnemer

@Raymon830 wrote:

heb al flowmaster set.

Nokkenassen wilde ik sowieso maar bij die intake kit zit al aangepaste software

ik bedoel ook de intake (die heet flowtec) maar als je daar nog nokkenassen bij zet hoeven ze de software maar 1 keer te veranderen

en ze stellen hem als het goed is gewoon op de bank af dus dan halen ze het maximale eruit.

bij mijn vorige corsa (x14xe) ben ik van 90 naar 125 pk gegaan met een flowtec, nokkenassen en chip van dbilas.

robert_corsa

uit betrouwbare bron vernomen dat het allemaal niet heel erg veel winst geeft.
                  niet wat je verwachten zou, laat ik het zo zeggen.

ken iemand die bovenstaande op zijn 2.0 heeft gezet.
                  dan praat ik over luchtfilter, luchtinlaat, lexmaul uitlaatspruitstuk,
                  hij merkte wel verschil, maar kon er uit opmaken dat hij er niet heel tevreden en enthousiast over was.

robert_corsa

je kan wel een rvs uitlaat systeem eronder stoppen, met spruitstuk. en je filterbox aanpassen en green inlegfilter instoppen
                    dan chippen, ben je het goedkoopst klaar en heb je toch een beetje vermogenswinst. denk wel eenn goeie 15pk

Raymon830

huh robert weet niet waar je dat vandaan haalt maar denk dat jij freaky bedoelt aangezien hij en ik hetzelfde idee hebben bedoel dan de 5 deurs astra van osc forum die heeft veel tijd en veel geld erin zitten en zeker wel verschil

corsaracer
                      Deelnemer

@robert_corsa wrote:

uit betrouwbare bron vernomen dat het allemaal niet heel erg veel winst geeft.
                        niet wat je verwachten zou, laat ik het zo zeggen.

ken iemand die bovenstaande op zijn 2.0 heeft gezet.
                        dan praat ik over luchtfilter, luchtinlaat, lexmaul uitlaatspruitstuk,
                        hij merkte wel verschil, maar kon er uit opmaken dat hij er niet heel tevreden en enthousiast over was.

niet voor het een of ander maar als dbilas erbij zet dat het een x aantal pk oplevert kun je er vanuit gaan dat dat ook zo is!!!

ik spreek uit ervaring en ik ken er meerdere die het spul van dbilas kennen en weten dat wat ze zeggen ook klopt. tenzij de motor als in een staat van overlijden is maar dan werkt geen enkele tuning naar behoren!!

Raymon830

thanks corsaracer dat dacht ik dus ook

Zeker gezien het feit dat ik een dbilas powerbox had op mijn corsa zelfs zonder de bijgeleverde software ging het als trein daarna helemaal echt te bizar voor woorden

corsaracer
                          Deelnemer

ff nog wat erbij zetten

de x14xe wat ik heb gehad was na een bezoek bij dbilas vanwege de hitte niet verder te krijgen dan 124,8 pk maar zodra het ook maar iets kouder was ging hij over de 125 heen, ik heb alleen een uitdraai van toen het te warm was helaas ben daarna nog een keer op de bank geweest met koudere temperaturen en toen ging hij met gemak over de 126 heen!!

daarna met een c20xe daar geweest voor andere nokkenassen en chip van dbilas (daarnaast ook nog een 4 bar BDR en 63,5 mm uitlaatsysteem) deze was daarna goed voor 185 pk op de bank van Freddy Cane (zelfde bank als bij dbilas dacht ik)

ik weet dat servaas (Corsa_GSI) ook met dbilas spul heeft rondgereden op een x16xe (had iets van bijna 170-180 pk dacht ik)

dus de getallen die ze erbij neer zetten zijn echt wel reëel

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.