Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wasstraat antenneprobleem Astra F
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2013 om 14:08 #17259561
Een tijdje geleden ging ik door de wasstraat. De man van de wasstraat drukte mijn antenne te ver naar beneden waardoor die los kwam te zitten. Dit heb ik inmiddels opgelost door de achterlamp links eraf te halen en hem weer omhoog te drukken.
Het probleem is dat deze antenne niet helemaal ingeschoven kan worden. De man van de wasstraat zei dat de antenne af zou breken, als die nog een stuk uitsteekt. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat kan ik doen om te voorkomen dat hij afbreekt? Niet meer door de wasstraat gaan vind ik geen oplossing :???:
Het gaat om een Astra F uit 1995.
Hieronder een foto van de antenne die los zat. Ik had ‘m hier al weer wat omhoog getrokken.
28 juli 2013 om 14:26 #18162857hele simpele oplossing..
de auto zelf wassen ;)
van de wasstraat krijg je alleen maar krassen28 juli 2013 om 16:30 #18162858Dat is voor veel mensen geen oplossing. Sommige gemeentes zeiken daar ook over als je de auto op straat wast.
28 juli 2013 om 17:05 #18162859terug zeiken!!
de rommel die aan mijn auto zit komt ook van de natuur, dus de natuur krijgt het ook weer terug ;)nee ik snap wel wat je bedoeld.
hier schijnt het ook niet te mogen.
nja sorry, ik heb er schijt aan, als ik denk dat ik hem voor het huis moet wassen dan doe ik dat :Phier, lees dit maar even door anders.
viewtopic.php?f=124&t=16335928 juli 2013 om 19:14 #18162860ik heb er bij mijn F een originele elektiche antenne van de sloop opgezet, frontje radio los en hij schuift helemaal naar binnen
29 juli 2013 om 18:43 #18162861Soms was ik zelf even de ramen en de lampen op straat. Natuurlijk kan zelf wassen ook in een wasbox, daar wordt het vuil ook opgevangen. De wasstraat is wel gemakkelijk en je hebt programma’s die ook je bodem meenemen. Dat lukt mijzelf niet. ;)
@Nick-GSI, de originele elektrische antenne schuift dus wél volledig in. Dat zou voor mij echt een goede oplossing zijn! :D
Zat al te denken om er een andere antenne op te zetten, maar wil het graag zo origineel mogelijk houden. Deze originele elektrische antenne’s worden denk ik niet meer nieuw gemaakt? Anders zal ik even bij een autodemontagebedrijf kijken. Is dit makkelijk aan te sluiten? Ik zag bij mijn antenne een niet aangesloten wit stekkertje. Is die bedoeld voor een elektische antenne op aan te sluiten?29 juli 2013 om 18:47 #18162862AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is inderdaad voor een electrische antenne.
Ik zoek er ook nog een want in mijn astra is hij overleden :D29 juli 2013 om 19:35 #18162863die is idd voor de el. antenne, meeste astra F2 zijn erop voorbereid. Je moet ze met geluk tegen komen, ik had een paar gewone gezien maar die waren afgebroken, vond deze wel zwaar in en uit gaan, en tijdens het loshalen van de kappen binnen kwam ik erachter dat het een elektrishe was
29 juli 2013 om 19:40 #18162864AnoniemLid sinds:
1 January 1970mijn F1’s zijn dr ook op voorbereid.
Mijn zwarte heeft er ook een maar die is overleden, de zilvere heeft wel een goede.
Is wel een verschil in, sommige hebben een zwarte stekker en sommige witte!30 juli 2013 om 18:32 #18162865@Nick-GSI, dat is wel grappig dat je er dan achterkomt dat ie elektrisch blijkt te zijn :D
Vandaag een aantal autodemontagebedrijven gebeld. Bij het derde bedrijf is het misschien raak. Hij heeft er twee in sloopauto’s zitten. Eéntje met een zwarte stekker en een andere met een witte, zoals Mr. F al aangaf. Ik denk dat ik die met de witte nodig heb, maar morgen ga ik er naartoe en zullen we zien of het de goeie is en of hij het doet. Ook niet geheel onbelangrijk. ;)
Ondertussen heb ik mij verder verdiept en heb ook dit topic gelezen, ook erg nuttig: viewtopic.php?f=5&t=172147
En opelremco heeft duidelijke foto’s gepost van een elektrische antenne in: buysell/single_ad.php?ad_id=4711.
Helaas voor mij was deze al verkocht, maar nu weet ik wel wat ik nodig heb. Weet iemand of het nummer op de antenne overeen moet komen? Geeft dat het type aan oid? Want ik zag op het web ook nog een andere foto van zo’n antenne met datzelfde nummer: 90 458 92830 juli 2013 om 21:43 #18162866Telescoop antenne’s of ze nu elektrisch zijn of niet moeten regelmatig schoon gemaakt worden!! Je auto was en poets je wel maar de antenne spriet word overgeslagen.
Ik weet dat er in de begin jaren 90 van Hirschmann setjes beschikbaar waren om de sprieten te verzorgen lees schoon te maken en te smeren zodat in en uit schuiven makkelijk ging.
Of die setjes nog bestaan weet ik niet maar je kunt de spriet als die is uitgetrokken schoon maken met wat dreft en een schuursponje wat bij de meeste wel in de keuken ligt. Oké oké je vrouw of moeder zal gaan zeuren dat je het sponsje mee neemt maar vertel haar dat het in verband met de keuken hygiëne beter is om het sponsje te vervangen :???: jaja zo kijkt ze je dan aan en dat betekend dat je gelijk van ze krijgt zonder woorden.
Maak daarmee de spriet grondig schoon zodat alle kleine puntjes die er op zitten vanaf zijn, zou je nu de spriet inschuiven zou je merken dat het al een heel stuk makkelijker gaat. Maar doe dat nog even niet!
Behandel na het schoonmaken de spriet met een WD40 of gewoon wat motorolie op een doekje, dit wrijf je er goed overheen dat het geheel lekker vol zit.
Nu kan en mag je gaan schuiven, in en uit en in en uit, enz enz tot het geheel lekker soepel loopt.
Een keer extra smeren kan geen kwaad ;)
Als je merkt dat de spriet weer als een nieuwe beweegt laat hem dan uitgetrokken staan en haal de overtollige WD40 of olie weg met een schoon doekje.
Het smeren herhaal je nu om de drie of zes maanden en je spriet blijft in topvorm en dus geheel in en uit te schuiven.Mocht je bestaande spriet in eerste instantie niet helemaal naar boven of beneden gaan zal de smeer methode hem helpen om verder te komen.
1 augustus 2013 om 12:06 #18162867@Tigra-Black, ik was in de veronderstelling dat het normaal was dat het onderste gedeelte van de antenne niet ingeschoven kon worden. Uit jouw bericht maak ik nu op dat dat niet zo is en dat de antenne wel gewoon helemaal inschuifbaar hoort te zijn?
Inmiddels was ik ook bij een autodemontagebedrijf geweest en een elektrische antenne geprobeerd. Die was helaas niet helemaal lekker meer, dus niet meegenomen. Ik ga eerst jouw tips proberen en kijken of de antenne daarna volledig inschuifbaar is. Thanks! :thumbup
1 augustus 2013 om 12:23 #18162868heb je al door wat er aan de hand is ?
je mist nl de moer waar mee je antenne vast zit
1 augustus 2013 om 14:35 #18162869Antenne is geheel inschuifbaar op het kopje na, anders kan je hem er niet meer uit trekken.
Mist in deze geen moer! Bij Astra zitten de antennes geklemd in de rubber ring welke in het achterscherm zit en zijn vast gezet met bout en moer achter de binnenbekleding.
Succes met de schoonmaak actie, forceer niets en blijf vol houden tot hij weer helemaal naar beneden kan :thumb
Als de spriet onderaan geknikt is (wat niet zien is op de foto) kan de spriet niet verder terug helaas.1 augustus 2013 om 21:19 #18162870Ik heb 3 elektrische antennes op voorraad liggen en 1 daarvan heeft een ander nummer.
Waarom ? Geen idee want ze lijken precies op elkaar :)Inderdaad zo af en toe schoonmaken kan geen kwaad.
En als je helemaal van knutselen houdt, haal dan de hele antenne uit elkaar en smeer dan alle delen :angelmaar wat ik nog zeggen wil:
Die antenne van jou is helemaal geen originele want zo’n dop heeft een Opelantenne niet.
Die zal dus ook niet lekker in het rubbertje schuiven :shock: of heb ik het mis ?En je hebt PM van mij :angel
Rik ;)
2 augustus 2013 om 09:02 #18162871Antenne helemaal schoongemaakt met sop en schuursponsje, netjes afgespoeld en laten drogen. Daarna ingespoten met WD-40 en een nachtje laten rusten. Vanmorgen weer geprobeerd. Bovenste delen schuiven prima, alleen onderste deel nog hetzelfde. Daar zit geen beweging in. :hmmz
Iemand een idee? Hieronder een foto tot hoever hij ingeschoven kan worden.
2 augustus 2013 om 10:37 #18162872wd40 smeert niet goed genoeg, wd40 maakt alleen maar schoon
3 augustus 2013 om 17:38 #181628733 augustus 2013 om 17:49 #18162874Nee, tis geen originele.
Hoe zie ik dat:
Antennedop is anders !
Rik ;)
3 augustus 2013 om 17:57 #18162875originele heef ook een geweven koperdraad als aarde, en een zwart dopje idd.
art. nr. 904144553 augustus 2013 om 18:14 #18162876Oke, geen originele dus. Thanks voor de info.
Ik heb het artikelnummer even gegoogeld en zie dan inderdaad de verschillen met de mijne!
Ik ga die van mij nu proberen openmaken en mocht ik ‘m slopen, probeer ik wel een andere originele op de kop te tikken ;)
3 augustus 2013 om 18:20 #18162877Precies !
Dat is hem.
Ik was al aan het zoeken maar je weet het al :thumbSuccess.
Oh ja, een nieuwe kost ongeveer 20 Euro bij de dealer :)
Rik ;)
9 augustus 2013 om 13:38 #18162878Nieuwe antenne gekocht en geïnstalleerd waarmee het probleem is opgelost. :D
Alleen is de rubberhouder niet zo goed meer. Er zitten scheuren in en daarom wil ik deze eigenlijk ook vervangen. Weet iemand daar het artikelnummer van? Want uit een tekening die ik had gezien kon ik het niet duidelijk opmaken helaas.
9 augustus 2013 om 15:26 #18162879De dealer heeft die dingen wel op voorraad want dat is “snel spul”
Oftewel, dat is een artikel wat veel gevraagd wordt.Vraag naar een “antennerubber voor de Astra F”
Rik ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.