Warmte wisselaar 1.8i

Forumindex Forums Modellen Insignia Warmte wisselaar 1.8i

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    forshizzle

Tijdje geleden kreeg ik volgende bericht in mijn dash.

Op dat moment was ac niet aan. Wijzertje van motor temp sprong naar 0 en fen bleef maar draaien. Na de rit, volgende dag niets meer aan de hand en sindsdien ook niet meer voorgekomen.

Ik naar Opel dealer om dit te checken. Computer geeft geen storingen, maar monteur zag wel een oliesubstantie in het koelvloestofreservoir. Dit wordt veroorzaakt door lekkende paking van de warmte wisselaar, zegt ie. Hm, dus second opinion gevraagd bij een Vakgarage en deze ziet dat niet zo. Echter weten zij niet of dit soort problemen vaker bij Opel voorkomen en dus preventief vevangen, maar volgens Vakgarage monteur is er weinig aan de hand.

Weet iemand hier of dit probleem vaker voorkomt bij een Insignia 1.8?

Auto is van 2009, toen nieuw gekocht, altijd netjes ondehouden en er zit 88k op.

Opeltje17
      Deelnemer

Gebeurt wel vaker ja, olie koeler zit onder je uitlaatspruitstuk.

blackbonkie

Ja dat klopt, mijn zoon had dat ook, eerst vettig maar in korte tijd stond de olie in het voorraadtanks.
          Toevallig kort geleden ook gezien in Opel garage dat ze dit probleem repareerden

blackbonkie

@blackbonkie wrote:

Ja dat klopt, mijn zoon had dat ook, eerst vettig maar in korte tijd stond de olie in het voorraadtankje
            Toevallig kort geleden ook gezien in Opel garage dat ze dit probleem repareerden

stefanDTI

Bekend probleem van de Z18XER en A18XER moter

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.