Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Warme lekkage ?! In kofferbak astra h 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2015 om 18:44 #17270292
Hallo mede Opelrijder,
Goedenavond,
Kom net thuis van werk en Parkeer de wagen
(Astra h 2006 1.9 diesel )Denk zal ff alluminium anti-sneeuwding uit de kofferbak halen voor morgen.
(autoruit sneeuwvrij)Dus ik doe de kofferbakmat omhoog daaronder ligt dat ding op het reservewiel, en de andere auto gereedschapoen etc
Is dat alluminium anti-sneeuw ding gewoon vastgesmolten aan de onderkant aan de auto lees chassis. ( aan de zwarte textiel laag vanuit fabrirk)
Ik verbaasd trek dat ding eraf zie ik een soort van bruin/natte olie achtige substantie die ook nog warm is.
Snap er echt helemaal niks van aanezien de kofferbak verder helemaal leeg is en alleen gebruikt wordt voor een sporttas of kinderwagen(vervoer dus geen jerrycans of andere olieen etc daarin)Onder de warme plek links achter, daar zit wel de uitlaat onder, heb ff snel in donker gekeken maar kon niks raars zien..
Nu is mijn vraag wat kan het zijn?? Iemand anders ook bekend ermee??
Nog belangrijker wat is er aan te doen?!?Mvg
30 januari 2015 om 06:34 #18271014Heb je nog wel een hitteschild tussen de carrosserie en de uitlaat? Als die gaat rammelen willen mensen die er nog wel eens vanonder halen.
30 januari 2015 om 07:05 #18271015Volgena mij Zit dat er nog wel onder ik zal n foto toevoegen
23 februari 2015 om 19:37 #18271016Hmmm ben by garage geweest en kon niets raars vinden
Op de brug en hitteschild zat er nog en alles zag er schoon en droog uit.
Had nog nooit eerder van het probleem gehoord.
Tijdje nu geen last van gehad maar snap er niks van
Zal t updaten indien er resultaat is23 februari 2015 om 21:58 #18271017Je bent niet de enige, mijne was vast gesmolten, heb het met een stanleymes los moeten snijden. Komt doordat de uitlaat met regenereren meer dan 600 graden word, en waar dient een hitteschild dan voor? In dit geval nergens voor dus. Heb voor dit probleem contact gehad met Opel Nederland, om een lang verhaal kort te maken kwam het antwoord er op neer dat mijn auto lekker in de fik mag vliegen, het is hun een zorg minder. Heb er geen last meer van gehad sindsdien maar ik los dit binnenkort permanent op door de DPF er onder vandaan te halen, heb ik ook een zorg minder.
23 februari 2015 om 22:05 #18271018Lekker dan, monteur had er nog nooit vAn gehoord..
De dpf is ? Ben niet exht bezig met die dingen
Soms na een lange rit, klinkt er wel een getik van onder de auto neem aan vd warme demper
Hmm Vreemd verhaal van Opel..Thnx vd reactie helaas ben ik niet de enige dus… Gr
23 februari 2015 om 22:13 #18271019DPF = Dieselpartikelfilter = je roetfilter
23 februari 2015 om 22:15 #18271020Ik heb er ook nooit van gehoord, en dat terwijl ik er wel vaak mee bezig ben, forums afgespeurd helemaal niks. Ook niet op de Duitse forums gewoon niks.
De DPF is de roetfilter onder je auto. Deze moet om de 1000km zichzelf schoonmaken en tijdens het schoonmaken word de hele uitlaatsysteem dus meer dan 600 graden. De monteur waar ik altijd terecht kom koppelde dit probleem aan de regeneratie van het roetfilter systeem. Achteraf logisch, kan er zelf ook niks anders van maken door dit probleem daar aan te koppelen.
23 februari 2015 om 22:23 #18271021Ok thnx
Dus eigelijk de dpf eronder vandaan halen? Geen problemen met apk roet uitstto ditdat??
En dan ook meteen de egr afdoppen??
Volgende week moet ie gekeurd wkrden23 februari 2015 om 22:28 #18271022Nee maakt niks uit voor de APK zijn allemaal milieu eisen, EGR en DPF uit laten programmeren, en DPF leeghalen en EGR afdoppen, gaat je ook een hoop ellende schelen.
23 februari 2015 om 22:41 #18271023Ok ok kaN dat gewoon met een opcom?? UitprograMmeren?
En hoeveel zullen de Kosten die er aan verbonden zijn die eraan verbonden zijn ongeveer??
Thnx
23 februari 2015 om 23:08 #18271024Precies wat Opeltje17 zegt, het bespaart je een hoop ellende. Het verwijderen van je DPF verlengt alleen maar de levensduur van je auto.
Met een opcom kan dat niet, dit is echt iets waar een tuner bij moet springen. Als je geen kennis hebt raad ik jou aan om gewoon drie offertes aan te vragen bij goede en bekende tuners hier op het forum en dan kijken welke het gunstigste voor jou is. We hebben KCPerformance, ATM tuning en Unlimited Tuning.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.