Wanneer laad de accu op

Forumindex Forums Modellen Karl Wanneer laad de accu op

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    herbertklomp
    Deelnemer

Mijn start stop systeem werkt niet meer.

Volgens de garage (Opel dealer) komt dat doordat de accu niet vol genoeg is. Na een week rijden zonder lichten, radio en verwarming etc is er maar een paar procent bij gekomen. Dit zou normaal zijn omdat de accu maar onder bepaalde situaties opgeladen word. Men kan mij echter niet vertellen wat die omstandigheden hiervoor zijn. Hopelijk kan iemand mij hier dit wel vertellen zodat ik de accu die nu op 61% vol zit weer voldoende geladen word. Dit probleem is overigens opgetreden na de eerste beurt 3 weken geleden.

Corsa_GSi
      Deelnemer

Volgens mij laadt een accu altijd op zodra de motor loopt.
        Het klopt wel dat start-stop niet werkt als de accu niet goed genoeg is.

Blijft er niet ergens iets aanstaan, nadat je de auto uit gezet hebt?

Bart…
        Deelnemer

Als de accu te zwak word stopt de stop/start ook met werken.

Er zit een sensor op de accu die meet hoeveel stroom er in/uitgaat.

Accu laten testen, als deze slecht is accu vervangen en sensor resetten. Als de accu goed is dan accu laden en sensor resetten.

juruca
          Deelnemer

Vraagje: hoe moet je die sensor dan resetten ??

Bart…
            Deelnemer

Met een testkast.

Opeltje17
              Deelnemer

Mijn vader z’n karl heeft hier ook last van, heel af en toe werkt de start-stop wel.

Koffie
                Deelnemer

[quote quote=18442612]Volgens mij laadt een accu altijd op zodra de motor loopt.[/quote]

Vroeger wel, tegenwoordig niet meer. Op deze manier kan bijvoorbeeld de dynamo ingeschakeld worden als er op de motor wordt geremd. Een deel van de energie die anders opgestookt zou worden in de remmen, wordt dan gebruikt om de accu te laden.

Als je zeker wilt weten dat de accu wordt geladen, kan je een acculader aansluiten. Let op dat je de min van de lader niet op de accu zet, maar op een blank metalen deel van de auto. Anders ziet de sensor niet dat de accu wordt geladen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.