Waarvoor dient deze busje?(onderdruk reservoir?)

Forumindex Forums Modellen Kadett Waarvoor dient deze busje?(onderdruk reservoir?)

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Kadett-E

Hallo,

Als je deze foto’s bekijkt:

http://www.isan.troitsk.ru/dms/people/naumov/my_inter/auto/pier2e3/PA020006.jpg

http://www.isan.troitsk.ru/dms/people/naumov/my_inter/auto/pier2e3/PA020008.jpg

Dan zal je een geel busje zien. Ik snap echt niet voor wat dat ding dient en waar het juist op wordt aangesloten. En waarom is telkens de bovenste opening dicht gesloten? Als ik me goed herinner had ik dat vroeger in mijn Kadett 1.3s ’88, maar toen ik mijn benzine slangen had gewisseld had de garagist dat eraf gehaald en gezegd dat het voor niks diende. Kan iemand mij iets wijzer maken?
      Alvast bedankt.

EDIT: Sorry maar de hyperlink werkt maar niet.

robbyrood
      Deelnemer

HEt is een soort catch tank om een stabiele flow benzine naar de carburateur te verzorgen.

Kadett-E

Maar dan snap ik niet waarom het een onderdruk reservoir wordt genoemd.

schuitje

het i seen benzine reservoir dat onder het vacuum staat van de vlotterkamer:D dat is het enige wat ik daar van kan maken

succes verder:thumbup

Kadett-E

En kan je me eventueel zeggen, waarom?

schuitje

ik heb geen ide eigenlijk. maar ik denk dat het is als je eerst heel rustig rijdt en dan ineens volgas hij er voor zorgt dat de vlotterkamer van de carburateur niet leeg komt te staan ofzo. dat lijkt mij hoor ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk.

heb je hem wel eens open gemaakt of kan dat niet? is het toevallig niet een brandstof fijnfilter?

Kadett-E

Jah, t’is zo dat de garagist deze eraf heeft gehaald en zei dat het niet nodig was.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.