Waarschuwingslampje teller

Forumindex Forums Modellen Astra Waarschuwingslampje teller

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Casa
    Deelnemer

Er gaat een lampje branden pal boven het acculampje , het lijkt op een tankje met een sterretje erin ( oranje ).
      Weet iemand waar deze van is ?

Astra G

Grtz Karel

Maatie
      Deelnemer

Is dat niet het lampje voor het oliepeil? Kijk eens in het instructieboekje!

Casa
        Deelnemer

Nee ik kwam ergens anders al een beschrijving tegen net , het kan koelvloeistof of Airco zijn.
          Mij is verteld dat het een sensor van het koelvloeistofnivo was die niet goed is , airco werkt goed en word ook koud.
          Weet dus al iets meer , in ieder geval bedankt voor de reactie.

xladage
          Deelnemer

Is idd het koelvloeistofniveau indicator.
            als hij aan gaat heb je te weinig KVS, of de meting (sensor / bedrading) is niet goed

wim-v6
            Deelnemer

Niet het koelvloeistof nivo
              Wel een storing in de regeling van de motorkoeling.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

xladage
              Deelnemer

Welke is voor het niveau dan Willem?

xladage
                Deelnemer

Even nagekeken in engelse manual:

“If it lights up when the engine is running: A fault has occured in the engine cooling system or the cooling circuit of the air conditioning. Driving may be continued. Check coolant level. We recommend that you consult your Vauxhall Approved Repairer “

wim-v6
                  Deelnemer

Deze doet alleen NIKS met peil.

De tekst dat je kvs moet kontroleren zal vooral toegespitst zijn voor modellen zonder check control (Board Computer)

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

Casa
                    Deelnemer

Gisteren is mij de spanrol van de multiriem losgelopen , de bout was krom en ingescheurd.
                      De spanrol stond dus scheef en spande niet meer , nieuwe bout erin gezet en alles werkt weer , nu zat ik te denken dat misschien de airco pomp vastgelopen is doordat er waarschijnlijk te weinig vloeistof ( gas ) op de airco zit waardoor de pomp zou kunnen vastlopen.
                      Dan zou het waarschuwingslampje de storing kunnen verklaren , ik kan de pomp gewoon met de hand draaien loopt niet zwaar ofzo.
                      Ik heb naderhand een paar km gereden en niks kunnen merken of er iets mis zou zijn , ik had namelijk ergens gelezen dat de pomp vast zou kunnen lopen als er te weinig vloeistof in het airco circuit zit.
                      Ik heb trouwens climate control en geen aparte airco , misschien iemand hier een antwoord op ?
                      Ik ga denk ik morgen zowiezo even naar een garage om airco vloeistof na te laten kijken . bijvullen.

Karel

Opeltje17
                      Deelnemer

Er zit een vrijloop op je airco pomp, dus als je pomp inwendig is vast gelopen en je vrijloop is nog goed ga je dit niet voelen.

Maar als er te weinig vloeistof in het systeem zit wordt deze niet ingeschakeld, dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat je pomp stuk is.

En daarbij je koelmodule staat los van je airco, dus zal het daar niks mee te maken hebben.

gerben rsv
                        Deelnemer

@Opeltje17 wrote:

Er zit een vrijloop op je airco pomp, dus als je pomp inwendig is vast gelopen en je vrijloop is nog goed ga je dit niet voelen.

Maar als er te weinig vloeistof in het systeem zit wordt deze niet ingeschakeld, dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat je pomp stuk is.

En daarbij je koelmodule staat los van je airco, dus zal het daar niks mee te maken hebben.

Motorkoelingsmodule heeft wel degelijk ook met de airco te maken de MKM bepaald wanneer de ventilator van de motor word ingeschakeld!
                          Bij het inschakelen van de airco word vanaf een bepaalde aircodruk de laagste stand van de ventilator ingeschakeld.

Vaak is het zo dat als er een storing optreed de weerstand van de ventilator defect is waardoor dus alleen de hoogste stand nog werkt.

Opeltje17
                          Deelnemer

@gerben rsv wrote:

@Opeltje17 wrote:

Motorkoelingsmodule heeft wel degelijk ook met de airco te maken de MKM bepaald wanneer de ventilator van de motor word ingeschakeld!
                            Bij het inschakelen van de airco word vanaf een bepaalde aircodruk de laagste stand van de ventilator ingeschakeld.

Vaak is het zo dat als er een storing optreed de weerstand van de ventilator defect is waardoor dus alleen de hoogste stand nog werkt.

Oke, dat wist ik niet.

Haasje17
                            Moderator

Lampje wat gaat branden is van je koelmodule, dit betekent meestal dat er wat mis is met ventilatoren, aircosysteem of weerstanden of zekeringen die met de koeling van het motorblok. Klimate control heeft de functie om aircosignaal door te geven aan je module, dus ook hier kan je dit probleem door krijgen. (dus ecc module kan ook stuk zijn).

Dolby
                              Deelnemer

Ik heb dit probleem ook een tijd geleden gehad. Bij mij ging alleen het motorkoelmodule lampje branden wanneer ik boven de 160KM ging rijden. Mijn temperatuur meter ging dan omhoog en bij +/- 98graden ging de motorkoelmodule lampje branden.
                                Na tips van Wim V6 hier op het forum heb ik mijn airco fans nagekeken en die draaien niet. Na de airco fan gangbaar gemaakt te hebben was bij mijn het probleem opgelost.

Bij een Astra G met airco zou het zou moeten zijn qua koeling.

Temperatuur 92 graden Stand 1: normaal koelen motor fan rustig en airco fan rustig je hoort het bijna niet.
                                Temperatuur 98 graden stand 2: Motor fan en airco fan op vol vermogen. Je hoort dan ook duidelijk de fans draaien.

Casa
                                Deelnemer

Met deze info kan ik wat mee , zal van de week eens kijken of er geen storing in de fans zitten of in de bekabeling ervan.
                                  De motortemperatuur komt nu niet boven de 85 uit dus daar kan ik niet naar kijken maar wel of de fans willen draaien.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.