Waarschuwingslampje blijft branden

Forumindex Forums Modellen Astra Waarschuwingslampje blijft branden

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    veroen

Hallo Allen,

In mijn auto brandt sinds vanochtend het lampje 3 zoals op onderstaande afbeelding

Mijn remvloeistof is op peil en ik vermoed dus dat het probleem ligt bij de koppeling.
      De auto schakelt af en toe ook niet, als ik de koppeling laat komen en weer helemaal intrap is het echter geen probleem
      Wie kan mij vertellen hoe ik deze vloeistof kan checken/vervangen/aanvullen.

Ik heb een opel astra uit dec 1998

Alvast bedankt!

RISL
      Moderator

De vloeistof van je koppeling is dezelfde vloeistof als die van je remmen en zit ook in hetzelfde tankje.
        Volgens mij is je koppeling ver heen.
        Kun je testen door 50 te gaan rijden, koppeling intrappen, naar 5 versnelling schakelen, flink gas geven (5000 toeren ofzo) en dan de koppeling snel laten opkomen. Als de toeren dan heel langzaam uitdoven, is je koppeling aan vervanging toe. Als de toeren vrijwel direct verminderen, is die nog goed.

Maarre, dat lampje, is toch van de handrem? Is daarvan de sensor niet gewoon stuk? Of staat je handrem gewoon niet helemaal naar beneden? Bij mij wil die ook wel eens blijven hangen op het onderste tandje.

wim-v6
        Deelnemer

Lampje is niet alleen voor de handrem…

Dit lampje is ook voor de remoliepeil.

Willem

RISL
          Moderator

Weer wat geleerd :)
            Maar als hij aangeeft dat dat niveau goed is, dan zal het bij de sensor van het remoliepeil liggen of bij de handrem, lijkt me?

wim-v6
            Deelnemer

jup..

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.