Waarschuwing Handen Aan stuur.

Forumindex Forums Modellen Grandland X Waarschuwing Handen Aan stuur.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553205
    fan1966
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 December 2016

      Heb sinds paar dagen Grandland Hybride en krijg steeds meldingen dat ik de melding dat ik mij handen aan het stuur moet houden hoe kan ik dit uitzetten

       

       

      6d366ce4-504c-4003-8c20-94cc7ac46c82

      #18553206
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Staat de cruisecontrol ingeschakeld?

        #18553209
        quandor
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2017

          Ik ga zo voor een paar uurtjes weg en omdat ik niet weet wat jij op de gestelde vraag gaat antwoorden, typ ik alvast mijn volgende berichtje:

          als de adaptieve cruisecontrol aan staat (voor zover aanwezig) , zou het imho helemaal niet mogen gebeuren.

          Het lane keeping assist systeem is echter vaak de oorzaak’ met name als je heel ontspannen het stuur vasthoudt, (lees : eigenlijk nauwelijks vasthoudt of misschien slechts met een vinger) dan ‘registreert’ de auto dat als “er bevinden zich geen handen aan het stuur”. Door het lane keeping systeem stuurt de auto dan min of meer vanzelf en dat wordt door de sensoren gezien als ‘geen handen aan het stuur’. Heb je de handen aan het stuur dan stuurt iedereen wel eens een 5 of 10 centimeter naar links of rechts op de snelweg en zal de detector niet ‘reageren’ want deze signaleert dan échte stuurbewegingen.

          BTW : het lane keeping systeem is uitschakelbaar.

          #18553239
          fan1966
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 December 2016

            De lane keep functie is het probleem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.