Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › WAARSCHUWING! BeLAir luchttverfrisser
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2013 om 08:47 #17259716
Vanwege onze toch wel ruikende herdershonden, zeker na een verfrissende duik in het water :) , die bij ons in de kofferbak worden vervoerd, dacht ik (na jarenlang de Ambur-Pur versie te hebben gebruikt) een nieuw luchtverfrissertje aan te schaffen van het merk BelAir.
Hupp……eergisteren het verfrissertje d.m.v van de klemmen in het ventilatie-roostertje geduwd en het schuifje half opengezet.
Zie ik tot mijn grote verbazing vanmorgen dat er vloeistof aan de onderzijde van de luchtverfrisser is gaan lekken en de toplaag van het materiaal onder de ventilatieroosters heeft vernield :swear en tevens een aantal witte strepen op de wang van het materiaal van de radio is ontstaan (zie foto`s).Uiteraard…….. terug naar de zaak gegaan (Chris Dijkgraaf, Krimpen a/d IJssel) waar ik het product heb gekocht! Deze verwezen me doodleuk naar de leverancier, waarop ik zei dat zei…… dit product verkopen en dat hun verantwoordelijk zijn voor het herstel van de schade.
Ze voelde zich niet verantwoordelijk en moest het maar met de leverancier uitzoeken (RJ Products, Boxtel).
Hierna ben ik ook nog even langs de Opel Dealer geweest en deze vertelde me dat het vervangen van de onderdelen (als ze nog voorradig zijn) en het arbeidsloon, airbag demonteren enz. een erg prijzig verhaal gaat worden en gaven me het adres van dokter Vinyl. Deze repareert op locatie beschadigingen aan dashboarden en dergelijke, iemand hier misschien ervaring mee?De firma zojuist gebeld en die konden dit volgens hun wel herstellen, richtprijs € 125,-.
Ik denk dat ik het door hun maar laat repareren in de hoop dat dit netjes gebeurd en probeer de kosten voor dit herstel toch echt te verhalen op de leverancier of winkel!
Al met al de zoveelste ellende veroorzaakt door een ander of door een slecht werkend product.
Ik hoop jullie zo te behoeden voor schade aan dashboard door dit product!!!!!!!
3 augustus 2013 om 09:00 #18164421Zo, lekker klote dan :wtf
Agressief goedje dus, succes er mee3 augustus 2013 om 09:01 #18164422Een vriend van me heeft dit ook eens gehad met zijn A4 met een ander merk verfrisser, komt door de alcohol die erin zit. heel zijn middenconsole/asbak naar de knoppen.
Zou zelf bij de sloop (hmm demontage..) een gebruikt deel kopen, word /blijft mooier als herstellen en is vele malen goedkoper!
3 augustus 2013 om 09:03 #18164423lekker dan.
maar ben je op de sloop niet veel voordeliger uit als je een “nieuw” deel op haalt?3 augustus 2013 om 09:10 #18164424@Family man wrote:
Een vriend van me heeft dit ook eens gehad met zijn A4 met een ander merk verfrisser, komt door de alcohol die erin zit. heel zijn middenconsole/asbak naar de knoppen.
Zou zelf bij de sloop (hmm demontage..) een gebruikt deel kopen, word /blijft mooier als herstellen en is vele malen goedkoper!
Tsja….maar als daarvoor de airbag unit eruit moet weet ik het nog niet…..
3 augustus 2013 om 09:26 #18164425Vaker gezien…
Als dit alleen de sporen zijn is het nog makkelijk op te lossen: roosters er uit klikken, daar zitten schroeven achter en je kan die kap vervangen. Gewoon op de sloop een kap van een andere afhalen. Is t “zachte” dash gedeelte ook zo aangetast of minder?
Greetz Emiel
3 augustus 2013 om 09:27 #18164426als ik jou was had ik eerst eens bekeken als er ergens een schade vergoeding valt te krijgen ;)
en dan maar eens naar de sloop om te zien hoe je hem er uit moet halen.3 augustus 2013 om 09:30 #18164427@TWA wrote:
Vaker gezien…
Als dit alleen de sporen zijn is het nog makkelijk op te lossen: roosters er uit klikken, daar zitten schroeven achter en je kan die kap vervangen. Gewoon op de sloop een kap van een andere afhalen. Is t “zachte” dash gedeelte ook zo aangetast of minder?
Greetz Emiel
Hoi Emiel, met het zachte gedeelte bedoel je de zijkant waar men de voeten plaatst? Ja, daar lopen nu witte strepen overheen.
Dus ik kan de kap rondom het rooster gewoon vervangen zoals jij aangeeft? Nou dat zou mooi zijn. De dealer maakt er een heel moeilijk verhaal van?
3 augustus 2013 om 09:31 #18164428@soepkiepe wrote:
als ik jou was had ik eerst eens bekeken als er ergens een schade vergoeding valt te krijgen ;)
en dan maar eens naar de sloop om te zien hoe je hem er uit moet halen.Uiteraard……………. ;)
3 augustus 2013 om 10:34 #18164429Ook gehad met Ambi pur …
Die liet alleen witte sporen na …
Grotendeels weg gekregen na flink poetsen …
En daar na nooit meer een verfrisser erin ;)
Dan maar natte hond ruiken ….3 augustus 2013 om 11:10 #18164430De winkel is verantwoordelijk voor het product wat zij verkopen. niet de fabrikant.
Terug naar de winkel en zeg hem dat het in de wet staat.3 augustus 2013 om 11:39 #18164431@greg wrote:
@TWA wrote:
Vaker gezien…
Greetz Emiel
Hoi Emiel, met het zachte gedeelte bedoel je de zijkant waar men de voeten plaatst? Ja, daar lopen nu witte strepen overheen.
Dus ik kan de kap rondom het rooster gewoon vervangen zoals jij aangeeft? Nou dat zou mooi zijn. De dealer maakt er een heel moeilijk verhaal van?
Ik bedoel eerder t zachte dash gedeelte, ofwel waar je radio en kachelbediening in zit. Dus onder de luchtroosters.
En japs luchtroosters kan je er uit halen door ze aan weerszijde dmv een pasje of plamuurmes tussen te kikken. Dan kan je de roosters er uit trekken. Hier zitten 2 schroeven achter. Vergeet je lucht toevoer niet dicht te doen, is zo lullig als je schroefjes in je tunnelbuis vallen. Verder zit er nog 1 schroef bij je teller unit. Hiervoor moet je de kappen om je stuur weghalen. Al met al lijkt t veel werk, maar t is met 5 min zeker gedaan.
Ik raad je wel aan te beginnen met de sloopauto om alles door te hebben zodat je niets sloopt bij je eigen auto.
Succes
3 augustus 2013 om 12:32 #18164432De verkoper hoort hier voor op te draaien, niet de leverancier daarachter. Jij doet tenslotte geen zaken met de leverancier.
Dat jouw verkoper de schade weer wil verhalen op zijn leverancier is zijn probleem.art. 7:17 Burgerlijk Wetboek in combinatie met 6:74 Burgerlijk Wetboek
(even de artikelen uit mijn hoofd)
3 augustus 2013 om 13:18 #18164433Terug gaan naar de verkoper en eisen dat ze het regelen. Niet genoegen nemen met half werk.
Hun verkopen een product en zijn er dus verantwoordelijk voor, zou makkelijk zijn als iets niet werkt, ga maar naar de leverancier komen ze er makkelijk van af.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
3 augustus 2013 om 16:09 #18164434Jaja….heren dat van de verkoper had ik al begrepen ;) ., deze maakte mij uit voor gek geloof ik. Hij zei dat ik de verfrisser op zijn kop gemonteerd had. Had namelijk de verfrisser eraf gehaald en op de vloer gelegd toen ik daar aankwam, omdat de hele zooi leegliep!
Ik heb al een brief opgesteld en die gaat maandag op de bus, mondeling was er niet met hem te regelen. In de brief stel ik hem aansprakelijk voor de geleden schade. Zit hier niet echt op te wachten, maar doordat hij zo reageerde laat ik het niet bij zitten.
Ben al bij sloopbedrijf geweest en heb de ventilatie-unit voor een € 10,- op de kop kunnen tikken, maar nu de witte strepen van het zachte gedeelte naast de radio zien te verwijderen, iemand nog tips hiervoor!
3 augustus 2013 om 16:10 #18164435@Kano wrote:
De verkoper hoort hier voor op te draaien, niet de leverancier daarachter. Jij doet tenslotte geen zaken met de leverancier.
Dat jouw verkoper de schade weer wil verhalen op zijn leverancier is zijn probleem.art. 7:17 Burgerlijk Wetboek in combinatie met 6:74 Burgerlijk Wetboek
(even de artikelen uit mijn hoofd)
Heb dit ook opgenomen in de brief waarin ik hem aansprakelijk stel ;)
3 augustus 2013 om 19:24 #18164436In mn astra komt geen natte hond
daar hebben we de corsa voor :jerry3 augustus 2013 om 19:41 #18164437@trashmetal wrote:
In mn astra komt geen natte hond
daar hebben we de corsa voor :jerryhaha……………..probeer deze maar eens in je corsa weg te stoppen :D
Zo ziet het er uit als er maar één in zit laat staan beide
3 augustus 2013 om 19:54 #18164438met de bank opgeklapt gaat dat best hoor
dan heb je net zo veel ruimte als de achterbak van een station
we hebben zelf 4 honden 2 kleintjes en 2 “grote” :D3 augustus 2013 om 20:25 #18164439Wel vette honden, succes met de afwikkeling!
3 augustus 2013 om 20:35 #18164440@trashmetal wrote:
met de bank opgeklapt gaat dat best hoor
dan heb je net zo veel ruimte als de achterbak van een station
we hebben zelf 4 honden 2 kleintjes en 2 “grote” :DHeb je toevallig nog pics met honden in corsa :kewlpics . Ben gek op grote honden haha….
3 augustus 2013 om 20:43 #18164441Helaas heb ik die (nog) niet :D
de grootste is kruising bordercollie / herder andere een vuilnisbak :D
dan nog een mopshondje en jack frutsel
en dit 4tal past achterin de corsa :jerry -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.