Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Waarschuwing
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2010 om 19:50 #17222253
Dit gaat misschien wel erg ver offtopic zoals men het zo mooi noemt, maar het is wel prettig ervoor gewaarschuwd te zijn.
Onderstaande kreeg ik toegestuurd met de vraag om dit door te sturen:
Ik werd gebeld op mijn vaste telefoon. Ik melde mij met mijn naam, waarop een man vroeg:”Met wie spreek ik?” zodat ik duidelijk nogmaals mijn naam zei. Toen vertelde de man dat ik een grote prijs had gewonnen. Maar hij vertelde dat heel snel achter elkaar en liet soms pauzes vallen in dit gesprek. Opeens had ik in de gaten dat het een ingesproken bandje was en heb de verbinding verbroken.
Maar nu hoorde ik gister dat het nog iemand is overkomen en die had toevallig de naam gehoord van degene die belde. Zij is dit gaan opzoeken op internet en daarop vond zij de info dat het hier om oplichters ging die als volgt te werk gaan. Zij vragen nogmaals naar je naam
omdat ze die heel duidelijk uitgesproken willen hebben, daarna stellen ze gerichte vragen waarop jij met ja moet antwoorden en ze laten hiervoor ook de pauzes in het gesprek vallen. Vervolgens vragen ze je naar je adresgegevens en als je die geeft, monteren zij een vals bandje waarop staat dat jij iets hebt gekocht in Zwitserland. Op dat bandje is dan duidelijk te horen dat jij dat bevestigd en al je gegevens geeft en er dus aan vast zit. Bovendien kun je haast niet bewijzen dat het om een oplichting gaat.
Ik heb geluk gehad om bijtijds de verbinding te verbreken.Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Doe er je voordeel mee.
EVENEENS; Ter info
LET OP ; Doorsturen op verzoek van de politie(en ook doen!!)
Hallo iedereen,
Ik werd op de huistelefoon gebeld; Met de melding dat we een prijs gewonnen hadden.
Of ik een 9 wilde toetsen om door te gaan!!!! Slim geweest en de hoorn er op gegooid.Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten.
Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.
DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING. Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer. Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten.
Maak dit bericht s.v.p. bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.
Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:
U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen.Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u dat berichtje heeft gestuurd op uw kosten bellen.
Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en Vodafone.
PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast !!!!!!!!!!!!!!
Dit is een mailtje wat ik geknipt heb vanuit mijn mailaccount.
Ik weet ook dat dit werkelijk waar gebeurd. Op het werk werden we vandaag op de vaste telefoon gebeld maar gelukkig nam een ander op en hierboven staat in het mailtje een stukje wat een bekende van mij toegevoegd heeft (1e graads familie ofwel een tante) die het ook overkomen is. Dit is dus écht waar!!8 juni 2010 om 20:39 #17685688dat bellen is al oud, en dat van die sim nummers is een hoax.
kreeg wel van de week mail in gebrekkig nederlands van de ING bank over mijn rekening… die ik daar niet heb,
en had vanmiddag mail van paypal over m’n account, die ik niet heb.8 juni 2010 om 20:41 #17685689origineel gepost door mayhem
dat bellen is al oud, en dat van die sim nummers is een hoax.kreeg wel van de week mail in gebrekkig nederlands van de ING bank over mijn rekening… die ik daar niet heb,
en had vanmiddag mail van paypal over m’n account, die ik niet heb.die van de paypal had ik ook gekregen.
Maar op mijn verkeerde mail adres. :P8 juni 2010 om 20:42 #17685690De mail van de Ing hebben we van de week op de zaak gehad, we hebben daar geen Ing. :hmmz
8 juni 2010 om 20:48 #17685691wat van de ing :o?
8 juni 2010 om 20:51 #17685692Mijn collega had em, moest zijn gegevens invullen ofzo. weet het niet meer precies…….nooit doen!!!
Ing vraagt nooit om gegevens in te vullen via de mail.8 juni 2010 om 21:14 #17685693hehe oke weet ik dat ook weer, zit zelf ook bij de ing ;)
9 juni 2010 om 06:44 #17685694Je moet ook erg op passen voor van die blauwe enveloppen, vragen ze altijd of je die in wil vullen. Ik doe het zelf ook nooit naar waarheid, ben er een beetje huiverig voor…
9 juni 2010 om 07:08 #17685695Zoiezo, al die verkoopgasten aan de telefoon, ook meteen opknopen. Daar word ook vaak zat mee gerotzooid…
9 juni 2010 om 07:16 #17685696Meestal zijn zulke mails eigenlijk maar verkapte kettingbrieven waarmee men lekker naar veel email-adressen zit te vissen.
Zeg niet dit verhaal an sich niet klopt, maar vooral mails met verzoekjes die naar zoveel mogelijk mensen door te mailen vertrouw ik voor geen meter.9 juni 2010 om 09:19 #17685697Ik heb de laatste tijd een paar bijzonder vage voicemail berichten achterelkaar.
Allemaal afkomstig van een anonieme beller. Die neem ik vaak niet op.stuk of 6 voicemail berichten in 3 dagen tijd.
bij 2 berichten hoor ik de toon van de een telefoon die overgaat (dus alof ik iemand zou bellen, dus de toon van het overgaan van een telefoon die je hoort) ?? heel vreemd.
2 andere hoor ik ‘Toets een 1 om door te gaan’ dat is alles… Echt heel vreemd. Ook bij deze lijkt het alsof ik iemand of iets gebeld zou bellen.
de andere berichtjes bevatten duidelijk een stem van een callcenter medewerker met ‘een hele goede middag’ … and that’s it.Vind echt heel vaag. is KPN trouwens. Iemand dat al is gehad ?
Snap er de ballen van..9 juni 2010 om 16:17 #17685698had er nu weer 1 van de rabobank. over me gegevens.
rabo vraagt u blablabla.
-ze hebben heel me mail adres niet
-sinds wanneer noemen ze zichzelf rabo
-waarom spelt mijn neefje van 1,5 nog beter9 juni 2010 om 16:43 #17685699Zal der wel niks mee te maken hebben.
Ik heb al maanden dat ik op een willekeurig dag en tijd gebelt word door een onbekent nummer op me telefoon.
Ene keer is het 4 keer op een dag dan 2 weken niks en dan weer elke dag.Er word niks gezegt door de telefoon geen achtergrond geluiden helemaal niks.
Verbinding word ook niet verbroken.
Heel vaag.
Mischien tijd voor een andere nr10 juni 2010 om 06:52 #17685700origineel gepost door Desperado
Zal der wel niks mee te maken hebben.Ik heb al maanden dat ik op een willekeurig dag en tijd gebelt word door een onbekent nummer op me telefoon.
Ene keer is het 4 keer op een dag dan 2 weken niks en dan weer elke dag.Er word niks gezegt door de telefoon geen achtergrond geluiden helemaal niks.
Verbinding word ook niet verbroken.
Heel vaag.
Mischien tijd voor een andere nrHeee daar heeft m’n schoonvader ook al volgens mij 1,5 jaar last van. Super irritant, vooral nu hij ziek is en veel afgeschermde ziekenhuis-telefoontjes krijgt en dus wel altijd moet oppakken.
10 juni 2010 om 18:31 #17685701Krijg ze regelmatig ook van die wazige mailtjes……… die doe gewoon meteen verwijderen!!
10 juni 2010 om 19:20 #17685702ik kreeg gister zelfs via msn de vraag om op een link te klikken, dan kon ik 1000 euro krassen.
Het erge was nog dat het net leek of mijn zus dat zij.
Maar omdat ik op offline weergeven had, kan het gewoon niet dat mijn zus iets tegen mij zegt.plus dat ze het op een andere manier zou zeggen.
10 juni 2010 om 19:50 #17685703Dit is een hoax, als je dit soort mailtjes krijgt doe je er verstandig aan om eerst google te raadplegen voordat je onnodig iedereen gaat waarschuwen, de waarheid zal door vele computersites/forums aangegeven worden. Zo heb ik in het verleden de nodige Windows mogen fixen omdat er ergens een programma stond met een icoon van een beertje wat in die tijd ook een gelijknamige virus kende en dus volgens het mailtje verwijderd moest worden….
10 juni 2010 om 20:51 #17685704Via MSN de link……”kijk hier dan, een leuke foto van jou”……ofzoiets.
Niet klikken de persoon waar hij weg komt weet van niets en heeft een virus op zijn/haar pc.
Die persoon is dan ook vaak niet eens online.10 juni 2010 om 21:25 #17685705Originally posted by Makko
Via MSN de link……”kijk hier dan, een leuke foto van jou”……ofzoiets.
Niet klikken de persoon waar hij weg komt weet van niets en heeft een virus op zijn/haar pc.
Die persoon is dan ook vaak niet eens online.Daarom moet je ook onderin de explorerbalk kijken wat er in de link staat als je met je muis op de link staat. Zie je dat niet dan even via het menu “beeld” de statusbalk aanvinken.
Ook in de mail kan je dit laten zien.11 juni 2010 om 09:07 #17685706origineel gepost door Roelof
Originally posted by Makko
Via MSN de link……”kijk hier dan, een leuke foto van jou”……ofzoiets.
Die persoon is dan ook vaak niet eens online.Daarom moet je ook onderin de explorerbalk kijken wat er in de link staat als je met je muis op de link staat. Zie je dat niet dan even via het menu “beeld” de statusbalk aanvinken.
Ook in de mail kan je dit laten zien.die ken ik nog wel.
Er stond dan hahaha foto en een link.
Mn vriendin heeft m toen aangeklikt.
Zeer irritant kreng was het,om weg te krijgen!11 juni 2010 om 19:07 #17685707Heb ook al mailtjes gehad van verschillende “banken” allemaal verwijderd.. Hufters zijn ‘t! :fy1
11 juni 2010 om 19:35 #17685708origineel gepost door 2e-c14nz
Je moet ook erg op passen voor van die blauwe enveloppen, vragen ze altijd of je die in wil vullen. Ik doe het zelf ook nooit naar waarheid, ben er een beetje huiverig voor…:jerry
11 juni 2010 om 19:37 #17685709origineel gepost door Roelof
Dit is een hoax, als je dit soort mailtjes krijgt doe je er verstandig aan om eerst google te raadplegen voordat je onnodig iedereen gaat waarschuwen, de waarheid zal door vele computersites/forums aangegeven worden. Zo heb ik in het verleden de nodige Windows mogen fixen omdat er ergens een programma stond met een icoon van een beertje wat in die tijd ook een gelijknamige virus kende en dus volgens het mailtje verwijderd moest worden….haha das jdbgmg.exe :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.