Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › waarschijnlijk herkauwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2011 om 16:05 #17234265
hallo allemaal ben sinds vandaag lid van dit forum heb me al voorgesteld.
ik heb zoveel mogelijk topics doorgelezen over v6 swaps.
mijn c25xe was stukgelopen ,distributie breuk :cry
de volgende dag was ik wat blijer,want zo was mij verteld,waar een 2.5 past ,past ook een 3.0(x30xe omega).
dus opzoek naar een fatsoenlijk blok,dit was eigenlijk zo gepiept.
uit elkaar getrokken dingen vernieuwt enz.
toen kwam de dag dat hij in de calibra moest komen en begon het eerste echte probleem.hij past niet.
in alle topics over v6 swaps wordt zoiets nergens vermeld,het kale blok ligt op het subframe en komt iets boven het schutbord uit! wie o wie is zoiets al eens overkomen of heeft zoiets gezien?
ik wilde hem eigenlijk klaar hebben op opel powerdag in kerkrade eind mei maar of dat iets wordt…….16 maart 2011 om 16:16 #17836374Alle onderblokken zijn hetzelfde of n nou om een
C25
X25
Y26
X30
Y32Gaat maakt niet uit
Heb zelf al meerdere ombouwen gedaan en nooit verschil gezien
16 maart 2011 om 16:39 #17836375welke carterpan heb je er onder ?
overgezet van je c25xe
16 maart 2011 om 18:06 #17836376dat dacht ik dus ook geen verschil en nee,de carterpan heb ik niet omgezet omdat ik “dacht”dat hoeft niet maar dat zal ik wel fout gedacht hebben zeker?
16 maart 2011 om 18:10 #17836377Carterpan is wel anders
Moet je overzetten van de oude motor
Net zoals de pijlstok en houder16 maart 2011 om 18:10 #17836378nah ja, als het niet past door alleen een carterpan, dan die toch ff omgooien! Of nie!? :)
16 maart 2011 om 18:16 #17836379als dat inderdaad alles is ,de carterpan ziet inderdaad anders uit maar ze zijn dus onderelkaar uitwisselbaar?
16 maart 2011 om 18:20 #17836380ik heb er geen verstand van maar een omega is toch achter aangedreven en een vectra voor, dan ligt het blok er natuurlijk een slag gedraait in, is dan toch niet heel raar de het niet op de zelfde manier erin past
16 maart 2011 om 18:38 #17836381Ik heb ook een x30xe uit n omega in een vectra gehangen
Past gewoon hoorBuitenkant van alle v6 motoren zijn het zelfde
16 maart 2011 om 18:39 #17836382ja nu ben ik daar achter maar lees eens voor de gein de topics over dit onderwerp
iedereen zegt dan ooh viel allemaal reuze mee paste zo in de calibra maar niemand vermeld de valkuilen16 maart 2011 om 18:41 #17836383calibra is wat onderstel betreft toch hetzelfde als een vectra dus dat x30xe blok moet dus eigenlijk zo passen?
16 maart 2011 om 18:42 #17836384Vectra a en calibra zijn gewoon t zelfde
Ik heb nu een x30xe en n c25xe naast elkaar liggen en ik zie geen verschil
16 maart 2011 om 18:44 #17836385waarom ligt hij bij mij dan op het subframe en steekt de bovenkant boven het schutbord uit?
16 maart 2011 om 18:56 #17836386[rquote=1892797&tid=144642&author=TRPower]Ik heb ook een x30xe uit n omega in een vectra gehangen
Past gewoon hoorBuitenkant van alle v6 motoren zijn het zelfde[/rquote]
oke, nee zoals ik al zei, ik heb er weinig verstand van.
misschien de mogelijkheid om een fototje te schieten, mogelijk dat je daar weer nuttige tips op krijgt.
iig succes ermee.
16 maart 2011 om 18:59 #17836387das een idee,ga ik morgen ff doen :D
16 maart 2011 om 19:00 #17836388Waarom hebben we het steeds over een Vectra?
het blok kwam uit een Omega en gaat in een calibra V6 toch?Maar om verder te gaan met het probleem ipv onzin… ;) :P
Waar ligt ie op? qua blok? En als je dit vergelijkt met de carterpan/onderkant vd 2,5 liter.
Zou het met die pan wel passen?edit: aah fotoos! altijd nuttig..
16 maart 2011 om 22:04 #17836389voor een ombouw van 2.5 naar 3.0 heb je van de 3.0 alleen nodig onderblok koppen (kleppen zijn namelijk natrium gevuld) en de injectoren
verder moet je ALLES van de 2.0 overbouwen
ik vermoed dat de fout in de carterpan zit
die is namelijk dikker bij de distrie kant
nog een vraagje
past de uitlaatpijp onder het blok door ???
16 maart 2011 om 22:06 #17836390carterpannen verschillen wel, onderblokken zijn allen gelijk.
er word niet over de Carterpan gesproken omdat velen hier wel de ervaring hebben dat een RWD pan altijd anders is als een FWD pan.
Daar de olie aanzuiging en kans op drooglopen verkleind word door de plaatsing van de olieaanzuigbuis.
een motor die dus in de lengte licht zuigt anders aan, dan een die dwars ligt.
dit ivm een vloeistof verplaatst tijdens rijden (”klotsen”)
de beweeg richting van de olie is anders bij een RWD als Bij een FWD.
Willem
16 maart 2011 om 22:45 #17836391wim-v6 moet ik de carterpan wisselen?
17 maart 2011 om 20:21 #17836392Heb je toch wel de inlaat van je oude blok overgezet? Zoals eerder al genoemd, je moet ALLES van je oude blok overzetten, dus alleen koppen en blok van de 3.0 gebruiken.
17 maart 2011 om 22:53 #17836393en de injectoren
maar past je uitlaat onder je blok
met de ” goede” pan wel en ”verkeerde” pan niet denk ik zo
18 maart 2011 om 18:15 #17836394Je moet idd het volgende overzetten van je 2.5 op je 3.0:
– Carterpan
– Olieaanzuigbuis
– In en uitlaatspruitstukken compleet
– Motorsteunen
– Motorkabelboom
– ComputerVolgens mij heb je dan alles wat je nodig bent.
18 maart 2011 om 19:37 #17836395vliegwiel ??
18 maart 2011 om 19:43 #17836396ook ja ;)
20 maart 2011 om 10:10 #17836397dit moet inderdaad allemaal omgezet worden maar waar ik mee zat was dat ik niet wist dat de carterpan v/d x30xe uit 2 delen bestond,de normale carterpan en een deel dat van binnen aan het onderblok is bevestigd en als dat deel verwijderd is past pas de carterpan v/d c25xe,mede door jullie hulp komt mijn project misschien toch nog af voor sevenum.ik hoop dat andere ombouwers toekomstige hier ook iets aan hebben:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.