waarop letten aanschaf van astra 2001

Forumindex Forums Modellen Astra waarop letten aanschaf van astra 2001

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    michaeltjeh1

goedendag

Ik heb een corsa en een tigra gehad heb hier ook met plezier in gereden de corsa verkocht ik omdat ik een tigra wou hele fijne auto maar die is toterlos verklaard na een aanrijding nu heb ik een wat nieuwer model op het oog een Astra uit het bouwjaar 2000 tot 2002 dat is een astra g volgens mij waar moet ik op letten bij deze modellen? Onheilen etc.. Bij een corsa en tigra was t dat deze nogal snel roesten en dat heb ik gemerkt ook

Bedankt voor jullie reacties

Ps excusses als er wat fouten in het bericht staan heb dit berichtje met me telefoon getikt en heb nogal lamme vingers :p

wim-v6
      Deelnemer

Onderstel geluiden, roest in achterschermen en rond tankklep…

goed de motor aanvoelen en goed rijden…

een auto moet zoewiezo goed aanvoelen, bij twijfel is beter niet tot aanschaf over te gaan.

Willem

OscaR-16v
        Deelnemer

origineel gepost door wim-v6
          Onderstel geluiden, roest in achterschermen en rond tankklep…

goed de motor aanvoelen en goed rijden…

een auto moet zoewiezo goed aanvoelen, bij twijfel is beter niet tot aanschaf over te gaan.

Willem

bedoel je met onderstel geluiden de vering en dergelijke?

sinds het een stuk kouder is kraakt hij irritant als ik over een drempel ga:swear

asconahobbyist
          Deelnemer

toch weer roest bij een astra G???
            Heb ik echt een heel enkele keer gezien bij een 98er op de wielrandjes achter.
            Ik begreep van iemand bij Opel dat de eerste serie astra G toch niet verzinkt zou zijn,verschil zou zitten in verchroomde of kunststof binnengrepen.
            Klinkt dat bekend of is het een broodje aap verhaal??
            Feit is wel dat alle Assie’s G met roest inderdaad die zwarte binnengrepen hadden en van 98 en begin 99 waren.
            kraken met inveren bij kou klinkt bekend,heb ik met alle 3 mn G’s gehad,heb er mee leren leven.
            Mn huidige z18xe is wat storinggevoeliger dan de vorige 2 (X16szr ’99 en Z16SE 2001) maar tis wel een wagen die degelijk en solide aanvoelt,de Fjes vond ik toch meer als de kadett,wat meer rammels enzo en alles wat ieler aanvoelen.

OscaR-16v
            Deelnemer

origineel gepost door asconahobbyist
              toch weer roest bij een astra G???
              Heb ik echt een heel enkele keer gezien bij een 98er op de wielrandjes achter.
              Ik begreep van iemand bij Opel dat de eerste serie astra G toch niet verzinkt zou zijn,verschil zou zitten in verchroomde of kunststof binnengrepen.
              Klinkt dat bekend of is het een broodje aap verhaal??
              Feit is wel dat alle Assie’s G met roest inderdaad die zwarte binnengrepen hadden en van 98 en begin 99 waren.
              kraken met inveren bij kou klinkt bekend,heb ik met alle 3 mn G’s gehad,heb er mee leren leven.
              Mn huidige z18xe is wat storinggevoeliger dan de vorige 2 (X16szr ’99 en Z16SE 2001) maar tis wel een wagen die degelijk en solide aanvoelt,de Fjes vond ik toch meer als de kadett,wat meer rammels enzo en alles wat ieler aanvoelen.

dat over die binnengrepen heb ik nog nooit van gehoord:o mijn vorige g was van bouwjaar 2000 en daar zaten de eerste roestbulten al op de wielkast achter:swear
              nu een gtje van 2001 en die is puntgaaf.

stutje
              Deelnemer

draagarmen rubbers die kraken, hebben ze ook vrij veel met dit koude weer.

C-Furious

mijne kraakt ook lekker, maar goed inderdaad het koude weer.. heb het vooral tegen vries temperaturen, bij 10 graden is het wel normaal :jerry

verder me astra is van 2003 en geen puntje roest op carroserie te vinden.
                  wel zoals bij draagarmen wat oppervlakkig roest, maar zit er aan te denken om hem nog volledig te laten behandelen tegen de zomer.
                  beter wat geld er aan uitgeven en goed bij houden nu het nog als nieuw is, dan wel over een paar jaar met roest te rijden!

maar goed om even op het onderwerp terug te komen,
                  net wat wim-v6 zegt, goed om de auto heen kijken, een rondje erin rijden en goed aanvoelen..
                  en goed opletten bij koude en warme motor hoe hij draait/rijd, en opletten dat er geen blauwe rook uit komt (olieverbruik)..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.