waarom past dit niet ?

Forumindex Forums Modellen Kadett waarom past dit niet ?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    hanskadett

heren vandaag wou ik met een maat aan zijn kadett werken.
      even een spaghettie spruitstuk en groep n plaatsen en webers.
      maar helaas paste het inlaat spruitstuk niet dit kwam tegen het spaghettie spruitstuk aan.
      nu is mijn vraag kan er verschil zijn tussen een spaghettie spruitstuk voor injectie en carb want vind het maar vaag dat het niet past.
      het eind doel is een 2.0s blok met webers en complete groep n uitlaat.
      dus om even kort te sluiten zijn er verschillende spaghettie uitlaatspruitstukken voor injectie en carb.
      en nog een klein vraagje kan ik de webers bv wel met een origineel spruitstuk plaatsen

generallee

je kan die verbinding tussen de inlaatspruitstukken ook weghalen.

hanskadett

nou op foto een zie je dat de achterkant van de inlaat de buizen raakt van de uitlaat waardoor de flens niet mooi vlak ligt en dus nooit goed zal afsluiten zou ik dan alleen maar langere inlaat moeten hebben bv

2000
          Moderator

Er zijn wel verschillende 2.0 spaghetti’s. Die van een manta past bijv. slecht op een c-kadett. Maar het verschil zit volgens mij meer aan de onderkant. Ik zelf zou (als het echt niet past en het inlaat spruitstuk niet kan worden terug gebracht) het inlaatspruitstuk iets schuin laten vlakken.
            Dus dat de bovenkant van de flens iets dunner wordt waardoor je meer ruimte creërt. Gaat wel wat ver, maar om nu een andere te moeten kopen is ook weer zonde.

hanskadett

ik denk dat ik dan beter een ander inlaat spruitstuk kan kopen met langere buizen toch.
              het is namelijk de flens waar je de webers op schroeft die de uitlaat raken.
              maar omdat er twee verschillende uitlaten zijn zoals jij aangeeft past deze dan wel op het blok?
              of is dat allemaal het zelfde en heb ook iets gehoord over het thermosstaathuis waar ik rekening mee moet houden.

Mad Max

Kan je niet even de dremel op de buitenkant an die flens zetten? Beetje beunwerk, maar het werkt wel..

fluks
                Deelnemer

[rquote=1868186&tid=142632&author=Mad Max]Kan je niet even de dremel op de buitenkant an die flens zetten? Beetje beunwerk, maar het werkt wel..[/rquote]
                  ???????? lijkt mij niet echt verstandig dat je inlaatspruitstuk zo dicht op de uitlaat ligt
                  mij is altijd geleerd dat je inlaatlucht zo koud mogelijk moet blijven
                  dat red je zo niet
                  kunt er beter een origineel gietijzeren spruitstuk op zetten

hanskadett

en van welk type kan ik dan het beste pakken want daar zit ook nog verschil in heb ik mij laten zeggen

fluks
                    Deelnemer

zou er een nemen van een 20e

pipo

is het geen 2400 inlaat daar liggen de poorten hoger.
                        de set webers met spruitstukken die ik hier heb liggen zijn iig wel anders die hebben niet zo,n brug tussen de 2 inlaten:hmmz

hanskadett

goede vraag durf ik niet te zeggen

gtw

[rquote=1868887&tid=142632&author=pipo]is het geen 2400 inlaat daar liggen de poorten hoger.
                            de set webers met spruitstukken die ik hier heb liggen zijn iig wel anders die hebben niet zo,n brug tussen de 2 inlaten:hmmz[/rquote]
                            zo te zien is dit gewoon 2.0, maar als je een 20 e uitlaatspruitstuk pakt, zou het gewoon moeten passen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.