Waarom Opel Corsa?

Forumindex Forums Modellen Corsa Waarom Opel Corsa?

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17770104
    calibra_8v
      Lid sinds:
      3 June 2007

      omdat ie goedkoop is per maand, rij bijna nooit, maar wel het liefst in een opel :P

      hiervoor 2 calibra’s en een vectra gehad :afro

      #17770105
      yorick
        Lid sinds:
        30 March 2009

        ik werkte des tijd bij de lokale opel-dealer

        en raakte toen besmet met het welbekende opel-virus

        ik had toen (3,5 jaar gelede) nog niet eens me rijbewijs en had al een corsa c14nz sport uit ’94
        en die heb nu nog (naast me andere auto).

        #17770106
        Bupke
          Lid sinds:
          22 November 2010

          omdat het een OPEL is.

          #17770107
          eerste-opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2010

            origineel gepost door McKaamos

            origineel gepost door eerste-opel
            Waarom juist een Corsa???
            Om eerlijk te zijn ben ik een maand na het behalen van rijbewijs gaan rondkijken (februari was dat) bij verschillende dealers en/of Universele garages. Een keer ben ik zelfs een hele dag op pad geweest met m’n pa (heeft er al wat meer verstand van) en toen we deze tegen kwamen waren we meteen verkocht eigenlijk. Nette prijs voor een 9 jaar oud wagentje en niet te vergete lage wegenbelasting. Verzekering weet ik niet, die betalen ouderslief voorlopig omdat die al zolang schadevrij rijden en dan krijg je zoveel % korting maar dacht ook iets van 25 euro.
            Het had net zo goed een Suzuki, Toyota o.i.d. kunnen zijn, want ook daar hebben we bij gekeken.

            Je weet dat jij dan geen schadevrije jaren opbouwt? Zodra je dan zelf moet verzekeren ben je dan de hoofdprijs kwijt.
            Je kan beter direct zelf verzekeren, daar heb je later meer aan.

            Dat weet ik inderdaad McKaamos, maar onze verzekeringsmaatschappij zei dat we het vanaf de 23e op de een of andere manier beter pas op mijn naam konden zetten zodat ik dan zelf ga opbouwen inderdaad. Ik denk dat dat wat met ervaring te maken heeft en dat ze bang zijn dat je als jongere bestuurder dan niet zolang schadevrij blijft ofzo.

            #17770108
            JFHSas
              Lid sinds:
              13 March 2008

              Omdat m’n Astra G na zeven jaar teveel kuren begon te vertonen en ik eigenlijk ook kleiner wilde gaan rijden. Echt kleiner is een D niet (10 cm) en lichter ook niet:hmmz

              #17770109
              DarkNL08
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 March 2010

                Waarom niet? :jerry:jerry

                #17770110
                cliffvxr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 April 2010

                  Tja eigenlijk dezelfde reden waarom ik jaren in een ascona-b(2.4)en omega-a (3000 24v) heb gereden lekker vierkant niet teveel rondingen gewoon lekker retro:afro!!!! Rij nu een corsa-a c20xe en deze rijdt ondanks mijn zware rechter poot gewoon 1op 12 dus dat is ook nog eens mooi meegenomen:thumbup en idd onderdelen zijn betaalbaar enz enz:wub:wub en niet te vergeten WIR LEBEN AUTO,S

                  #17770111
                  max
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Was niet mijn 1e auto (dat was een panda en later een Uno) Daarna een corsa omdat ik jaren bij een dealer gewerkt heb wist ik precies wat er allemaal kapot ging.
                    Corsa A stond toen bij mij boven aan, en nog steeds.
                    Ik vind ze gewoon iets persoonlijks hebben.

                    Rij er tegenwoordig niet dagelijks meer mee maar het zijn de leukste en makkelijkste auto’s om van een saai ding een klein bommetje te maken (dank NE, XE, LET).
                    Dat ze tegenwoordig zelfs 25 jaar oud worden is toch iets waarop ik dan met trots in de rondte rij.

                    #17770112
                    Kymco Sjonnie
                      Lid sinds:
                      4 October 2010

                      idd, als je direct de auto op je eigen naam zet dan kun je gelijk beginnen met opbouwen. het zal de eerste paar jaar iets duurder zijn maar daarna wordt het goedkoper.

                      #17770113
                      Stornie
                        Lid sinds:
                        8 November 2009

                        Was puur toeval. Ik vond zowel de nieuwe VW Polo als de Corsa mooi. Uiterlijk was de Corsa wat mooier en volwassener.
                        De Corsa die ik nu rijd stond voor een zeer aantrekkelijke prijs te koop, dus is het een Corsa geworden.:D

                        #17770114
                        TonSR
                          Lid sinds:
                          29 October 2007

                          omdat ik een pekelbak zocht.
                          tcat
                          te gast bij tonsr.

                          #17770115
                          KadAstra-EF
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 July 2010

                            Uh, ik heb welliswaar geen Corsa maar ik rijd Opel omdat het technisch een topmerk is.
                            Mijn astra word 28-02-11 19 jaar met 460000 km op de klok en de afgelopen 4 jaar zomaar door de keuring gekomen.
                            Dit zelfde geld ook voor Mijn Kadett E.
                            De Kadett is inmiddels 20 jaar en het is hetzelfde verhaal: weinig technische problemen en zomaar door de keuring heen.

                            en het model hé, prachtig gewoon.

                            Daarom rijd ik Opel……

                            Groet, Rik

                            #17770116
                            Mr.F
                              Lid sinds:
                              3 November 2008

                              Als we dan toch bezig zijn met andere modellen;

                              Hier ook geen Corsa maar ook een Astra.
                              Waarom?
                              M’n vorige kon ik goedkoop van een kennis kopen, en dat heb ik gedaan.
                              Begin dit jaar toch maar besloten om hem naar de sloop te doen omdat hij echt rot was :cry.. Maar ondertussen was ik helemaal verzot geraakt van de Astra F..:D
                              Voor mij was het dus logisch dat het weer een Astra F werd.

                              #17770117
                              2e-c14nz
                                Lid sinds:
                                5 June 2009

                                Omdat het in het corsa gedeelte van het forum veeeel gezelliger is. :jerry:jerry Omdat het gewoon leuke wagens zijn, en je propt zo overal tussen :D

                                #17770118
                                Marcus-Corsa
                                  Lid sinds:
                                  11 September 2010

                                  Omdat het autootje lekker licht is en dan zelf met een kleine motor lekker pittig is.
                                  En Opel is gewoon betrouwbaar heeft mij nog niet in de steek gelaten.
                                  En ja redelijk zuinig. En al helemaal goedkoop als de Duitse grens 1 km ver weg is en de Belgische 15 km.
                                  En ik vind de Corsa B een mooie wagen (andere Corsa’s ook:P).

                                  #17770119
                                  broekzitter15
                                    Lid sinds:
                                    19 November 2010

                                    tsjaaa ik kon kiezen óf een Opel Corsa B 1.4i óf een Suzuki Alto type koekblik….

                                    keuze snel gemaakt lijkt me :D

                                  16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.