Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17498417
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Jupzz.

      Japanners, kunnen snelle motoren bouwen!! dat is zeker, en onderstellen van honda.. alleen de fransen maken ze beter!!

      maar de levensduur.

      een CRX 160pk Vtec, bij sportief rijden is zo’n motor op na 120 a 150.000km, laat dan de C20XE, die gaat bij een beetje redelijk onderhoud gewoon door als de teller op 400.000km staat, en zonder inleveren van prestaties!!

      en het is niet alleen rozengeur en maneschijn bij onze japnse vrienden..

      Mijn buurjongen heeft een Honda Accord Coupe van ’96, deze heeft een 2.2i (16V ohc) motor, met wel 146pk, en 185Nm koppel, ja echt om over naar huis te schrijven.

      op papier gaat dat apparaat in 10.6 naar de 100 en heeft een top van effe 210km/u let op een 2.2!!!
      >dit alles heeft te maken met de europeese en amerikaanse milieuregels, daarbij kregen de japanners hun zaken niet op orde (lijkt VW wel), dan maar minder vermogen uit een grote motor

      en deze motoren gaan al even niet lang mee als de Vtec van de Civic, zon motor heeft t al niet op sportief rijden, slijten dan erg snel..

      en toch jongens.

      ik heb al een paar keer een stoplicht sprintje getrokken tegen de Civic Vtec 160pk, met mijn Kadett – Combo! C20XE (net geen 900kg), en kunnen winnen… let op de C20XE had wel 340.000km achter de kiezen, en verbruikte een goeie bek olie (1 liter op 2500km / wss kleprubbers)

      was altijd wel leuk, ging ik links staan van zo’n Civic, waarna ik werd ingehaald door mijn eigen oliewalm, in mijn roestende Combo, en dan bij groen stevig met het gaspedaalspelen om niet te veel wielspin te hebben, en toch voor blijven, zodra de Vtec echt ging knallen, had ik ruim voldoende grip om m naast m te blijven of zelfs uit te lopen.

      zo ook bij de de VW golf-3 met de 2.8 VR6 motor.

      paar keer tegen een echt goede gesprint met mijn loodzware vectra 2.5 V6 (1343kg tegen 1180kg voor de Golf).

      altijd gelijk of ik iets vlotter.

      wel een keer af moeten leggen tegen een golf-II met 2.8 24V 204pk onder de kap, maar dat is dan ook wel logisch.

      De Golf-4 V6 was ook al niet echt vlot, daar bleef ik voor, mijn buurjongen was daar nog goed ziek van, met zijn Seat Leon 4 (Cupra4) 2.8 VR6 24V, kon mij niet voor komen, zowel in de stad als op de autobahn..

      de seat leon weegt net als de golf-4 V6 1475kg.

      Willem

      #17498418
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        origineel gepost door gsipiloot

        origineel gepost door b07

        origineel gepost door mayhem

        origineel gepost door b07
        vw onderdelen zijn duurder en het uurloon is ook niet bepaald goedkoop met 90 euro.

        als ik opel astra g vergelijk met een golf 4 vind ik dat de opel ook meer grip heeft in de bochten de vw wil wel eens rechtdoor gaan in een bocht .

        ben wel te spreken over de golf 2 voor weinig geld kun je een leuke auto rijden.

        ik vind de motor prestaties van Duitse auto’s wel altijd tegen vallen want voor echt veel vermogen moet je een veel grotere motor er in hebben , mij voorkeur gaat dan ook uit naar een Japanse motor blok ik heb een tijdje honda crx v-tec gereden en daar was ik zeer te vereden over een 1.6 met 160 pk in 7,5 seconden naar de honderd en een top van over de 245km ,

        er is geen Duitse auto die zulke prestaties neer zet met een 1.6 of zonder turbo.

        alleen vind ik de Japanse auto’s niet mooi anders had ik in plaats van een opel zeker een honda.

        tsjah.. je hebt enkel een gekietelde b18 nodig in je civic om aan de 196nm koppel te komen die een c20xe standaard heeft.

        c20xe-5/600 euro
        b18b 2500/3000 euro.

        maat van me heeft er 1 in zijn civic, vorig weekend wezen banken 205pk en iets meer als 185nm koppel..

        een c20xe is een 2liter met maar 150 pk deze heeft toch 185 nm?
        deze doet toch nog 8,5 of 8 seconden over om bij de hondert tekomen , dan mag die meer nm hebben maar sneller is de 2 liter niet ,een honda kan ook veel meer toeren maken.

        een c20xe heeft standaard 196nm koppel

        en t verschil is ga maar eens in een crx v-tec zitten met 2 mensen
        en in een kadett gsi met 2 mensen en doe dat stoplichtsprintje dan eens opnieuw dan zul je zien dat dat crx’je toch tekort gaat komen

        en een maat van mij heeft een crx del sol v-tec gehad 160pk
        en ik met mijn astra c20xe tegen hem sporten
        maar voordat dat ding op toeren was zodat de ‘wilde” nokkenassen erin ‘kickte was ik al lang en breed vertrokken met mijn gsi met veeeeeeeeeeeeeeeel meer koppel!

        ja dat is wel een nadeel dat die pas op hoge toeren echt power heeft , maar komt de crx je op lange afstand niet weer voorbij dan? de top van c20xe is toch ook lager? na mij weten doet de c20xe 8 seconden over om de 100km te halen en de vtec 7,5 seconden .
        en inderdaad als er meer als 1 persoon in zit ben je minder snel dan ben je zeker in het voordeel met de gsi.

        #17498419
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          c20xe is ook niet alles, uiteraard.

          de kracht van een vtec zijn ook de toeren, vaak zie je dat ze een auto pakken op t schakelpunt, ze kunnen gewoon blijven trekken.

          wat erg goed schynt te gaan, is een 2.0 onderblok van zo’n honda jeepje (cr-v???) met een b16 kop en kabelboom. was een maat van me mee bezig, maar die heeft t zaakie weggedaan voordat t gebouwd was.

          #17498420
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            ik vind de 2 liter turbo 16v 4×4 van opel calibra wel een waanzinnige motor ,jammer dat die niet standaart in een opel astra zit.

            #17498421
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              origineel gepost door b07
              ik vind de 2 liter turbo 16v 4×4 van opel calibra wel een waanzinnige motor 410nm als ik me niet vergis ,jammer dat die niet standaart in een opel astra zit.

              Wat niet is, kan komen he.

              sleutel m erin en huppa de Astra-Turbo is geboren.

              heb met een Astra turbo gereden, rijdt waanzinnig

              Willem

              #17498422
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                past dat ook in een astra g ? ik denk dat je wel heel veel moet aan passen met de 4wiel aandrijving.

                #17498423
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  jupzz

                  die is overigens standaard met de 2.0 turbo geleverd geweest:

                  Astra-G HB OPC-II 2.0 turbo Z20LET
                  Astra-G Caravan OPC-II 2.0 turbo Z20LET
                  Astra-G Coupe Turbo 2.0 turbo Z20LET

                  #17498424
                  b07
                    Lid sinds:
                    24 February 2009

                    maar geen 4×4 en 265pk toch?
                    :hmmz

                    #17498425
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      geen 4×4 en 265pk, maar dat is de Calibra / vectra 4×4 turbo ook niet

                      die is 204pk / 380 Nm

                      Willem

                      #17498426
                      Baas J.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2008

                        Straks Golf hunten met 240pk :D Kan niet wachten tot ik de eerste R32 tref…

                        #17498427
                        IMpY
                          Lid sinds:
                          18 July 2005

                          origineel gepost door cabriobully

                          origineel gepost door IMpY
                          daarom heb ik een GSI (golf snel inhalen) hahaha

                          groeten Twan

                          och och mijn caddt SDI hield je niet eens bij :P

                          waren ook mijn eerste 2000 km vn t nieuwe blok eh:D
                          hahaha

                          En inderdaad een oude crx vtec hield ik makelijk bij / klein beetje langs. Het nieuwe type crx delsol vtec was gekieteld naar 190 pk op de bank en kwam me flinke lange rechte berg op niet weg met allebei er een extra man in. Ik hem trouwnes ook niet maargoed:)

                          Wordt wel tijd dat mn chip van toen er wel weer in komt.

                          groeten Twan

                          #17498428
                          wes155
                            Lid sinds:
                            27 April 2009

                            jongens gewoon f eerlijk ,ieder zn favoriet he!maar pak s een c20 let ander intercooler andere chip wat kleine aanpassingen en bam kleine 300 pk voor weinig geld!wel ke jap of fransman doet je dat na?

                            #17498429
                            wes155
                              Lid sinds:
                              27 April 2009

                              in mijn ogen zijn de dohc motoren van opel gewoon het beste en gaan t langst mee!iemand oneens?

                              #17498430
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                nou wes155.

                                daar ben ik het niet helemaal mee eens.

                                Er zijn niet veel slechtere motoren als de 1.4 16V en 1.6 16V eerste generatie van opel.

                                deze motoren lopen als ze een keer goed lopen wel heerlijk en zijn vlot, maar deze zijn wel van inferieure kwaliteit!!

                                overige 16V’s van opel zijn wel goed hoor.

                                willem

                                #17498431
                                wes155
                                  Lid sinds:
                                  27 April 2009

                                  je hebt t dan toch over de ecotecs he want dan ben ik t ook met je eens maar doelde eigenlijk op de motoren zoals ne xe let gr wes

                                  #17498432
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    ik heb het over de eerste generatie 1.4 16V en 1.6 16V motoren.

                                    Dat zijn geen 2.0 C20NE C20XE en C20LET motoren.

                                    maar 1.4 en 1.6 motoren met de volgende motorcodes:

                                    1.4 16V X14XE (ECOTEC)
                                    1.6 16V C16XE (GEEN ECOTEC)
                                    1.6 16V X16XE / X16XEL-I (ECOTEC)

                                    Willem

                                    #17498433
                                    wes155
                                      Lid sinds:
                                      27 April 2009

                                      heb zelf nu in mn astra een c18xe liggen en die gaat er woensdag uit ben er niet tevreden over zwakke motor en weinig vermogen! dus kiezen we voor een c20xe maar pm terug te komen op dat andere vind ik zelf de 20 ne het sterkste heb daar een x 160 000 km mee gerden toen al 200000 erop had zonder enig probleem en m,aar trappen erop!motor ligt nu in een omega en trekt nog iedere dag een zware kar met oud ijzer!ha ha niet kapot te krijgen maar ja de nieuwere generatie opel motoren draajen vaak kapot idd en as je een c 20 xe goed warmrijd heb je er jaren plezier van!

                                      #17498434
                                      wes155
                                        Lid sinds:
                                        27 April 2009

                                        wat mij ook op valt is dat de c 2.0 xe redelijk zuinig is bij normaal gebruik ,kan de c18xe echt niet aan tippen!!!!!!

                                        #17498435
                                        tim_j
                                          Lid sinds:
                                          4 February 2007

                                          ik heb hier een golfje 2 1300 carb uit 1988 met 278.000 op de klok, en een astra f x16sz uit 1995. met 176xxx op de klok.
                                          het is toch altijd weer lachen als je een onderdeeltje gaat kopen voor de vw, je betaald werkelijk met je kleingeld.
                                          de vaste last is ook een lachertje, 50 euro wegenbelasting.:sleeping

                                          de astra kost daarintegen een fractie meer, maar rijd veel lekkerder en zuiniger.
                                          VW EN OPEL beide fijne wagens
                                          petje af

                                          #17498436
                                          tim_j
                                            Lid sinds:
                                            4 February 2007

                                            ik heb hier een golfje 2 1300 carb uit 1988 met 278.000 op de klok, en een astra f x16sz uit 1995. met 176xxx op de klok.
                                            het is toch altijd weer lachen als je een onderdeeltje gaat kopen voor de vw, je betaald werkelijk met je kleingeld.
                                            de vaste last is ook een lachertje, 50 euro wegenbelasting.:sleeping

                                            de astra kost daarintegen een fractie meer, maar rijd veel lekkerder en zuiniger.
                                            VW EN OPEL beide fijne wagens
                                            petje af

                                            #17498437
                                            wes155
                                              Lid sinds:
                                              27 April 2009

                                              volkswagen onderdelen goedkoop???eeeeeeecht niet!!!

                                              #17498438
                                              tim_j
                                                Lid sinds:
                                                4 February 2007

                                                voor een golf 2 1300 kost het bijna niks.

                                                maar toch liever de opel:wub

                                                #17498439
                                                Stender
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  5 April 2009

                                                  Alleen jammer dat je bij een Golv IV geen lamp kan verwisselen. Buurman moest ervoor naar de dealer omdat ‘ie er niet bij kon :thumbdown

                                                  #17498440
                                                  wes155
                                                    Lid sinds:
                                                    27 April 2009

                                                    datzelfde probleem had ik ooit bij mn corrado g60 word staande gehouden door politie!,meneer uw voorlamp is kapot!o ja meneeer is dat zo?zetten we even een andere erin toch!na een half uur kapotte handen en meneerde agent geduld verloren gelukkig waarschuwing gekregen ha ha twee waken later corrado verkocht in onderdelen .de zuiplap.

                                                    #17498441
                                                    wim-v6
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      12 August 2005

                                                      Tja een Corrado met Gaarlader is niet echt zuinig.

                                                      rijdt leuk, maar ook overgevoelig voor mechanische slijtage en problemen

                                                      Wel apart geluid.

                                                      Willem

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 149)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.