Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2009 om 07:55 #17498417
Jupzz.
Japanners, kunnen snelle motoren bouwen!! dat is zeker, en onderstellen van honda.. alleen de fransen maken ze beter!!
maar de levensduur.
een CRX 160pk Vtec, bij sportief rijden is zo’n motor op na 120 a 150.000km, laat dan de C20XE, die gaat bij een beetje redelijk onderhoud gewoon door als de teller op 400.000km staat, en zonder inleveren van prestaties!!
en het is niet alleen rozengeur en maneschijn bij onze japnse vrienden..
Mijn buurjongen heeft een Honda Accord Coupe van ’96, deze heeft een 2.2i (16V ohc) motor, met wel 146pk, en 185Nm koppel, ja echt om over naar huis te schrijven.
op papier gaat dat apparaat in 10.6 naar de 100 en heeft een top van effe 210km/u let op een 2.2!!!
>dit alles heeft te maken met de europeese en amerikaanse milieuregels, daarbij kregen de japanners hun zaken niet op orde (lijkt VW wel), dan maar minder vermogen uit een grote motoren deze motoren gaan al even niet lang mee als de Vtec van de Civic, zon motor heeft t al niet op sportief rijden, slijten dan erg snel..
en toch jongens.
ik heb al een paar keer een stoplicht sprintje getrokken tegen de Civic Vtec 160pk, met mijn Kadett – Combo! C20XE (net geen 900kg), en kunnen winnen… let op de C20XE had wel 340.000km achter de kiezen, en verbruikte een goeie bek olie (1 liter op 2500km / wss kleprubbers)
was altijd wel leuk, ging ik links staan van zo’n Civic, waarna ik werd ingehaald door mijn eigen oliewalm, in mijn roestende Combo, en dan bij groen stevig met het gaspedaalspelen om niet te veel wielspin te hebben, en toch voor blijven, zodra de Vtec echt ging knallen, had ik ruim voldoende grip om m naast m te blijven of zelfs uit te lopen.
zo ook bij de de VW golf-3 met de 2.8 VR6 motor.
paar keer tegen een echt goede gesprint met mijn loodzware vectra 2.5 V6 (1343kg tegen 1180kg voor de Golf).
altijd gelijk of ik iets vlotter.
wel een keer af moeten leggen tegen een golf-II met 2.8 24V 204pk onder de kap, maar dat is dan ook wel logisch.
De Golf-4 V6 was ook al niet echt vlot, daar bleef ik voor, mijn buurjongen was daar nog goed ziek van, met zijn Seat Leon 4 (Cupra4) 2.8 VR6 24V, kon mij niet voor komen, zowel in de stad als op de autobahn..
de seat leon weegt net als de golf-4 V6 1475kg.
Willem
19 juli 2009 om 11:15 #17498418origineel gepost door gsipiloot
origineel gepost door b07
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door b07
vw onderdelen zijn duurder en het uurloon is ook niet bepaald goedkoop met 90 euro.als ik opel astra g vergelijk met een golf 4 vind ik dat de opel ook meer grip heeft in de bochten de vw wil wel eens rechtdoor gaan in een bocht .
ben wel te spreken over de golf 2 voor weinig geld kun je een leuke auto rijden.
ik vind de motor prestaties van Duitse auto’s wel altijd tegen vallen want voor echt veel vermogen moet je een veel grotere motor er in hebben , mij voorkeur gaat dan ook uit naar een Japanse motor blok ik heb een tijdje honda crx v-tec gereden en daar was ik zeer te vereden over een 1.6 met 160 pk in 7,5 seconden naar de honderd en een top van over de 245km ,
er is geen Duitse auto die zulke prestaties neer zet met een 1.6 of zonder turbo.
alleen vind ik de Japanse auto’s niet mooi anders had ik in plaats van een opel zeker een honda.
tsjah.. je hebt enkel een gekietelde b18 nodig in je civic om aan de 196nm koppel te komen die een c20xe standaard heeft.
c20xe-5/600 euro
b18b 2500/3000 euro.maat van me heeft er 1 in zijn civic, vorig weekend wezen banken 205pk en iets meer als 185nm koppel..
een c20xe is een 2liter met maar 150 pk deze heeft toch 185 nm?
deze doet toch nog 8,5 of 8 seconden over om bij de hondert tekomen , dan mag die meer nm hebben maar sneller is de 2 liter niet ,een honda kan ook veel meer toeren maken.een c20xe heeft standaard 196nm koppel
en t verschil is ga maar eens in een crx v-tec zitten met 2 mensen
en in een kadett gsi met 2 mensen en doe dat stoplichtsprintje dan eens opnieuw dan zul je zien dat dat crx’je toch tekort gaat komenen een maat van mij heeft een crx del sol v-tec gehad 160pk
en ik met mijn astra c20xe tegen hem sporten
maar voordat dat ding op toeren was zodat de ‘wilde” nokkenassen erin ‘kickte was ik al lang en breed vertrokken met mijn gsi met veeeeeeeeeeeeeeeel meer koppel!ja dat is wel een nadeel dat die pas op hoge toeren echt power heeft , maar komt de crx je op lange afstand niet weer voorbij dan? de top van c20xe is toch ook lager? na mij weten doet de c20xe 8 seconden over om de 100km te halen en de vtec 7,5 seconden .
en inderdaad als er meer als 1 persoon in zit ben je minder snel dan ben je zeker in het voordeel met de gsi.19 juli 2009 om 11:29 #17498419c20xe is ook niet alles, uiteraard.
de kracht van een vtec zijn ook de toeren, vaak zie je dat ze een auto pakken op t schakelpunt, ze kunnen gewoon blijven trekken.
wat erg goed schynt te gaan, is een 2.0 onderblok van zo’n honda jeepje (cr-v???) met een b16 kop en kabelboom. was een maat van me mee bezig, maar die heeft t zaakie weggedaan voordat t gebouwd was.
19 juli 2009 om 11:30 #17498420ik vind de 2 liter turbo 16v 4×4 van opel calibra wel een waanzinnige motor ,jammer dat die niet standaart in een opel astra zit.
19 juli 2009 om 11:34 #17498421origineel gepost door b07
ik vind de 2 liter turbo 16v 4×4 van opel calibra wel een waanzinnige motor 410nm als ik me niet vergis ,jammer dat die niet standaart in een opel astra zit.Wat niet is, kan komen he.
sleutel m erin en huppa de Astra-Turbo is geboren.
heb met een Astra turbo gereden, rijdt waanzinnig
Willem
19 juli 2009 om 11:35 #17498422past dat ook in een astra g ? ik denk dat je wel heel veel moet aan passen met de 4wiel aandrijving.
19 juli 2009 om 11:40 #17498423jupzz
die is overigens standaard met de 2.0 turbo geleverd geweest:
Astra-G HB OPC-II 2.0 turbo Z20LET
Astra-G Caravan OPC-II 2.0 turbo Z20LET
Astra-G Coupe Turbo 2.0 turbo Z20LET19 juli 2009 om 11:51 #17498424maar geen 4×4 en 265pk toch?
:hmmz19 juli 2009 om 11:56 #17498425geen 4×4 en 265pk, maar dat is de Calibra / vectra 4×4 turbo ook niet
die is 204pk / 380 Nm
Willem
20 juli 2009 om 19:59 #17498426Straks Golf hunten met 240pk :D Kan niet wachten tot ik de eerste R32 tref…
20 juli 2009 om 20:11 #17498427origineel gepost door cabriobully
origineel gepost door IMpY
daarom heb ik een GSI (golf snel inhalen) hahahagroeten Twan
och och mijn caddt SDI hield je niet eens bij :P
waren ook mijn eerste 2000 km vn t nieuwe blok eh:D
hahahaEn inderdaad een oude crx vtec hield ik makelijk bij / klein beetje langs. Het nieuwe type crx delsol vtec was gekieteld naar 190 pk op de bank en kwam me flinke lange rechte berg op niet weg met allebei er een extra man in. Ik hem trouwnes ook niet maargoed:)
Wordt wel tijd dat mn chip van toen er wel weer in komt.
groeten Twan
25 juli 2009 om 13:43 #17498428jongens gewoon f eerlijk ,ieder zn favoriet he!maar pak s een c20 let ander intercooler andere chip wat kleine aanpassingen en bam kleine 300 pk voor weinig geld!wel ke jap of fransman doet je dat na?
25 juli 2009 om 13:46 #17498429in mijn ogen zijn de dohc motoren van opel gewoon het beste en gaan t langst mee!iemand oneens?
25 juli 2009 om 13:52 #17498430nou wes155.
daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Er zijn niet veel slechtere motoren als de 1.4 16V en 1.6 16V eerste generatie van opel.
deze motoren lopen als ze een keer goed lopen wel heerlijk en zijn vlot, maar deze zijn wel van inferieure kwaliteit!!
overige 16V’s van opel zijn wel goed hoor.
willem
26 juli 2009 om 07:11 #17498431je hebt t dan toch over de ecotecs he want dan ben ik t ook met je eens maar doelde eigenlijk op de motoren zoals ne xe let gr wes
26 juli 2009 om 07:17 #17498432ik heb het over de eerste generatie 1.4 16V en 1.6 16V motoren.
Dat zijn geen 2.0 C20NE C20XE en C20LET motoren.
maar 1.4 en 1.6 motoren met de volgende motorcodes:
1.4 16V X14XE (ECOTEC)
1.6 16V C16XE (GEEN ECOTEC)
1.6 16V X16XE / X16XEL-I (ECOTEC)Willem
26 juli 2009 om 08:45 #17498433heb zelf nu in mn astra een c18xe liggen en die gaat er woensdag uit ben er niet tevreden over zwakke motor en weinig vermogen! dus kiezen we voor een c20xe maar pm terug te komen op dat andere vind ik zelf de 20 ne het sterkste heb daar een x 160 000 km mee gerden toen al 200000 erop had zonder enig probleem en m,aar trappen erop!motor ligt nu in een omega en trekt nog iedere dag een zware kar met oud ijzer!ha ha niet kapot te krijgen maar ja de nieuwere generatie opel motoren draajen vaak kapot idd en as je een c 20 xe goed warmrijd heb je er jaren plezier van!
26 juli 2009 om 08:47 #17498434wat mij ook op valt is dat de c 2.0 xe redelijk zuinig is bij normaal gebruik ,kan de c18xe echt niet aan tippen!!!!!!
26 juli 2009 om 08:53 #17498435ik heb hier een golfje 2 1300 carb uit 1988 met 278.000 op de klok, en een astra f x16sz uit 1995. met 176xxx op de klok.
het is toch altijd weer lachen als je een onderdeeltje gaat kopen voor de vw, je betaald werkelijk met je kleingeld.
de vaste last is ook een lachertje, 50 euro wegenbelasting.:sleepingde astra kost daarintegen een fractie meer, maar rijd veel lekkerder en zuiniger.
VW EN OPEL beide fijne wagens
petje af26 juli 2009 om 08:54 #17498436ik heb hier een golfje 2 1300 carb uit 1988 met 278.000 op de klok, en een astra f x16sz uit 1995. met 176xxx op de klok.
het is toch altijd weer lachen als je een onderdeeltje gaat kopen voor de vw, je betaald werkelijk met je kleingeld.
de vaste last is ook een lachertje, 50 euro wegenbelasting.:sleepingde astra kost daarintegen een fractie meer, maar rijd veel lekkerder en zuiniger.
VW EN OPEL beide fijne wagens
petje af26 juli 2009 om 18:17 #17498437volkswagen onderdelen goedkoop???eeeeeeecht niet!!!
26 juli 2009 om 18:27 #17498438voor een golf 2 1300 kost het bijna niks.
maar toch liever de opel:wub
26 juli 2009 om 19:25 #17498439Alleen jammer dat je bij een Golv IV geen lamp kan verwisselen. Buurman moest ervoor naar de dealer omdat ‘ie er niet bij kon :thumbdown
27 juli 2009 om 08:09 #17498440datzelfde probleem had ik ooit bij mn corrado g60 word staande gehouden door politie!,meneer uw voorlamp is kapot!o ja meneeer is dat zo?zetten we even een andere erin toch!na een half uur kapotte handen en meneerde agent geduld verloren gelukkig waarschuwing gekregen ha ha twee waken later corrado verkocht in onderdelen .de zuiplap.
27 juli 2009 om 16:53 #17498441Tja een Corrado met Gaarlader is niet echt zuinig.
rijdt leuk, maar ook overgevoelig voor mechanische slijtage en problemen
Wel apart geluid.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.