Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2009 om 09:55 #17498392
Ik hou niet zo van franse wagens, maar dat heeft meer persoonlijk.
Ik hou niet van de wegligging / vering.
Daarbij hebben we in het gezin twee keer een trafic gehad, en die heeft meer in de garage gestaan als er buiten…
Misschien net de verkeerde wagens getroffen, maar dan heb je toch snel je mening gevormd….14 juli 2009 om 09:57 #17498393bordje wijzigen naar “clio mag wel”??? ;)
Ik kom ook uit een Opel familie, zelfs mijn schoonouders zijn Opel minded.
Rij zelf een Meriva uit 2007, een Astra f cabrio uit 97 en heb een astra f uit 94 gereden.Maar lieve mensen ik heb ook gereden:
Nissan Sunny 1.6 ’94
Renault Megan (met zo’n kontje) ’04
Renault Megan Station ’06
Mazda 3 ’06en…… een Jetta uit ’89
Wat VW en Opel gemeen hebben is de geur wanneer je instapt, VW heeft echt een golf geur, Opel echt een Opel geur…
Dus ook mijn oprit is ondanks dat ik Opel Minded ben ook multi cultureel.
14 juli 2009 om 11:11 #17498394hahahah…… mijn golf rook naar dennengeur en mijn astra rijkt naar jaren zware shag ;)
14 juli 2009 om 11:28 #17498395zoals al meerdere malen gezegt… de verkoopcijfers lagen jarenlang echt uberdicht op elkaar, ze waren de grootste concurenten.
je gaat een feyenoorder toch ook niet vragen waarom ajax kut is:angel
14 juli 2009 om 11:50 #17498396Mja, das vragen naar de bekende weg maar waarom slaan ze elkaar de hersens in in een weiland, dat vind ik wel apart.
14 juli 2009 om 17:06 #17498397heb zelf VW gereden op het werk en eerlijk gezegd vond ik het een fijne wagen.
De golf 5 vond ik erg lekker rijden, fel, sportief en goed door de bocht.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar onze OPC.
Smaken verschillen jongens en met smaak valt niet te twisten. Alleen laat een ieder dit blijken op een andere manier. De 1 agressiever dan de andere.
16 juli 2009 om 12:54 #17498398Een Golf straalt niks uit… 13 in dozijn bak… maandagmorgen versies van de Audi. Voor mij nooit een VW. (achter mij wel!! ;))
16 juli 2009 om 13:10 #17498399daarom heb ik een GSI (golf snel inhalen) hahaha
groeten Twan
16 juli 2009 om 14:46 #17498400origineel gepost door IMpY
daarom heb ik een GSI (golf snel inhalen) hahahagroeten Twan
och och mijn caddt SDI hield je niet eens bij :P
17 juli 2009 om 10:00 #17498401hallo kijken of t hier iemand met me eens is!heb jaren golf 2 gereden,nu inmiddels al meerdere jaren opel en met name de 20 xe(let)wat mij opvalt is dat de staat van de meeste gti 2 uitzonderlijk is petje af voor vw lijkt mij ook de sterkste vd hele generatie!kwa chassis natuurlijk.ook meerdere kadett gsi gereden stuk of 8 of zo .hier ook al wat meters draad aan verlast dus kwa chassis wat minder!maar wil niet de bonnen overleggen wat ik aan versnellingsbakken en verdere mechanische onderdelen heb uitgegeven van vw en ben niet de enigste, daar ik er genoeg onder de handen heb gehad met dit nog steeds niet verholpen vag probleem!golf 2,3,4,en jammer genoeg ook al 2 5jes met kapotte bak audi a3 a4 bla bla.heb zelf nog nooit een bak hoeven te wisselen van mn opeltje!en wat betreft vermogen eerder gemeld in dit topic en techniek!met de c 20 xe is me nog nooit een vr6 weg gekomen en zelfs nu met mn let blijf ik een r32 van de 4 en 5 e generatie ver voor (lachertje)dus hoezo techniek .maar ieder merk heeft zn voor en nadelen he
17 juli 2009 om 10:35 #17498402dat is wel zo, opel heeft techniek qua motoren waar vw op achterloopt (zit ff in de KR-PL-c20xe generatie).
maar als ik dan kijk naar de golfjes I die vrienden van me hebben… daar kan qua roest een astra G nog wat van leren…
golf 3 is trouwens wel een nationaal drama qua roest, dat laat een E kadett verbleken.
vw heeft zat mooie dingen.. kevers, golfjes I etc.. geweldige auto’s. G60 motor, blijft fantastisch om zo’n ding te horen krijsen. de sound van een vr6 is ook erg lekker, al zit er een veeeeeel te lange bak achter.. daar moet je een y2 achter hangen.. dan heb je echt wel een leuk sprint gebakje.
17 juli 2009 om 11:54 #17498403Ik kom dan weer uit een gezin waar mn opa nog in 1979 een golf 1 diesel nieuw kocht.
En mn pa niks anders reed als passat’en diesels..
Die overigens allemaal aan kapotte distributie geleden hebben (en allen vergoed zijn door VW), maar geweldig reden.
Nu zit ie aan de audi A6 tdi v6 2,5 180 pk handgeschakeld met 6bak! En das ook weer heerlijk rijden.Heb zelf 4Xgolf1 waaronder die van mn opa… Mn lesauto :D
en 3Xgolf2 gehad.. Maar rij nog steeds erg graag in mn kadett E gsi.
Maar ik zou alles verkopen voor een originele golf 1 gti.
2 liter 16v KR of g60 erin en noooooooooooooooit meer verkopen!!!17 juli 2009 om 13:23 #17498404origineel gepost door mayhem
G60 motor, blijft fantastisch om zo’n ding te horen krijsen. de sound van een vr6 is ook erg lekkerYep! Paar weken geleden in mijn straat sprintje mogen aanhoren tussen Golf VR6, Scooby WRX (ook lekker, brrrrrrr, pssss) en zo’n Focus met 5-pitter.
Kan me ook nog een snelle Polo met G60 blok herinneren, is wel jaaaren geleden.
17 juli 2009 om 20:07 #17498405naar mijn mening loopt vw/audi nu weer voorop qua motorisering,de TSI’s en TDI’s zijn perfect.
helaas beter dan DTI’s en ecotecs.
hopelijk komt opel met iets soortgelijks
18 juli 2009 om 05:10 #17498406AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door GSi-EVO2
origineel gepost door mayhem
G60 motor, blijft fantastisch om zo’n ding te horen krijsen. de sound van een vr6 is ook erg lekkerYep! Paar weken geleden in mijn straat sprintje mogen aanhoren tussen Golf VR6, Scooby WRX (ook lekker, brrrrrrr, pssss) en zo’n Focus met 5-pitter.
Kan me ook nog een snelle Polo met G60 blok herinneren, is wel jaaaren geleden.
polo was toch de g40;)
of bedoel je dat niet:hmmz18 juli 2009 om 05:12 #17498407AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door 14XE
naar mijn mening loopt vw/audi nu weer voorop qua motorisering,de TSI’s en TDI’s zijn perfect.helaas beter dan DTI’s en ecotecs.
hopelijk komt opel met iets soortgelijks
op diesel gebied heb je gelijk
ik koop maar zo geen opel diesel weer:o:o:omaar de benzine motoren van opel winnen het meest van de vw benzine motoren;)
18 juli 2009 om 07:50 #17498408origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door GSi-EVO2
origineel gepost door mayhem
G60 motor, blijft fantastisch om zo’n ding te horen krijsen. de sound van een vr6 is ook erg lekkerYep! Paar weken geleden in mijn straat sprintje mogen aanhoren tussen Golf VR6, Scooby WRX (ook lekker, brrrrrrr, pssss) en zo’n Focus met 5-pitter.
Kan me ook nog een snelle Polo met G60 blok herinneren, is wel jaaaren geleden.
polo was toch de g40;)
of bedoel je dat niet:hmmzNee, dit was een Polo waar een G60 blok in was gelepeld. En het leuke was, verder was er van buiten af niets bijzonders aan te zien op de kleine G60 plaatjes na. Leek verder net een standaard G40, zo’n paarse Genesis uitvoering.
18 juli 2009 om 09:47 #17498409vw onderdelen zijn duurder en het uurloon is ook niet bepaald goedkoop met 90 euro.
als ik opel astra g vergelijk met een golf 4 vind ik dat de opel ook meer grip heeft in de bochten de vw wil wel eens rechtdoor gaan in een bocht .
ben wel te spreken over de golf 2 voor weinig geld kun je een leuke auto rijden.
ik vind de motor prestaties van Duitse auto’s wel altijd tegen vallen want voor echt veel vermogen moet je een veel grotere motor er in hebben , mij voorkeur gaat dan ook uit naar een Japanse motor blok ik heb een tijdje honda crx v-tec gereden en daar was ik zeer te vereden over een 1.6 met 160 pk in 7,5 seconden naar de honderd en een top van over de 245km ,
er is geen Duitse auto die zulke prestaties neer zet met een 1.6 of zonder turbo.
alleen vind ik de Japanse auto’s niet mooi anders had ik in plaats van een opel zeker een honda.
18 juli 2009 om 10:00 #17498410Opel heeft de 1.6 turbo met 180pk :P
18 juli 2009 om 10:15 #17498411origineel gepost door b07
vw onderdelen zijn duurder en het uurloon is ook niet bepaald goedkoop met 90 euro.als ik opel astra g vergelijk met een golf 4 vind ik dat de opel ook meer grip heeft in de bochten de vw wil wel eens rechtdoor gaan in een bocht .
ben wel te spreken over de golf 2 voor weinig geld kun je een leuke auto rijden.
ik vind de motor prestaties van Duitse auto’s wel altijd tegen vallen want voor echt veel vermogen moet je een veel grotere motor er in hebben , mij voorkeur gaat dan ook uit naar een Japanse motor blok ik heb een tijdje honda crx v-tec gereden en daar was ik zeer te vereden over een 1.6 met 160 pk in 7,5 seconden naar de honderd en een top van over de 245km ,
er is geen Duitse auto die zulke prestaties neer zet met een 1.6 of zonder turbo.
alleen vind ik de Japanse auto’s niet mooi anders had ik in plaats van een opel zeker een honda.
tsjah.. je hebt enkel een gekietelde b18 nodig in je civic om aan de 196nm koppel te komen die een c20xe standaard heeft.
c20xe-5/600 euro
b18b 2500/3000 euro.maat van me heeft er 1 in zijn civic, vorig weekend wezen banken 205pk en iets meer als 185nm koppel..
18 juli 2009 om 12:29 #17498412ik heb een kadett coupé , een vectra gts, en een golf 1 cabrio en het bevalt allemaal. Ik vind de golf mk1 de enige mooie golf, voor de rest zou ik nooit volkswagen rijden/kopen. Maar het cabriootje rijd leuk, is vrij snel, en in de zomer heerlijk. Vooral nu er toffe velgen onder zitten is het helemaal leuk
18 juli 2009 om 15:35 #17498413origineel gepost door mayhem
origineel gepost door b07
vw onderdelen zijn duurder en het uurloon is ook niet bepaald goedkoop met 90 euro.als ik opel astra g vergelijk met een golf 4 vind ik dat de opel ook meer grip heeft in de bochten de vw wil wel eens rechtdoor gaan in een bocht .
ben wel te spreken over de golf 2 voor weinig geld kun je een leuke auto rijden.
ik vind de motor prestaties van Duitse auto’s wel altijd tegen vallen want voor echt veel vermogen moet je een veel grotere motor er in hebben , mij voorkeur gaat dan ook uit naar een Japanse motor blok ik heb een tijdje honda crx v-tec gereden en daar was ik zeer te vereden over een 1.6 met 160 pk in 7,5 seconden naar de honderd en een top van over de 245km ,
er is geen Duitse auto die zulke prestaties neer zet met een 1.6 of zonder turbo.
alleen vind ik de Japanse auto’s niet mooi anders had ik in plaats van een opel zeker een honda.
tsjah.. je hebt enkel een gekietelde b18 nodig in je civic om aan de 196nm koppel te komen die een c20xe standaard heeft.
c20xe-5/600 euro
b18b 2500/3000 euro.maat van me heeft er 1 in zijn civic, vorig weekend wezen banken 205pk en iets meer als 185nm koppel..
een c20xe is een 2liter met maar 150 pk deze heeft toch 185 nm?
deze doet toch nog 8,5 of 8 seconden over om bij de hondert tekomen , dan mag die meer nm hebben maar sneller is de 2 liter niet ,een honda kan ook veel meer toeren maken.18 juli 2009 om 16:26 #17498414AnoniemLid sinds:
1 January 1970de eerste vtec ,s waren anders geen beste motoren
ok ze hadden wel power enkel niet voor heel lang:o
tjah heb zelf al jaren allen nog maar opels
en sinds een paar jaar een wat grotere gm erbij
chevymaar wat de golf betreft persoonlijk vind ik de type 1 super
en dat vooral de laatste serie
(grote achterlichten)daarna werden ze wat mij betreft per type minder mooi
maar ben niet zo van het hatelijke
en kan ook sommige jongere type,s wel warderenenkel gaat ik zo1 zelf nooit kopen
de kans dat ik er ooit weer n type 1 bij koop
is wel aanwezig;):thumbup
maar dan waarschijnlijk wel weer n pirelli:wors18 juli 2009 om 17:07 #17498415origineel gepost door b07
origineel gepost door mayhem
origineel gepost door b07
vw onderdelen zijn duurder en het uurloon is ook niet bepaald goedkoop met 90 euro.als ik opel astra g vergelijk met een golf 4 vind ik dat de opel ook meer grip heeft in de bochten de vw wil wel eens rechtdoor gaan in een bocht .
ben wel te spreken over de golf 2 voor weinig geld kun je een leuke auto rijden.
ik vind de motor prestaties van Duitse auto’s wel altijd tegen vallen want voor echt veel vermogen moet je een veel grotere motor er in hebben , mij voorkeur gaat dan ook uit naar een Japanse motor blok ik heb een tijdje honda crx v-tec gereden en daar was ik zeer te vereden over een 1.6 met 160 pk in 7,5 seconden naar de honderd en een top van over de 245km ,
er is geen Duitse auto die zulke prestaties neer zet met een 1.6 of zonder turbo.
alleen vind ik de Japanse auto’s niet mooi anders had ik in plaats van een opel zeker een honda.
tsjah.. je hebt enkel een gekietelde b18 nodig in je civic om aan de 196nm koppel te komen die een c20xe standaard heeft.
c20xe-5/600 euro
b18b 2500/3000 euro.maat van me heeft er 1 in zijn civic, vorig weekend wezen banken 205pk en iets meer als 185nm koppel..
een c20xe is een 2liter met maar 150 pk deze heeft toch 185 nm?
deze doet toch nog 8,5 of 8 seconden over om bij de hondert tekomen , dan mag die meer nm hebben maar sneller is de 2 liter niet ,een honda kan ook veel meer toeren maken.een c20xe heeft standaard 196nm koppel
en t verschil is ga maar eens in een crx v-tec zitten met 2 mensen
en in een kadett gsi met 2 mensen en doe dat stoplichtsprintje dan eens opnieuw dan zul je zien dat dat crx’je toch tekort gaat komenen een maat van mij heeft een crx del sol v-tec gehad 160pk
en ik met mijn astra c20xe tegen hem sporten
maar voordat dat ding op toeren was zodat de ‘wilde” nokkenassen erin ‘kickte was ik al lang en breed vertrokken met mijn gsi met veeeeeeeeeeeeeeeel meer koppel!18 juli 2009 om 17:50 #17498416Ja het nadeel van Japanse motoren is, is dat ze veel toeren moeten/kunnen maken, dat heeft op termijn weer gevolgen voor de slijtage (meer belasting)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.