Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom kunnen voor velen VW en Opel niet door 1 deur?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 149)
  • Auteur
    Berichten
  • #17498367
    steinmetzpaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 September 2008

      Dat gezeik welk merk er beter is allemaal onzin
      iedereen weet dat een opel beter is……. whahaha grapje :jerry:jerry:jerry

      we hebben allemaal de zelfde passie of kronkel in de kop.
      auto is auto zijn beide goeie merken met ieder zijn eigen indentiteit
      is maar net welk model je meer aanspreekt astra is mooi maar vw scirocco:wubmag er ook zeker zijn

      mvg paul

      #17498368
      wessaa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 July 2007

        jarenlang is die strijd al zo, en wat sommige al zeiden dat het meerendeel het petjesvolk is (19/20 jarige)
        ja ik ben er zelf ook 1 :jerry
        net hun rijbewijs..beetje patserig doen met vrienden!
        vooral het straatracen is heel erg leuk..totdat je word gepakt of er wat mis gaat,

        daarnaast is bij ons in het dorp het opel – vw haat enorm groot!

        ik en nog een mede forummer zijn niet voor de 1e keer van de weg gedrukt door vw rijders…
        waarom ? waarschijnlijk is het afgunst,jaloezie

        persoonlijk vind ik dat opel en vw prachtige auto`s maakt!
        vanaf me 18 rijd ik al opel en vw, ben nu net 21..
        dit is me 5e opel, zeker niet de laatste :jerry
        en me 2e vw, wel de laatste :fy1

        #17498369
        francisco
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2007

          origineel gepost door xladage
          ja dat lijkt me idd de manier waarop het zou moeten gaan…..

          maar een spijlbus, das toch zo’n Dharma / hippie / surfer-dude wagen? Das wel gaaf hoor! (vloerbedekking van binnen? yeah baby yeah)

          jep den die hahaha
          in mijn geval meeste richting relaxt cruse naar de band en leuke ritjes thats all ;)

          net even de astra uit gelaten, heer geluid die 57I kit beter als in me T4 maar goed i’m love it both king:

          #17498370
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            origineel gepost door 14XE

            en dan die sleepoog onzin :thumbdown

            *kijkt ff naar me corsa*

            :D:D:D

            #17498371
            johani500driver
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 November 2007

              Deze strijd is al heel oud.
              Denk dat het is begonnen rond de tweede wereldoorlog.
              Toen was er een erg nare man met een klein snorretje, die zei:een auto voor het volk! de vw kever.
              Op de eerst volgende auto show presenterde opel de kadett, en wat stond daar bij: een auto voor het volk.
              Dit was hitler tegen het verkeerde been, waarna hij maatregelen trof, zoals staalleveratie naar opel stopzetten.
              Denk dat hij het later heeft vergeten aangezien hij veel blitzen in gezet heeft in de oorlog.

              Daarnaast komt dat het tientallen jaren dubbeltje wisselen was cwa verkopen zowel in nederland als in de andere europese landen.

              En veel mensen zijn toch wel “merkgek”als ze een bepaalt merk rijden,is vaak iets anders totaal niets, terwijl ze later toch een ander merk kopen.

              Veel vrienden van mij rijden vw, terwijl de meeste weinig met autos hebben, maar met een verjaardag beginnen ze altijd op opel te zeiken.
              Gelukkig weet ik ook dankzij dit forum, steeds meer van opel, en kan ze aardig onder de tafel lullen, terwijl zij dus altijd beginnen.
              En rij ik een auto die ze allemaal niet bij kunnen houden:jerry:jerry

              Ik persoonlijk zou mijn merk opel altijd trouw blijven, en nooit een vw gaan rijden. Zit bij mij dus ook wel tussen mijn oren,maar goed.
              Enne er zijn heus wel mooie vw’s:sleeping

              #17498372
              kadettje-89
                Lid sinds:
                19 February 2007

                ik vindt het allemaal bullschit die concurrentiestrijd enzo ik heb ook altijd opel gereden heb nu vanwege grote laadruimte een pontiac trans sport 3,8v6 nix mis mee hoor.maar opel is en blijf mn merk ook hoor

                #17498373
                misaborg
                  Lid sinds:
                  8 December 2004

                  Die strijd is er al heel lang, maar zo zie ik het niet hoor.
                  Ik vind VW’s super wagens en rijd er ook graag in.
                  De golf 2 gti vind ik nog steeds super!!!
                  Ik heb alleen wat meer met opel maar waarom kan ik ook niet zo uitleggen.

                  Gr. Willem

                  #17498374
                  tmug
                    Lid sinds:
                    4 July 2007

                    Opels zijn gewoon beter! Strijd tussen bmw en mercedes heb je ook nog natuurlijk. Maar mercedes is voor buitenlanders en 55+ ers en mensen die zich zo voelen.

                    #17498375
                    RonaldH
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      origineel gepost door tmug
                      Opels zijn gewoon beter!

                      zo krijg je die discussies,iedereen vind zijn/haar merk beter :hmmz

                      #17498376
                      gsipiloot
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 January 2009

                        ik en nog een mede forummer zijn niet voor de 1e keer van de weg gedrukt door vw rijders…

                        dit ga jij toch niet menen he????

                        kijk die ‘strijd’ tussen opel en vw zal altijd blijven ik doe er ook aan mee maar voor mij is dat allemaal maar met een knipoog
                        ik rijd opel en dat zal ik blijven doen als een ander graag een vw rijd dan moet ie dat vooral zelf weten

                        maar ik zou me dus echt niet van de weg af laten drukken door geen 1 auto dat heeft dus echt niks meer met die ‘strijd’ te maken dat is gewoon levensgevaarlijk!!

                        dan zou ik die bestuurder toch ff heel duidelijk maken dat dat niet netjes is

                        #17498377
                        Silence
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 December 2005

                          Wat maakt het uit, het is allemaal blik en rubber of het nou VW is of Opel we hebben allemaal dezelfde passie en het wordt van hetzelfde materiaal gemaakt alleen de een zet er Opel op en de ander VW das voor mij het enige verschil.

                          #17498378
                          xladage
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 July 2008

                            Ha…dat stukje over de tweede wereldoorlog is wel grappig…..het zou zo maar kunnen dat de grondslag is die weinigen meer weten….
                            De traditie voortgezet, maar vergeten hoe het allemaal begonnen is…hehehe….

                            #17498379
                            Jerremy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 October 2004

                              Ach ik kan me ook grote VW-meetings in o.a. Dld. herinneren waar publiekelijk een Opel gesloopt wordt.
                              Hoe zielig en kleingeestig ben je dan. Behoorlijk ver heen denk ik, en diep diep afgegleden..

                              Toch valt het mij op, dat de weerstand vanuit VW rijders/liefhebber/fanboys naar Opel groter is dan andersom.
                              Verdraagzaamheid van Opel liefhebbers naar andere merken is doorgaans groter lijkt wel !

                              Idd. hoorde hier iemand Autoweek, zeggen, nou absoluut. Daar hebben ze uit gevonden. Vergeet echter niet dat het eigenlijk VAG WEEK is.. AW wordt vanuit PON / VAG gesponsord namelijk. Als VW de prijzen bekend maakt voor een optie als electrische ruiten achter weet AW daar een nieuws item van te maken. Als Audi andere deurrubbers gebruikt die 2,2% zachterre deursluiting als gevolg hebben, is het ook breed uitgemeten met 3 foto’s en een filmpje.. Dus ja dat gaat opvallen, en de VAG Fanboys smullen ervan, die roepen (hoe afgezaagd) Slopel, etc.. etc..
                              Het mooiste is dat Opel wordt neergezet als Burgermans bak etc.. (afgezien daarvan boeite me dat niet, en wellicht is het ook zo, als 35 jaar best verkocht in NL) maar de (merk)naam VOLKSWAGEN en de betekenis daarvan ontgaat de VAG Fanboys volledig hahaha.. hoe bedoel je hypocriet.
                              Daarom zeg ik maar, het is zo kenmerkend voor dat soort figuren. Het zegt meer over dat soort mensen dan de Opel rijder/liefhebber denk ik maar.

                              En ja ach, blijft leuk te weten dat er Golfjes rond rijden met C20XE-tjes erin.. Leuk is dat, want andersom (Een VW 2.0 16V) in een Opel heb ik nog nooit gezien, en zal wel nooit gebeuren ook.. hahaha, fantastisch :thumbup

                              En zelf heb ik niks tegen VW, maar heb er ook niks mee ! :D
                              Ze hebben leuke modellen, en bepaalde modellen goede diesel, en redelijk rijdende auto’s, maar voor de rest er niets wat mij bijzonder aanspreekt of tot mijn ‘bezittingsdrang’ aanspreekt.

                              Hoewel een Golf II idd. echt leuke auto’s zijn, Scirocco’s (oude / eerste modellen) en de Corrado.. Echte Cultwagens, en die zou ik opzich best willen, alleen jammer dat 9 van de 10 vaak ver-sjonnieficeert en vertupperwared is..

                              Latere Golf modellen (3 en 4) zijn veelal echte ‘petjes’ bakken, helemaal toen er een ‘petje’ begon met S8 wielen erop te schroeven. (4) Dat werkte als een heuse olievlek, want zowiezo elke Marrokaan met bondkraag en scheef petje en ze blanke-mede-petjes freak, kon vervolgens niet meer achterblijven.. Vooral in de steden (!)

                              Alleen vergaten ze dat er zulke mongolische brede banden opzaten dat een gechipte 130pk TDI ineens niet snel genoeg meer was ivm. de rolweerstand van een tank die ze hadden gecreeerd :jerry

                              (** ‘petje’ als algemeen begrip / term, en niet persoonlijk bedoeld naar een ieder die een petje draagt. Voor ‘petje’ kan ook term ‘Sjonnie’ gebruikt worden, echter dat is weer vervelende als je John heet… :) )

                              #17498380
                              Stender
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                5 April 2009

                                Oude VW’s vind ik erg mooi, alleen het nadeel van sommige VW’s zijn de mensen die ze rijden en het bijbehorende commentaar op Opel. Plus het feit dat bij Opel altijd wordt teruggedacht aan de roestende Kadett’jes, da’s toch jammer.

                                En bij AW (VW-week) hadden ze de Insignia OPC getest, maar dan wel zitten zeuren dat het verbruik te hoog is. Beetje jammer vind ik dat, ze kunnen daar niet eens voluit zeggen dat het een goede auto is…

                                #17498381
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  tjah ik heb er zelf geen problemen mme
                                  heb zelf wat golfjes type 1 gehad

                                  een aantal daarvan zijn in de autocross beland

                                  ook heb ik een hele mooie type 1 gti gehad
                                  voor insiders een pirelli
                                  das tot nu toe de enigste auto waarvan ik eigenlijk spijt heb dat ik hem heb weggedaan:o:o

                                  maar ik draai al wat langer mee
                                  ben ook nog lid geweest van de gti club holland

                                  toen was daar de denkwijze wel anders

                                  als je wat op je auto gekocht had was t prachtig
                                  had je t zelf gemaakt
                                  dan werd het niet echt gewardeerd:hmmz

                                  ook zijn er toen incidenten geweest van golfrijders die
                                  een opelrijder aan de kant hadden gedwongen
                                  en daar de bestuurder + auto beschadigd hadden:o:thumbdown:thumbdown:thumbdown

                                  toen het bestuur dat vernomen had
                                  hebben ze erg hun best gedaan om die personen te traceren

                                  die werden ook meteen uit de club gezet
                                  for life:o:thumbup

                                  tjah ik heb zelf enkel opels en een chevy
                                  maar t is niet ondenkbaar dat er ooit weer n type 1 gti bij komt;):thumbup

                                  heb ook wel kennissen familie en vrienden die
                                  vw rijden

                                  gaat prima
                                  ook kom ik nog wel es n x op n vw meeting
                                  en moet bekenen dat je daar die haat ook niet meer zo merkt;):thumbup

                                  zelfs al kom ik der met n opel aan rijden:jerry:P

                                  #17498382
                                  mayhem
                                    Lid sinds:
                                    13 June 2006

                                    oude vw’s zijn uberdik. golf I of een kever :wub. zo’n k70 station is ook ubervet:thumbup

                                    #17498383
                                    xladage
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2008

                                      Ik merk dat ik toch wel wat in beweging heb gebracht met dit topic, das op zich mooi…. maar eigenlijk is er dus niet echt een verklaring voor, das dan wel weer apart, want ik had dat wel verwacht eigenlijk….
                                      Goed om te horen dat ze toch nog bij een hoop mensen wel door 1 deur kunnen :jerry

                                      #17498384
                                      Klanderman
                                        Lid sinds:
                                        29 March 2009

                                        @ Stender

                                        Dat is altijd lachwekkend inderdaad. Een auto met zo’n blok en 325 pk en dan zeuren over het verbruik. Als je z’n auto koopt zal het verbruik je echt een reet roesten:agent
                                        Je kunt het ook positief zien he; ze moeten wat negatiefs zeggen en als dit het is dan zal het wel een goede auto zijn:P

                                        Maar weer iets meer on topic: Ik kom uit een echte opel familie, we hebben nu een Astra opc, Vectra irmscher en een Antara op de stoep staan. Er zal ook nooit iets anders dan een opel komen maar het is ook echt geen straf om in een golf te moeten rijden. Persoonlijk vind ik opel wat mooiere auto’s maken maar er is echt niets mis met een volkswagen hoor.
                                        Het is gewoon grote onzin, je zet je toch altijd af tegen je grootste concurent. Als je met een golf rijder aan het stappen bent en je komt in discussie met een “japanse auto fan” dan heb je het waarschijnlijk gebroederlijk over de Duitsers tegen de Japanners….

                                        #17498385
                                        wessaa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          25 July 2007

                                          origineel gepost door gsipiloot

                                          ik en nog een mede forummer zijn niet voor de 1e keer van de weg gedrukt door vw rijders…

                                          dit ga jij toch niet menen he????

                                          kijk die ‘strijd’ tussen opel en vw zal altijd blijven ik doe er ook aan mee maar voor mij is dat allemaal maar met een knipoog
                                          ik rijd opel en dat zal ik blijven doen als een ander graag een vw rijd dan moet ie dat vooral zelf weten

                                          maar ik zou me dus echt niet van de weg af laten drukken door geen 1 auto dat heeft dus echt niks meer met die ‘strijd’ te maken dat is gewoon levensgevaarlijk!!

                                          dan zou ik die bestuurder toch ff heel duidelijk maken dat dat niet netjes is

                                          en toch is het echt waar! en het was ook nog is via de voorkant, en dan heb ik al gelijk zoiets…jongens waar zijn we mee bezig? we leven tenslotte in een semivrij land.
                                          en daar mag ieder z`n eigen keuze maken ook qua auto merk.
                                          maar ga elkaar niet van de weg drukken:fy1

                                          #17498386
                                          Calibrainpower
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Ik noem het maar ‘speelse concurrentie’ .

                                            Ben uiteraard Opel fanatiekeling maar zeker niet anti-VW.
                                            Ik kan een dikke VW ook heel goed waarderen en op dit moment ben ik van mening dat VW kwa design en techniek aardig voorloopt vergeleken bij Opel.

                                            Rijd wel 10x liever in een Opel omdat ik een VW stug en afstandelijk vind rijden ( heb uiteraard geen ervaring met alle VW’s ). Heb in het verleden ook met een VW teken aan mijn sleepoog gereden, gewoon voor de grap. Jammer idd dat dat kortzichtige petjesvolk dat veel te serieus neemt en de ‘concurrentie’ van de weg af gaat drukken en zo….

                                            #17498387
                                            tmug
                                              Lid sinds:
                                              4 July 2007

                                              origineel gepost door 14XE

                                              origineel gepost door tmug
                                              Opels zijn gewoon beter!

                                              zo krijg je die discussies,iedereen vind zijn/haar merk beter :hmmz

                                              :jerry:jerry:jerry

                                              Maar dat is toch algemeen bekent ;)

                                              Ooit van sarcasme gehoord?? :afro

                                              #17498388
                                              RonaldH
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                ja tuurlijk,maar er zijn er zat die het zonder sarcasme zeggen:D

                                                #17498389
                                                Warbeer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 June 2009

                                                  Ach mij maakt het allemaal niet uit…
                                                  Ik ben best Opel minded maar een golfje vind ik ook erg leuk!

                                                  wel heb ik een bord voor de oprit “VERBODEN VOOR FRANSE EN JAPANSE HOKKEN”.
                                                  Lijkt me logisch toch?!

                                                  #17498390
                                                  xladage
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2008

                                                    Mn vrouw rijdt in een clio……dussssssss…… ;)

                                                    #17498391
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      :D Heb zelf Renault Clio en een Peugot 206 als Leasewagens gehad (niet mijn eigen keuze) maar weinig negatiefs aan op te merken voor A naar B wagens. Verder waardeer ik de Golf 1 heel erg, mooi model tijdloos en echte kult! met een dikke K ;). Zelf kom ik ook uit een Opel familie (me pa reed altijd kadett/omega) dus vandaar dat het mij ook met de paplepel is ingegoten. Het enige wat ik merk als ik in een Opel in de Randstad rij dat VW mensen (niet echt de liefhebbers) graag tegen je willen sprinten en zich achterlijk gedragen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 149)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.