Waarom is dit alleen maar vanaf bouwjaar 2007?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom is dit alleen maar vanaf bouwjaar 2007?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    jwvanyperen
    Deelnemer

Gewoon nieuwsgierigheid
      Gisteren folder van de Opel binnen gehad en op de site staat er ook iets over http://www.opel.nl/News/actions/Dagrijlichten.aspx

Nieuwe dagrijverlichting.Veilig en sportief de weg op!
      Vanaf februari 2011 moeten alle nieuwe automodellen in de Europese Unie voorzien worden van dagrijverlichting. De EU in Brussel wil door deze maatregel het aantal verkeersdoden in de lidstaten met drie tot vijf procent omlaag brengen. In de praktijk gaat dat om ‘enkele duizenden’ mensenlevens.

De dagrijverlichting gaat aan als de motor wordt gestart. Wanneer de normale verlichting wordt ingeschakeld, gaat de dagrijverlichting weer uit. In bijvoorbeeld tunnels, blijft het verplicht normale verlichting te voeren. Dan volstaat de dagrijverlichting dus niet. Voor vrachtauto’s geldt de dagrijverlichtings-regel vanaf augustus 2012.

Naar aanleiding van deze nieuwe wetgeving introduceert Opel daarom nu ook LED dagrijlichten voor bestaande modellen van de Opel Astra (vanaf bouwjaar 2007) en Opel Corsa. Deze dagrijlichten voldoen volledig aan de wettelijke voorschriften. De LED verlichting aan de voorkant van de auto straalt wit licht uit en gaat automatisch branden zodra u de motor start. De lichten doven automatisch wanneer u de koplampen aanzet. Naast het verbeteren van de zichtbaarheid van uw auto, geeft de verlichting uw auto ook een sportieve uitstraling!

Voor een Astra H word gemeld dat dit mogelijk is vanaf BJ 2007 heeft dit ( alleen maar ) met de facelift te maken of heeft het andere redenen?

Alweer alvast bedankt voor de vele reacties ;)

Jan

GTS2.2DTI
      Deelnemer

Zal vast met de bekabeling te maken hebben.

Maarten
        Deelnemer

Is er ook voor Astra ‘s van voor de facelift. Is te koop via original carparts.
          Er wordt regelmatig mee geadverteerd op marktplaats.

jwvanyperen
          Deelnemer

Ja heb links en rechts wat zien staan ook bij GM-tunningparts.
            Ik gaat ‘t wel afwachten ben alleen benieuwd wat nu precies de reden is
            Zoals we het nu met behulp van de op-com hebben, is de werking in identiek.

miraltje
            Deelnemer

in 2007 is bij gm intern al bekend dat de asra H vervangen werd door de astra J, maw de onderdelen magazijnen moeten leeg voor de nieuw astra.

tot 2007 had iedere uitvoering in zekere zin zijn eigen specifieke onderdelen zoals een ecu,infotainment,boordcomputer enz ,wat tot kosten reductie kan leiden.

nu er binnenkort een nieuw model op de markt komt moeten alle oude (specieke) onderdelen weg om ruimte te maken en worden ze vervangen door “universele” astra H onderdelen met alle opties aanwezig.

het voordeel is nu ruimte besparing alsmede kostenbesparing,hierdoor hoeft er nog maar 1 onderdeel die voor alle uitvoeringen geschikt is op de plank te liggen
              de fabrikant kan nagaan wanneer de laatste “instap”onderdelen in dit geval de astra H zijn gegaan en dat zal dus eind 2006 zijn geweest

vanaf bouwjaar 2007 weet de fabrikant zeker dat deze optie beschikbaar kan worden gemaakt,over het algemeen kun je nm met de tecII of opcom alleen opties vrijgeven, je kunt ze niet programeren

jwvanyperen
              Deelnemer

Miraltje thanks,
                Daar is geen speld tussen te krijgen.
                Daarom dus adverteren (op zeker) mogelijk vanaf 2007.
                Dat houd volgens mij dan ook in dat het bij eerdere bouwjaren ook mogelijk zou kunnen zijn, maar dan afhankelijk van de (aflever) configuratie.

Gr Jan

Astra_DLS
                Deelnemer

Ik vraag me nu al een tijdje af wat het echte voordeel is van DRVL. Je ziet er geen klap meer door en ik rijdt altijd met dimlicht aan. Verder gaan mensen die DRVL hebben hun lichten niet inschakelen als het regent aangezien er al licht schijnt aan de voorkant.

Vervolgens zijn ze in stromende regen niet te zien vanaf achter aangezien daar niets aanstaat. Datzelfde vraag ik me trouwens ook af voor ‘bochtverlichting’. IMHO zinloze opties.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.