waarom is de Ascona C niet geliefd???

Forumindex Forums Modellen Ascona waarom is de Ascona C niet geliefd???

• Dit onderwerp is leeg.
24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Anoniem

@Andre_Ede wrote:

Kun je over twisten, Walter werd wereld Kampioen, Opel werd tweede stukje achter Audi.
      Opel heeft puur als merk geen enkele wereld titel op zijn naam staan.
      Maar rijder/merk wordt vaak als 1 gezien.

Maar goed we hebben het over de Ascona C.

Dus ontopic maar weer.

In t eerste jaar van Audi konden ze t in t begin niet voor de Ascona’s blijven
      even later hadden ze de techniek beter voor elkaar en lukte dit wel
      maar vergeet niet dat dat gepaard ging met de introductie van de 4×4 in de rally sport
      dus dan is t geen slechte prestatie om 2e te worden met aleen achterwielaandrijving ;)

opelkadetje
      Deelnemer

nou ik ben een C liefhebber, heb nix met de B of A ascona..

hier mijn 3e… welke nog steeds in bezit is en hopelijk ook een tijdje blijft.

is inmiddels omgebouwd naar c20ne handgeschakeld.

opelremco
        Deelnemer

Eigenlijk is het een kwestie van eigen smaak en mening.Wat de 1 mooi vind hoeft de ander niet te vinden.
          Ik heb zelf niks met de Ascona B,Rekord-E….Maar meer met de Kadett-D en E en de Ascona-C.Later kwamen de Astra-F en Calibra.
          Dat zijn ook de auto´s waar ik mee ben opgegroeid.

Anoniem

bevestigd eigenlijk precies wat ik al postte

ik ben zelf van de wat oudere generatie
            daardoor heb ik wel wat meer met het oudere rwd spul ;)

maar nu die jongere auto,s ook wat ouder worden vind ik de overgebleven exemplaren wel leuker om te zien :thumb :thumb

opelpower89
            Deelnemer

ascona c cabrio vind ik zo een mooie auto he zo hoort een cabrio te zijn als de financien wat beter zitten dan wil ik daar ook nog eens voor gaan kijken…

opelkadetje
              Deelnemer

de cabrio komt niet heel vaak meer voor.. en zeker niet in een knappe staat.
                degene die ik heb was showmodel van nederland.. heb alle documentatie erbij.
                mooi exemplaar

Andre_Ede

Weet iemand een site waar de type emblemen te vinden zijn van de Ascona C ?

opelpower89
                  Deelnemer

ter info of voor aanschaf ???

voor info :http://www.ascona-info.de/
                    voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oid

aapje1963
                    Deelnemer

Ik was apetrots op mijn 2.0 SRE
                      ff voorbeeld foto….dit is een SR kleurstelling gelijk aan mijn auto toen, onderkant antraciet… heerlijke stoelen.

Daarom ook mijn keus de vectra GTS ….
                      gr Arnold

Andre_Ede

@opelpower89 wrote:

ter info of voor aanschaf ???

voor info :http://www.ascona-info.de/
                        voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oid

Dacht dat er op ascona info geen emblemen staan maar zal nog eens goed kijken.
                        Mochten er andere zijn die een foto van hun embleem willen maken (zoals GL, CD, GT, GT/Sport)
                        ze zijn zeer welkom ze zullen gebruikt worden voor een opelpedia cq ascona-info achtige pagina die in de toekomst online komt.

ICEQUEEN_Manta_Logan
                        Deelnemer

@Andre_Ede wrote:

Misschien omdat die auto vooral in het begin niet zonder problemen was, mijn schoonvader had een B kocht zonder
                          twijfel een C.
                          Nog nooit had die zoveel spijt gehad en dat al naar een paar dagen, de auto kraakte en rammelde.
                          Daarbij de problemen van de 1.6 motor.

Al snel stond er een jonge 2.0S Rekord E2 voor de deur ipv de Ascona, en de Rekord werd toen voor lange tijd de laatste Opel.

Een tijdje zijn vooral de 5 Deurs versie’s gelieft geweest bij de jongere, maar ook dat was al snel weer over.
                          Voor nu denk ik dat de Ascona nog wat te jong is net als de Kadett E die ook nog niet echt een toto verbeelding sprekend klassieker is. Maar dat gaat wel komen, de Kadett E was een nieuw tijd perk voor Opel en daardoor zal de E straks gelieft gaan worden.

Oja en natuurlijk de rampzalig bodykit’s zoals we bij de Rode sprint en de Witte zien

Die bodykit van de rode sprint vind ik juist vet :shock:
                          Grote probleem is inderdaad voorwielaandrijving en kwa model vind ik de B gewoon mooier (smaak) :angel

turbo.d
                          Deelnemer

Ben ik nou de enige die die rode uitvoering teveel op een Ford sierra Cosworth vind lijken :?:
                            Ik heb daar totaal niets mee.

Maar Ascona c sedan (1982) blijft voor mij altijd “de brulbak”

Gr
                            Marcel

opelpower89
                            Deelnemer

prachtig toch :wub :wub :wub :wub :wub

ICEQUEEN_Manta_Logan
                              Deelnemer

Vooral de koplamp :jerry

opelpower89
                                Deelnemer

Wat is dan met de koplamp ?

Kadett1.2
                                  Deelnemer

C Ascona’s waren in zijn tijd echt geen slechte auto’s,
                                    alleen voorwielaandrijving dus had wat de neiging om bij snelle bochten rechtdoor te willen.
                                    En in combinatie met een gastank achterin, als de mijne toen, krijg je opeens onvoorspelbare reacties.
                                    Was ook maar een 1.6 dus niet een van de snelste versies maar wel een stuk comfortabeler dan mijn toen vroegere C Kadett.
                                    Maar zou nou ook geen C Ascona meer hoeven, vind een C Kadett leuker.

Anoniem

@asconahobbyist wrote:

de 400 was natuurlijk de homologatie voor de rallywagen,een 2.4i 16V met ik meen 140 pk,de C 2.0i SEH GT had 130 pk,dus weinig minder.
                                      De irmscher sprint bodykit is ook mijn smaak niet,beetje té. Echter de GT versies van 87/88 waren echt wel dik aangekleed.
                                      Bij mij in de straat had iemand een 2.0i GT hatchback in karmin rood,een 88er,kenteken begon met TJ weet ik nog,vond ik toen zo’n gave bak!Uiteraard spreekt de Kadett GSI meer,kleiner,ronder,en natuurlijk dat gave digi dash.
                                      EN problemen,tsja,mijn pa kocht in 83 een nieuwe en we hebben er eigenlijk in 17 jaar nooit wat mee gehad. Ook tijdens de restauratie kwam ik (behalve roest) weinig geks tegen,wel veel preventief vervangen vanwege 10 jaar stilstand.
                                      En rijdersauto,tsja,ook alleen maar met een dikkere motor lijkt me,immers een 19N doet ook maar 75 pk (net als de 13S van de C)
                                      EN uiterlijke verwantschap met de Kadett D heeft ie zeker,en das toch een heel geliefd modelletje.
                                      Ik begon in 1997 met autorijden met een blauwe 1.8S GT uit 1988,ding had zo’n jamex verlaginssetje eronder,en 15 inch velgjes met 195/55 15,dat ding dat lág me toch op de weg,je hebt hier bij Halfweg bij de suikerfabriek zo’n lekker slinger in de A200 zitten,die kon je met dat ding met zowat 140 nemen,heb ik later nooit meer gedurfd,ookniet met de Kadett/Astra GSI of Calibra.

@harrybarry
                                      ,het hikje ken ik,dat hebben veel 16SHjes in meer of mindere mate,mijn rooie heeft het ook altijd een beetje gehad,ik blijf erbij dat het in de carburateur zit,Nissan sunny’s uit 91-92 met een GA14DS of GA16DS hadden exact hetzelfde hikje,als je vanuit gewoon constant rijden flink gasgeeft hikt ie even en daarna gaat ie pas.

tekst is duidelijk van iemand uit het c ascona kamp ;)
                                      geeft niets iedereen moet z,n mening hebben
                                      kleine details kloppen niet geheel

de 140 pk van een straatversie 400
                                      vergelijken met een 130 pk c ascona b,v

das qua pk,s inderdaad niet zo veel verschil
                                      qua koppel en daardoor beleving echter wel

ook de lichter variant van de ascona b zoals de genoemde 19n
                                      deed het best leuk als je daar wat gek mee deed zonder ervaring
                                      kon die je ook flink verrasen cker met nat wegdek

dan de sterkste productie variant de 19E van de sport
                                      of de 2.0 in de i2000 tjah die deden het nog wat beter
                                      en zo slecht was/is zo,n starre aangedreven achteras echt niet qua wegligging

dat ze de c ascona niet vectra a hebben genoemd is in mijn ogen de enigste misstap
                                      is namelijk een heel ander type auto
                                      met veel gemoedelijkere rijdeigenshappen
                                      ik heb beide type,s wel gehad en gereden

vind ze beide erg leuk de c ascona nu meeer als jaren geleden
                                      maar mijn voorkeur blijft bij de achterwielaandrijvers en dus de b ascona

verder zoveel mensen zoveel smaken
                                      dat maakt het leven ook een stuk aantrekkelijker dus mijn opmerkingen moet je cker niet zien als kritiek ;)

enige puntje van mischien “kritiek” :shock: ;)
                                      als je iets wild vergelijken zoals hier de B en C ascona
                                      vind ik wel dat je tenminste ook de rij ervaring in beide zelf moet hebben ondervonden ;)
                                      en daarna mag je nog best de C ascona de betere auto vinden :shock: :thumb :jerry :jerry

pizza
                                      Deelnemer

Ik vindt de Opel Ascona C een mooie auto !
                                        Toen der tijd in vele uitvoeringen te krijgen (nou ja, kopen natuurlijk!)
                                        Ook met de nodige variatie aan motoren.
                                        Van een degelijke tot sportief uitziende auto.
                                        Er zijn er meer dan 1.7 miljoen exemplaren van verkocht in heel veel landen.
                                        En ja smaken verschillen maar als ik het totaal plaatje bekijk vindt ik het een mooie auto waar je nu ook veel mee kunt.

opelpower89
                                        Deelnemer

ik heb een a en b gehad en nu dan twee c ascona een hatch 16sv en een 2drs met licht gekietelde c20xe
                                          maar een c ascona vind ik toch veel beter meer ruimte meer rij comfort en is een stuk minder met trillen tijdens rijden

HT

De C ascona was zeer geliefd bij de bouwvakkers vanwege de grote kofferbak en de betrouwbaarheid.

opelpower89
                                            Deelnemer

idd krijg hendig veel kratten bier in mijn hatch ! H&T

anoniem

wat ik van jonges uit de bouw hoorde was dat als je er een kar achter had en er zat aardig wat gewicht op de trekhaak dat hij van voren als het ware omhoog kwam en de tractie verloor op een slechte ondergrond, hier hadden ze met de B-Ascona veel minder last mee.

Andre_Ede

Tja wat zou daar nu de oorzaak van zijn :jerry

remutr
                                                  Deelnemer

Achter een B Ascona hoort ook geen aanhanger, die bouwvakkers slopen al die mooie opels alleen maar met die zware karren erachter, daar hebben ze de Vivaro voor uitgevonden. Het is net als met Omega’s alle v6,en station worden gesloopt door die zzp,ers die goedkoop een mooie auto willen rijden.
                                                    De c is geen Ascona meer een Ascona heeft de aandrijving op de juiste wielen. Al die voorwiel aandrijvers zijn hoe snel ook alleen maar snel rechtuit. Neem je een bocht te hard krijg je onderstuur, Zet je de TC uit bij een Omega of neem je een B Ascona dat kun je het kontje lekker laten zwiepen zonder problemen.

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
                                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.