Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › waarom is de Ascona C niet geliefd???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2013 om 08:45 #18102241AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Andre_Ede wrote:
Kun je over twisten, Walter werd wereld Kampioen, Opel werd tweede stukje achter Audi.
Opel heeft puur als merk geen enkele wereld titel op zijn naam staan.
Maar rijder/merk wordt vaak als 1 gezien.Maar goed we hebben het over de Ascona C.
Dus ontopic maar weer.
In t eerste jaar van Audi konden ze t in t begin niet voor de Ascona’s blijven
even later hadden ze de techniek beter voor elkaar en lukte dit wel
maar vergeet niet dat dat gepaard ging met de introductie van de 4×4 in de rally sport
dus dan is t geen slechte prestatie om 2e te worden met aleen achterwielaandrijving ;)2 februari 2013 om 09:03 #18102242nou ik ben een C liefhebber, heb nix met de B of A ascona..
hier mijn 3e… welke nog steeds in bezit is en hopelijk ook een tijdje blijft.
is inmiddels omgebouwd naar c20ne handgeschakeld.
2 februari 2013 om 09:49 #18102243Eigenlijk is het een kwestie van eigen smaak en mening.Wat de 1 mooi vind hoeft de ander niet te vinden.
Ik heb zelf niks met de Ascona B,Rekord-E….Maar meer met de Kadett-D en E en de Ascona-C.Later kwamen de Astra-F en Calibra.
Dat zijn ook de auto´s waar ik mee ben opgegroeid.2 februari 2013 om 10:56 #18102244AnoniemLid sinds:
1 January 1970bevestigd eigenlijk precies wat ik al postte
ik ben zelf van de wat oudere generatie
daardoor heb ik wel wat meer met het oudere rwd spul ;)maar nu die jongere auto,s ook wat ouder worden vind ik de overgebleven exemplaren wel leuker om te zien :thumb :thumb
2 februari 2013 om 11:54 #18102245ascona c cabrio vind ik zo een mooie auto he zo hoort een cabrio te zijn als de financien wat beter zitten dan wil ik daar ook nog eens voor gaan kijken…
2 februari 2013 om 12:06 #18102246de cabrio komt niet heel vaak meer voor.. en zeker niet in een knappe staat.
degene die ik heb was showmodel van nederland.. heb alle documentatie erbij.
mooi exemplaar20 november 2013 om 20:34 #18102247Weet iemand een site waar de type emblemen te vinden zijn van de Ascona C ?
20 november 2013 om 22:38 #18102248ter info of voor aanschaf ???
voor info :http://www.ascona-info.de/
voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oid20 november 2013 om 22:41 #1810224921 november 2013 om 12:31 #18102250@opelpower89 wrote:
ter info of voor aanschaf ???
voor info :http://www.ascona-info.de/
voor aanschaf : cope parts ebay.de classic opel parts oidDacht dat er op ascona info geen emblemen staan maar zal nog eens goed kijken.
Mochten er andere zijn die een foto van hun embleem willen maken (zoals GL, CD, GT, GT/Sport)
ze zijn zeer welkom ze zullen gebruikt worden voor een opelpedia cq ascona-info achtige pagina die in de toekomst online komt.2 december 2013 om 02:29 #18102251@Andre_Ede wrote:
Misschien omdat die auto vooral in het begin niet zonder problemen was, mijn schoonvader had een B kocht zonder
twijfel een C.
Nog nooit had die zoveel spijt gehad en dat al naar een paar dagen, de auto kraakte en rammelde.
Daarbij de problemen van de 1.6 motor.Al snel stond er een jonge 2.0S Rekord E2 voor de deur ipv de Ascona, en de Rekord werd toen voor lange tijd de laatste Opel.
Een tijdje zijn vooral de 5 Deurs versie’s gelieft geweest bij de jongere, maar ook dat was al snel weer over.
Voor nu denk ik dat de Ascona nog wat te jong is net als de Kadett E die ook nog niet echt een toto verbeelding sprekend klassieker is. Maar dat gaat wel komen, de Kadett E was een nieuw tijd perk voor Opel en daardoor zal de E straks gelieft gaan worden.Oja en natuurlijk de rampzalig bodykit’s zoals we bij de Rode sprint en de Witte zien
Die bodykit van de rode sprint vind ik juist vet :shock:
Grote probleem is inderdaad voorwielaandrijving en kwa model vind ik de B gewoon mooier (smaak) :angel2 december 2013 om 07:42 #18102252Ben ik nou de enige die die rode uitvoering teveel op een Ford sierra Cosworth vind lijken :?:
Ik heb daar totaal niets mee.Maar Ascona c sedan (1982) blijft voor mij altijd “de brulbak”
Gr
Marcel2 december 2013 om 07:53 #18102253
prachtig toch :wub :wub :wub :wub :wub2 december 2013 om 15:22 #18102254Vooral de koplamp :jerry
3 december 2013 om 04:36 #18102255Wat is dan met de koplamp ?
3 december 2013 om 11:46 #18102256C Ascona’s waren in zijn tijd echt geen slechte auto’s,
alleen voorwielaandrijving dus had wat de neiging om bij snelle bochten rechtdoor te willen.
En in combinatie met een gastank achterin, als de mijne toen, krijg je opeens onvoorspelbare reacties.
Was ook maar een 1.6 dus niet een van de snelste versies maar wel een stuk comfortabeler dan mijn toen vroegere C Kadett.
Maar zou nou ook geen C Ascona meer hoeven, vind een C Kadett leuker.3 december 2013 om 12:28 #18102257AnoniemLid sinds:
1 January 1970@asconahobbyist wrote:
de 400 was natuurlijk de homologatie voor de rallywagen,een 2.4i 16V met ik meen 140 pk,de C 2.0i SEH GT had 130 pk,dus weinig minder.
De irmscher sprint bodykit is ook mijn smaak niet,beetje té. Echter de GT versies van 87/88 waren echt wel dik aangekleed.
Bij mij in de straat had iemand een 2.0i GT hatchback in karmin rood,een 88er,kenteken begon met TJ weet ik nog,vond ik toen zo’n gave bak!Uiteraard spreekt de Kadett GSI meer,kleiner,ronder,en natuurlijk dat gave digi dash.
EN problemen,tsja,mijn pa kocht in 83 een nieuwe en we hebben er eigenlijk in 17 jaar nooit wat mee gehad. Ook tijdens de restauratie kwam ik (behalve roest) weinig geks tegen,wel veel preventief vervangen vanwege 10 jaar stilstand.
En rijdersauto,tsja,ook alleen maar met een dikkere motor lijkt me,immers een 19N doet ook maar 75 pk (net als de 13S van de C)
EN uiterlijke verwantschap met de Kadett D heeft ie zeker,en das toch een heel geliefd modelletje.
Ik begon in 1997 met autorijden met een blauwe 1.8S GT uit 1988,ding had zo’n jamex verlaginssetje eronder,en 15 inch velgjes met 195/55 15,dat ding dat lág me toch op de weg,je hebt hier bij Halfweg bij de suikerfabriek zo’n lekker slinger in de A200 zitten,die kon je met dat ding met zowat 140 nemen,heb ik later nooit meer gedurfd,ookniet met de Kadett/Astra GSI of Calibra.
@harrybarry,het hikje ken ik,dat hebben veel 16SHjes in meer of mindere mate,mijn rooie heeft het ook altijd een beetje gehad,ik blijf erbij dat het in de carburateur zit,Nissan sunny’s uit 91-92 met een GA14DS of GA16DS hadden exact hetzelfde hikje,als je vanuit gewoon constant rijden flink gasgeeft hikt ie even en daarna gaat ie pas.tekst is duidelijk van iemand uit het c ascona kamp ;)
geeft niets iedereen moet z,n mening hebben
kleine details kloppen niet geheelde 140 pk van een straatversie 400
vergelijken met een 130 pk c ascona b,vdas qua pk,s inderdaad niet zo veel verschil
qua koppel en daardoor beleving echter welook de lichter variant van de ascona b zoals de genoemde 19n
deed het best leuk als je daar wat gek mee deed zonder ervaring
kon die je ook flink verrasen cker met nat wegdekdan de sterkste productie variant de 19E van de sport
of de 2.0 in de i2000 tjah die deden het nog wat beter
en zo slecht was/is zo,n starre aangedreven achteras echt niet qua wegliggingdat ze de c ascona niet vectra a hebben genoemd is in mijn ogen de enigste misstap
is namelijk een heel ander type auto
met veel gemoedelijkere rijdeigenshappen
ik heb beide type,s wel gehad en geredenvind ze beide erg leuk de c ascona nu meeer als jaren geleden
maar mijn voorkeur blijft bij de achterwielaandrijvers en dus de b asconaverder zoveel mensen zoveel smaken
dat maakt het leven ook een stuk aantrekkelijker dus mijn opmerkingen moet je cker niet zien als kritiek ;)enige puntje van mischien “kritiek” :shock: ;)
als je iets wild vergelijken zoals hier de B en C ascona
vind ik wel dat je tenminste ook de rij ervaring in beide zelf moet hebben ondervonden ;)
en daarna mag je nog best de C ascona de betere auto vinden :shock: :thumb :jerry :jerry3 december 2013 om 13:28 #18102258Ik vindt de Opel Ascona C een mooie auto !
Toen der tijd in vele uitvoeringen te krijgen (nou ja, kopen natuurlijk!)
Ook met de nodige variatie aan motoren.
Van een degelijke tot sportief uitziende auto.
Er zijn er meer dan 1.7 miljoen exemplaren van verkocht in heel veel landen.
En ja smaken verschillen maar als ik het totaal plaatje bekijk vindt ik het een mooie auto waar je nu ook veel mee kunt.3 december 2013 om 16:29 #18102259ik heb een a en b gehad en nu dan twee c ascona een hatch 16sv en een 2drs met licht gekietelde c20xe
maar een c ascona vind ik toch veel beter meer ruimte meer rij comfort en is een stuk minder met trillen tijdens rijden3 december 2013 om 17:02 #18102260De C ascona was zeer geliefd bij de bouwvakkers vanwege de grote kofferbak en de betrouwbaarheid.
3 december 2013 om 17:27 #18102261idd krijg hendig veel kratten bier in mijn hatch ! H&T
14 december 2013 om 21:07 #18102262wat ik van jonges uit de bouw hoorde was dat als je er een kar achter had en er zat aardig wat gewicht op de trekhaak dat hij van voren als het ware omhoog kwam en de tractie verloor op een slechte ondergrond, hier hadden ze met de B-Ascona veel minder last mee.
15 december 2013 om 02:48 #18102263Tja wat zou daar nu de oorzaak van zijn :jerry
21 december 2013 om 15:02 #18102264Achter een B Ascona hoort ook geen aanhanger, die bouwvakkers slopen al die mooie opels alleen maar met die zware karren erachter, daar hebben ze de Vivaro voor uitgevonden. Het is net als met Omega’s alle v6,en station worden gesloopt door die zzp,ers die goedkoop een mooie auto willen rijden.
De c is geen Ascona meer een Ascona heeft de aandrijving op de juiste wielen. Al die voorwiel aandrijvers zijn hoe snel ook alleen maar snel rechtuit. Neem je een bocht te hard krijg je onderstuur, Zet je de TC uit bij een Omega of neem je een B Ascona dat kun je het kontje lekker laten zwiepen zonder problemen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.