Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waarom is 60000km beurt zo duur.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2012 om 11:58 #17248316
Beste mensen.
Mijn Astra H 1.6 is toe aan een 60000 km beurt.
Dus ik de dealer bellen voor afspraak en prijs opgave.Nu kreeg ik te horen dat ik minimaal 550 euro kwijt ben.
Dus nu was mijn vraag wat maakt deze beurt zo duur???MVG Eric.
7 mei 2012 om 12:13 #18015148wat doen ze zoal bij zon beurt dan?
ik zou meerendeel lekker zelf doen zoals olie, olie-, benzine- en interieurfilter.
7 mei 2012 om 12:28 #18015149Gokje: Wat dion zegt, en distributie?
Edit: kun je niet gewoon aan de dealer vragen waar hij deze schatting op baseert?
7 mei 2012 om 12:29 #18015150is dat 60.000km waar die op vervangen moest worden dan?
dacht dat dat meer was :hmmz7 mei 2012 om 12:58 #18015151Dat dacht ik ook; daarom zei ik ook ‘gokje’. Het kan natuurlijk ook zijn dat de leeftijd van de distributieriem is gehaald. Er staat meestal ook om de x-aantal km / x jaar…
Niet iedereen rijdt 20k in het jaar ;)
Verder is het maf als je slechts mondeling te horen krijgt (zonder dat de dealer de auto heeft gezien) dat het een dure beurt wordt (zonder reden dan..)
Edit zie net dat de wagen van 2009 is… Mijn bovenstaande edit lijkt me niet van toepassing :hmmz
Vreemd verhaal; trek de details gewoon eens na bij de dealer of zoek net wat Mr.F zegt, een andere garage op voor ‘t onderhoud (als je ‘t niet zelf wil doen ;))
7 mei 2012 om 13:01 #18015152AnoniemLid sinds:
1 January 1970Je kan misschien beter naar een gewone garage gaan..
7 mei 2012 om 14:15 #18015153Volgens mij ook distributie inbegrepen. Anders is ie wel héél duur.
7 mei 2012 om 17:10 #18015154De 60000 kilometerbeurt van m’n Insignia heeft me totaal om exact te zijn € 400,17 (incl. de BTW) gekost.
Dus lijkt die € 550,- me wel aan de dure kant.Groeten Jan
7 mei 2012 om 17:50 #18015155Dat is toch waarschijnlijk een vaste prijs voor een 60000km beurt aan een Astra H, je kunt toch vragen wat deze beurt allemaal omvat?
7 mei 2012 om 21:51 #18015156Hangt af van het motortype of de distru vervangen moet worden ja of nee:)
8 mei 2012 om 16:00 #18015157Dit type Astra met waarschijnlijk motortype Z16XER heeft een distributie-interval van 150.000 km of 10 jaar.
8 mei 2012 om 16:05 #1801515860dkm is een grote beurt.
Dat is bougies, olie+filter, interieur lucht en brandstoffilter.
Voor het int. filter moet het dashboardkastje al los, en moet je de kachel al uitblazen. Daar gaat allemaal tijd in zitten.Remmen gaan uitelkaar en gangbaar maken (vooral belangrijk bij de achterremmen, die klauwen lopen vast)
Eventueel remblokken vervangen, banden checken en eventueel van voor naar achter.Scharnieren en slotvangers smeren.
Komt heel wat meer bij kijken dan wat iedereen denkt, onderdelen vervangen kan iedereen. Maar de rest wordt vaak achterwege gelaten.
Bij mij in de garage betaal je bijna het zelfde bedrag. Maar dan gebeurt het ook op een manier waarop het hoort, en niet zonder garantie bij jantje in de garage. :vertagMaar natuurlijk, zoals altijd ben je bij een beun goedkoper uit. Ik reken in mijn uurtjes 20 euro, de garage minimaal 50.
8 mei 2012 om 16:21 #18015159@Fearless wrote:
60dkm is een grote beurt.
Dat is bougies, olie+filter, interieur lucht en brandstoffilter.
Voor het int. filter moet het dashboardkastje al los, en moet je de kachel al uitblazen. Daar gaat allemaal tijd in zitten.Remmen gaan uitelkaar en gangbaar maken (vooral belangrijk bij de achterremmen, die klauwen lopen vast)
Eventueel remblokken vervangen, banden checken en eventueel van voor naar achter.Scharnieren en slotvangers smeren.
Komt heel wat meer bij kijken dan wat iedereen denkt, onderdelen vervangen kan iedereen. Maar de rest wordt vaak achterwege gelaten.
Bij mij in de garage betaal je bijna het zelfde bedrag. Maar dan gebeurt het ook op een manier waarop het hoort, en niet zonder garantie bij jantje in de garage. :vertagMaar natuurlijk, zoals altijd ben je bij een beun goedkoper uit. Ik reken in mijn uurtjes 20 euro, de garage minimaal 50.
interiuer filter = 10min werk , en waarom zou je de remmen los halen als de voering nog voldoende is en het nog goed doen, banden checken is ook 5 min ofzo
8 mei 2012 om 17:24 #18015160remblokken kunnen vast komen te staan door roest en vuil.
als je dat niet schoon maakt zal je remblok door het vast staan sneller slijten.
of als ze zo erg vast staan dat ze nauwlijks meer werken8 mei 2012 om 17:31 #18015161Ik geloof niet dat ze met een grote beurt zo veel werk van maken.
even een snelle check en klaar..Vind het zonder distru een hoop geld,Heb deze bedragen bij de dealer betaald voor een grote beurt en distru.
8 mei 2012 om 17:54 #18015162@johanhummer9 wrote:
@Fearless wrote:
60dkm is een grote beurt.
Dat is bougies, olie+filter, interieur lucht en brandstoffilter.
Voor het int. filter moet het dashboardkastje al los, en moet je de kachel al uitblazen. Daar gaat allemaal tijd in zitten.Remmen gaan uitelkaar en gangbaar maken (vooral belangrijk bij de achterremmen, die klauwen lopen vast)
Eventueel remblokken vervangen, banden checken en eventueel van voor naar achter.Scharnieren en slotvangers smeren.
Komt heel wat meer bij kijken dan wat iedereen denkt, onderdelen vervangen kan iedereen. Maar de rest wordt vaak achterwege gelaten.
Bij mij in de garage betaal je bijna het zelfde bedrag. Maar dan gebeurt het ook op een manier waarop het hoort, en niet zonder garantie bij jantje in de garage. :vertagMaar natuurlijk, zoals altijd ben je bij een beun goedkoper uit. Ik reken in mijn uurtjes 20 euro, de garage minimaal 50.
interiuer filter = 10min werk , en waarom zou je de remmen los halen als de voering nog voldoende is en het nog goed doen, banden checken is ook 5 min ofzo
Waarom de remmen loshalen?
Omdat een rem op een gegeven moment vast gaat zitten waardoor die remblokken gaat vreten.
Met name de achterste remklauwen gaan dit doen.
En wanneer gebeurt dit???
als de troep nooit los gehaald wordt omdat iedereen maar denkt van ach die remmblokken zijn dik zat.
Zo werkt het dus niet.En een klant vraagt om een grote beurt om er weer minstens 15.000 km of een jaar tegen aan te kunnen. Niet om over een week of wat weer terug te komen met piepende remmen.
Je moet ook garantie kunnen geven op je werk.
8 mei 2012 om 19:41 #18015163ik denk, omdat Insignia de beste opel is, die opel tot nu toe heeft gemaakt.
:jerry8 mei 2012 om 20:49 #18015164Ik had dan meteen gevraagd door de telefoon wat word er dan allemaal gedaan aan de auto voor 550,-?
9 mei 2012 om 05:47 #18015165Je zal geen duidelijk antwoord krijgen (kreeg ik in iedergeval niet)
Maar in je onderhoudsboekje die je bij de astra geleverd krijgt staat in wat er allemaal bij jouw type auto moet gebeuren, en voor dat bedrag krijg je ook opel garantie, een certificaat dat je met pech onderweg geholpen wordt(in samenwerking met de anwb).het is enorm veel geld, maar het uurloon is al snel 65 euro of meer per manuur
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;9 mei 2012 om 06:09 #18015166@chieltjuh wrote:
Ik geloof niet dat ze met een grote beurt zo veel werk van maken.
even een snelle check en klaar..Vind het zonder distru een hoop geld,Heb deze bedragen bij de dealer betaald voor een grote beurt en distru.
Een goede dealer en garage maakt er zeker werk van.
Altans bij mijn in de garage wel.9 mei 2012 om 11:50 #18015167Wat te denken van een gemiddeld uur tarief van 92,50€ ex de btw
het licht mioet daar branden je betaald mee aan de vele auto,s in de showroom ,en niet te verstaan die verkoop sukkels bij de Opel met hun rose stropdas bij verkoop kan alles maar o,wee kom je met wat nadien .
het is gewoon duur maar dat is mijn mening ex werkplaats chef ik vraag net als Wim v6 een normaal tarrief en het werk gebeurd zeker niet slechter maar scheelt je zo maar 200€.
9 mei 2012 om 19:00 #18015168Ik heb vandaag contact met garage gehad. Morgen krijgt mijn astra h een grote buurt en die man zei dat ik tussen de 250 en 300 kwijt ben…
10 mei 2012 om 12:44 #18015169@Famempeters wrote:
Wat te denken van een gemiddeld uur tarief van 92,50€ ex de btw
het licht mioet daar branden je betaald mee aan de vele auto,s in de showroom ,en niet te verstaan die verkoop sukkels bij de Opel met hun rose stropdas bij verkoop kan alles maar o,wee kom je met wat nadien .
het is gewoon duur maar dat is mijn mening ex werkplaats chef ik vraag net als Wim v6 een normaal tarrief en het werk gebeurd zeker niet slechter maar scheelt je zo maar 200€.
En als je geen goede beun hebt, is de universele garage ook een betere keus.
10 mei 2012 om 16:11 #18015170Normale/Universele garage ((altijd) beter mits ze enig verstand hebben van nieuwe techniek).
10 mei 2012 om 17:01 #18015171Auto rijden kost nu eenmaal geld.Alleen al aan een goede long-life olie ben je al meer dan 50 euro kwijt tegenwoordig.Reken daar het arbeidsloon a 4 uur x 65 euro eens bij en dan kom je al snel aan een aardig bedrag.
En vergeet niet dat ze ook je remolie vervangen bij deze beurt,dus ook het ontluchten etc,aftappen en verversen kost tijd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.