Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 126 tot 137 (van in totaal 137)
  • Auteur
    1.6i rijder

@ Jan0405

Doe dan ook gelijk bij de ziekenhuizen waar ze met VW ambulances rijden. Wat een flutbakken zeg.
      Ik rijd zelf dan internationaal en wij hebben nu ook VW bakken, de versnellingsbakken zijn een regelrechte ramp.
      Een van de twee heeft een tijd geleden een datesessie gehad met de garage.

P.S deze kwam ik tegen op internet:
      OPEL Ongelooflijk Prachtig En Luxueus
      ik vind em mooi :P

Spacejam
      Deelnemer

ik moet zeggen dat ik opel ook niet echt fantastisch vind, ze hebben toch vaak kleine mankementjes.

Ik heb er zelf 1 en één daarvoor een andere gehad, tevens nog 2 andere opels hier op de oprit en mijn vader heeft een stuk of 5 gehad. We hebben eigenlijk nooit grote mankementen gehad maar wel veel kleine mankementjes die samen toch vaak nogal kostbaar worden. Ik zit er zelf toch hard over te twijfelen of de volgende weer een opel wordt.

koenelsenaar
        Deelnemer

Watvoor kleine probleempjes dan zoal? Iets als kapotte lampjes stoort mijzelf niet zo :p

Spacejam
          Deelnemer

paar voorbeeldjes:
            3x een slot wat niet werkt (astra h 1x, en 1x vectra c en 1x bij een corsa b)
            thermostaten
            dynamo’s
            stabilisator stangen
            raar geknak bij de ophanging
            vlug beslagen ruiten
            egr klep (hier moet ik toegeven dat andere merken er ook veel last van hebben)
            elektrische storingen.
            stotteren (hebben bij alle auto’s hier wel ooit last van gehad met verschillende oorzaken).
            dat rubber bij de handgrepen wat af gaat bladderen.

mijn vader is overigens ook hard aan het twijfelen of de volgende nog een opel wordt.

meer van dit soort dingen allemaal.

Op zicht rijden de auto’s wel gewoon fijn en zien er goed uit maar de kwaliteit laat toch wat te wensen over. De insignia heeft overigens nog geen enkel probleem gehad :) maar die is ook nog geen jaar oud en heeft pas 40k gehad.

wim-v6
            Deelnemer

origineel gepost door koenelsenaar
              Watvoor kleine probleempjes dan zoal? Iets als kapotte lampjes stoort mijzelf niet zo :p

Dit is dan ook weer meer een VW probleem, tenminste die zie ik in de meeste gevallen met Kapotte Verlichting rijden.

Willem

Astraman
              Deelnemer

Kleine mankementjes komen veel vaker voor naarmate de auto nieuwer/moderner word. Zit veel meer electronica in. Onstaan kleine irritante storingen die veel tijd kosten om op te sporen en alle onderdelen zijn speciaal. Een kadett c bijv. heeft weinig kleine dingen omdat het eigenlijk gewoon een bak met 4 wielen en een motor is, je kunt overal bij en het meeste is te fiksen met onderdelen en materiaal die iedere gek wel in zijn schuur heeft liggen.

koenelsenaar
                Deelnemer

origineel gepost door wim-v6

origineel gepost door koenelsenaar

Dit is dan ook weer meer een VW probleem, tenminste die zie ik in de meeste gevallen met Kapotte Verlichting rijden.

Willem

ik doelde meer op defecte interieurlampen. Wat jij zegt is inderdaad veel hinderlijker.

wim-v6
                  Deelnemer

Jupzz, dat is weer echt opel ja.

Kachelknop verlichting en schakelaar lampjes etc die vaak kapot gaan.

De kachelverlichting van de Combo maak ik niet eens meer…

word er een beetje onrustig van haha…

Willem

koenelsenaar
                    Deelnemer

Haha, lampje van aanjager zijn deels defect, die bij de automatenbak, en die bij de blaasstanden, en die bij de lichtschakelaar ook :p. Desondanks donderdag mijn apktje weer gehaald met het commentaar “mooie wagen, ik heb ze veel slechter gezien, bodem en kokerbalken zijn nog geheel roestvrij”. Best heel blij mee…

blade_revhappy

15 jaar geleden had iemand ruzie met me gehad als die zelfs maar de suggestie had dat ik een Opel zou gaan rijden.
                        In het dorp waar ik vandaan kwam waren het “Boerenlu**enwagens” (pardon my French)
                        Tot ik mijn broer eens moest helpen met zijn rallye Kadett. Na 100 kilometer in die wagen wist ik dat ik ook een Kadett wou (Owja, ik heb daarvoor nog wel eens een Corsaatje gehad, heerlijk wagentje, maar gekocht uit geldnood)
                        Sindsdien toch wel een aantal Opeltjes versleten. Via de Opelclub ook mijn vriendin leren kennen……….inmiddels 2 opel-fans erbij geprutst. Die zijn alweer 3 en 4 jaar oud.
                        Wat voor auto je ook koopt er kan altijd mee mis zijn. Naast de Opels ook nog wat andere merken geprobeerd.
                        Seat, Volkswagen, Alfa, Renault, Fiat, Zastava(Ja, echt). Allemaal fijne auto’s waar weinig mee mis was. Afgezien van die Alfa 156 dan……..:) Toch ligt een Opel mij beter. En er staan nog een paar Opeltjes op mijn verlanglijstje! Keep you posted!

TheGeneral

Het scheelt natuurlijk ook al een berg hoe je met je materiaal omgaat want elke auto kan stuk

Astraman
                          Deelnemer

Oww maar ik heb ook echt niet de illusie dat Opel de beste auto’s ter wereld zijn, elk merk heeft zo’n zijn voordelen maar ik voel mij gewoon het prettigst in een Opel. Rijdt gewoon lekker, kweet nie waar dat in zit, het is vertrouwd, doe me hele leven eigenlijk niks anders, heb al heel wat uren gesleten achterin een Rekord Ascona of Kadett thuis.

En er zijn wel andere auto’s die ik ook echt geweldig vind rijden hoor. Heb ooit een dikke volvo 850 t5r gereden met automaat en airco. Geweldig ding, voelt ook serieus stevig aan, trekt lekker op, je kon ook lekker cruisen ermee, auto met 2 gezichten dus ideaal als je lekker wilt blazen maar soms ook even niet, maar op de een of andere manier ben je dan toch blij als je weer in je eigen mobielleke stap zonder al die luxe en met slechts een 1.6 ipv een 2.5.

12 berichten aan het bekijken - 126 tot 137 (van in totaal 137)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.