Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 23:06 #17757165
Ik heb 3 opels gereden en nooit problemen
Astra F GSI 2.0
Astra G Sport 1.8Toen een mis koop en van de opel af een VW Golf 4 TDI NOOIT MEER!
En nu
Astra GTC Sport Turbo 2.0
Ik hou het lekker bij me vertrouwde merkie werkt altijd en nooit gedoe en laat de andere lekker lullen ik weet wel beter king:
12 november 2010 om 07:17 #17757166origineel gepost door wim-v6
en ja Nissan, dat is Renault he tegenwoordig.
Willem
Ok, en dan weer een auto om van mijn lijstje te schrappen.
Ik was me een beetje aan het oriënteren voor de vrouw. Met een kleine in een 3 deurs suzuki swift is ook niet echt handig. Maar als we het over betrouwbare auto’s hebben…
Ze heeft er in 9 jaar nog nooit iet vreemds aan gehad. 2 weken geleden de koppelingskabel over getrapt, maar dat is een werkje van een half uurtje. Dus niet echt het vermelden waard.Iedere auto heeft nadelen, en je hoort 9 van de 10 keer alleen maar iets over een auto als de ervaringen negatief zijn.
Als iedereen zijn goede ervaringen zou moeten opschrijven dan waren er alleen maar goede auto’s.12 november 2010 om 07:40 #17757167ligt er ook aan hoe je met de auto om gaat.
als je er lomp mee op gaat gaat alles sneller kapot das normaal.12 november 2010 om 08:57 #17757168wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beef
dan denk ik, men wil gewoon niet
verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt
12 november 2010 om 10:45 #17757169origineel gepost door mallemalle
wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beefdan denk ik, men wil gewoon niet
verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt
Vanaf mijn astra g heb ik dit niet meer mee gemaakt bij de wielkasten, gezien die auto`s tegenwoordig in een verzink badje gaan.
Wat betreft de elektronica dat is echt iets wat bij deze tijd hoort mensen willen alles luxer en geautomatiseerd dus kan je er niet meer omheen.
12 november 2010 om 11:39 #17757170Ik hoef al die luxe niet, o wee als het kapot gaat dan kun je net zo goed een Astra F kopen….
Ik rijd in een auto van 18 en 20 jaar oud en ja, het roestduivel wil wel eens de kop opsteken maar als je er op tijd bij bent vallen de kosten wel mee.Deze auto’s zijn vergeleken met nu lekker simpel in onderhoud en dat vind ik erg belangrijk.
Ik ben best wel een Opelman maar inderdaad, men zeurt altijd over die roest maar op het technische vlak hoor ik ze niet omdat Opel op technisch gebied een topmerk is…….Groet, Rik
12 november 2010 om 16:34 #17757171Vandaag tijdens kleine beurt gemerkt dat mijn Astra F uit 1995 nog helemaal geen roest heeft :). Ben er wel heel blij mee :)
12 november 2010 om 16:35 #17757172Ja ach, mijn dak stripjes gaan roesten en raam snorretjes die ijzere klemmetjes, en me wielkast rand omdat me velg een keer is aangelopen :) haha
12 november 2010 om 16:50 #17757173Even een beetje opschuren en opnieuw verven..?
12 november 2010 om 17:33 #17757174helpt niet nieuwe klemmetjes wel, wielkast verf ik niet zomaar achterscherm wordt zoiezo over gespoten omdat een mongool z’n bus te hard open gooide hele deuk erin :( dus haha hopen dat ik geen verschil krijgt anders koop ik wel bodykit en spuit ik heel me astra over ^^
12 november 2010 om 19:58 #17757175origineel gepost door rdh
origineel gepost door mallemalle
wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beefdan denk ik, men wil gewoon niet
verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt
Vanaf mijn astra g heb ik dit niet meer mee gemaakt bij de wielkasten, gezien die auto`s tegenwoordig in een verzink badje gaan.
Wat betreft de elektronica dat is echt iets wat bij deze tijd hoort mensen willen alles luxer en geautomatiseerd dus kan je er niet meer omheen.
Ja en wie is koning der electrische storingen…
Nee, niet mercedes BMW, Fiat of Renault.
Maar het merk dat technologisch voorop wil lopen in dit soort Computerisering van de moderne auto’s.
namelijk Volkswagen.
Ik ben ook geheel niet voor Al dat Computerzooi.
Verlichting via een Computer, sterker nog, zelfs het binnenlampje gaat via deze computer.
Ik snap echt niet dat dat nou zo zodig is.
De aloude ouderwetse gewone schakelaar heeft toch altijd voldaan!!!
richitng aanwijzer via de computer, nergens voor nodig.
allemaal om wat minder draad te hoeven trekken…
Willem
12 november 2010 om 20:34 #17757176origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door rdh
origineel gepost door mallemalle
wat ik nie begrijp is dat opel anno 2010 nog steeds niet in staat is iets te doen aan de roestvorming rondom de wielranden ( van de modellen van de laatste paar jaar weet ik het niet precies, ik heb niks met ; modern’ spul) maar in 1968 was het al ruk, en eigenlijk hadden alle opel modellen altijd die problemen ( de duurdere versies zoals diplomat ,kapitain,en admiral beduidend beter van kwaliteit) maar het blijft ene typisch opel kwaal, wat tot diep in de jaren 2000 nog steeds een hekel punt beefdan denk ik, men wil gewoon niet
verder is de kwaliteit van opel anno 2010 niet denderend maar dat geld voor enorm veel andere merken , mede door de berg kwetsbare electronica die er tegenwoordig in zit en het hoge plastic gehalte, en de schandalige filosofie dat een auto geen 10 jaar mee mee hoeft te gaan en aldus volgens die gedachte gebouwd wordt
Vanaf mijn astra g heb ik dit niet meer mee gemaakt bij de wielkasten, gezien die auto`s tegenwoordig in een verzink badje gaan.
Wat betreft de elektronica dat is echt iets wat bij deze tijd hoort mensen willen alles luxer en geautomatiseerd dus kan je er niet meer omheen.
Ja en wie is koning der electrische storingen…
Nee, niet mercedes BMW, Fiat of Renault.
Maar het merk dat technologisch voorop wil lopen in dit soort Computerisering van de moderne auto’s.
namelijk Volkswagen.
Ik ben ook geheel niet voor Al dat Computerzooi.
Verlichting via een Computer, sterker nog, zelfs het binnenlampje gaat via deze computer.
Ik snap echt niet dat dat nou zo zodig is.
De aloude ouderwetse gewone schakelaar heeft toch altijd voldaan!!!
richitng aanwijzer via de computer, nergens voor nodig.
allemaal om wat minder draad te hoeven trekken…
Willem
Sja willen de mens een raar wezen :)
Voor het sleutelen is het een stuk lastiger met al zie zooi maar goed het is nog redelijk te doen met wat tooltjes voor op de laptop :D maar goed het blijft elektronica :P
13 november 2010 om 01:42 #17757177Iedereen die zegt dat opels slopels zijn, ziet alleen de roest van
vroeger, of is nog jong en hoord van vriendjes dat opel roestbakken zijn
als je het over de motor hebt zijn ze stil
want dan weten ze het niet meer
en dan gaat het over ze zijn niet snel, want de kadett gsi heeft maar 115pk.
en dan moet ik hun uit hun droom helpen( ik heb een tijdschrift van 88/89 waar een test in staat kadett gsi 8v vs ford escort rs vs golf gti 16v)
ook al heeft de golf meer pk’s hij verliest hem van de kadett in de sprint
(op youtube genoeg vergelijking te zien)
In mijn vriendengroep is er maar 1 die opel door mij ook wel leuk vind(heeft zelf een strak uitgebouwde 323 en een focus met een pittige diesel) en
die heeft op normaal onderhoud na ook geen problemen met zijn mazda/ford
en een paar willen geen opel om dat het een opel is, maar als hun pa weer een opel v6 (2.5 3.0 3,2 omega)heeft aangeschaft
dan komen de polo, golf, e36, niet van hun plek want de omega rijd geweldigik zelf kan nagenoeg alleen maar lof uitspreken over opel
ik kan nog wel even doorgaan, maar zal mij maar eerst even voorstellen
na al die jaren van meelezen en toen aanmelden13 november 2010 om 08:53 #17757178Het probleem is ook dat als je een slechte naam heb dat het heel lang duurt voordat je een goeie naam heb
Ik heb zelf goeie ervaringen met opel en wat andere autos uit de GM groep alleen bij de oudere modellen alleen jammer dat deze last hadden van roest maar dat neemt niet weg dat ze technisch goed waren.
Bijvoorbeeld VW vind ik echt de kwaliteit hard achteruit gegaan laatst nog mijn collega met zijn golf 5 met zo een fsi motor bak stuk gewoon compleet vast hij had mazzel dat het gebeurde bij het in parkeren en niet met 120km/h achteraf was er een spietje ergens uit gelopen is een kwaal van die autos en zo kan ik nog wel even doorgaan over die autos maar daar hoor je niemand over maar als jij met opel een kapot lampje heb dan is het meteen een kut auto
13 november 2010 om 08:54 #17757179ik heb even op autoweek gegevens zitten vergelijken, van de bovengenoemde modellen, en dus de:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?add=1&cache=no
Kadett-E 2.0-8V GSi 116pk en de Kadett-E 2.0-8V GSi 130pk
VW golf 1.8 GTi 16V 130pk
Ford Escort 1.6 RS-Turbomaar die liggen qua prestaties wel heel dicht bij elkaar hoor,
en ja, de kadett 130pk is de vlotste en zuinigste van het stel!!! op papier!!
toch knap, als 8klepper tov een 16V en een Turbo motor
De opel kadett 115pk 8klepper is exact even vlot als de Golf 1.8-16V op papier
Willem
13 november 2010 om 08:57 #17757180Versnellingsbakken, dat is al sinds VW Voorwiel aangedreven is gegaan een probleem!!!
nooit kunnen oplossen!!
Evenals Ford, daar staat vaker dan gemiddeld een versnellingsbak op het menu.
De fijne zelfs stellende koppelingskabel van VW, ook zoiets moois, die kabel vrak vaker dan dat ie de koppeling goed afstelde.
evenals dat zelfstel mechanisme van ford, dat op een onmogenlijke plaats zit achter het koppelings pedaal, ook vaak kapot.
ik doe wel een moertje verdraaien eens in de tijd, werkt prima.
Willem
13 november 2010 om 20:20 #17757181Zelfs google snap het niet :’)
Moet je maar een http://www.slopel-forum.nl intikken :+
13 november 2010 om 22:58 #17757182Die VW 16v KR blokken, dat waren drama blokken. Zo enorm fijngevoelig, veel te fijne oliekanaatjes.
Neej dan de Opel 16v is er ook een van de fragiele types (her en der scheurt er een kop) maar destijds was het een van de beste meerkleps motoren die je kon krijgen. Mja hij was nerveus werd geroepen, koop dan geen GSI. Ik vind dat hitsige karakter wel wat hebben.
14 november 2010 om 18:30 #17757183origineel gepost door Astraman
Die VW 16v KR blokken, dat waren drama blokken. Zo enorm fijngevoelig, veel te fijne oliekanaatjes.Neej dan de Opel 16v is er ook een van de fragiele types (her en der scheurt er een kop) maar destijds was het een van de beste meerkleps motoren die je kon krijgen. Mja hij was nerveus werd geroepen, koop dan geen GSI. Ik vind dat hitsige karakter wel wat hebben.
De 2.0 16V motor van opel, dat is een BERE sterke motor!!
op Alleen de olie/koelkanaal die wil scheuren bij de KS (Kolbenschmidt) koppen.
Buisje in laten persen en nooit meer last.
Willem
15 november 2010 om 09:20 #17757184tja ach
ik ben zelf met ford begonnen, escort cabrio
die heb ik nog steeds voor de hobbyverder altijd opel gereden
calibra 16v
vectra v6
corsa a 2l16v
corsa b 2l8v
calibra turbo
en nu een astra gsi c18xe erbij…nog nooit echt motorische probs mee gehad…
ja een gescheurde koelslang of een hallsensor van de xevoor mij is opel echt een blijver :D
de beste motor door opel geproduceert??
denk de c20ne, echt onverwoestbaar15 november 2010 om 09:26 #177571851 bericht is wel voldoende hoor otdh :P
15 november 2010 om 09:37 #17757186weet ik haha
comp deed een beetje vaag
heb dr 2 verwijderd
15 november 2010 om 14:32 #17757187de C20NE was dat niet dat blok die een geknapte distributieriem kan overleven??
15 november 2010 om 14:45 #17757188Volgens mij kan de 1.6 8v (X16Szr) dat ook.
Ik meen dat hier ook ergens gelezen te hebben.15 november 2010 om 14:45 #17757189Ja dat klopt c20ne overleeft een geknapte riem!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.