Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2010 om 15:25 #17757140
origineel gepost door wim-v6
Jan, Ga het nu nog eens vragen daar bij dat ”nieuwe anwb station”.dan zeggen ze weer dat VW geweldig is.
Maar met de komst van de TFSI / FSi / TSi motoren en de o zo fijne S-tronic / AS-tronic / DSG bakken, zijn het aantal VW sleepjes door de ANWB sterk toegenomen.
Ik rijdt DAGELIJKS langs dat ANWB station, en heb vandaag 3x een ANWB-er met auto op sleeptouw voorbij zien schuiven.
1x een Golf-V 1x een Tiguan-TSi 1x een Golf-VI met dubbelloops uitlaatje (TSi / TFSi motor dus)
ik heb ze ook al meerdere keren met een eigen VW achter de Iveco zien rijden, de afgelopen tijd.
mijn OPELS:
>> 1e auto’s waar ik dagelijks in reed waren van mijn ouders
> Opel Corsa 1.2S 12ST ohc 1986
– heeft mijn vader gekocht voor 250 gulden, met een kapotte koppakking
– gerepareerd voor nog geen 150 gulden (incl nieuwe zuigerveren)
– harde carroserie
– heeft 4 jaar bij mijn ouders trouwe dienst gedaan
– heeft 2 jaar bij mijn zus trouwe dienst gedaan
– toen verkocht, en nog 2 jaar gereden volgens RDW site> Kadett 1.2 12NC ohv 1985
– heeft eerst 2 jaar dienst gedaan bij mijn broer.
– hij heeft tot 4x toe de koppakking kapot gereden door gesprongen koelslangen, niet openende thermosstaat. waterpompje stukgelopen (ja als je niet op de meters let he, dan gaat het kapot).
– daarna heeft deze nog 3 jaar dienst gedaan bij mijn ouders, ik reed er regelmatig mee uiteraard.
– in die tijd is een keer een klepveerplaatje gebroken, dus weer kop eraf.
– kop was toen verder gevlakt dan max, lekker veel Compressie, reed als een trein!!
– gesloopt omdat door roest op de bodem de linker draagarm is los gekomen>> Eigen opels:
> Kadett 1.6Si station 1991 Frisco+ import
– kort gehad, maar nooit stuk geweest, goed kunnen verkopen> Kadett 1.6i station LS 1990
– gekocht met 178.000 op de klok voor 1250gulden in 2001
– na 2 jaar aan mijn zus kado gedaan met 300.000 op de klok
– die heeft m weg gegeven met 370.000 op de klok weggegeven aan een Collega van mijn ouders
– die heeft m dik over de 400.000km gereden, auto is gesloopt ivm slechte carroserie (roest)> Corsa-A3 1.6i-hp GSi E16SE (origineel zonder kat) 1990
– gekocht voor 350 euro (niet lopend)
– 2jaar plezier van gehad
– verkocht voor 500 gulden met aardig wat aandachtpunten
– maand later platgereden tijdens vermodelijke drugsrun in rotterdam> Vectra-B 2.5 V6 CDX X25XE handbak 1996 (nog in bezit)
– gekocht in juli 2004 met 78.800km op de klok
– nodige aan gehad trouwens
– koppeling ivm lek druklager
– kapotte injector
– 2x kapotte multitimer
– nodige onderstel reparaties
– massa storing waardoor de temp meter regelmatig in rood stond
– kapotte bestuurders stoel
– MID met pixel falen
– en nog wel meer
– ik rijdt er nu ruim 6 jaar mee, en heb m net over de 200.000km gereden.
– het blijft een zeer fijne kar om mee te toeren, al rijdt ik er niet veel meer mee, is de 2e auto geworden.> Combo 1.4 Comfort (import)
– gekocht met 134.000km op de klok
– gekocht met tik in de motor, was de prijs naar (nokkenas versleten / kwaal smallblock 8v motoren)
– oplossing, motor vervangen voor een X16XE
– heeft mij tot nu toe nog niet laten staan.Willem
Willem je zou eens naar die anwb moeten komen en ze flink disse met jou kennis hahahaha :D dan zijn ze allemaal stil en zijn ze allemaal voor OPEL :Dhahaha
WIM WIM WIM is je boek al klaar ? wil em graag van je kopen :D Vraagbaak boek Willem ^^ alles over opels en alle kwalen en oplossingen ervoor en natuurlijk onderhoud :) ik betaal er 100 euro voor king:11 november 2010 om 16:09 #17757141Ze moeten het daar bij de ANWB wel zeggen, omdat hun eigen wagenpark bijna alleen maar uit volkswagens bestaat. (Kunnen ze tenminste hun eigen auto’s repareren)
11 november 2010 om 16:25 #17757142Erg he , dat mensen zo dom reageren omdat zij niet zo’n auto hebben.
11 november 2010 om 16:30 #17757143nou indd ik stoorde me erwel aan steeds… ecotec dit en dat :) maarja! met mijn ecotec is niks mis mee haha :D klop ik ff af hoor iedereen kan pech krijgen tis altijd onverwachts.
ik heb een lange buis door me oren heen dus al die onzin gaat links erin en rechts eruit ^^
11 november 2010 om 17:10 #17757144Ik heb al heel wat opels versleten. Kadetts, corsa’s, vectra’s, en astra’s. Rijd nu in een astra H en bevalt uitstekend. Nooit noemenswaardige problemen gehad dan alleen regulier onderhoud. En bij ieder merk zit er wel wat waar je over kunt klagen. En roesten dat is verleden tijd. Mijn astra G die ik hiervoor had heb ik 8 jaar gereden zonder problemen en roest was nergens te bekennen. Dat hebben ze nu wel onder de knie bij Opel.
Als hobby auto heb ik er een golf 3 cabrio uit 96 bij ( die trouwens te koop staat en waarschijnlijk plaats maakt voor een…….OPEL :P ) en die willen ook wel roesten hoor. Ook geeft die wel eens rare problemen mbt toe het motorische gedeelte. Dus om Opels nu Slopels te noemen; ik trek me er nix van aan; weet nu wel beter.11 november 2010 om 17:41 #17757145origineel gepost door Tallie_GTI
ik heb hiervoor 2 golfjes 3 gehad en ik heb nog een golf 1 staanmaar ik kan wel zeggen na deze (sl)opel nooit weer 1 hierna lekker weer terug op volkswagen
ik heb in de bijna 6 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit zoveel problemen met mijn golfjes gehad als in deze paar maand met deze astra wat een schijthok sorry :pukeWat is er dan mee aan de hand? Doorgaans werken forumleden hier stukken beter dan dealerjochies van 18 jaar. Vroegah, ging ik ook altijd naar de garage, vind het prijzig en wisten lang niet al mijn problemen op te lossen. Tegenwoordig bel/mail/u2u ik gewoon mensen hier van het forum. En heb minder storing want ik los ze vaak zelf op.
11 november 2010 om 18:23 #17757146origineel gepost door Tallie_GTI
origineel gepost door koenelsenaar
origineel gepost door Tallie_GTI
ik heb hiervoor 2 golfjes 3 gehad en ik heb nog een golf 1 staanmaar ik kan wel zeggen na deze (sl)opel nooit weer 1 hierna lekker weer terug op volkswagen
ik heb in de bijna 6 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit zoveel problemen met mijn golfjes gehad als in deze paar maand met deze astra wat een schijthok sorry :pukeWat is er dan mee aan de hand? Doorgaans werken forumleden hier stukken beter dan dealerjochies van 18 jaar. Vroegah, ging ik ook altijd naar de garage, vind het prijzig en wisten lang niet al mijn problemen op te lossen. Tegenwoordig bel/mail/u2u ik gewoon mensen hier van het forum. En heb minder storing want ik los ze vaak zelf op.
wat mankeerd er niet aan :cry ik ga niet naar de dealer heb een handige vriend ;)
het zijn allemaal kleine dingen maar het is aldoor wat , deur wil niet meer open , abs sensor stuk nieuwe naaf, remvoering indicator dingetje , dakraam stuk , gaan een auto uit duitsland halen benzine leiding lek , hij viel aldoor uit , flexibele deel lek
ik hou er niet van om olie bij te vullen dat heb ik bij die golf eigenlijk nog nooit hoeven doen en bij deze ecodrek welTja… olie bijvullen is nu eenmaal een kwaal bij de 16V motoren van opel.
Verder, hoeveel km heeft je wagen gelopen? En altijd netjes in het onderhoud geweest? Benzineleiding barsten kan zomaar gebeuren maar vaak uitdroging.
11 november 2010 om 18:48 #17757147Nog nooit last van gehad bij een Opel 16V.
Dan heb je gewoon n ordinair afgetrapt of verprutst exemplaar.
Toegegeven, de eerste Astra G’s waren niet echt goede auto’s.
Me broer heeft er in 1998 ook 2 gehad. Lease ding, eerste 1800 sports station in NL geleverd.
In het begin was het leuk, maar de auto ging er na 3 jaar uit, apk afgekeurd op een waslijst aan punten. Stuurhuis speling/gaar, ABS defect, wiellager(s), en nog meer kwalen die verder niets met apk te maken hadden, als airco naar de gallemieze, versnellingsbak kapot gedraaid ookIk heb meerdere 16V’s gehad (allemaal in Astra F), nog nooit problemen mee gehad, 1x een XEV GSI die wel wat olie gebruikte/verbruikte.
origineel gepost door Tallie_GTI
ik heb hiervoor 2 golfjes 3 gehad en ik heb nog een golf 1 staanmaar ik kan wel zeggen na deze (sl)opel nooit weer 1 hierna lekker weer terug op volkswagen
ik heb in de bijna 6 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit zoveel problemen met mijn golfjes gehad als in deze paar maand met deze astra wat een schijthok sorry :pukeAch ja, dat kan je hebben. Kan nog wel een boekje opendoen van mensen met VW-tjes die ik ken met al haar kwalen en problemen… Ik ken ook mensen die helemaal geen problemen hebben met vw, of Nissan…of wel met Nissan.. of met een Peugeot, of wel problemen.. Ik kan ook ff zo’n gelijksoortige kort door de bocht en zwart-wit reactie geven hoor; “Ik heb nooit een VW gehad, en hoef er ook nooit 1”
Rest mij nog je te zeggen denk, tot ziens, en veel plezier met je fantastische vw’s ;)
11 november 2010 om 20:06 #17757148Zoals ik al zei, de eerste G’s kunnen wat matig zijn, wat niet wil zeggen allemaal
Heb 2 XEV’s gehad, 1 echt 5 jaar lang nooit wat mee gehad. Top ding gewoon. altijd starten, onderhoud volgens boekjes en gaan.. Later een XEV die verbruikte wel wat olie.
origineel gepost door Tallie_GTI
het is bij ons gewoon een feit ik ben nou eenmaal een vw rijderoh ok maar dan maakt het dus niet uit of de Opel goed of slecht was geweest blijkbaar..
Op zo’n manier is het natuurlijk niet echt heel erg ‘ongekleurd’ een mening geven dan. Je hebt duidelijk een voorkeur, dat is heel wat anders.
Ik heb persoonlijk duidelijk een voorkeur voor Opel, en niet voor VW.
Ik vind een Corrado bijv. een leuke auto, dat wel.
Nou kan ik een Corrado, of een golf 3 vr6 kopen voor te veel geld, en dan ga ik op ‘t vw forum zitten, en dan klagen over het feit dat het een vette drupperige olieboot is, en problemen met distrie ketting en de dynamo, en versnellingsbak etc. wat vaak allemaal naar de klote gaat of is bij zo’n bak, en dan ga ik mekkeren dat het niet zo goed is allemaal, maar ja ik ben ook eigenlijk een Opel man.. M.i. snijdt dat weinig houtDaarbij, achterwegen gelaten, wat een rol kan spelen; de onderhouds historie, omgang vorige eigena(a)r(en), een 1e serie met wat ‘kinderziekten’, een VR6, dus kennen veelal een sportiever bereden historie lijkt mij, en heeft minder snel bestuurders gehad die er mee vooraan in de file reden…
En ik begrijp je punt hoor, en die heb je ook zeker, het is gewoon zwaart kl*te als je 1 en al problemen hebt met een auto, en is zeker vervelend. Mijn broer vervloekt Opel daarom nu ook blijkbaar. Wat ik heel kinderachter vind enerzijds, want daarvoor reed ‘ ie Astra F geheel zonder problemen ook van ze werk, maar dat is ‘ ie blijkbaar vergeten, maakt ook niet uit.
Maar goed, het is duidelijk, ieder heeft z’n voorkeuren, en dat is ook helemaal niet erg, maar vergeet niet, “een zwaluw maakt nog geen zomer….”
11 november 2010 om 20:18 #17757149origineel gepost door Tallie_GTI
hij is helaas niet afgetrapt of verprutst dan kon ik er nog wat mee.
ik zeg niet dat andere auto’s niks mankeren , en dan vw niet ook wel eens wat heeft , maar mijn ervaring is niet goed
ik ga alles netjes maken van de astra en hopen dat het allemaal goed gaat komen anders ben ik er gewoon snel klaar mee …
Wellicht heb je gewoon pech met deze (maandag ochtend?) auto.
Ik heb nooit een reparatie gehad aan mijn Astra G, beurtjes gegeven en klaar.. zo kan het ook.Opel heeft voornamelijk een imago probleem.
Ja, oude modellen roesten, maar dat begint mijn Mercedes uit 1999 ook te doen.
Dat van de dynamo geloof ik ook wel. Bij 3 van de 4 Opels die ik heb gehad is de dynamo vervangen.
Verder zijn het als je het mij vraagt gewoon degelijke Duitse wagens, niets mis mee.:thumbup11 november 2010 om 20:41 #17757150Je zegt zelf ‘ik ben nou eenmaal vw rijder’ m.i. spreek je daarmee een duidelijk voorkeur uit (waar overigens niet mis mee is hoor) Maar wat ik wil zeggen is dat dat een mening gekleurder kan maken.
Ofwel, zwakheden, gebreken of tekortkomingen van hetgeen niet je voorkeur heeft of prefereert kunnen daardoor uitvergroot worden.Als vb een vriend van mij heeft het ook niet op Opel en is meer vag-georienteerd. volgens hem rijden alle Opels structureel te langzaam, oude mensen, etc.. etc.. dus we rijden er achter een die te langzaam rijd (net geen 50) Hij zegt; zie je nou !! Maar daarvoor reden we achter 10 Opels die doorreden, 1 die die voorbij suisde, en 1 die ons van de wegdrukte zoveel haast had ‘ ie (bijwijze van).
En ik pest ‘m altijd maar met het feit dat bij de meeste Audi’s (waar hij helemaal op geilt) het lijkt of de richtingaanwijzers in de otpie lijst staan, en bestuurder daarvan agresief rijden, snijden, rijden alsof de weg van hun alleen is met hun veredelde pazzaat voor een premium prijs, en premium dashboard, met premium zachte bekleding bovenop, en premium dunnen naadjes, en premium kraak vrij..:P
11 november 2010 om 21:00 #17757151origineel gepost door kadeddilac
Wellicht heb je gewoon pech met deze (maandag ochtend?) auto.
Ik heb nooit een reparatie gehad aan mijn Astra G, beurtjes gegeven en klaar.. zo kan het ook.Opel heeft voornamelijk een imago probleem.
Ja, oude modellen roesten, maar dat begint mijn Mercedes uit 1999 ook te doen.
Dat van de dynamo geloof ik ook wel. Bij 3 van de 4 Opels die ik heb gehad is de dynamo vervangen.
Verder zijn het als je het mij vraagt gewoon degelijke Duitse wagens, niets mis mee.:thumbupJa maar imago is niet echt objectief..
Ken van andere auto fora als het over modellen van een willekeurig auto merk gaat; “Daar wil je toch niet in gezien worden” of “kijk als het nou Audi sleutels zijn die je op de bar legt als je de kroeg in stapt…. “Hoe triest is dat, dat succes afgemeten gaat worden aan de auto waar je in rijd. Of wel, de centimeters die elders op het lichaam een te kort aan is, wordt heftig gecompenseerd met een premium automerk, waar je in gezien wilt worden, en gekoppeld zou zijn aan succes, vooruitgang, fris en modern.
Opels Imago is er 1 van meer dan 35 jaar achtereen het best verkochte merk van NL. Daar zijn veel redenen voor te bedenken waarom dat zo zou zijn. Al die mensen die ze kochten zijn nooit onder druk gezet denk dat ze ze moesten kopen.
11 november 2010 om 21:22 #17757152Pardon ?
Ik geef ook gewoon me mening. Of moet ik me bek houden als jij je mening geeft ofzo ?Ja, idd ja het topic gaat over waarom Opels slopels worden genoemd. Populistisch k*t gelul, wat ik vervolgens nuanceer..
11 november 2010 om 21:26 #17757153origineel gepost door Tallie_GTI
ik heb hiervoor 2 golfjes 3 gehad en ik heb nog een golf 1 staanmaar ik kan wel zeggen na deze (sl)opel nooit weer 1 hierna lekker weer terug op volkswagen
ik heb in de bijna 6 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit zoveel problemen met mijn golfjes gehad als in deze paar maand met deze astra wat een schijthok sorry :pukehoeveel kms heeft die?
als die 250.000-300.000km heeft moet je anders ook geen nieuwe meer verwachten..
11 november 2010 om 21:40 #17757154Tja, Zo heeft eenieder zijn mening…
en nooit wat aan een golf hebben is dus niet een Dikker model rijden, maar de basis.
Alle Snellere VW’s zijn vrijwel nooit probleemloos.
dat zijn de ervaringen als hobbymonteur tenminste.
dan heb ik het over verschillende vlottere modellen van VW.
Ik doe of deed het onderhoud aan de volgende snellere VW modellen:
> Seat Leon 2.8-VR6 24V 4×4 cupra-4 1.5 jaar en nog geen 30.000km gehad gekocht met 160.000 op de teller:
– Deze heeft van de eerste dag dat de jongen m had met electrische problemen gekampt (motorstoringen)
– Storing gaspedaal sensor (waardoor 3/4e van de tijd niet op de Cruise kunnen rijden)
– als je een keer bij 2 verschillende pompen had getankt, huppa WEER storing, weer geen Cruise Control
– Dynamo kapot geweest
– Deuren zo lek als een mandje
– Raambedeinings schakelaars kapot
– Spontaan deuren van slot (s’nachts)
– zelfs bij rustig rijden zoop ie als een ketter (met mijn Vectra-V6 naar duitsland was een verademing voor zijn portomonee)
— Deze is ingeruild op een Vectra station 1.8 16V 2002 op gas welke gekocht is met 110.000km op de klok, en nu bijna op 180.000km staat, op een verstopte injector rail en injectoren na probleemloos naar de 180.000km gereden in 2 jaar, verbruikt geen spetter olie trouwens (ja het is een opel smallblock 16V zonder olieverbruik, dus het kan wel!!!)> VW Golf-III 1997 2.8 VR6 12V (verbruikt als een van de weinigen geen spetter olie) 3 jaar in bezit, rijd zeer weinig kms) rond de 210.000km op de klok
– Rammelende distri ketting (vervangen)
– (DIS) Bobine 2x kapot geweest
– meerdere ABS sensoren kapot geweest
– Stuurlint (ivm airbag) vervangen
– Problemen vacuum lekkage Centrale vergrendeling, wat met grendels zonder sloten resulteerde in instappen via de kofferklep> VW golf-II GTI 16V 130pk KR
– Inspuitpomp kapot geweest.
– wiellager voor vervangen
– motor vervangen ivm kapotte zuigerveer
– 16 klepstoters van de nieuwe motor vervangen ivm tikken
– Dynamo vervangen
– versnellingsbak kapot gelopen> Audi A3 1.8T 150pk
– loopt op 3 cilinders
– na diversen controles, veelvuldig laten uitlezen resetten inleren etc etc en vervangen van de nodige onderdelen, de auto maar opgeruimd> Golf-III 1.9TD
– 2x bak vervangen in 120.000km tijd (ruilbak incl vliegwiel, koppeling en ophangrubbers)> golf-III 2.0 8V GTi LPG
– motor kapot gelopen door gescheurd KUNSTSTOF koelwaterhuis op metalen motor (blijkt een kwaal te zijn/logisch natuurlijk, uitzetting coëfficiënt van kunststof is heel anders als aluminium (kop) en gietijzer (onderblok))Dan spreken we nog niet over de 1.4 (zowel 8V al 16V) motortjes met kantelende zuigertjes, en de 1.6 motoren waarvan de schreeuwend dure gasklep altijd kapot gaat en gemonteer en ingeleerd dient te worden met VW uitlees en leerapparatuur.
dan vergeet ik de altijd kapotte traps carbs van de eerdere Golfs 2 nog te melden.
Ik heb ook wel goede ervaringen met VW’s
> Golf-C (1) 1.3 1981
– door mijn vader 8 jaar lang onderhouden, zonder enige problemen, tenminste, nadat de choke is omgebouwd naar handchoke.> Golf-C (1) diesel 1983 met 481.000km op de klok
– pikobello karretje, alleen onderhoud, meer was niet nodigDat zijn mijn ervaringen met VW.
Dus ja, het is allemaal niet koek en ei.
zeker niet als ik zo problemcar in de gaten houd, dan zijn de problemen bij zeker modernere VW’s vaak lastiger op te lossen dan de veelal ”kleinere” problemen van de Opels die op het zelfde forum naar voren komen.
zou best wel zo’n moderenre audi willen rijden, maar durf het niet aan…
mijn keuze zou dan ook eerder naar BMW neigen dan Audi, alleen al om de betrouwbaarheid.
Willem
11 november 2010 om 21:47 #17757155aangezien je hier geen mening mag hebben van sommige mensnen niet voor iedereen bedoeld
reageer ik niet meer in dit topic en verwijder ik mijn berichten11 november 2010 om 21:48 #17757156origineel gepost door Tallie_GTI
aangezien je hier geen mening mag hebben van sommige mensnen niet voor iedereen bedoeld
reageer ik niet meer in dit topic en verwijder ik mijn berichteniedereen mag zijn meningen hebben.
maar als iemand er iets op zegt moet je niet meteen boos worden.11 november 2010 om 21:50 #17757157origineel gepost door BlackSapphire
origineel gepost door Tallie_GTI
aangezien je hier geen mening mag hebben van sommige mensnen niet voor iedereen bedoeld
reageer ik niet meer in dit topic en verwijder ik mijn berichteniedereen mag zijn meningen hebben.
maar als iemand er iets op zegt moet je niet meteen boos worden.ik word niet boos maar mensen trekken alles uit proportie en daar hou ik niet van en het ligt er ook aan wat je zegt
11 november 2010 om 21:55 #17757158Ik vraag me welleens af, wat zou het beste zijn dat Opel ooit gebouwt heeft?
Ik denk persoonlijk de kleine OHV motor, oa. de 1.2 uit de c kadett.
Maar iemand andere ideëen?
11 november 2010 om 21:58 #17757159Ik meld mijn ding over opel, en als je VW gewedig vind dat je mening.
Denk ga ook eens wat opsommen, maar dat mag ook al niet meer.
Ik heb ook slechte ervaringen met opels.
Met name met de smallblock 16V’s welke vaker last hebben van Olieverbruik dan dat ze daar geen last van hebben. (blijft wel draaien uiteraard)
en het eeuwige gezeik met de EGR kleppen op zowel diesel als benzine opels.
ook wil hier en daar wel een bakkie kapot lopen bij opel, maar komt maar zelden voor.
Sterker nog, als de Opels nooit wat mankeerde had ik niet zoveel posts gehad hier op het opel-forum.
Ik wil ook nog wel effe over Ford Volvo en Renault beginnen, maar dan heb ik lamme vingers aan het eind van het verhaal.
Alleen de meeste vallen over het feit dat als je een keer een maandag morgen exemplaar of achterstallig onderhoud exemplaar te pakken heb, je geleik over een schijtwagen begint en nooit meer een opel voor mij….
er zijn hier meer mensen blij met hun opel dan dat ze het een schijtwagen vinden.
daar vallen de meesten op hier denk ik.
heb kort geleden een VW rijder getroffen die is overgestapt naar een Vectra-V6.
Deze is helemaal gelukkig met zijn opel-V6, dit omdat hij nu een Dik blok heeft, in een dikke auto, die wel een keer heel blijft en veel soiuplesse en comfort bied.
maar deze jongen blijft zijn VW hobbie wel trouw zonder gelijk te bléren dat opel een schijtwagen is.
Bij ons in de sleutel ruimte zitten ook VW jongens, en dat zijn ook gewoon gasten die niet lopen te mouwen over Opel of andere merken.
gaat gewoon prima samen.
Mijn VW-logo die aan een touwtje achter aan de Combo hangt, is er aangehangen door een VW rijder die al meerdere keren op touw heeft gehangen achter de Combo.
nu wees een VW rijder mij erop, dat er wel eens VW rijders aggresief konden reageren op dit soort dingen.
echter ben ik in de 1.5jaar dat het logo 1keer aangesproken door een OPEL rijder, die meldde dat er wat loshing onder de auto.
en ja, ik ben wel op zoek naar een voordelige oldtimer.
en in de overweging staat ook een Golf-1 diesel, puur door zijn betrouwbaarheid.
het kan zo goed samen gaan….
Willem
11 november 2010 om 22:16 #17757160Tallie GTI, wie zegt nou dat je hier geen menig mag hebben dan ? Waar haal je dat nou vandaan.. Dit is een forum, daar mag toch gediscussieerd worden. Sorry hoor, en mijn excuses mocht ik naar jouw gevoel je verhaal uit proportie hebben gehaald of je evt. hebben beledigd, mijn opdrechte excuses, en dat was dan niet de bedoeling, maar ik probeer hier eea te nuanceren zoals ik eerder zei, en daar ga ik de discussie voor aan. Je zegt zelf (je zei eigenlijk, want je hebt al je berichten weggehaald, wat ik wel jammer vind) ‘ik ben nou eenmaal een vw rijder’ Dit schreef je in stukje waarin je vertelde over de problemen met je Opel. Wat ik dan me afvraag wat dat er dan mee te maken heeft. Dat is toch niet zo gek ? Bedoel jij zegt dat zelf zo expleciet. Het maakt mij niet uit of je nou eenmaal vw rijder bent, of toyota, of renault of what ever, dat respecteer ik, en ieder voor zich, maar ik probeer me voor te stellen en uit vinden wat dat dan vandoen heeft, hoe dat dan in relatie staat met je problemen met je Opel. Ik begrijp ook niet wat dat dan met uit proportie trekken te maken heeft. Begrijp me niet verkeerd, (en dit zei ik eerder tegen je), ik wil daarmee niet je beklag bagatelliseren, want tuurlijk het is al vervelend zat problemen met de auto.
Maar je zult niet ontkennen, je zei zelf; ‘ik ga weer snel terug naar vw’ dan, en ‘ik ben nou eenmaal vw rijder’
Daarbij, je had hier op deze discussie kunnen wachten natuurlijk, of niet… Zo gek is dat niet. Volgens mij is dit nog steeds een Opel forum, de meeste mensen die hier zitten zijn liefhebbers, en zullen hier niet zitten omdat ze er niet tevreden over zijn. En nogmaals, begrijp niet verkeerd, hier mee is nooit gezegd, en dat zal ook niemand zeggen, en dat staat ook niet in de forum regels, dat je daarmee niet je mening mag hebben of uiten… toch ? En wat ik ook al zei, en zal dat heus niet ontkennen, ook bij of met een Opel is het niet altijd top. Daar zijn niet alleen maar positieve verhalen, helaas heb ik zelf ook mindere ervaring met sommige Opels / Opel modellen gehad.Nogmaasl, wel jammer dat je je berichten allemaal weg hebt gehaald…
Maar ok no hard feelings verder..
11 november 2010 om 22:18 #17757161Ach dit gezeik is overal en iedereen die over een merk klaagt heeft gewoon een plank voor z’n bolle kop >.<
Tuurlijk heeft ieder merk zijn goeie en zijn slechte auto’s en kanten!Maar Opel/VW/Peugot/Fords compleet afzeiken is gewoon dom..
IK ga toch ook niet een moslim afzeiken omdat het anders is dan wat ik gewend ben!Dus zeik ik ook een 205 niet af omdat ikzelf aan opels/Vws gewend ben!!!
Gewoon domme mensen die lekker vooroordelen hebben zij dat!:puke
11 november 2010 om 22:22 #17757162Geheel met Jerremy eensi n dit geval..
en ja, ik krijg veelal te maken met de Ellende van de Opels.
je zou eens een dagje mee moeten lezen met de posts waarin ik veelal antwoord.
Het enige wat ik probeerde te melden is dat het zo overprezen / overgeaardeerde merk VW net zo goed of slecht is als de Opels al hier.
Al zeggen alle VW petjes op het autoweek forum dat bijboorbeeld niet…
De praktijk wijst anders uit.
en dit zoals alle andere merken.
Elke auto heeft wel wat.
Ja ook Mercedessen BMW’s Jaguars (deste meer zelfs) Porsches, Maybachs gaan kapot, waarschijnlijk nog vaker dan de gemiddelde middenklassers..
ja zelfs Toyota’s kunnen kapot, en dat gebeurt tegwoordig ook meer als je lief is…
en ja Nissan, dat is Renault he tegenwoordig.
Willem
11 november 2010 om 22:22 #17757163Mja ik denk dat als je in een ander merk stapt je ook sceptischer bent wat betreft defecten, want je probeert het en als er iets niet bevalt dan voedt dat eerder het gevoel dat het niet is wat je zoekt, soort, ‘zie je wel’ idee. Dus er is veel minder voor nodig die ervaring dan negatiever uit te laten vallen dan bij je ‘eigen’ merk.
11 november 2010 om 22:35 #17757164origineel gepost door Astraman
Mja ik denk dat als je in een ander merk stapt je ook sceptischer bent wat betreft defecten, want je probeert het en als er iets niet bevalt dan voedt dat eerder het gevoel dat het niet is wat je zoekt, soort, ‘zie je wel’ idee. Dus er is veel minder voor nodig die ervaring dan negatiever uit te laten vallen dan bij je ‘eigen’ merk.Kijk… dat bedoel ik dus idd, en dat merkte ik ook op..
Is ansich helemaal niet erg, echt niet, maar geeft alleen niet altijd een realistisch beeld zo, en zaken raken hierdoor misschien uitvergroot. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.