Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

Forumindex Forums Modellen Astra Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ?

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 137)
  • Auteur
    jan0405

Goede avond, ik wordt steeds geconfronteerd dat opels sloop auto’s zijn… vooral de eco tec blokken ik ben aan het schilderen bij de anwb stations door nederland en incl kantoor etc… en iedereen zeurt over opel.. dan de bobine kapot na zoveel km dan de dynamo na 200 km dan ineens een splinter nieuwe Opel corsa uit 2010 na 275 km kapot :S en roest… en kapotte uitlaten kapot onderstel kapot noem maar op ? waarom zeggen ze dit ? kan iemand mij uitleggen waarom opels sloop auto’s moeten zijn :D ? ik rij zelf een opel astra g z1.8xe maar als je aan ze vraagt wat voor motorcode weten ze helemaal niks :) en dan vraag je wat voor auto het meest aan de kant staat met pech is hun enige antwoordt ECOTEC !!!!! :( ik heb in mijn 3 jaar rijbewijs maar 1 opel die pech hebt gehad en dat was een kapotte dynamo langs de weg thats al…

Reacties zijn fijn om te horen beetje van die negativiteit af te helpen. :wors

Erwin_Astra
      Deelnemer

hoor het ook vaak, maar dan zeg ik zet hem er maar naast:jerry:jerry

heb ook alleen nog maar 1x een kapotte dynamo gehad,

2000
        Moderator

Ik ben zelf een opel gek, sterker nog, zowat mijn hele leven al. Maar om nu te zeggen: wat een kwaliteit, nou nee. Ik heb een GTS uit 2003, en als ik zie wat de “kwaaltjes” die bij deze auto “horen” me gekost hebben……..belachelijk. Ik heb ook nog een c-kadett, maar daar kan ik weinig over zeggen, die is 33 jaar oud.
          Ik zit serieus te overwegen om een ander duits merk te kopen als de vectra weg gaat. (de kadett gaat nooit meer weg :thumbup )
          Aaan de andere kant: elk merk heeft zo zijn problemen en kinderziektes. Het is ook maar net hoe de dealer er mee omgaat, en ook daarmee is opel NL niet sterk

nova….
          Deelnemer

Zijn meestal mensen zonder verstand die da zeggen!!!

Onze ex astra heeft ook een x een kapotte dynamo gehad:D

Grt

BlackSapphire

is gewoon door vroeger.
              roest en rot…

maar opel’s zijn en blijven mooie auto’s :wub

jan0405

origineel gepost door Erwin_Astra

Ja okee maar ik wordt er gefrusteerd van omdat ze denken dat het een wrak auto is die geen 200 euro meer oplevert :) jammer ik ga dalijk nog denken dat mijn auto ook een sloopel is dus mijn volgende auto wordt volkswagen dan maar dat rijden hun ook :) en daar hoor je ze nooit over lol

Erwin_Astra
                Deelnemer

kijk dit vind ik ook weer iets,

zowat alle beginende bestuurders kopen een golf, die dingen zie je op elke hoek v/d straat..

een opel daarintegen niet, tenminste niet zo veel als een golf.:P
                  Opel vind ik gewoon een goed en mooi merk:afro

BlackSapphire

origineel gepost door jan0405

origineel gepost door Erwin_Astra

Ja okee maar ik wordt er gefrusteerd van omdat ze denken dat het een wrak auto is die geen 200 euro meer oplevert :) jammer ik ga dalijk nog denken dat mijn auto ook een sloopel is dus mijn volgende auto wordt volkswagen dan maar dat rijden hun ook :) en daar hoor je ze nooit over lol

waar ik zaterdag ben geweest heeft een ongeval kadett e naar de sloop gebracht en kreeg er nog +-250euro voor.
                    Volkswagen is niks beter,dat krijg je weer VW=VuilnisWagen….

Raynbow6
                    Deelnemer

Tja, wat moet je daar mee….
                      Ik heb zelf iets meer dan 30 jaar mijn rijbewijs, ben begonnen met een kadett 1.6 diesel station, nooit geen problemen mee gehad, bijna 2 ton mee gereden.
                      Daarna een Ascona 1.6 Champignon editie: nooit problemen.
                      Daarna een E Kadett, 1.3 GT, nooit geen enkel probleem. (120000 km)
                      Daarna een 1.6i E kadett Club op gas, nooit geen enkel probleem. (100000 km)
                      Toen kwam de Vectra, 1.6i, het wordt eentonig, maar geen enkel probleem. Ook op gas trouwens. (120000 km)
                      Dan maar weer een Vectra 2, ook weer 1.6i, koppakking lek bij de 90000 km. Door een auto van de zaak deze weggedaan bij 110000 km.
                      En nu een Astra H 1.9 CDTI 150pk: nog geen dramatische problemen als een egr klep.

Fleurt dat weer een beetje op?? :thumbup

jan0405

ahahhaa ja moooi :D trouwens het is beide duitse auto’s :) Wir lieben auto’s!

TonSR

och wat te zeggen van een nieuwe ford 5 en halve maand oud
                          waar de motor totaal van in elkaar loop.ik rij al zeker meer als
                          25 jaar opelen heb dit nog nooit mee gemaakt,ja kleine dingen
                          maar dat hoort er bij,heb 1 opel gehad die kocht ik met bijna 3 ton
                          op de klok heb er zelf een ton bij gezet enverkocht deze kadet
                          station voor het zelfde bedrag als waar ik hem voor had gekocht
                          maaaaar zo zal er over elk merk wat op te merken zijn.
                          wat mij betreft ik ben nog steeds erg blij met opel .
                          vgr tonsr.

petrolhead

volkswagen:puke

jan0405

origineel gepost door Raynbow6
                              Tja, wat moet je daar mee….
                              Ik heb zelf iets meer dan 30 jaar mijn rijbewijs, ben begonnen met een kadett 1.6 diesel station, nooit geen problemen mee gehad, bijna 2 ton mee gereden.
                              Daarna een Ascona 1.6 Champignon editie: nooit problemen.
                              Daarna een E Kadett, 1.3 GT, nooit geen enkel probleem. (120000 km)
                              Daarna een 1.6i E kadett Club op gas, nooit geen enkel probleem. (100000 km)
                              Toen kwam de Vectra, 1.6i, het wordt eentonig, maar geen enkel probleem. (120000 km)
                              Dan maar weer een Vectra 2, ook weer 1.6i, koppakking lek bij de 90000 km. Door een auto van de zaak deze weggedaan bij 110000 km.
                              En nu een Astra H 1.9 CDTI 150pk: nog geen dramatische problemen als een egr klep.

Fleurt dat weer een beetje op?? :thumbup

Kijk dat horen we maar graag :D

bastiaan1981

ik rij al 10 jaar opel. nouja op 3 maanden naar, toen reed ik audi coupe maar dat was niet mijn auto ging gauw weer terug naar opel.
                                en met mijn oude calibra heb ik 80duizend km gereden en heb er nog nooit wat mee gehad en me maatje heeft nog veel plezier aan de calibra.

jan0405

ik begon met een Opel astra g 1.6 club 8 valv… 64.000 km stond erop heb em totaal naar de uhh 72.000 gereden niks aant handje toen verkocht een een 1.8 16v gehaald omdat ik meer power wilde die 8 klepper was nog langzamer als me scooter haha. ik heb half jaar geleden op de 127.000 km een nieuwe bobine erop moeten zetten omdat ie kapot was :) en een ander uitlaatje :D thats all ik hoop me leven lang in deze auto te rijden :) Ik hou van me auto en hij heeft alles! + armsteun,cruise control, ecc, slimmeboordcomputer :D sport stoele alles wat ik maar wensen kan :) haha :afro

BlackSapphire

origineel gepost door petrolhead
                                    volkswagen:puke

idd,

Uploaded with ImageShack.us

:wors:wors

Rob-Epe
                                    Deelnemer

Nee de nieuwe Polo… dat is lachen, ken er 1 die had er nog geen 25dkm meegereden, blok compleet naar de klote :wors

nova….
                                      Deelnemer

Rji ook al vanaf me 18 opel gelest in een c ascona daarna in een D kadett.. en vandaar.. is de liefde van de opel alleeen maar sterker geworden..:D
                                        gereden
                                        2 b ascona s
                                        1 d kadett
                                        7 corsa`s A en B (sport,gls en gsi)
                                        astra G stw
                                        en nu vectra v6

chefke1989

Voor mij ook alleen maar opel.! kreeg ook vaak rare woorden naar men hoofd gegooid over opel. Maar toen ik men astra turbo nog had zij ik altijd, Zet hem er maar naast dan.:P Dan waren ze weer stil:thumbup

macoe16v
                                          Deelnemer

Alle auto’s hebben hun kwalen.

Ik ben ooit bij opel begonnen en daardoor daar blijven hangen en nu helemaal gek van het merk.
                                            Maar had voor mij evengoed een ander merk kunnen zijn.

Ik vind als voordeel bij Opel, als er wat kapot gaat zijn onderdelen vaak goedkoper. ook omdat delen vaak op meerdere types worden gebruikt.

Ik denk ook dat het vooral uit het verleden is ontstaan..en tsjaa en daar kom je niet zo snel vanaf. :)

xladage
                                            Deelnemer

Tja…Opel slopel… omdat het rijmt en wel enigzins grappig klinkt…
                                              mijn vrouw reed hier voor in een Renault kliko, Ik reed hiervoor in een VuilnisWagen Golf, en een van de veiligste autos is VolgensOnzeLeraarVolkomenOnveilig.

ik denk dat het gewoon een grapje is wat ik als kind al kon maken.

Mr.F

M’n vader zegt het altijd om te plagen, dus daar trek ik me niks van aan.
                                                Iemand anders, noemt het Slopel, Roestbak ed, maarjah da’s pure jaloezie omdat mijn Astra nagenoeg roest vrij is en de auto’s van die persoon niet bepaald. :P

asconahobbyist
                                                Deelnemer

iedere wagen zn mankementen,ook Opel,maar zeker niet schrikbarend.
                                                  Ook komt roest (nog steeds)voor (Astra G) maar pak ns een Focus,Mondeo,Mercedes C en E klasse,Nissan Almera en Micra,ook die kunnen er wat van.
                                                  Al met al is Opel zeker geen slechte wagen.
                                                  En De bekende duitse degelijkheid van VW/Audi? Vergeet het maar,ze rijden goed,zitten voor het oog ook solide in elkaar maar ook erg veel grote en kleine problemen,en kijk na 2 ton maar eens binnenin,dan is er van dat hoogwaardige materiaal weinig meer over,alles vaal,kaal en afgebladderd,nee,doe mij maar Opel,mijn vorige Astra G uit 99 had ruim 3 ton gelopen,320.000 geloof ik,en als het goed is rijdt Danny (de forum moderator hier) er nu al anderhalf jaar mee,en ik heb nog geen boze mails ontvangen dus hij zal het ongetwijfeld nog goed doen (had me ook verbaasd,was een goed ding!)

koenelsenaar
                                                  Deelnemer

Tja, hier ook altijd opel slopel, lekker kinderachtig. Ik heb zelf de keus laten vallen op een Opel, want vind Volkswagen echt zo onwijs beroerd zitten, stug en hard.. Nee, eens en altijd Opel.

Papa reed vroeger ook altijd opel, alleen bij hem is (dankzij een VW golf 2) ook de VW-ziekte toegeslagen… Gelukkig rij ik wel opel! En ach, de roest, die VW golf had een gat bij de deur zodat het ‘s winters HEEL koud was en je stuur bevroren was. Nee, VW is geweldig… :sleeping

Anoniem

tjah inderdaad elk merk heeft periode,s gehad

waar sommige dingen minder waren
                                                      zo waren er met de eerste tdi,s van vw

heel veel problemen met de spie van de krukas poelie
                                                      en de glofjes type 3 heben ook best last van de roest duivel
                                                      vooral aan de bodum

ford heeft al jaren
                                                      slechte versenllingsbakken gehad

alfa,s en fiat
                                                      hebben veel elektronische problemen

zelfs ferrari,s hebben dat
                                                      kennis van me heeft zo,n 348….??
                                                      in iedergeval zo,n magnum ding;)

die gaan met de club elk jaar naar modena
                                                      dan rijd er standaard een vrachtwagen de zelfde route
                                                      om de gestrande auto,s op te pikken:o:o:o

dus tjah dat enkel opel problemen heeft is bullshitt;)

ik heb nooit dikke onkostten aan m,n opels gehad
                                                      maar doe dan ook alles zelf

t is vaak de uren die n reparatie duur maken
                                                      maar das voor ale merken t zelfde

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 137)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.